Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Bez problémů dohráno. (Nevím jak se to chová na Win7, ale mohlo by se do patche aspoň připsat, že v případě problémů na Win10 nechat původní adresář scény 18.)
@J777 (08.03.2021 20:43): Ty scény nejspíš opravují ty černý plochy. Zatím jsem prošel bez problému do začátku v Macao, až budu mít čas tak to otestuju celý. Nebo někdo dejte vědět jestli to takhle funguje, na tom nejmenovaným serveru je ta moje verze jediná s názvem Windows 10.
@Astalavista (08.03.2021 20:21): Škoda, že tu není autor patche, jistě měl nějaký důvod, proč tam tu 18 dal. Já jsem patch nahrál na MediaFire, protože na původním místě download už nefungoval. Mohl bych patch upravit a scénu odstranit, aby ale nevznikl nějaký jiný problém. Jinak můžu potvrdit i ze své zkušenosti, že bez patche to ve Win10 nefunguje.
@J777 (08.03.2021 09:19): Ten archiv patche přece obsahuje také adresáře s některými scénami, neplechy dělá scéna 18. Pokud touto složkou nepřepíšeš originál (ale nakopíruješ všechny ostatní složky), tak lze hru normálně hrát i v baru.
@J777 (04.03.2021 01:31): Vážně dohrál na 10? Já mam Windows 10 Home, verze 20H2. Tu stejnou chybu mi to hází i vedle na notebooku (taky Win10).
Chybu jsem lokalizoval, je to scéna 18 (tu z patche nenahrávejte). Fungující verze je již na jednom nejmenovaném uložovacím serveru :-)

Co mě jinak zaujalo, je že po nahrání tý 18 to ukazuje anglický popisky (svalovec-muscle man, sklenice-glass),
alespoň částečnej překlad by mohl přeložení dost ulehčit. Já několik her již přeložil (do češtiny i angličtiny), ale na takhle rozsáhlou adventuru bych si netroufl.
Tak bez patche na Win 10 to prostě nejde, proto byl asi vytvořen. Ale přišel jsem na to proč to hází chyby v částech v baru u Jonáše, v herně VH Trax a obchodu se suvenýry (hurá konečně to můžu projít celý). Problém je v některém z adresářů scenes v patchi, pokud se nahrají původní soubory do scenes, tak v baru Darci normálně přijde a je možné pokračovat v hraní (ačkoli se v pozadí objevují menší černé plochy).

