Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@S4TW (04.05.2023 08:50): No já bych ti doporučil Shin Megami Tensei 3 nebo Final Fantasy XII protože to je moje oblibené ale těžko říct jak bys to viděl ty :) Každopádně jinak určitě Persony 3-5, Tales of Vesperia, Zestiria, Symphonia a Arise a když bys měl hodně času a odhodláni tak Trials of Cold Steel 1-4. A když bych ti měl vybrat jen jednu tak určitě tu Personu 5, to je proste potřeba zkusit co to s tebou udělá. A když bys chtěl navázat něčím podobne výpravným a oku lahodicim jako DQ11 tak Tales of Arise :)
@Charllize (03.05.2023 18:33): Bohužel tu původní. Každopádně teď už narážím na fakt tužší souboje, jsem to nějak zakřikl :D... ono to taky bude trochu tím, že jsem posledních pár hodin dost flákal level-up, čili jsem už dlouho na zhruba stejném lvl, čili mě ještě nejspíš čeká 1-2 závěrečné grindy... aspoň ten lvl 70 by to asi chtělo :/

btw. co doporučuješ za další jrpg? Dal bych si něco zase hlavně se silným příběhem a klidně by tam mohli být záživnější side questy (aktivity)...
@S4TW (03.05.2023 18:13): Skoda ze nemáš tu definitivní edici, tam prave má par postav nově svoje příběhy ( nemáš ji ne? Hraješ tu původní?) a další věci a cela hra působí lepším dojmem. Ale taky znám jrpg kde ty vedlejší činnosti byli lepší.
@Charllize (03.05.2023 16:36): mě se v tomhle asi víc líbili vedlejší aktivity v Tales of Berseria, přesně jak říkáš character stories a těžší příšery… v DQ je to takový not great not terrible, ale hlavní linka je super a hlavně ta potitulková část :)
@S4TW (03.05.2023 16:20): Jrpg často mají fetch úkoly, případně casto mívají různe lovy těžších příšer a podobně. Vedlejší úkoly které znáš ze západních rpg moc nečekej. U jrpg to vždy táhne hlavně main story a třeba plno věci kolem se řeší gameplayem a ne textem. Pak byvaji částo taky takzvané character story, ty byvaji lepší. Japonci jsou starý grindovači tak plno jejich her ten vedlejší obsah staví na tom.
@Charllize (03.05.2023 16:04): Jo, je pravda, že v jrpg se mám ještě co učit... otázka ještě, jsou obecně side questy v jrpg takové jako tu? mě osobně tyhle přines, najdi a zabij úplně netankují, jako chvíli se to dá a vlastně mi to úplně nevadí, ale nemám u toho ten drive to jakože fakt chtít projít, kor, když mám najít nějakou blbost a prolézat ty oblasti, když už mi ty oči tak neslouží :D
@S4TW (03.05.2023 15:52): Překvapení, ale u jrpg to občas tak bývá, buď rád ze tahle hra je tak benevolentní ze k tomu abys viděl fakt všechno nemusíš dodržet 30ti stupňový postup skrz hru v přesně daných nepoviných sekvencich abys viděl skutečný konec :) Existují jrpg kde si plno lidi mysli ze hru dohrali ale pravda je pak taková ze viděli ani ne polovinu a vůbec to netuší.
Viz třeba teď naposled Labyrinth of Galeria kde většina recenzi uvádí 40 hodin herní dobu a přitom to je ve skutečnosti dvakrát tolik, prostě šli titulky tak konec :)
Ber to jako praxi do dalších jrpg ze konec koncem být nemusí :)
@Charllize (28.04.2023 16:28): Jinak teda v té "True Ending" části jsou ty souboje už o něco těžší, to se musí nechat... pak trochu nechápu, proč ta část nebyla v rámci klasické kampaně před titulky a je to jakoby postgame, protože reálně je to pokračování příběhu... kdybych neměl pocit ještě hru trochu poluxovat, tak nevím, jestli bych to hrál, pro mě reálně hra končí s titulky, pak už je to jen o achievementech a třeba nějakých side výzvách...
@Charllize (28.04.2023 12:06): a to se vztahuje i na oživení během souboje kouzlem? Jestli ne, tak to moc obtížnost nemění, páč mě hlavní postava skoro neumírala a když jo, tak mě Rab zvedl :)
@Charllize (28.04.2023 11:15): Půjdu do toho, ta hra mě hrozně bavila, než mi jí ty easy souboje zkazili. Pořád jsem dostával nové schopnosti, které jsem neměl důvod použít. Co přesně změní ten game over?
Klidně si oba nastavte těžší nepřátele, pak to je standardní obtiznost kdy se nebudete u soubojů nudit. Pak ještě doporučuji zapnout když jedenáctka umře aby byl game over. Tyhle dvě věci zařídí dostatečnou výzvu a zároveň to není nijak přehnané.
@dupo (28.04.2023 10:09): asi jsem to nechal, já to dohrával po více jak roku a nevím, jestli jsem už tehdy přepínal, spíš ne, protože ty souboje jsou super easy (četl jsem, že vážnější jsou až v post-game)... hele, zkušenosti za slabé nepřátelé jsou u vyššího lvl stejně bezpředmětný, spíš bych přidal tužší boje....
@S4TW (27.04.2023 21:46): Upravoval jsi nakonec nějak obtížnost? Já si nechal normální, ale při bojích už ani nemusím přemýšlet, prostě odklikávám útoky. A to mě už moc nebaví. Přemýšlím, že začnu znovu, ale nevím jestli jen nastavit, aby mi to nedalo zkušenosti za slabé nepřátele, nebo rovnou i tužší boje.
Tak dohráno, ještě teda post-game příběh a nějaké post-game aktivity, ale tam si nejsme jistý, jak moc mě to bude bavit... minimálně ten post-game příběh si ještě sjedu, ale grind aktivity si nejsem úplně jistý, jestli budou bavit :D
Tak teď po 30 hodinách už skutečně uvažuji nad změnou obtížnosti, protože za celou dobu jsem umřel snad jen jednou... A že bych se nadřel nad nějakou taktikou... trochu přemýšlím, jestli jsem se ze začátku zbytečně nepřefarmil :D

Ale ono obecně je pro mě tato hra spíš příjemnou pohádkou, samotná hratelnost mě nějak extra nebere a spíš si užívám příběh, vizuál a hlavně rozmanitost oblastí, ta je dost super.
@S4TW (17.02.2022 13:42): Medaily môžeš v jednej konkrétnej lokácií vymieňať za zbrane, oblečenie a doplnky. Vždy po nazbieraní ich určitého počtu. Teda ak by ťa lákalo kompletizovanie sád pre postavy.
@S4TW (17.02.2022 13:42): Ono tam toho je víc ale nechtěl jsem zbytečne spoilerovat.  
Ja to hrál 2x a ta vyšší obtížnost mi sedla, ještě jsem si zapnul aby byl game over když umře v boji hlavní postava. Souboje s bossy tak byli taktická lahůdka . Kazdopadne ukladacich bodu je tam celkem dost a chytre rozmístěné aby nedocházelo v případě game over ke zbytečnému opakování několika hodin, jen na to člověk nesmí zapomínat :)
@Charllize (17.02.2022 12:42): ok, uklidnil jsi mě... obtížnost jsem nechtěl hned dávat vysokou, protože jsem netušil, jak moc velká výzva to bude... zase mě odrazuje to ukládání a představa smrti a opakování třeba dvou hodin expování :D... Já nemohu říct, že mě hra přestala bavit, jen jsem se právě bál, že mě čeká ještě 60-80 hodin a bude to pořád to samé... btw. už jsem nějaké medaile našel v truhlách, ale vůbec netuším, k čemu slouží :D
@S4TW (17.02.2022 10:36): V nastaveni Draconian Quest jde zapnout mimo jiné i vyšší obtížnost nepratel. 
Jinak hra má spoustu vedlejšího obsahu a poměrně rozsáhlou post game část. 
Ta explorace není zpočátku nic moc ale až se dostaneš dal a budeš mít loď značně se to zlepší. 
Crafteni dostane další rozměr prave s tím zvýšením obtiznosti, protože to je pak nutne vic  řešit a obstarávat materiál a snažit se dat to na +3. 
Taky se dostaneš ke sběru medaili a odměnám za ne, casino, závody koni, terče atd ..
Chce to vydržet, hraješ hru co je koncipována na 100+ hodin hraní, takže se to rozjíždí pomalu a ze začátku to je uzavrenejsi a nemáš tolik možnosti.
Jako, je to pěkná pohádka, hezky se na to kouká a je to tak roztomile milé, ale že by mě třeba hratelnost nějak odpálila nebo možnosti světa... to se zatím říct nedá... Jakože, souboje mě baví, ale v podstatě jsem ještě ani jeden neprohrál... ve hře se dá po většinu času jen explorovat nebo jít po hlavním příběhu, docela mě vyhovuje crafting, ale taky to není činnost, u které by člověk strávil hodiny... vidím to především na hlavní příběh (abych si hru užil víc než dobře, tak by musel ještě razantně přidat), trocha expování (zatím mě souboje neomrzely, ale to může přijít velice rychle) a lehký exploring (když nevidím žádný větší cíl, tak to taky není úplná zábava)...
@Charllize (09.02.2022 15:32): Hmm, jako obvykle moc díky za info, to jsem ani nevěděl. Měl jsem za to, že „Definitive edition” je jen klasicky rozšířená/doplněná verze, jako obvykle. Nu což, nic se s tím nejspíš beztak dělat nedá, i tak volím raději tu „kompletku”, další herní obsah je pro mě víc, než nějaké jemné nuance v grafice. Co jsem navíc tak mrknul na net, tak ty rozdíly nejsou nikterak zásadní a jak bude člověk zabrán do kydlení protivníků, navíc bez možnosti porovnání v reálném čase, tak mu to ani nepřijde. ;c)
Každopádně mě hra zatím dost chytla, třeba nakonec ze mě ještě bude jRPG hráč :)
@Bragi (09.02.2022 17:28): Jo, výzva z kusi tam není. Moc nechápu proč. Možná ze by terče na te male Switch obrazovce byli blbě vidět :)
Tu kusi ale hráč stejne dostane a slouží jen k agrovani nepratel na dálku, což stejne nikdo moc asi nepoužívá.
@Charllize (09.02.2022 16:08): Pôvodná verzia sa ešte minulý rok dala kúpiť na stránke Square Enix. Odkaz neuvádzam, pretože pridať odkaz na mobile je martýrium.
Ešte doplním, že Definitive Edition na rozdiel od pôvodnej neobsahuje Crossbow challenge.

