Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Garion: To je pravda no:), proto asi i tak povazuju DA za velmi dobre RPG ( me hodnoceni o tom presvedcuje), navic jsem to hral na minimalni graficke nastaveni (protoze mam pc stary krap:)) a i kdyz nejsem zrovna nejak moc na grafiku zavisly, tak ono kdyz to pak bude na novem stroji lepe vypadat, tak to urcite bude delat take lepsi dojem. Stejne ale tomu cosi do BG schazelo, prakticky BG si zahraju kazdy rok minimalne 1x a porad me bavi a i kdyz ta nostalgie tam urcite tez hraje svou roli, tak i presto je to urcite lepsi RPG jak DA.

EDIT: Jinak ale dost jste me navnadili na to NwN, zitra si ho jdu koupit:) uz se tesim, za 700 KC NWN1 + 2 datadisky + NWN 2 je docela dobra cena ne?:)
No vidis, spatnej link, spravnej je tenhle, tak to mame The Fall a Drakensang, vic jsem tam na prvni pohled nenasel (mozna tak datadisk k NWN2)
Isair: tak ono je mozny, ze uz jsem proste starej :) uz je to hodne dlouho, co jsem hral IWD, kdezto NWN jsem hral nekdy pred rokem, tak uz mi to treba tak neprislo :) tim nastupcem BG bych rekl, ze Bioware myslelo spis styl hry, tzn relativne dlouha hraci doba, mas particku, koukas na to izometricky, pribeh ma hlavu a patu, vzdyt kolik mas v dnesni dobe RPG, kde mas svou partu? prijde mi, ze ted uz je vsechno ve stylu Oblivionu (vsak kdyz si dam vyjet tady v db vsechny RPG z let >=2007 tak snad jedina, kde byla skupinka, je The Fall), navic bych rekl, ze tady vsichni uz maji peknych par let od prvniho hrani BG/IWD a prece jen ta nostalgie hraje roli, taky mi ted ty hry casto prijdou o nicem oproti tem "peckam", co vychazely driv :)
mick: Takže strávím padesát šedesát hodin tím samým abych si pak přečetl na závěr, že si někdo odřel druhé koleno? Sorry pane kolego, ale tento argument byl zamítnut. No a pokud na závěr potřebuješ pomoc, tak nemám slov. Závěr byl jednoduchý jak dohnat slimáka. A to, že by bylo nejlepší, kdyby se to přeneslo do dalších dílů je jen spekulace. Kdyby to autor zaručil a skutečně se to tak přeneslo, tak by to bylo jiné kafe. Ale ruku na zkušenosti z her. To se nikdy nestane.
Stejný typ závěru byl i v Falloutech. A tam mělo smysl opakovaně hru dohrávat protože např.New Reno - tři mafiánské rodiny. Mohl ses rozhodnout, jestli některé helfneš nebo ne. Pak sis vybral jednu famílii a dělal pro ní questy. Každý quest pro každou rodinu byl jiný. a to mi teprv dávalo nádech toho, že mám ve hře volnost myšlení. Nic nebylo nalajnované.

Holt starší hry nezářili grafikou, a tak se sázelo na příběh a snahu aby se hráč do příběhu vžil. Dneska je to o grafice a těžbě na starých základech. Příběh jde většinou stranou a propracovanost příběhu a preciznost autorů je v úpadku.
Elfian - jak ze ne? jednak tym ovplyvnis, kto ti pomoze v zaverecnom boji, a jednak, ked si precitas epilogy na konci, tak pochopis co sa zmenilo :-). V tomto by najlepsie bolo, keby sa zmenene udalosti preniesli i do dalsich dielov, v tom pripade by to malo este vacsi vyznam.
Jj presne, jako kdyby autori neustale smele nevykrikovali jaky to bude duchovni nastupce BG (jsem si temer rikal, ze se snad bude jednat o dalsi revoluci na poli rpgcek:)), tak si clovek rekne jo je to docela dobre tuctove RPGcko.

Ale do BG mu chybi znacna mira atmosfery, pribehu (ne ze by ten v BG byl nejaky super, ale urcite byl podany daleko lepe) a zazivnejsi souboje.
naprosto souhlasím. Tato hra není špatná. Celkem mě bavila a příběh celkem ušel. Bohužel to byla jen celkem zábava. Nejvíc mě naštvala lineárnost hry Když třeba v trpasličím městě se rozhoduješ pro koho budeš fušovat, tak ti stejnak dají stejné úkoly. To rozdělení děje je vždy až ke konci "kapitol". Jestli pomožeš trpaslici a nezničíš kovadlinu nebo ji budeš chtít zničit. Pomůžeš vlkodlakům nebo tomu elfovi. Pak následuje boj, kde jsou protivníci určeni tvým rozhodnutím, ale tím to končí. Nijak jinak dál nic není ovlivněno
No prave, v bg 1 a 2, IWD 1 a 2 a v dalsich techto podobnych hrach (srovnavam to s nima, protoze DA se neustale honosi tim jaky je duchovni nastupce Baldur's Gatu) to bylo jine kafe:) a i ten system kouzel se mi v DaD libi daleko vice, nez trapne pouzivani many v ostatnich rpgckach. (setkal jsem se prave s az mnoho rpgckama, kde mag mohl seslat 2-3 kouzla a mel po mane, pak uz to bylo pouze o chlastani lahvicek, jsem si kolikrat pripadal jako naky notorik:))
jediné užitečné kouzla maj užití je zmrazování, regenerace a uvěznění. No a jeden sleep funguje na víc vteřit. Takže lučištníka jednoho uspíš a máš pokoj ale než se načte na podruhé, tak je po boji:-)
Jo ty kouzla tam sice jsou, ale presne jak jsi napsal nemaji temer zadne vyuziti, ty uspavaci/omracujici kouzla pusobi maximalne par sec., cili opravdu uzitecna kouzla jsou hlavne ta utocna (tedy hlavne zmrazujici), cili pak ten boj postrada tu zabavnost/ruznorodost/taktizovani.

V IWD 2 jsou pravda spise takove skilly co se pouze aktivujou a fungujou nepretrzite a maji nejake ty bonusy a nevyhody + spousta pasivnich, ale bylo z neustale z ceho vybirat, sice bych klidne privital i par aktivnich uzitecnych schopnosti, ale v DA bych zase radeji privital nejake ty pasivy. V IWD2 tu absenci aktivnich schopnosti u bojovych povolani alespon dohanela ta ruznorodost kouzel, cili kdyz to zhodnotim tak boje mi prisly daleko zazivnejsi a taktictejsi:) a to IWD 2 byl v taktice jeste daleko horsi nez treba IWD 2.
když mrknete na kouzla, které jsou rozdělený dle "škol" tak tam máte ledový, ohnivý, bleskový a kamenný úder. Led,oh,bleskový kužel a pak jejich bouře. Dále nějaké glyfy, které mají stejné efekty jako jiné kouzla (srazí, zmrazí, uspí) a opět další co posilujou nebo oslabujou, ale přitom úplně stejně jako jiná kouzla.
Isair má pravdu v tom, že je tam spousta skillů stejných a různorodost, která byla v BG, NWN nebo IWD chybí. Co jsem během dvou dohrání hry zjistil, tak stačí aby mág uměl kužel mrazu a je hotovo. Zbytek kouzel dávaj menší, nebo obdobný dmg jako bojovník mečem a navíc retime pro jejich znovupoužití je strašně dlouhý. Snad v každé hře je mág ze začátku trapák co jen asistuje a v posledních fázích hry, se z něj stane nejsilnější člen družiny. Tady funguje max jako slabý healer nebo jako zmrazovač. Jiné využití tu nemá.
Jak rikam, ja zase netusim jake je to v NWN, ale v IWD2 to rozhodne spatne nebylo:) a skilly byly dobre, uzitecne, ruzonorode... i kdyz vetsinou se zase jednalo o pasivy.

