Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS4 90
Jedno je jisté - po Citadele je Trespasser nejlepší DLC které BioWare kdy vytvořilo. Ačkoliv proti jejich rozšířením všeobecně nic nemám, tak platí, že to jsou příjemné zpestření hry. Nic co by mělo nějakou přidanou hodnotu. Nebo naopak je to až příliš důležité a působí to tak, že to mělo být už v základní hře. Trespasser je jiný. Slouží jako vynikající epilog k Dragon Age: Inquisition a jako most k Dragon Age 4, kterého se snad dočkáme.

Začnu tím, že v Trespasserovi vypadá Thedas živěji než v kterékoliv jiné hře. Zatímco většina lore byla v dřívějších hrách zprostředkovaná codexem, a hráč se spíše soustředil na záchranu světa, zde se stává lore mnoha ras, národů a historie ústředním tématem zájmu. Jsem zvědavý, jestli se tato živost otiskne i do dalších pokračování nebo to bude opět omezeno jen na DLC.

Rozšíření má vynikající gradaci, podobně jako původní hra. Začíná se na lehkou notu. Rozhoduje se o osudu Inkvizice, ale zároveň máte čas na staré přátele, a tak si můžete užít třeba den v lázních s někým koho nemáte rádi. However, dear, is spa day so whatever. Poté se to ale zlomí a začne akce. Dostanete se do míst která byla pouze legendou a budete se muset postavit starému příteli.

Hra měla několik momentů, které mě skutečně zaujali. Jeden z nejlepších byl, když můj Invkizitor řekl, že nechce zemřít. Dobře napsaná scéna se skvělým kvalitním hercem a okolnosti tohoto monologu to ještě utvrzují. Ano, v Trespasser jde o osud invkizice a autoři si dali velmi záležet na symbolice aby pro hráče byla tato záležitost velmi naléhavá.

V mém případě zůstala Inkvizice zachována. Závěrečná řeč byla podařeným odkazem na začátek hry, čímž se kruh uzavřel. Myslím, autoři dobře vyřešili problém, proč v další hře nebude inkvizitor hlavní postava, a tak nebudou muset porušit tradici new game new hero.

Jinými slovy, skvěle zakončená hra.
+20
  • PS4 75
Trespasser je nejlepší DLC pro Inquisition, ale pořád tu nemáme žádný zázrak. Příběh je zajímavý, ale zároveň působí jako nucení hráčů, aby investovali další finance do hry, kvůli jejímu plnému vyznění. Samotný epilog pro Inkvizici je příjemný, Exalted Council spojený se setkáním se starými parťáky vcelku nadchne. Zápletka, která propojuje třetí díl s potenciálním čtvrtým, je taktéž nosná.

Herně to není nic extra, nové lokace jsou pěkné, ale dech mi teda nevyrazily. Neustálé procházení zrcadly mi popravdě vcelku lezlo krkem. Designérům došli nápady, takže místo zajímavých fightů na vás jen vrhají hordy nepřátel. Počty protivníků byly místy vskutku absurdní a já nemám vůbec výčitky ze snížené obtížnosti.

Obecně jde však o kvalitní přídavek, který by měl mít každý fanoušek třetího dílu Dragon Age i přes ne úplně zábavnou hratelnost to nabízí příběhově a emotivně dost na to, aby to za těch pět hodin stálo a pokud EA umožní zbytkům BioWare udělat kvalitní čtvrtý, tak na něj Trespasser krásně vnadí a slibuje velké věci.

Pro: příběh, setkání se společníky, plnohodnotný epilog

Proti: hratelnost, absurdně velké hordy nepřátel

+14
  • PS4 90
Ačkoliv souhlasím s místními komentáři, tak jsem se rozhodl přeci jen něco napsat. Je to ale čistě ze sobeckých důvodů. Budu tak mít odškrtnuto, že jsem DA:I dohrál i s DLC. Takže jdeme ve zkratce na to.

Trespasser nepřidává po gameplay stránce nic novýho. Co je ale obrovský zvrat, tak rozšíření v rámci story. Jak jsem si stěžoval na plochost dějový linky u základní hry, tak jsem byl tady v šoku. Jakoby si Bioware uvědomilo, že vlastně umí psát dobrou story. Nechybí tedy nic, co máme rádi. Bodáni do zad, uzavření děje, rozšíření a hlavně ukončení dějový linky DA:I. Ono se to má tak. Základní hra vám nedala technicky vzato žádný konec a to je, co si budeme, naprostý kopanec do koulí těm, kteří přežili minimálně těch 50h těžce průměrnýho gameplaye. Teprve až potom vám za přirážku dodají tvůrci úctyhodný uzavření, který je lepší, než celá story v původní hře. A má otázka tedy zní - proč? Z marketingovýho hlediska to dává hnusný smysl. Chceš uzavření? Sralo tě těch 50h plácat se v kýčovitým příběhu? Tak budeme "fér" a za 15e si můžeš spokojeně hru dohrát. Celkem hnus, co? Nemějte ale obavy. V dnešní době jsou dlc naštěstí součástí GOTY edice, která se dá sehnat za pár šupů. Dokážu si ale představit frustraci těch, kteří zakoupili hru v době vydání. Celkem podraz, který jen těžce zkousávám.

Jenže kromě toho nemám tak nějak co vytknout. Je to původní DA:I, kde je story ale zábavná a zajímavá. Možná jsem byl v šoku, protože jsem nečekal takový zlepšení. Se zakončením z Trespasser si u mně tvůrci kvalitativně celkem přilepšili. Chci se plně vyhnout spoilerům (u 5 let starýho dlc k 6 let starý hře :) ), takže chci jen poradit všem, kteří zakoupili v nějaký slevě DA:I GOTY edici. Ještě prosím mějte trpělivost a zahrajte si toho DLC. Je to esenciální rozšíření příběhu. Nic negooglete, vyhněte se spoilerům, pokud je nevíte. Prostě do toho skočte. U Trespasser se to opravdu vyplatí, když už jste prošli základ.

Jen aby bylo jasno. Hodnocení je čistě směřováno právě na DLC. Gameplay základní hry stojí pořád za (průměrný) prasklý párek.

Pro: konečně úctyhodný ukončení

Proti: nesmyslná monetizace

+11