@S4TW (09.02.2022 09:18): V sekcii Video nájdeš porovnanie všetkých edícií.
@samorost (09.02.2022 08:22): Původní vydání hry má hezčí grafiku. Ta Definitive edice je port ze Switche a vypadá hůř. Na velkých konzolich má ještě ta definitive edice bonus v 60fps. Ona vyšla zprvu exkluzivně jen na Switch a proste ji museli celou předělat aby to tam běželo, úplně jiná verze Unreal enginu, takže když to pak portovali na pc a další konzole použili jako základ tu Switch verzi a ne tu verzi co vyšla jako první.


@S4TW (09.02.2022 09:18): Jasne, good luck :)
@S4TW (09.02.2022 00:33): A jakou? Definitivní nebo obyc? Obě jsou fajn, ta obyc je hezčí ale má tak o 30% min obsahu.
To je ten problém sloučených profilu, aby jeden poznal kterou kdo hraje verzi musí se ptát jak tydýt :)
Mimochodem, v JRC mají XI za 299,- Kč na PS4, což už je slušný deal, já po tom sáhl :)

Edit: OK, tak už není skladem, tak jsem možná vybral poslední kus :D... mám pocit, že tady do těch slev se často dostává 1-2 kusy, protože tam byla spousta pěkných dealů, ale většina byla pryč, stihl jsem právě DQ a ještě Dishonored 1 Definitive edition... a to jsem objednával v noci a teď už nejsou ani tyto dvě hry...
@Jessy (06.05.2021 19:14): Ta puvodni verze je o tri roky starsi. A definitive edice toho nabizi opravdu hodne navic aby to tu cenu ospravedlnilo. Treba jen ten 2D mode by klidne sel prodavat jako samostatna retro hra.
@Charllize (06.05.2021 16:32): I mě trošku zarazí, že ta nová verze má lehký downgrade. Jasně já si to pak pročtu. Ten zbytek _)

Já to četla na redditu apd.

No to jsem četla na redditu :) na steamu je za 40 euro a jinak hra stojí 40 euro různě, co jsem koukala a v obchodech stojí také 40 euro ta původní verze. Xzone 1000,- apd . Příjde mi to prostě ujeté chtít za hru stejně peněz. Ovšem budiž no :).



@Bragi (06.05.2021 17:26):  Se tím budu muset prokopat. Mně se líbí, že můžeš přepínat mezi 3d a 2d a údajně předchozí díl neměl JPN dabing.
@Jessy (06.05.2021 16:15): Kdyby sis přecetla diskuzi dozvíš se vše. A ne, definitive edice pro PC s konzole je za 999, původně hra stala 1600.
Definitive edice je port ze Switche, kde byl za plnou cenu, takže pak pro ostatní platformy stal méně, těch 999.
Popisek bych upravila dle ostatních hra obsahuje větší obsah hlavně u postav a údajně i nová monstra.

