Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
40 dohraných misí. 1218 mrtvých. Hotovo. Od téhle hry jsem nečekal žádné grafické hody. Bohužel je to ale ještě ošklivější, než bylo očekávání. Ani malý display na notebooku nepomohl. Tahle hra je prostě ošklivá. Bohužel to zasahuje i do samotné hratelnosti. Kolikrát nevíte, jestli střílíte po stromu, nebo do vzdáleného vojáčka. Tolikrát jsem kvůli tomu chcípl.

Herní náplň je vzít M16 a pomalu to všechno postřílet zdálky. Z té čtyřicítky misí vybočují tak 5. Jako, zničit konvoj, ochránit konvoj nebo ochránit piloty. Náplň misí se zoufale opakuje a ke konci hry už nastupuje mírný stereotyp. Zbraní je málo a pořádně použitelná a univerzální je ta M16 s hledím. Ostatní zbraně jsou celkem zbytečné. Zajímavé je nabíjení. Když přebijete ze zbytkem nábojů, přijdete o ně. Pěkný realistický prvek.

Nejzábavnější na téhle hře je určitě volnost. Takový předchůdce Project IGI. Mohlo by se zdát, že se bude dát taktizovat. Stealth tady ale nefunguje. Je to potřeba vystřílet. AI někdy čeká na odstřel. Někdy se trefí až z neuvěřitelné dálky. Nedá se ukládat v průběhu misí. Rozhodně plus, protože takhle hra dokáže občas navodit i trochu adrenalinu.

Nezklamalo ozvučení. Je na výborné úrovni. Bohužel, co chybí, je nějaký ucelený příběh. Mise můžete přeskakovat skoro dle libosti. Trochu to ztrácí atmosféru. Sestřelení vrtulníku dávkou ze samopalu taky není moc atmosferické.

Mohlo by se zdát, že hra je k ničemu. Mě ale překvapivě bavila až do konce. Někdy jsem si říkal, jestli tohle nebyla hlavní inspirace pro Operaci Flashpoint. Jen škoda, že grafika nedovolí nějakou větší interakci s okolím. No, výbuchy docela ujdou.

Pro: volnost, ozvučení, zábavné ostřelování

Proti: grafika, málo zbraní, žádný ucelený děj, malá rozmanitost misí, zbyteční a debilní spolubojovníci

+15
  • PC 35
Myslím si, že Delta Force je vysoce přeceňovaná hra, na které je toho jen velmi málo dobrého.

Hra si hraje tak trochu na taktickou akci, ale už ve stejném roce 1998 vyšlo Rainbow Six, které je co do taktiky někde úplně jinde. Podobně jako v Rainbow Six zde směřujete po jednotlivých checkpointech, máte nějaké ty spolubojovníky, vybere si zbraň během briefingu (můžete klidně používat jednu a tutéž celou hru) a musíte splnit nějaký jednoduchý úkol (existují asi čtyři typy, a sice všechno zabít, něco zničit, přinést notebook a někoho zachránit).

Jenže na rozdíl od Rainbow Six si vlastní taktiku nevymyšlíte ani se nemůžete vtělit do nikoho jiného a hlavně a především, nepřátelé jsou pouze panáci, kteří se do vás trefí pouze tehdy, pokud stojíte na místě asi deset vteřin přímo před nimi. To má za následek, že žádná taktika není třeba, stačí jen kosit.

Celé hře chybí jakýkoliv tah na branku. Nemá začátek ani konec. Je zde pět "různorodých" prostředí, ale všechny jsou vlastně jedna a tatáž prázdná planina, akorát se mění barva povrchu.

Většinu herní doby jste někde vzadu a na stovky metrů zabíjíte nepřátele zaměřovací puškou. Panáci, kteří se schovávají tak, že je nemůžete zabít zaměřovací puškou, přijdou na paškál posléze. Každou misi úplně stejně.

V celé hře (to jest 40 misí) jsem umřel dohromady asi čtyřikrát a to jen a pouze mojí blbostí, když jsem neohroženě nakráčel do nepřátelské základny, protože jsem byl příliš zvyklý na to, že nepřátelé jsou prostě bezbranní.

