Válka državy vévody Barricka s gobliny trvá již 13. měsíc a lidé obklíčení na sídelním hradě svého pána mají namále. Smráká se a obránci ani nedoufají, že by ustáli noční útok, k němuž se zelenáči, jimž nenávist srší z očí, právě houfují – když tu náhle rupnou nebesa a vcucnou všechny do strmými skalisky obemknutého údolí, jež zalévá krvavou září nehybné slunce. Ačkoliv je pevnost i s obránci v pořádku a bezprostřední hrozba vyvaření v gobliních kotlích ta tam, ještěrani z nedalekých jeskyň by nově přibyvšími zřejmě nepohrdli ani zasyrova. Okolní tropy vypadají k světu, ale onen svět je vskutku ztracený. Dávno zmizelí tvorové z mystarských vyprávěnek jsou ve zdejších džunglích doma a ztracené kultury dávnověku tu vzkvétají. Čtveřice odvážlivců vyslaná na průzkum tak bude muset mimo jiné zjistit, figurkami v čí podivné hře to vlastně jsou...
Kampaňovou sadou Hollow World (1990) rozšiřující stolní D&D inspirovaný příběh v univerzu zapouzdřeném vně planety Mystara je plodem snahy korporace Sega nalákat příznivce západních RPGček k přechodu od počítačů na její 16bitovou konzoli MegaDrive/Genesis. Matadoři žánru z SSI japonskou pobídku přepustili vývojářům z Westwoodu, kteří si zrovna udělali jméno s D&D titulem Eye of the Beholder (1991). Warriors of the Eternal Sun si z něj co do uživatelského rozhraní a artstylu hodně bere, na rozdíl od Beholdera se však nejedná o výlučně čtverečkový labyrint z vlastní perspektivy. Interiéry sice tímto způsobem v dungeon módu stále procházíte, ovšem s hrdiny vedle šmejdění po kobkách strávíte spoustu času i na čerstvém vzduchu, a to buď v izometrickém outside adventure či outside combat módu.
Venek tedy objevujete v reálném čase, přičemž sledujete vaše jednotně pochodující hrdinské spolčení čtyř a až teprve během tahové bitvy poroučíte členům party zvlášť. Uvnitř se bez tahů obejde boj s monstry i kořistnický průzkum, při němž čelíte pastem v Dungeon Master (1987) stylu. Interiérové 1st i exteriérové 3rd person střety musí hratelné charaktery přežít, jinak hra skončí. Účinky jejich útoků určuje „hod kostkou“ podle D&D pravidel ovlivněný výší statistik schopností relevantních vůči metodě boje, jíž určuje třída dané postavy. Ty ve WotES podléhají striktní rasové segregaci a zatímco cleric, fighter, magic-user i thief jsou předurčeny lidem, rasy nelidí (dwarf, elf, halfling) představují třídy samy o sobě. Všichni levelují za získané XP a výchozí hrad skýtá nápomocného rádce i veškeré služby nezbytné k úspěšným výpravám do okolí.
Dungeons & Dragons: Warriors of the Eternal Sun
Dungeons & Dragons: Hollow World
31.07.1992
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne