Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@hanak_v_exilu (06.03.2020 21:49): Tištěná je pouze jedna verze. Tu PDF budou pořád inovovat, pořád budou vycháze nové hry, takže to nebude mít asi nikdy finální verzi. A jestli mít samodomo tištěný papíry nebo luxusní artefakt? Nechám na zvážení :)
Tak jsem psal Felippemu, že jako v tom updatovaném crpg booku, kde budou už konečně i Black Crypt, by měl přidat taky Crystal Dragona. Prej, že "too niché and unimportant". Tak hlavně ,že tam je Witchhaven a podobné kousky. Amatér!! :)
Zkusim najit puvodni ikonu z magea, ale nevidim to moc realne. Jsem na druhou stranu velmi rad za stare dobre mageo tvare :)
@90210 (31.01.2019 23:37): Nevím, jestli chce takto ztrácet čas, já jsem zjistil, že více kecám, než hraji, tak docela rozumím tomu, že nezevluje po webech jako databáze, oldgames a pod. :-D
@Ringo (31.01.2019 22:39): Tak ďakujem za túto infošku, cítim sa ako úplne mantácka lama, čo to hrala na Easy, ale aspoň som vyprovokoval release cracknutej WHD verzie hry, to je moja posledná útecha z tejto hry po rokoch....
Tak jen referuji, že Hoborg právě pokořil Crystal Dragon za sólo mága a na obtížnost hard, za kratší čas, než jsem to zvládl já na medium a s dvoučlennou partou (asi se během toho tolik nevykecával na FB a herních webech, jako já :-D A navíc si to ještě i zvlášť mimo automaping zmapoval.
@Richmond (24.01.2019 21:58): On to Hoborg už měl takto 2x rozehrané, ale pochopitelně sólo mág končí v levelu s 500 Kg klíčem :-)

On to na sólo a hard rozehrál proto, že když to zkoušel na beginera, tak mu hra přišla dětsky snadná, tak ani nezkoušel normál a skočil rovnou na hard :-)

Můj názor je, že ta hra na jednu stranu neodpouští, ale zase na druhou stranu není neřešitelná, ale podmínkou je fakt mít v partě podle mě dvě postavy. Jak schce sólo ubít potvory, které budou mít navíc o 50% více HP, ono totiž každým úderem klesá stamina a i ve dvou se mi v některých soubojích postavy vyčerpaly a musel jsem prchat do vyšších již vyčištěných pater, aby si tam odpočinuly.

Obávám se, že v sólo variantě se hra dohrát asi nedá. A pokud ano, tak bude každou potvoru pobíjet na několikrát a u potvor, které se samy doléčují, to bude teprve maso.
@Phoenix (24.01.2019 20:50): Jo, respawnovali se, v té místnosti za dveřmi, nakonec jsem ji zavřel a dveře bloknul nožem :-) Oni se tam objevovali houfně. V hlavním prostoru se pak semo tamo nějaký respawnul, ale už jen jednotlivě.

Jinak na nejlehčí obtížnost mají všechny potvory o 50% HP méně, na střední mají HP standardně a na nejtěžší mají o 50% HP zase více než na normal.

I když to bylo místy úmorné, tak jsem asi rád, že jsem nakonec hrál na tu obtížnost normal, tedy střední.

A na co jsem zvědav, jestli Hoborg, který mě ke hře někdy před 15 lety vlastně přivedl, dostojí svému předsevzetí hru nakonec projet sólo a na hard. Osobně si to neumím totiž představit.
@Ringo (24.01.2019 20:43): Moc gratuluju k dohrání.

Ten poslední dav si velmi živě pamatuji ještě dnes (dohráno před zhruba třemi lety), dost jsem přemýšlel, jestli tam nedochází k respawn. A souhlas s nejtěžším soubojem.

Celkově to vidím podobně, důvod, proč jsem dal Crystal Dragon o něco méně než Ty je ten, že mi už výdrž některých nepřátel a obtížnost celkově přišla trochu příliš právě proti třeba Black Cryptu.
Dohráno, na střední obtížnost

Neskutečná, monstrózní, komplexní, velmi obtížná hra. Kdybych měl psát znovu komentář, tak bez pochyb dám 90% a nemusí to být ani s přípočtem pro fandy, ti dají stovku.

Tento 23 levelový dungeon, kdy jeden level měl i více pater, má totiž naprosto vše, co kdy snad bylo v klasickém krokáči ohledně puzzlů k vidění a mnohé přidává navíc.

Mnhohé souboje byly pekelné, asi nejtěžší a nejdelší, jaké jsem v klasickém dungeonu zažil, např. 30 minutový souboj s Dragon Lordem, to bylo peklíčko. Draci byli taky hutní, naopak závěrečného bosse šlo správnou fintou udolat do minuty bez škrábnutí. Těžší byli spíše jeho nohsledi v levelu potulující se okolo, hlavně ten poslední dav v počtu snad 15 najednou:-)

Nejtěžším soubojem ve hře pro mě zůstává oranžová čarodějnice Elitia v 11 levelu vzhledem k možnostem a získaným prostředkům. šlo ji přebít opravdu velmi těžko, ostatní bossové byli oproti tomu v pohodě.

