Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Desktop Dungeons

07.11.2013
26.05.2015
27.05.2015
70
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Desktop Dungeons je variací na klasické rogue-like hry, kdy v jedné malé obrazovce se nachází vše potřebné od nepřátel po různá vylepšení vašeho hrdiny a vaším úkolem je zabít hlavního bosse. Nepřátelé se nepohybují, ale mohou vám blokovat cestu. Obtížnost jejich zabití závisí především na jejich úrovni, stejně jako na úrovni vašeho hrdiny, která se pohybuje od první do desáté. Hlavním prostředkem, se kterým se ve hře pracuje, je odkrývání doposavad neprozkoumaných políček dungeonu. S každým čtvercem, který odkryjete, se vaší postavě doplňuje zdraví a mana, ale také se léčí zranění nepřátelé, tudíž je nutné svůj postup plánovat s rozmyslem. V dungeonu lze najít spoustu užitečných věcí, které vám pomohou k vítězství: Léčivé a mana lektvary, kouzla, zlato a obchody, z kterých lze za zlato zakoupit užitečné předměty. Nechybí ani oltáře bohů. Stát se uctívačem může přinést výhody, ale i trest, nechováte-li se podle představ svého boha.

Proklamovaná doba deseti minut na jeden dungeon se může díky vyvážené hratelnosti a obtížnosti výrazně protáhnout. Hra obsahuje několik typů dungeonů a velké množství různých nepřátel. Samotné rozložení dungeonu je náhodně generováno.

Alfa verze hry byla v roce 2010 uvolněna jako freeware titul. Defaultně používala tileset vytvořený Derekem Yuem. Od beta verze byla již hra placená. Stále ve vývoji dokázala vyhrát cenu "Excellence in Design" na Independent Games Festivalu 2011. Finální verze vyšla v roce 2013 na Steamu. Od verze z roku 2010 se liší především kompletně novou grafikou a kampaní, ve které za peníze získané z dungeonů budujete město a odemykáte tak nová povolání hrdinů a více možností, jak se na dungeon připravit.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Na doporučení zdejšího odborníka na žánr rogue-like, Bodkina, dostalo se mi na harddisk množství kvalitních, a i méně kvalitních her tohoto žánru. Ale ten, který jsem spustil prvně, a sliboval dokončení do deseti minut, se nakonec ukázal tím pro mě prozatím nejhratelnějším. Netřeba znát nic z pravidel a systému, hra totiž rychle seznámí s principy, které jsou vystavené na pro mnohé tvůrce těžko najitelné balanci mezi snadnou přístupností a hratelností.

Jak je již zmíněno v popisu, hra sází na desetiminutové dungeony na jedné obrazovce, plné nepřátel na různých úrovních až do desáté, na niž je samotný boss. Mimo to se ale ve hře nachází řada dalších módů hry (Snake Pit, pro veterány speciální kampaň a další), které je nutno nejdříve odemknout. Stejně pestrá je i nabídka povolání a ras dobrodruhů a dobrodružek.

Princip je jednoduchý, hrdina začíná na první úrovni a postupně získává zkušenosti nutné k postupu na další level ničením potvoráků z většiny případů úrovně stejné. K tomu mu pomáhá i magie, jiné předměty jenž lze nakoupit a především průzkum nových políček, který doplní zdraví a body magie.

Hlavní předností je tedy hratelnost, podobná známémé větě, další dungeon, a už končím. Ono totiž dotáhnou jednu mapu není vůbec snadné, jak se na první pohled zdá, a je nutno systematicky využívat všech drobností a dovedností hrdiny, a mít štěstí na hratelně poskládaný dungeon.

Desktop Dungeons jsou zatím ve vývojí, konkrétně ve verzi 0.15, takže je pravděpodobné, že ještě dozná mnoha změn. Už nyní jde ale o velmi inovativní projekt, hodný pozornosti.

Pro: hratelnost, inovativní design

Proti: x

+10