V DA hlavne kritizuju, ze tam jsou stejne skilly, ktere se silou a uzitecnosti lisej jen minimalne a temer vsechny jsou aktivni a ono pri boji, kdyz mas treba 3 stejne aktivni schopnosti a mas neustale mezi nema preklikavat neni tak moc zabavne. Dale mi v DA vadi kouzla, ktera proste jsou na bazi zamraz nepritele a dodelej ho... tedy nic zabavneho a zadne extra taktizovani oproti treba BG, i v IWD se muselo taktizovat daleko vice. Jinak chapu, ze uber skilly se hodi spise do diablovek, ale ja to spis blbe popsal, me hlavne vadi, ze jsou stejne a zadny z nich neni o moc lepsi nez ten druhy... cili kdyby zde byly stejne skilly, ale kazdy dalsi byl znatelne silnejsi, tak uz je to jine kafe:), ale davat body do 3 temer stejnych skillu je opravdu ubijejici.

Jinak ale az na tu ruznorodost mi dovednosti a odbornosti jak uz jsem psal prisly celkem podobne jako trebas v IWD 2 (alespon odbornosti urcite), u dovednosti se v DA jedna spise o aktivy a navic jsou rozdeleny na obourucni zbrane, jedna zbran + stit, luk, magie atp. (a jak uz jsme oba rikali:) "strom" je i u DA i u IWD/NWN silne slovo, ten je mozna tak v Diablu a TQ, v DA jde take pouze o vyber schopnosti stejne jako je tomu treba u IWD 2 a ani to jak strom neni nakresleno:), ty schopnosti jsou po radach (vzdycky tak zhruba 4 dovednosti v jedne rade), cili temer stejne jako u IWD2, kde jsou dovednosti jen napsany pod sebou, ale taky maji obcas urcite pozadavky trebas na uroven obcas dokonce i na predeslou schopnost, coz se stava malokdy jak v IWD 2 tak v DA, cili neni to neco ve stylu TQ, kde ma hrac jednu schopnost, kterou dalsima 4rma od urciteho levelu muze vylepsovat)
Isair: vsak ja vim, ale mne proste neprijde jako "totalni uber skill, na kterej se pripravuju pul hry" zvyseni v D&D jedne z opravdu mnoha ruznych "hodu" o 10% (vzdyt tam jsou prakticky na kazdou akci jine hody), byt to v Diablu a dostat +10% k jedne ze 4 statistik, to uz by byla jina

jak rikam, ja teda DA nehral, nevim, jak to tam je, ale obvinovat ze stromu, ktery jsou i v D&D, i kdyz tam nejsou nakresleny (staci si projit manual) pripadne z toho, ze tam jsou schopnosti malo uber, mi prijde hloupy (pokud jsou prakticky stejny, to je jina)

jinak proc uz to neni na D&D je prece skoro jasny, je to proto, ze by se to uz neprodavalo (at si kdo chce co chce rika, je to tak), mit to komplikovanejsi RPG system, minimalne pulka lidi si to nekoupi
Tu je problem, ze clovek nevie co tie skilly robia. Pri kazdom je jedna veta a nemal som ponatie ake je to silne, aky dlhy stun, aka area, co robia attributy, aky je bonus damage pri zvyseni tohoto a hentoho atd. U AD&D ci D&D kazdy spell, kazdy feat bol vzdy podrobne vysvetleny.

V tejto hre mi to bolo jedno kam to pridelujem, nemal som dojem ze ten system mam pod kontrolou tak som ho ignoroval uplne.

Predmety su na tom podobne. Tie rozne urovne tych predmetov, s tym ale ze cim vyssi stupen, tym vyssi requirement na pouzivanie som nepochopil tak uplne. Dyka na 8 urovni vyzadovala silu nejak 25 - to tak ten designer naozaj chcel?

