Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

EA Sports FC 24

29.09.2023
53
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Série FIFA z licenčních důvodů změnila název na EA Sports FC 24. Tvoří tedy novou sérii fotbalů určenou pro všechny aktuálně relevantní konzole a PC. Hlavní verze oproti verzi na starší generaci konzolí obsahuje několik specialit navíc. Jsou jimi HyperMotion V a AcceleRATE 2.0.

Technologie HyperMotion V přebrala data ze 180 skutečných fotbalových zápasů, v nichž hrály převážně anglické a španělské profesionální mužské a ženské týmy. Data ze zápasů byla shromažďována z kamer rozmístěných na stadionech, což znamená, že se postavy ve hře budou pohybovat více jako jejich skutečné předlohy. Kromě kamer využívali vývojáři také data zaznamenaná rukavicemi StretchSense, které nosili hráči v poli a zaznamenávali údaje o tom, jak se při hře pohybují ruce. Data se hromadila do implementované AI, která pak rozpohybovala hráče.

EA také vylepšila svou funkci AcceleRATE na AcceleRATE 2.0. V minulém díle byli hráči hodnoceni jedním ze tří archetypů zrychlení, které ovlivňovaly jejich pohyb při běhu. AcceleRATE 2.0 používá sedm archetypů, které jsou však stále přiřazovány automaticky na základě fyzických vlastností, nikoliv na základě údajů o hráči. Rychlost postavy se odvíjí od statistik hráče. Novinkou je doplněk PlayStyles, který reprezentuje skutečné styly fotbalistů. Na výběr je 36 stylů v šesti kategoriích.

Hlavním tahákem nového fotbalu od EA Sports je režim Ultimate Team, jehož novinkou je přidání režimu Evolutions. Hráčům umožňuje vylepšovat karty hráčů pro použití v Ultimate Teamu, což přináší zvýšení statistik a nové herní styly. Poprvé byly do Ultimate Teamu zahrnuty i ženské fotbalistky, přičemž hráči mohli v jednom týmu používat jak muže, tak ženy.

Hra také obsahuje klasický Kariérní režim a režimy Clubs a VOLTA Football. Ty zůstaly většinou beze změn, s aktualizovanou grafikou a více herními možnostmi. EA Sports FC 24 poprvé podporuje cross-play v režimech pro uživatele všech konzolí a PC (kromě Nintenda Switch), čímž rozšířila cross-play na všechny online režimy pro více hráčů.


Poslední diskuzní příspěvek

@DEU (24.07.2024 11:33): Od roku 2021 se z PES stal eFootball, který tedy po svém vydání vypadal příšerně a sklízel ještě horší uživatelské ohlasy než FIFA, což se zdálo být až nemožné. Aktuálně je to tatáž hra, ale dlouhodobě vyvíjená na free2play bázi (leč minimálně v Evropě zřejmě s nulovým marketingem) a aktualizovaná o soupisky, a co jsem teď tak prolétl recentní ohlasy, tak se eFootball významně zlepšil a gameplayem je asi opět lepší než FIFA. Je ale těžce stavěn pro online obdobu fifáckého FUT, pro single nabízí tuším jen exhibici. Možná to prubnu, když je FIFA definitivně mrtvá, ale budování nějakého teen wet dream teamu mne silně odrazuje. Stejně jako fakt, že si budu muset zvyknout na jiné ovládání - za ty roky dokázal člověk k fifě po mnoha měsících sednout a byl hned doma.

Snad bych byl nejradši za nějaký zcela nelicencovaný hybrid kvalitní simulace s hlubšími manažerskými aspekty, něco jako Tennis Elbow, protože individuální reální hráči jsou mi šumák.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 0
Po bezprecedentním průseru v podobě technicky zprasené loňské Fifinky, kterou měli hráči problémy na PC vůbec spustit, jsem neočekával mnoho, ale řekl jsem si, že v EA Passu letošní EA FC, neboli z názvu mezinárodní mafie kvůli licenčním důvodům na jméno nejodpornější společnosti ve videoherním průmyslu přejmenované pokračování klasické série, přece jen prubnu, jakožto historický svědek dekadence něčeho tradičního.

Za významné zlepšení považuji, že jsem hru letos bez problémů spustil. Tím ovšem výčet pozitiv končí. :D Jelikož je tohle čtvrtý ročník v pořadí, který jsem hrál, dokáži porovnat nuance a musím konstatovat, že EA Sports FC 24 je ta nejhorší „FIFA“, co jsem kdy měl to neštěstí hrát. Vše, co bylo poslední už skoro dekádu špatně, EAFChcanké24 úmyslně amplifikuje, aby hra byla ještě primitivnější a přístupnější pro lidi s ještě menším IQ než kdy dříve (tipoval bych to letos tak na IQ 40). Už tak špatnou defenzivní AI tentokrát v EA ještě více limitovali, aby mohli Mbappé s Haalandem běžet nezastavitelně přes celé hřiště bez potřeby nahrávky, kterou by chudinka hráč přece mohl pokazit.