@jordibo (20.04.2019 21:20): Ty jsi autor patche? Pomohl by jsi s lokalizací problému a případnou opravou? Takto to bylo nedohratelné.
Spustil to někdo na Windows 10 bez patche? Originálku nemám. Po nainstalování to pořád píše "Please insert CD to CD-ROM", přitom jsem všechny tři isa zkoušel jak přes Power-Iso, tak přes Daemon tools, zkoušel jsem to jak na F: tak na D:
To mi připomíná debatu, kde jsem žádal o podporu gamepadu a dorazili fandové myši a klávesnice. :-) Taky sice preferuju psané návody, ale chápu, že nejsme všichni stejní a někteří můžou zase dávat přednost videím.
@J777 (19.02.2021 19:07): Já osobně jsem gameplay videa obecně neměl nikdy rád. I když jsem se někdy zasekl a hledal radu na internetu, vždy jsem volil radši textový návod, než sledování videa. A už vůbec nechápu lidi, kteří si jenom prohlídnou celý gameplay, aniž by si hru pustili a zahráli.
Každá hra by měla mít svůj video gameplay, protože se to může někomu hodit, a ti, co je dělají, mají možnost udělat první pro tuhle hru. Pro někoho i tohle může být motivace. Já zase dělal překlady některých věcí, u kterých jsem nebyl zrovna nadšený fanoušek, protože prostě chyběly. Bohužel někteří místo aby přemýšleli takto, preferují rýpání. Jinak i když mám řadu výhrad ke hře, má zajímavý výtvarný styl (Kopicův airbrush) a na některé lokality bych se docela rád znovu podíval.
Mohl by někdo, kdo vytváří videa z her, dát plný gameplay bez komentáře na YouTube? Žádný zdá se zatím není. Hra běží s patchem ve Windows 10, připadně na více platformách ve VirtualBoxu.
Jsem jediný komu blbne hra po příchodu do baru U Jonáše? Darci nepřijde a taky jindy pokud se vrátíte do baru tak zde nic nefunguje. Bez stáhnutejch savů, kde se bar několikrát přeskočí by to nešlo dohrát. Hraju patchnutou verzi bez CD na Windows 10.
Pročetl jsem rozhovory s autorem hry, jak zde někteří sdíleli linky, a mám z nich velmi zvláštní pocit. Ten člověk je mi poměrně dost nesympatický tím jakou formou se k různým otázkám vyjadřuje. Mám ten pocit sám? Už tohle by mě totiž tehdy od zakoupení hry odradilo. Nevíte někdo kolik kopií hry se nakonec prodalo?
Tak jsem se dal do hraní, nevíte zdali jde nějak vyvolat invetář myší? Jedině asi napmaovat pomocí nějaké aplikace mezerník na tlačítko myši?
@FildasCZ (02.05.2020 08:01): Tehdy nebyly zdarma enginy jako AGS apod., navíc u kreslené adventury je spousta ruční práce výtvarníka a náklady na profesionálního malíře jako u DreamLandu jsou vysoké. Dál si dost vezme dabing a něco se taky musí dát autorům scénáře. Výtvarník Kopic slevil z obvyklých sazeb, dabing nedělali známí herci a stejně to bylo drahé, i vzhledem k rozsahu hry. Pro zajímavost: Grim Fandango ze stejné doby měl rozpočet 3 miliony dolarů.
@Pluto (30.04.2020 14:17): Co se týká rozhovorů s producentem v době uvedení hry na trh, snažil se jistě vše líčit v co nejlepším světle a obzvlášť o betatestingu určitě přeháněl. Hru jsem prošel tehdy a nedávno znovu a na bugy narazil pokaždé, při přechodu do jiné lokace mi např. párkrát zmizela postava. Není toho ale zase tak moc, hrát to s častým ukládáním jde a jsou daleko horší hry v tomhle ohledu. U DreamLandu po vydání zkrachovali a tak na opravy nedošlo. Znám hry, kde producent nezkrachoval, stále se prodávají a bugy ve hře i tak léta zůstávají. :-(
Ono jak člověk postupně pročítá ty články a spojuje to s dalšími poznatky, tak si spousta věcí protiřečí. Takže kdo ví, co všechno z toho řečeného v těch rozhovorech je skutečně pravda.
Vysosal jsem všechny články, i ten z Levelu, a dal ty nejzajímavější body do zdejších Zajímavostí ;)
@Pluto (30.04.2020 02:20): Tady je ještě jeden dobový rozhovor s producentem:
odkaz
Škoda, že Level nesehnal po letech i jeho vyjádření. Zpětně jsou chyby celkem jasné. Projekt byl moc megalomanský, zlatý věk klasických adventur v té době pomalu končil, na českém trhu nasadili vysokou cenu (vzhledem k nákladům na vývoj asi přiměřenou, ale hráči prostě nebyli ochotni platit) a nedohodli se s nejdůležitějším distributorem u nás, v zahraniční se jim navíc nepodařilo jít do distribuce vůbec. Distribuce v té době nebyla nic snadného, znamenala krabice, disky a vysoké náklady, digitální prodeje jako dnes běžné nebyly. Také podcenili propagaci (což by ale byly další náklady) před vydáním, o hře hráči nevěděli do poslední chvíle a autoři čekali, že se prodá sama svými kvalitami. Jenže ani ty nebyly až tak velké, jak si představovali, autoři se snažili, ale neměli dostatečné zkušenosti, hra má dodnes neopravené bugy a další problémy - viz. zdejší recenze. Přes všechny chyby je to ale zajímavý produkt, má své plusy i místo v historii adventur a je škoda, že ho málokdo zná a narozdíl od řady horších her se dnes ani nedá koupit v digitální distribuci. Chtělo by to ale další peníze, protože jsou nutné úpravy, a těch se asi nedostává.
@Dan9K (30.04.2020 01:41): Spousta českých her vzniká (i) pro mezinárodní publikum. Obzvlášť teď, kdy už nejsou potřeba regulerní distributoři a vše může jít elektronicky. U Dreamlandu bylo vidět, že byly velké oči už od začátku projektu. A že tam chyběl někdo rázný, kdo by dokázal během vývoje udržet celý projekt ve smysluplném stavu. Byla provedena spousta kroků, u kterých bylo jasné, že nemůžou dopadnout dobře. Však i sami autoři považují za zázrak, že hra nakonec vyšla.
ale to dělaj třeba český kapely pořád, že chtěj nejdřív strašně hrát pro zahraniční publikum a když si uvědoměj, že teda budou muset hrát pro český, tak už to nikoho nezajímá, protože už to není pro nikoho :-)
Hra vyšla ve špatnej čas. Název Dremland: Final Solution a na obalu árijec s opicí... Tohle by dnes vyvolalo určitě nějakou reakci a reklama by byla zaručená.
@Han22 (29.04.2020 18:26): já kupoval víceméně všechno, excalibur, gamestar, score, level. Jako tehdy byl ten Level a Score něco jako Sparta a Slavia. Člověk si to nevybral, ten časopis si vybral jeho. Ale Levelů mám rozhodně nejvíc a i teď v nové éře ho kupuju pravidelně. Dokonce jsem měl i dva roky předplatné. Že bych si dneska koupil Score, to by mě ani nenapadlo, cílovku Score teď moc nechápu :-)
@Dan9K (29.04.2020 14:12): Právě kvůli tomu potenciálu jsem byl hodnější a dal jsem 50%. Oni se tvůrci opravdu snažili udělat něco jiného, ale vyšel jim nezáživný příběh, mizernou 3D grafiku a špatnou hratelnost. Jinak u mě je to spíše naopak, když mě něco sere, tak se vyhecuju, abych to dohrál, ale pokud mě hra vyloženě nudí (což byl tento případ), tak mám tendenci s tím seknout. Jinak já v té době kupoval Score, Level byl smrtelný nepřítel :D
@m100 (26.04.2020 22:59): Patch lze nově stáhnou tady: http://www.mediafire.com/file/awwmfl2qsy3jpmh/DreamLand_patch.zip/file
Readme k instalaci jsem trochu doplnil podle svých zkušeností se hrou a přiložil návod ke hře z netu. Ten je u téhle hry prakticky nutnost a bylo by také fajn, kdyby někdo udělal gameplay bez komentáře na YouTube. Jinak k zdejší diskusi: Celkem chápu, proč to mělo po vydání výborné hodnocení v herních časopisech, recenzenti srovnávali s tehdejšími českými adventurami a DreamLand byl něco jiného než průměrné taškařice, které tvořily většinu produkce. Bohužel chyb je ve hře spousta. Říkal jsem si, co by potřebovala, kdyby jí chtěli vydat znovu, jak Svoboda uvažoval. Určitě upscalovat grafiku s pomocí AI a nejspíš vytvořit lepší modely postav ve VR, přidat hint systém (minimálně ukázání všech aktivních předmětů, aby se omezil otravný pixel hunting) a opravit bugy a pravopisné chyby v dialozích. Bylo by to dost pracné, ale dalo by se s tím něco dělat. Jenže pak jsou tu věci, s kterými by se dalo hnout mnohem hůř jako nelogické postupy, kdy hráč vůbec netuší, co by měl dělat, dále dialogy, které jsou místy přehnaně spisovné a jinde zase ve stylu "kterak si intelektuál představuje slang, s kterým se ve svém kanclu nikdy nesetkal". A je tu i problém s příběhem, kdy je sice námět (záhadná neštěstí ve VR hernách) zajímavý, ale hra je hrozně rozvleklá, často se jen vedou nudné dialogy s nezajímavými postavami a navíc je trestuhodně promrhán potenciál VR epizod. K výraznému vylepšení by to chtělo velké změny a ne jen lehkou úpravu a to by se těžko zaplatilo.
No, já jsem Dreamland hrál zhruba v době, kdy to vyšlo. Dokonce myslím, že mám i originálku. Počkat... ...originál krabice ve vitríně je, takže originál CD někde poblíž taky budou. Ale popravdě si z toho už moc nepamatuju. Jen to, že to přecházelo mezi vesmírnou stanicí a jednotlivými příběhy, že se mixovalo 2D a 3D a z dabérů jsem znal jen jedno jméno. Každopádně to bylo hodně ambiciózní dílo, které z různých důvodů dopadlo špatně. Pokud se nepletu, pro hru se vytvářel vlastní software (částěčně později použit v CPAL od Centauri), kombinace dvojího prostředí, nákladné rendery... Po rozpuštění studia se tvůrci rozutekli jinam. Programátor Petr Svoboda, který se mimo jiné postaral o převod Poldů na mobilní telefony, tak uvažoval o převodu na mobily i u Dreamlandu, což si nedovedu moc představit.
@Han22 (29.04.2020 14:01): a to si zrovna vůbec nevybavuju tu vykrádačku, už je to 6 let, co jsem to hrál. Tak 35% je podprůměrné hodnocení i pro mě, ale pořadnou sračku mám až pod 25%. Tahle hra měla potenciál, hrál jsem demo už tehdy, to mě oslovilo, 1200 jsem za to v deseti samozřejmě neutratil, to bych šetřil půl roku a nemoh si během toho koupit ani jeden Level :-)
Ani jsem se moc nenudil, jen mě ta hra konstantně srala. Když tak nad tím přemýšlím, tak ke hrám, co mě neserou, ale nudím se u nich, jsem asi o 20,30% hodnější, než u těch, co mě serou :-)