A samozrejme ako ste uz spominali, rogue bol otrasny - az priliz mi prominal rogue-ov z onlinoviek.
Tak ty samotne odbornosti a dovednosti az zas tak spatne nejsou, vytknul bych jen velke mnozstvi podobnych schopnosti, do titan questu atp. to ma prece jen jeste daleko, i kdyz hra nezapre svou inspiraci prave touhle hrou v tech dovednostech.

Horsi na tom je prave ta absence spousty povolani a ras, zname z DaD. A celkove ty kouzla bych trochu upravil, vetsinou se jedna jen o utocna (zamrazujici) kouzla a trochu zde pak chybi ta taktika, ktera se mi tak libila trebas v BG 1 a 2, kde ta skala kouzel byla lepsi a zajimavejsi (at uz se jedna o ruzne oslabujici kouzla, kouzla komplikujici nepriteli boj, posilujici, utocna, proste v tomhle ma BG (tedy DaD pravidla) navrch. A o povolani zlodej ani nemluvim, to je v DA oslehane jak jen muze byt.

Garion: Vetsina hracu tyhle hody moc rada nema, ale ono na tom ostatni rpg nejsou o moc lepe, akorat misto hodu mas procentualni uspesnost, ale princip je temer stejny. Nevim teda jak to je v NWN, ale v IWD2 jsem byl spokojen, tam jsem kazdych nekolik levelu mel z ceho vybirat a postavu si zesilovat jako v kazdem jinem rpg(tedy kazdy level nejakou tu odbornost a kazde 3 levely nejakou dovednost a kazde tusim 4 levely jeden bod do nejake statistiky). Horsi je to treba v 2he edici, kde treba u bojovnika prakticky nic pri postupu na dalsi level ovlivnit nemuzes, pouze si jednou za nekolik levelu muzes dat jeden bod do specializace na nejaky druh zbrani.
Za to na 11 dostaneš nějakou dost dobrou schopnsot. Podle povolání a tak... Prostě shrnuto podtrženo. DA je v tomto pro mě omezenej.
Say: tak to aby ses presunul k nezavislym hram, takovouhle komercni hru ti uz prakticky nikdo neudela :P jinak v NWN zas takova obrovska skala nebyla, navic ses mohl propracovat k lepsim schopnostem, ale jak rikam, byly prakticky k nicemu, coz mi zrovna skvely neprijde (o neco se snazim 10 urovni a potom dostanu skvelych +2 k hodu 20 stennou kostkou, to je fakt odmena na urovni :)
Garion: D&D pravidla a hra je rozdíl=D Např. v NwN máš obrovskou škálu možností a k těžším a lepším schopnostem se musíš postupně prokopat a už na první úrovni závisí, do čeho body investuješ. Nehledě na to, že každy povolání (a není jich 6 ale 36, střílím) má svoje specificky dovednosti. Tady je to nehorázně omezeny, zjednodušeny, primitivnější... Úměrny k současným hráčům (viz. Fallout 3 např.). Opravdu jak Diablo, Titan Quest a podobny řezačky. Jak říká SilentWolf. např. ty pasti, unikátnost každyho povolání, nutnost zapnout mozek a vyřešit rébus (né jen dones to tam a dojdi tam nebo onam) na několik možností a podle přístupu získat odměnu... Hej, toto DA opravdu nemá. Bilinky si udělá klidně i řezník, lektvarů si můžeš pít kolik chceš a stejně ti nebude zle, když ti lehne společník... Ejhle, za chvíli stojí zpět na nohách. Jako by byl dobíjecí robot, který může krvácet, mít frakturu lebky, 3x zlomenou nohu a obouručákem šlehá hlava nehlava. Ne, takto si RPG nepředstavuju.
Chtěl bych mít ve hře pocit že opravdu žiju a svět je jedna velká nástraha, žádné automatické prozkoumávání, hezky pravým na podlahu a prozkoumat (hod na všímavost třeba) objevil/neobjevil si past, ze stínu rohu prozkoumat nepřátele všimnout/nevšimnout že jejich zbraně jsou obalené nějakým jedem a zabít je z dálky bude asi nejlepší řešení ... TOHLE je podle mě pořádné RPG, aneb staré gamebooky (lone wolf), ale to asi už nikdo neudělá..
Nj, tak NWN jsem nehral, tak tam to asi bude jeste horsi jak v DA:), to zase v DA bylo neustale do ceho cpat body. Ono na druhou stranu v DA ma kazda schopnost sve uplatneni, jen se silou moc nelisej a jsou velmi podobne. No ja to prave porovnaval s IWD II, ktere mi v tomhle smeru prislo zase o trosku lepsi.