Když obránci a defenzivní záložníci (jediní hráči, co v této sérii brání, a s těmi záložníky významně přeháním) vidí ty miliardářské hvězdy, ony produkty masové konzumní kultury, instantně se jim postaví jako palestinskému otrhánkovi z Ronalda a nejsou schopni běhat, držet krok, agilně se otáčet, neboť by si prostě mohli lupnout klobásu. Tzv. jockey, neboli běh, jenž do jisté míry kopíruje rychlost útočícího hráče, není letos vůbec reaktivní, v přímém protikladu k tentokrát neskutečně OP dribblingu, umožňujícímu instantní přemisťování balónu. Nově mohou hráči dokonce ve chvíli kontaktu s míčem měnit směr sprintu. Takže než si obránce srovná nádobíčko v trenkách, řítí se už útočný génius sám na gólmana.

Samotné by to ovšem asi ještě pořád nestačilo, AI obrany tudíž naschvál opouští ve vápně a jeho okolí protihráče, tu udělá pět kroků od nich, když jsou v nebezpečné pozici, tu začne vyklusávat, když protihráč akceleruje do náběhu. Tohle tedy není žádná novinka, nýbrž evergreen, dlouhodobě nejotravnější věc na sérii, neustále zneužívána v online kláních různými sweatlordy. Letos ovšem nefunguje dobře ani tackling. :D Souvisí to s již zmíněným neobratným jockey, kdy se obránce nestíhá stavět do souboje ve správných úhlech, natož aby sám v souboji akceleroval, aby se dostal před balón a jen pozdě nekopíroval pohyb útočníka.

Nadto se ale zkrátila i vzdálenost, v níž lze protihráči balón odebrat, zpravidla na něj musíte být nalepeni, jako byste mu chtěli usazeni na klíně srkat daiquiri. No a pak tu máme další komediální rozměr, kdy zatímco ještě minulý rok v lopotných soubojích o míč byly odrazy víceméně 50 na 50, nyní se téměř vždy odrazí statisticky superiornímu útočníkovi rovnou do běhu, případně tackle z dokonalého úhlu zepředu neprojde jako čistý, protože byl proti miliardáři a tudíž faul! K nevíře.

Hrál jsem tradičně pouze v modu Seasons za Slavii, tedy v online kláních s kluby reálných soupisek, protože máloco na tomto světě považuji za tak stupidní jako ty různé dream teamy a sběratelské kartičky s jejich mikrotransakcemi. Zde jsem však narazil na několik let přetrvávající glitch, tentokrát ovšem mnohem častěji než kdy předtím! Totiž i přes nastavení restricted ohledně statistické kvality týmů mne hra párovala z drtivé většiny do matchů s různými opičáky s Realem, Liverpoolem, City a PSG.

A nebojte, končil jsem s vyrovnanou bilancí a ukázal retardovaným konzumentům fotbalového marketingu, jakže se to kombinuje až do prázdné kasy, zatímco si slintali na košili a házeli gamepadem z okna (za celou dobu hraní se mi nestalo, že bych dohrál do konce vítězný match, odpojil se mi protihráč i vteřinu před koncem, asi abych neměl replaye jeho vykombinovaného ponížení). Jenže často jim z výše řečených důvodů stačí prostě jen běžet a párkrát zamíchat míčem, stejně jako nemohou se svými super cool hráči nevstřelit gól z jakékoliv volné pozice.

Proto bývají nesrovnatelně kvalitnější zápasy s hráči, co nemají top týmy, neboť mnohem častěji umí hrát a nejsou odměňováni dopaminem automaticky pro hltání globální fotbalové nekultury. Jenže abych se k nim dostal, hra mě nutí hrát s enormně zvýhodněnými nekreativními debílky. Říkal jsem si původně, že bych zkusil ještě single mod kariéry s realistickými slidery od Matt10, nicméně nevěřím, že by dokázaly napravit takový masivní downgrade, kterým tento ročník je. Nutno také zmínit, že nové UI trpí různými bugy a byl jsem kolikrát nucen ze zacykleného inputu gamepadu utéci s myší v ruce, a zůstaly rovněž problémy s odpojením ovladače v průběhu zápasu. Takže po roce opět krásných 0%, shit's in the game! Naprosto toxická hra, jíž se vyhněte obloukem.
+13