Jsem právě nevěděla jaký je rozdíl :) . Ovšem je to dost sprosté chtít za rozšíření stejně peněz.
@Charllize (03.02.2021 18:23): K tomu FF se snad taky jednou propracuju, teda určitě to mám v plánu. Jeden díl jsem na Switchi už nakousnul, tak bych ho mohl začít doopravdy hrát. Ale zlobí mě, že k "těmhle" hrám obecně tady chybí komentáře od lidí, co to hráli :)
@Tainaru (03.02.2021 18:16): Tak jsou to zase kopýtka, já moc velký fanda tohohle chibi kopytniho stylu nejsem. Dodnes jsem nebyl schopen odehrát World of Final Fantasy (možná další hra co by ti sedla) ale Bravely 2 zkusím a uvidím co to udělá :)
@Charllize (03.02.2021 17:47): Je to tak :) A čím víc hraju ty jrpg, tím víc přemýšlím, proč si ty jejich postavy dokážu ve výsledku tak oblíbit. Ale vždy někde v půlce nastane nějaký příběhový zlom, díky kterému si uvědomím, že se to děje. No a pak v závěru už jim (tedy sobě) fandím, abych překonal tu poslední překážku :) Což jsem zatím nejintenzivněji prožíval možná u Bravely Second. Ale určitě na tom všem má velký podíl i výtvarný styl, který buď postavy pro mě zatraktivňuje, nebo naopak.
Když probíhala ta animace, kdy se Sylvando přidává do mojí party, i když jsem mu předtím jasně řekl, že ho tam nechci, tak jsem musel odvracet zrak a naskočila mi husí kůže :D
Jinak díky a ještě by mě zajímalo, jestli se tu někomu povedlo vyhrát ten koňský závod v Black Cupu? Protože z toho mám pořád hořkou pachuť z neúspěchu :)
@Tainaru (komentář): Takže se ti taky styskalo po Gemme? Je až zarážející ze ačkoliv člověk tu jednoduchost celého konceptu hry vnímá zcela jasné ze stejně dokáže vytvořit docela hluboké zážitky. :)
Nakonec i ten Sylvando a jeho fuckparade v pavich oblacích je docela z paměti nevymazatelna.
Gratuluju, další milník jrpg dosazen :)
PS: na Switch je ještě první až třetí díl DQ, já je nehrál ale často přemýšlím ze bych možná mohl .
@Charllize (19.01.2021 12:15): Svou kvalitu DQ XI má, to bezesporu. Že mě osobně nesedla z ní špatnou hru nedělá. Abych tady dával nesmyslných 50% mi nepřijde správné :)

Mám doma krabičku, takže někdy letos určitě zahraju.
@Solidor (19.01.2021 11:51): To by nejspis pro tebe ani nemelo smysl zkouset tu definitivni edici, i kdyz je dle meho rozmanitejsi a nabizi vic, ten zaklad je porad stejny. Ale jsem rad ze jsi jeste uplne nezpersonovatel a i pres evidentni problemy jsi zadal 70 :)

Mimochodem. Tokyo Mirage jsi uz hral? : )
@Charllize (19.01.2021 10:59): Strohý příběh a němý hrdina jsou už spíš maličkosti, které bych i přežil. Jenže za těch čtyřicet hodin, které jsem tomu věnoval už jsem nabyl pocitu, že mi nemá ta hra moc co nabídnout. Ale totéž (po skoro stejném čase) se mi stalo i u osmičky, takže to bude asi můj problém obecně s touhle sérií.


@Ringo (19.01.2021 10:53): Jak je psáno níže, podobá se hodně osmičce, takže pro tebe asi jedině dobře.
@Charllize (19.01.2021 11:32): Inu, já jsem hlavně chtěl zažít ten pocit ovládat postavu z návrhu Akiry Toriyamy ve hře. A ano, s tím koukáním máš pravdu, zorničky jsou drobnější a obecně blíž u sebe, takže to vypadá, že se soustředí na konkrétní bod. Ale někdy se mi zase zdá, že trošku šilhají, když zajedou víc pod víčko :)
Nicméně zatím z toho mám docela fajn pocit.
@Tainaru (19.01.2021 11:28): Jasne, to me melo napadnout ze by se ti to mohlo libit. Ale koukam ze jsi si poradil i beze mne :)