EDIT: Zrovna koukam v JRC maji NWN 1 + datadisky + NWN2 za 649 (699 asi v kamennem obchode), to by mozna stalo za uvahu:).
Isair: no ty "uzitecny pasivni dovednosti" jsem zahrnul v tom vylepsovani dovednosti se zbranema, navic to bylo napriklad +2 dmg pro mec bastard (ktery byly ve hre pouzitelny treba 3), IWD2 je trochu o necem jinym, tam je to reznicina, spousta lootu, vysoky urovne, to normalne v D&D nebyva, alespon co mam ja tu zkusenost :) navic v NWN mi prislo, ze skoro vsechny ty dovednosti jsou ve vysledku uplne k nicemu, takze v pokrocilych fazich hry jsem leveloval prakticky jen kvuli HP a vubec jsem nevedel, jaky se ucit dovednosti (nebo jak se tam tomu rika), protoze vsechny zbyvajici byly stejne k nicemu a jen pro dobry pocit :o)
Jiste, ale alespon (ted to beru podle IWD II) tam je spousta uzitecnych pasivnich schopnosti atp. to v DA proste neni, navic jak uz jsem psal nejvetsi nevyhoda je v tom, ze si jsou schopnosti opravdu velmi podobne, hlavne u lucisnika a bojovniku, jako ono opravdu mit 3x velmi podobnou schopnost (treba ten uder stitem) je pekna debilita, prvni schopnost delala 1den uder stitem, druha schopnost 2 udery stitem a 3ti schopnost 3 udery stitem, navic nebyly na sobe nijak zavisle. (tedy by opravdu bylo lepsi, kdyby to byla jedna schopnost, ktera se da zesilovat jsem si mnohokrat rikal, takze bych v tomhle pripade ten "strom" spise uvital:)).

Navic by bylo lepsi, kdyby alespon jeden z tech 3 uderu stitem byl treba pasivni, cili ve hre bylo az moc aktivnich schopnosti, ktere byly vetsinou stejne a opravdu nebylo moc zazivne mezi nimi neustale preklikavat.