Největší (a asi jedinou) devízou Delta Force je dle mého otevřenost prostředí nemající hranic, můžete jít na jednu stranu nekonečně dlouho, jen se po zhruba kilometru začne všechno opakovat. Bohužel grafika je těžce out i na svou dobu.

Jinak je ale Delta Force úžasně repetetivní, stereotypní, jednotvárná (plus dosaďte klidně nějaké další podobné adjektivum) a v podstatě tupá hra.

+11
  • PC 85
- Dobrý den, slečno. Chcete vidět moji sbírku kulek?
- Jé, ty jste všechny sám chytil?
- ... Jop :(


---

S Dan9Kovým komentem mohu souhlasit jen s některými částmi: je to repetitivní, stereotypní a jednotvárné. Jinak jde ale o skvělou oddychovku, která je prostě... Delta Force, něco, co bylo a je své a zcela nepodobné ničemu jinému.

Voxelová (voxely, nikoliv pixely, milý Watsone) grafika umožnila vytvořit skutečně rozlehlé planiny, ale na nějaké grafické vychytávky a drobnosti stavěná nebyla. Hráč se tak prostě musí smířit s tím, že na dálku moc prostě neroznáte, jetli ten bod je nebo není panďulák, dokud se nezačne hýbat, Panďuláci josu trdla, protože mnozí jen stojí na místě a maximálně se otočí směrem střelba, ale jejich reakční doba je pomalá, případně nijak nikam neputují. To se ale většinou týká jen těch ve staveních. Ti venku vám mohou jít nepříjemně po krku a vy o tom nebudete vědět dřív, než se vám za zády ozvou výstřely a nedáte-li si bycha an stále okolo patrolující hlídky, dvakrát třikrát se vám začervená před očima a Bravo bude dole. A ani si nemusíte hlídat záda, jako kdy na sebe upozorníte a odkud je na vás vidět - panďuláci mají skvělou mušku a i na pěknou vzdálenost vás párkrát trefí a ani nemusíte vědět odkud. A vaši parťáci vám mnohdy moc nepoohou, protože mají prostě nascriptovány, kdy mají kudy vyrazit a razí - a mnohdy pandou ještě dřív, než dorazí na místo, kde by mohli být platní. Pokud se ale zadaří, dokáží pomoci a buď odlákat pozornost nebo skutečně i palbu umlčí.

Mise jsou jednotvárné: vybij, přines, znič, zachraň a doraz na místo vyzvednutí. Nejvíce jsem se ale vylblnul u těch "zneškodni všechno a znič", protože mise, všechny, mají většinou tak obrovskou volnost v tom, jak vše udělat, že to celkem mile překvapí - nemáte sice nic jiného než dvě zbraně a jednu proprietu navíc, ale odkad, jkdy, kdy a jak rychle či pomalu misi splníte je na vás a nemusí vás vůbec zajímat naplánovaná trasa, klidně si můžete oblézt okolní kopce a postupně všechno čistit hezky zpovzdálí a nahánět si patroly.

jistě, ta hra je z dnešního ohledu graficky katastrofa a ani těm zmíněným R6 se nemůže v taktice ničím rovnat, ale taky to není žádná hardcore strategie, ale oddechová střílečka s chutí nebezpečí a nutností si hlídat okolí. A hra je to celkem i dlouhá, množství misí na různých geografických podmínkách (což znamená jen změnu textury) nějakou dobu zabere.

Pravda je, že předělat tuhle hru do dneška, byla by to skvělá kooperační multiplayerovka dvoučlených týmů Alpha, Bravo a Charlie proti mraveništi nepřátel.

- King 6, requesting fire mission, over.
- King 6, Whiskey 1. Request denied.

Pro: Rozhodně ne krátká hrací doba; oddychovka s nutností trošililinku myslet a krýt si záda; místy zajímavě nascriptovaná AI; závan nostalgie :)

Proti: Grafická stránka hry; mnohdy demence nepřátel a sebevražedné tendence přátel; nijak velká variabilita cílů a lokací

+10