Schvalne si vsimni, diky te jedinecne stylizaci nepratel maji osobnost, koukaji na tebe a maji vyraz, to bezne nepratele ve hrach nedelaji :)



@Ringo (19.01.2021 11:30): Rozumim. Ja jen tim chtel naznacit tu podobnost s DQ VIII. Jakoze se nemusis bat :) A az dojdes do bodu ze budes hrat a u tho cist knizku a koukat na Netflix tak mi dej vedet, sejdem se a promluvime si :D
@Charllize (19.01.2021 11:15): Tak s těmi soundtracky to mám obecně kapku jinak asi než ostatní. Mně se líbí ve hrách snad jen MIDI elektronická huba. A když je dobrá, tak ji ke hře poslouchám. Když mě nezaujme, tak propojuji největší své dva koníčky najednou, hry a hudbu a poslouchám si do hry oblíbené skupiny oblíbená alba. Bohužel, co naprosto neposlouchám, jsou orchestrálky, protože mi přijdou všechny na jedno kopyto, takže když má hra orchestrální soundtrack, vyslechnu si pár stěžejních melodií a už je nepotřebuji poslouchat opakovaně, takže přepínám na nějaké oblíbené CD. Takže hudba je pro mě ve hrách něco co hodnotím až jako poslední, výjimkou je, když mi ta hudba přijde fakt zajímavá hodna poslechu. To bych asi uvedl příklady - Amberstar, Ambermoon, Ultima Underworld, Dune 2, Battle Isle 2, a u japončíkáren je to jasně Final fantasy 1 - 7, Dragon Quest 1 - 7. Star Ocean 1, 2, Tales of Phantasia atd. Samozřejmě u japončíkáren bych asi té hudby, co stojí za poslech, našel více. Každopádně když si poslechnu základní motivy, tak většinou po x hodinách hraní v podstatě přecházím na poslech hudby z CD u čehokoliv a jen málokdy mě to dotlačí, abych tu hudbu ze hry poslouchal během hraní a umocňoval si tak atmosféru i po té hudební stránce :-)
Já mám zrovna tenhle díl rozehraný na Switchi, ale teprve jsem na začátku @_@ aneb můj první DQ.
@Ringo (19.01.2021 10:53): Je to po staru. tahove souboje a tak. A od DQ 8 se to zas moc nelisi, je to hodne podobne. Jsem si skoro jisty ze by jsi byl nadsen. Nenech se odradit.



@Solidor (19.01.2021 10:55): Asi jsi zvykly, a vyzadujes vetsi zaber na ten pribeh a kosatost rozhovoru a tak. On DQ 11 je dost prosty. Vyvoleny jde znicit zleho carodeje. Vic provarena zapletka to byt nemuze. A zaplatpanbu za ni. Obvzlast v dnesni dobe kdy se ve hrach vyzdvihuje pestovani mrkve a 4% zajmy :)
@Charllize (19.01.2021 10:50): Jak tady, tak i u osmičky jsem po několika desítkách hodin zjistil, že to vlastně nechci zapnout :(

Letos bude Bravely Default II, které bych mezi klasické ještě zařadil, ač to bude v mnohém přesný opak Dragon Questu.
@Solidor (19.01.2021 10:44): Je tam souboják pořád tahový nebo už to taky přešlo k akci? Byl jsem zatím líný se podívat na nějaké Youtube gameplaye :-)¨

Trochu to podle toho, co píšeš, vypadá, že modlou pro mě navždy zůstane Dragon Quest 8, který mě v podstatě uvedl do celé série a donutil mě dohrát všechny předešlé díly. A tak nějak vnitřně mám navíc pocit, že když si vezmu všechny ty díly, tak pro mě asi zůstane nejlepší Dragon Quest 5, nehledě na dokonalost propracovaného v podstatě otevřeného světa v kreslené grafice u DQ8.
@Solidor (19.01.2021 10:44): Definitive ma orchestralni soundtrack, zni to skvele a neoposloucha se to tak rychle.

ja to hraju na vyssi obtiznost ( Draconian quest options) a je to dost hardcore, nepratele jsou schopni dat postavu na jednu ranu a podobne. Takze ten system vyuzivam naplno a prijde mi dobry. Vetsina vylepseni a craft je hodne znat.

A mas pravdu, nevyslo. A je dobre ze DQ11 mel uspech, snad dalsi dil nebude nejaky experiment, kdyz se ukazalo ze to stale funguje po staru (i kdyz tobe to nesedlo:)