Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Potřeboval jsem si zase trošku odpočinout od AAA průmyslu, nesmyslně velkých světů a hardcore hratelnosti, tak jsem sáhl po tomhle titulu a jsem vlastně víc než spokojen! Mám rád bádání po vesmíru, mám rád Interstellar a mám rád Marťana no a tahle hra mi dokázala všechny tyhle věci skloubit a naservírovat v 6-8 hodin dlouhé kampani (6 když prostě půjdete za cílem a nebudete se ohlížet, 8 pak když budete koumat každé zákoutí a sbírat collectibles - a že budete chtít, jsou výborné). Krátce ke příběhu - Země se zase potácí na pokraji vyhynutí, stává se z ní jedna velká písečná oáza která nemá zdroje ani energii a právě tu dodává kolonie na Měsíci. Vše šlape jak na drátkách dokud se lidi na bílém obru neodmlčí. V tu ránu nastupujete na scénu vy. Vaše první kroky vedou k raketě, kterou frčíte na oběžnou dráhu odkud se vydáte k místní stanici a z ní pak na měsíc ve stylu obřího výtahu (který není jen výtah a je podobně velký jako byla anténa ze které spadl Brad Pitt ve snímku Ad Astra). Úkol zní jasně, zjistit, co že se to sakra stalo. Pakliže se vám podaří start rakety (je potřeba postupovat podle plánku, nestačí prostě zmáčknout klávesu), vaše tůra může začít. Vydáte se na ní v pohledu první i třetí osoby a lemovat ji budou různé hologramy, emaily a hlasové zprávy které budou dobarvovat pozadí příběhu. Později narazíte i na svého parťáka v podobě robotické koule jménem ASE poletující kolem vás, které se můžete kdykoliv ujmout a ovládat ji dle svého gusta. Rád bych se tady rozpovídal o tom co se mi kde stalo a jak super jsem z toho měl pocit ale jelikož je hra poměrně krátká budu mlčet a nechám vás objevit to na vlastní pěst. Co však zmíním, je povedená grafika, slušné ozvučení, vkusný dabing a kvalitní optimalizace. Na to, že se nejedná o triple ej produkci se do toho místo mnoha peněz (díky bohu za Kickstarter který dodal 103 tisíc Euro) vložilo spíše srdce a je to při hraní opravdu znát. Na cestě potkáte několik druhů zábavných hádanek, hezkých prostředí ale také kritických situací ze kterých nemusíte úplně vždy vyváznout živí ale budete si ji sakra užívat.

Vzato kolem a kolem se hra nesnaží o přílišný realismus ale určitě je ho z ní trochu cítit. Titul je někde na půl cesty aby to nebylo úplné Dark Souls ale spíše zábavná sci-fi chůze za odhalením pravdy. Pakliže máte rádi vesmír a jeho záhady a rádi se občas podíváte i na Měsíc určitě zde nemůžete šlápnout vedle - hlavně když k dobru přičtu to, že Microsoft má hru v Game Passu (každopádně tvůrci si zaslouží každou korunu co do nich vložíte). Opravdu dobře jsem se bavil a je mi fakt líto že se o tom nemůžu rozepsat víc, prostě to zkuste. Pro mě to bylo překvapení o kterém jsem si nemyslel vůbec nic a nakonec mě chytlo a nepustilo. Upřímně bych si přál více takových jednohubek. Jo a jestli se ptáte jak lze někam doručit Měsíc, pochopíte.

Pro: Zajímavý příběh, zábavná hratelnost, grafika, ozvučení, dabing, atmosféra

Proti: Kratší herní doba, občas opakující se postup

+17
  • PC --
Plytká představa, že lidstvo nebude mít v blízké budoucnosti žádné alternativní zdroje energie a bude spoléhat pouze na bezdrátový přenos energie z povrchu Měsíce, je hlavní nosnou kostrou děje DUtM. A to není jediný nesmysl v příběhu a zasazení, které se snaží hrát na strunu filmů jako Gravity nebo Ad Astra. Motivace postav je pochybná a člověk nad tím nesmí moc přemýšlet... protože pak skončíte se zvednutým obočím při pohledu na petku od pepsiny nebo euro paletu na vesmírné stanici.

Jedná se o explorativní adventuru z pohledu třetí osoby, ale část herní doby se odehrává i z vlastního pohledu. Hra využívá několik puzzle mechanik a ty postupně opakuje a kombinuje. Řešení problémů není nijak složité a netrvá dlouho, než člověk přijde na správný postup. Asi nejvíc jsem si užíval pasáže ve stavu beztíže a především pak impresivní projížďku a procházku po povrchu Měsíce. Jen škoda, že autoři rezignovali na simulaci nízké gravitace.

Hra podporuje RTX, což je nejvíce vidět při odrazech ve skle a v ostřejších stínech. Není to ale nic tak zásadního, aby to ovlivňovalo atmosférické nasvětlení scén. Technická stránka je celkově hodně povedená, i když mě rušil trochu humpolácký HUD.

U hraní jsem se rozhodně nenudil, ale klidně bych oželel některé skákací pasáže. Síla hry je ve ztvárnění Měsíce a v atmosféře, protože té má DUtM na rozdávání.

Hodnocení: ✰✰
+14
  • PS5 70
Po akčnejšom začiatku roka som mala chuť na niečo pomalšie a intímnejšie, preto som siahla po Deliver us the moon. Myslím, že to čo som očakávala sa aj naplnilo.

Hra je takpovediac walking simulátor so zabudovanými hádankami, ktoré svojou obtiažnosťou nepredstavujú veľkú výzvu. Ako napovedá názov, príbeh sa odohráva na mesiaci, kam sa aj sám hráč po úvode vyberie. Ten je vyrozprávaný prostredníctvom vizuálnych záznamov a všadeprítomých zápiskov. Tie som sa snažila poctivo čítať ale tu a tam som to predsa len trochu odflákla. Spomínané ,,video" záznamy ma ale bavili viac. Bolo zaujímavé vidieť čo presne sa dialo na danom mieste a k čomu to viedlo. Niektoré chvíľky ma dokonca prekvapili a navnadili na pokračovanie. Chcela som vedieť ako sa príbeh vyvinie ďalej a či v tom ja, hráč, zohrám ešte nejakú významnú rolu.

Predstavovala som si, že hra bude celá jednotvárna, preto ma milo prekvapilo, keď sa v nej párkrat našla aj akčnejšia pasáž. Aj keď som na začiatku písala, že som si chcela trochu oddýchnuť, prijala som tieto momenty s radosťou, keďže sa jednalo o oživenie monotónnejšieho priebehu hry. Prvky ako prelety vesmírom alebo ukrývanie sa pred nepriateľom bez možnosti zaútočiť neboli vyslovene ťažké ale človek to mohol v každej chvíli pokašľať. Našťastie ukladanie prebiehalo bez problémov a ja som tak komplikovanejšie pasáže mohla zopakovať.

Deliver us the moon nie je hra, o ktorej by som tvrdila, že ma nejakým spôsobom ovplyvnila ale určité chvíľky mi isto ostanú v pamäti.

PS: malé vypichnutie na záver, hudba v pozadí bola skvelá a dodávala hre autentickejší nádych.
+12