A štve mě, že první věc, co vždycky zapomenu jako první, je příběh. Hratelnost, vizuál, hudba, to si pamatuju i po 20 letech, ale příběh se vypaří do dvou let, a to je přitom to hlavní, co mě většinou zajímá nejvíc.
@Dan9K (29.04.2020 04:23): Řekl bych že je mi to fuk, ale to bych strašně kecal :D Holt ta hra má své "objektivní kvality" který si člověk všimne, akorát jsem nebyl tak přísnej jako ty, na 35% to už by musela být opravdu pořádná sračka. Když nad tím přemýšlím, tak mě asi opravdu nejvíce vytočila to bohapustá příběhová vykrádačka Planety opic
@90210 (29.04.2020 10:57): Tak v tomhle případě se sešlo několik věcí. Zaprvé špatný megalomanský design hry - bylo to zbytečně velké, utahané, místy dost nudné a nezajímavé. Už nevím kolik trvá dohrání, ale vím že to bylo na dlouho, na netu jsem našel 20 hodin, což je na adventuru dost. Když si vezmeš, že je to komplet nadabované, tak ten dabing musel stát dardu. Námět hry je hodně zajímavý, ale potom ten samotný obsah už je o dost slabší. Chtělo to prostě sestříhat, vytvořit lepší a kompaktnější scénář a snížit tím náklady.