Jinak nekolik takovych schopnosti co davaji bonusy na ukor neceho jineho je v DA take nekolik no v principu mi to prislo hodne podobne jako 3ti edice DAD, proto mi tam ani tolik nechybela, jen se autori mohli podle 3E DaD inspirovat vice i tema dovednostma, odbornosti zde byly udelany dobre (temer stejne jako v 3E DaD, jen zde byl maximalni strop tusim 4 nebo 5ti bodu, coz ani nevadi, protoze zase tak vysokeho levelu stejne postavy pry nedosahnou a hrac muze rozdelovat pouze po jednom bode za nekolik levelu (uz si nepamatuju jak to presne bylo, ale tusim, ze kazdy level hrac bod do odbornosti nemohl dat)).
Spis mi zde chybel nejaky poradny vyber povolani/narodu, jak je to zname z DaD :).
Isair: tak ja ted "nedavno" hral NWN1 a teda neprislo mi, ze by nejaka schopnost byla uber, vsechny ty, co neco vyrazne delaly, zase mely docela nevyhody (velkej dmg vs mala sance zasahu apod), takze jsem stejne za paladina pouzival jen nejaky ty healy, maly buffy a zvysovani dovednosti se zbranema
No ted nevim uplne presne, ale myslim, ze u kazde "specializace" jsou zhruba 3 rady po 4rech dovednostech. (cili treba 3 rady po 4rech pro boj s 1dnou zbrani a stitem, pak s obourucni zbrani, s lukem a kouzla atd.) + neco obdobneho jako odbornosti v 3E DaD, vlastne mi to svym zpusobem dosti 3ti edici DaD pripominalo:), problem je spis v tom, ze zadna z tech dovednosti neni opravdu "cool", cili tam mas treba 3 druhy utoku stitem (vetsinou se lisi jen dmgem a par odlisnostma)atp. a zadna dovednost neni opravdu nejak silna, obcas je to az iritujici mit same takove nic moc schopnosti, hlavne u toho Lucisnika mi to obzvlast vadilo.
Garion: No v DA mas docela dost dovednosti, ale nejsou tak moc na sobe zavisle, tedy neco jako v DaD v 3ti edici. (ty dovednosti)
Ono v Dragon Age to neni o moc lepsi:). Kdyz se rekne strom, tak si predstavim tak akorat nejake diablovky (tedy Diablo 2 popr. Titan Quest, mozna Loki atd...).
Cili tez bych se priklanel k tomu, ze slovo "strom" je u DA prilis silne:).
Say: ty ses asi uplne mimo :) ja teda DA nehral, ale pokud mluvis o stromu, predstavim si neco velkyho, v D&D co si pamatuju, tak byla hloubka tak maximalne 3-4, navic vetsinou linearni, tomu se skoro ani neda rikat strom :)
Máš recht. Znova si to dám rozhodně, vylepším portrét a u rozdělování bodů se 2x rozmyslím (to bude zase hodin v kaši=D ).

EDIT: Ha=D Nemít potřebu se srát z vypipláním postavy? Tak to mě neznáš... Např. portrét jsem dělal 2 večery a tím to teprv začalo...=D Někdy se s tím seru až moc a pak postrádám to, co jsem tu psal. Za*ranej detailismus!
HEX: Není to zajímavý názor, je to jen hloupý mňouk, který byl pouhou odezvou na první dojem z toho, do čehož vrazil takhle velký potenciál. Moc šancí tomu ale nedávám. Vizuálně to pěkně nevypadá vůbec (už ze samotného kurzoru se mi postavily vlasy na hlavě), inspirace ve starém Římě, důležita rozhodnutí a následky .. no, nevěřím tomu ani za mák.

Say: Moc daleko nejsi, ale chápu tě. Měl jsem podobný problém, jelikož Dragon Age v tomhle vyrovnané není a zatímco hra za mága je triviální, ta za bojovníka už podstatně těžší. Ale když jsem to tu řekl, ostatní mi přisoudili, že za něho jen neumím hrát - nicméně věz, že o tomhle vím a je to ta nejblbjejší vlastnost hry. Zhýčkaný tedy nejsi. Jinak to ale stojí za to a určitě bys tomu na chuť přišel, jen to chce začít od znova a s naprostou pečlivostí rozdělovat všechny zkušenostní body a nepromarnit ani špetku z nich.

Edit: Na druhou stranu pokud nemáš potřebu se s tim srát, tak tě chápu.
Kubulus: Drakesang - netrpělivě čekám na češtinu! (RPG prostě česky hrát musím i když aj zvládám, ale...) A od toho si slibuju docela dost=)

Fíha, tak teď si nejsem jist, ale myslím že někam za vesnici, kde je hospoda kde se ke mě přidá nějaká ženská (klerik, kněz... nevím). A i když procházím co se dá a z takových her ždímám co nejvíc, lesní elf - lotr zaměřený na luk je, na beton, nejslabší postavou party. Obra ve věži jsem musel zoufale dávat na nejlehčí obtížnost... Asi dělám něco špatně, nebo jsem zhýčkaný staršími kousky. Dal bych si třeba hru za nekromanta, kterej si bude moct upravovat vzhled a babrat se v nemrtvých. Jo... Chtěl bych hrát za licha (což jde snad jen v M&M=D y částečně NwN). Jasny, to už je spíš rozežranost, ale jde mi o ty volby a tuny možností a různých způsobů.
Say: Dragon Age je zrovna RPG docela propracované a pochybuju, že bys v brzké době mohl nalézt něco lepšího. Můžeš ale zkusit Drakensang.

