East vs. West – A Hearts of Iron Game měla být grand strategy hra, která by rozšířila oblíbenou sérii Hearts of Iron od od švédského studia Paradox Interactive pod vývojem dánského BL-Logic, které stojí za Arsenal of Democracy. Hra se měla zaměřit na studenou válku, konkrétně na období od konce druhé světové války (1945) až do počátku 21. století (1991 a dále). Cílem bylo nabídnout hráčům komplexní simulaci geopolitického, ekonomického a vojenského napětí mezi Východním blokem (vedeným Sovětským svazem) a Západem (vedeným Spojenými státy). Hra měla využívat upravený engine z Hearts of Iron III s prvky Victoria II a nabízet detailní strategické možnosti, včetně řízení ekonomiky, diplomacie, špionáže, vojenských operací a technologického vývoje. Hráči by mohli ovládat jakékoli státní uskupení, od supervelmocí po menší země, a formovat historii studené války podle svých představ.
Mezi plánované prvky hry patřily: Historická přesnost – hra měla zahrnovat reálné události, politické ideologie, ekonomické systémy a vojenské aliance z období studené války, včetně invaze vojsk Varšavské smlouvy do Československa; Komplexní diplomacie – možnost vyjednávat, vytvářet aliance, podporovat proxy války a využívat špionážní operace; Ekonomický systém – řízení národních ekonomik, obchodu a technologického vývoje; Vojenské operace – plánování vojenských kampaní, včetně konvenčních i jaderných zbraní; Špionáž a propaganda – možnost využívat tajné služby k destabilizaci protivníků a šíření ideologie; Modifikovatelnost – hra měla podporovat modding, což by umožnilo komunitě vytvářet vlastní scénáře a obsah.
Vývoj hry byl oficiálně zrušen v únoru 2014. Paradox Interactive uvedl, že projekt nesplňoval jejich kvalitativní standardy a že vývojový tým (BL-Logic) nedokázal dodat hru, která by odpovídala očekáváním fanoušků série Hearts of Iron. Paradox také zmínil, že se chtěl soustředit na jiné projekty, jako bylo Hearts of Iron IV, které bylo v té době ve vývoji.
Přestože "East vs. West" nikdy nevyšla, její koncept inspiroval komunitu modderů. Některé prvky plánované pro hru byly později integrovány do modů pro Hearts of Iron IV, jako je například populární mod Cold War: Iron Curtain. Fanoušci série stále doufají, že se Paradox Interactive jednou vrátí k tématu studené války v některém z budoucích titulů.
@Atreides (23.03.2025 17:27): Celkově mě mrzí, že na rozdíl od druhé světové války či dnešní doby není období studené války tak často využíváno ve strategických hrách (tohle by snad mohla být i zatím jediná svého druhu), kde lze přepisovat historii, obzvlášť s ohledem na různé války a události, které se tehdy odehrály (např. válka v Koreji či ve Vietnamu). Věřím, že kdyby Paradox věnoval ještě trochu času a úsilí BL-Logic, mohlo by z toho být druhé Darkest Hour.