Potom jak říkáš ta cena - v tehdejší době bych za to tolik určitě nedal. A když se koukneš na budget projektu 10 mega, tak museli prodat minimálně 10 tisíc kusů za plnou cenu, ale pravděpodobně mnohem víc, aby pokryli náklady, což je šílené. Fakt by mě zajímalo jaký měli vymyšlený business plán, ale tohle byla hodně optimistická očekávání. Nebo možná očekávali nižší náklady na vývoj, přerostlo jim to přes hlavu, ale rozhodli se to mermomocí dokončit? Nebo třeba čekali, že většinu nákladů pokryjou prodeje u nás a pak další peníze dají do marketingu a distribuce v zahraničí, z čehož čekali největší výnosy, ale z toho kvůli katastrofickým lokálním prodejům sešlo?

Fakt by stálo za to najít někoho z producentů téhle hry a zeptat se jich na to. Je to hodně zajímavá část české herní historie.
@Dan9K (29.04.2020 04:23): Ja vam dal plus obema.:)

Dreamland je zvlastni pripad, podle me to neni uplne spatna advantura, ale daleko jsem se moc nedostal, hlavne kvuli pomerne vysoke obtiznosti diky zminovanemu pixelhuntingu.

Co ale stoji za pozornost je fakt, jakym zpusobem byla tehdy prezentovana a jak neskutecne propadla. Vydavatel nejspis udelal nejaky mensi barter se Score, protoze Andrew tomu dal 8/10 a velky prostor jako udajne nejlepsi ceske hre, i kdyz ta konkurence nebyla velka a dokonce tam byl i rozhovor s autory, ale cena byla tehdy na ceskou hru hodne nadsazena, tehdy snad 1300, tedy uroven zapadni produkce, zatimco bezne hry na cesky trh staly polovinu a proto se to vubec neprodavalo i pres celkem znacnou inzerci ve Score i Plevelu. Autori to sice omlouvali tim, ze naklady a produkcni hodnota byly jaksi vyssi, nez treba u adventur od Vochozka Trading, ale stale to byla "jen" adventura a pokud to nebylo smerovany na detsky publikum jako napr. Draci Historie, protoze hry tehdy kupovali spis majetni "soukromi podnikatele" pro deti, tak fakt nemohli cekat velky prodeje. Je mi jich trochu lito, protoze to byl opravdu velkej propadak.
@jordibo (20.04.2019 21:20): Díky za patch. Funguje dobře, ale narazil jsem na pár problémů. Asi by u patche bylo dobré doplnit readme:

- ve vlastnostech souboru Dreamnf.exe je potřeba navíc nastavit: režim s omezeným množstvím barev - 16bitové barvy. Bez toho jsou ve hře místy grafické chyby jako je vidět zde: https://ibb.co/vLFX9yj

- 3CD je třeba kopírovat do cílového adresáře s dříve nainstalovanou hrou, nestačí je jen nakopírovat do prázdného adresáře