Jinak, kam si se dostal?
Garion: Hlubokej? Maximálně v tom smyslu, že je potřeba nadělat více skriptů, protože hra je ve 3D. Mechanismy v základu ale určitě nejsou rozsáhlejší než např. v NwN.

Kubulus: Je to škoda. Mám pocit, že se snad nedočkám opravdu propracovaného RPG (od slov ,,role playing game", tudíž prezentovat téměř jakoukoliv roli). A to bych extra grafiku oželil. Nebo mi nějaky novější RPG kousky unikají...?
Say: no on "strom" dovednosti je i v D&D :) akorat ma vic korenu a je min hlubokej (v programatorske hantyrce)
Mě nejde ani o tu obtížnost, ale hratelnost... Jakýsi strom dovedností patří do Diabla a ne D&D pravidel=D Nebo spíš takto... Postrádám herní mechanismy podobné D&D pravidlům. Ale tak časem to určitě dohraju.
Nevim ja to rozhodne neprestal hrat kvuli obtiznosti, ale spise me to tolik nevzalo, prave jak jsem byl natesen, ze to bude jako Baldur's Gate jak autori slibovali, tak jsem byl docela zklaman(urcite se k DA ale nekdy vratim).

Navic jak uz jsem rekl, pokud nekomu prijde obtiznost tezka, tak neni nad to si hru opatchovat, navic ten patch neupravuje pouze obitznost, ale opravuje i nektere chyby a s tim patchem uz to snad slozite nemuze prijit nikomu:) (alespon nikomu kdo ma s RPG alespon trochu zkusenosti). Jinak tu tezsi obtiznost jsem bral spise jako + v dnesni zaplave kolikrat az detsky jednoduchych her, ale verim, ze zpocatku nekoho ta obtiznost odradit mohla, proto Bioware brzo po vydani hry vytvorili ten patch snizujici obtiznost no.
Tak s tím novejsim patchem uz to tak strasne neni, navic Baldur's Gate take nebyl zrovna prochazka ruzovym sadem, alespon pri prvnim hrani, kdyz hrac hru moc neznal.
Mě přijde hlavně to, že pro současného hráče to uplný balzám nemůže být už jen kvuli tomu, že je to poměrně tuhé (i když to se to odmítá přiznat).
Jop take me to nejak nevzalo a zhruba po 15 hodinach jsem to prestal hrat:), jako nastupce slavnych BG atp. to tak ruzove nevidim, ale kdyz to hodnotim jako "klasicke" dnesni RPG, tak mi to zase tak spatne neprislo(v porovnani s ostatnima nerevolucnima rpgckama).
MickTheMage: Zavírat oči ani nemusím=D Tak mě už od hraní odrazuje jen to, že je mi oblíbený Rogue prd platný. Za ,,sekačku" mě to neláká, za ,,máka" to vidím ještě hůř=D A to mám za sebou snad všechny poctivy RPG jako jsou P:T, BG, ID, Fallouty atd... Navíc na mě to působí tak uzavřeně. NwN mě bavil, protože škála schopností, povolání a kombinací funguje na starších pravidlech D&D, ale toto je taková konzolová zjednodušenina. Scény a filmovost je povedená, i to zpracování, ale ty ,,RPG prvky" BioWare fakt nějak IMHO potlačuje... Možná jen můj pocit, ale když to porovnám s Falloutem 2 a jeho vymoženostma - LOL=D
Say - no neviem, chyba je v tvojom prijimaci, ja som to dal skoro na jeden zatah. Nic ine som nerobil len hral da, hral a hral...az prisiel koniec. A to iste mam aj s Mass Effectom :) Ked zavriem oci, vidim interface z ME2 :))