- pokud není ve hře zobrazena správně diakritika v dialozích, je třeba ve Windows 10 jít na: všechna nastavení - čas a jazyk - jazyk - jazykové nastavení pro správu - správa - změnit místní nastavení systému - vybrat češtinu
- nebo lze alternativně použít např. program locale emulator
https://pooi.moe/Locale-Emulator

- pokud se hraje s DS4 gamepadem a používá se DS4Windows nebo Steam k jeho emulaci, musí být tyto programy spuštěny jako admin, jinak emulace ve hře nefunguje

- Avast mi hlásil malware, ale šlo o false positive - na virustotal.com žádný program nic nedetekoval
Kdybyste to někdo chtěli rozběhat na Win10 a bez přehazování CD, tak doporučuji následující postup:
Stáhněte si balík s patchem a postupujte podle Readme.txt https://bit.ly/2PmJTMj
Readme.txt:
Jak spustit Dreamland na Win10 v režimu noCD?
1. zkopíruj obsah všech CD do cílového adresáře např. f:gamesDreamland
2. rozbal patch.zip do cílového adresáře (přepsat stávající soubory)
3. pokud instaluješ jinam než příklad, tak uprav obsah Dreamland_Win10.reg
"CDPath"="f:\games\Dreamland"
"APPPath"="f:\games\Dreamland"
4. instaluj soubor s registry Dreamland_Win10.reg
5. nastav properties exe souboru Dreamnf.exe (viz screenshot "Dreamnf.exe properties.png")
- režim kompatibility Win XP SP3
- Spustit s rozlišením 640x480 (označit pro fullscreen, jinak to poběží v nativním rozlišení Windows, ale uprostřed obrazovky v rámečku o velikosti 640x480)
6. spusť Dreamnf.exe (nf jako not fullscreen, tento exe je lépe kompatibilní s novými Windows od Win7 výše)
Yop, co se té virtuální reality týká, příliš nechápu, proč ji tam v takovém množství vůbec dávali. Kdyby ji řádně zredukovali (hráč by ji navštívil jednou, dvakrát za hru na pár minut), mohl by to být bezva kousek. I tak však ve srovnání s jinými českými "kultovními" (ehm) adventurami typu Polda, je Dremland bezva hrou s alespoň nějakou ambicí a zajímavým tématem (byť spoustou chyb- příliš natahované, virtuální realita, spousta nesmyslných kombinací, přílišný pixel hunting atd.). Občas i zvažuji opětovné hraní, na některé pasáže vzpomínám moc rád, ale jakmile si vzpomenu na nějaké ty méně zábavné, kterých také není málo (nejčastěji právě ty ve virtuální realitě), hned mě chuť k zopakování přejde... škoda.

Btw a na sedmičkách/příp. osmičkách to tedy funguje normálně? Naposledy jsem to hrál ještě na XPčkách a už tam byl potřeba k hraní i instalaci režim kompatibility.
Vyhrabal jsem v šuplíku origoš CD a řekl jsem si, že si hru vlastně už vůbec nepamatuju a rozhodl jsem se, že jí dohraju znova. Akorát když jsem to nacpal do mechaniky, tak jsem zjistil, že to dělá hroznej bordel, na to už jsem si odvykl :) tak si ted dělám .iso soubory a budu to hrát přes daemon tools :)

btw je ta hra opravdu z roku 1999? V credits i na obalu píšou 98.
@Fingon (06.05.2012 22:13): Když myslíš, proč to teda nedáš do těch zajímavostí?

@hellhouse99 (06.05.2012 22:29): Já zase uvítám popis hry a cover, ale to není důvod aby něco takového strkal do komentáře. Od komentáře čekám něčí osobní názor na hru, dojmy z ní. Občas je problém mezi komentáři něco takového přes různý balast vůbec najít.
@Fingon (06.05.2012 22:13): A jestli Credits nepatří do komentáře? To bych se zas přikláněl k Fingonovi... Každý komentář by měl být nějakým způsobem přínosný, čtivý a informativní a to že za dobrým komentářem je zajímavost "credits" pro někoho jistě bude smysl mít. Já takovou informaci uvítám
@Fingon (02.05.2012 16:37): Tys je evidentně někde dohledal. Podle mě je to naprosto zbytečný kus textu, který do komentáře vůbec nepatří. I kdyby to někoho zajímalo, těžko to bude hledat právě v komentáři. Strč to do zajímavostí, jestli opravdu myslíš, že má smysl tady celé credits vypisovat.
Fingon: Proč máš ve svém komentáři vlepené credits hry? To je naschvál?