Jestli má na Amize Black Crypt svého velkého konkurenta, je to právě Crystal Dragon. Těžko říct, který z obou her má navrch, řekl bych, že se vyrovnají.
Tak jen stručně: sestoupil jsem do levelu 17, tam mě čekal opravdu tuhý 30 minutový souboj s Dragon Lordem. pobral jsem pár ultimátních zbraní (možná, kdybych si jednu z nich vzal ještě před setkáním s ním, tak zřejmě netrval 30 minut ale jen 15 :-)

Levely 18, 19 a 20 vzaly rychlý spád, velké haly s draky, kteří snad mají 15 000 životů, ne-li více. Ale kromě těchto tuhých soubojů už zde nejsou žádné puzzle zapeklitostí. Dnes mě čeká ještě level s draky 21 a pak snad už zasloužené finále a taky konečně konec těchto reportů ke hře:-)
Tak Level 16 z 1/3 loadnut a procházen znova, jednu věc jsem tam nezvratně pokazil (Mazar123 bude vědět co :-). Bohužel se tato záležitost neobešla bez mrknutí do návodu.

Jinak to kouknutí bylo dvojí. Ta druhá věc spočívala v určité posloupnosti stisknutí 4 plošinek. A je to klasika, dal bych ruku do ohně, že jsme přesně správnou kombinaci zkoušel, ale zafungovala až po té, co jsem si ji přečetl v návodu :-)
Psal jsem to na oldgames a doložil tam obrázky obrázky, no hodím to i sem, ale zbytek deníku z Crystal Dragonu budu už házet na oldgames, ať necopypastuji mezi dvěmi weby :-)

V 15 levelu, kde byla Zelda, jsem si podmíněně odseděl ještě jede na půl herního dne (tedy dne, kdy hraji, ale nevím kolik hodin, dělávám i pauzy, někdy se člověk mezitím zakecá na FB a podobně a pak se ke hře vrátí...nicméně, k věci :-)

Zabití Zeldy, která byla překvapivě lehká, nebylo to nejzapeklitější. Díky jednomu inteligentně schovanému tlačítku, kde už jej ani nehledáte, protože v takovém místě v 15 případech před tím nebylo, jsem se z toho levelu nemohl dostat ven, vyřešil jsem vše, co tam šlo, ale pořád mi chyběl jeden klíč. Jedna lokace za dírou byla slepou uličkou nabízející klíč jen ke dveřím, které= se dalo obejít už tak z obou stran, nicméně jsme je tím klíčem odemkl s doufáním, že v těch dveřích bude onen spouštěcí mechanismus, který otevře ještě někde něco dalšího. No nestalo se. Snad ten klíč v budoucnu nebudu potřebovat, protože mi jej zámek sežral. Dále je tu ve zdi jeden falešný zámek, který se jeví, že na Caudron key, ale ten do něj nepasuje, nepasuje totiž do něj nic. V podstatě dvě zavádějící slepé uličky mě dovedly do dlouhého beznadějného bloumání a problém vyřešilo náhodné kliknutí do jednoho místa, kdy jsem si říkal, ach jo, bouchnu vzteky tady do této zdi :-)

Vstup do levelu 16 mi byl otevřen, z velké části jsme jej již prošel a jestli byl level 15 obrovský a měl jedno zapeklité tlačítko, které kdyby člověk hned našel, tak má ten obří level vyřešený za chvíli, tak level 16 vidím na dlouho, protože tolik tlačítek, tolik nášlapných plošinek...jde snad prozatím o nejzapuzzlovanější level celé hry, už mi z toho jde hlava kolem a už nestíhám sledovat, co kde otevře co a proč.

Jinak postavy už jsou na levelu 8, na další levely zkušenosti se drápou již hóóódně pomalu a než na zvýšení jejich síly v dalším levelu zkušenosti spoléhám teď více na zbraně a zbroj, které dávají větší údery nebo magicky zvyšují obranu a případně vlastnosti.
@mazar1234 (20.01.2019 19:22): Jo, tak o klíčích jsem věděl už z toho prvního hraní, když mi jakýsi Iron Key z levelu 1 otevřel dveře v levelu 5, bylo mi jasné, že je třeba všechny klíče, co zbudou, nosit sebou, pearl key jsem teď dva zrovna použil a už je nosím taky někde od levelu 5.

Jinak doufám, že ty chaos zbraně a helmy nezastavují třeba růst expů nebo nejsou prokleté pro nějakou takovouto sviňačinku, pro kterou se jich člověk bude chtít co nejrychleji zbavit :-)
Pekelný zákys, přivítal bych hint těch, kdo to dojeli. V Levelu 15 nemůžu najit klíč do Apothecary. Přitom to vypadá, že jej mám prolezlý celý, Zelda je poražena, dva dny jej prolézám prohledávám znovu a znovu každičkou zeď, s lehkými obavami jsem si zlehka proletěl řešení levelu 15 v návodu a tam je něco napsáno, že jsme tu Fireball hůl měl asi nechat ležet, tam, kde byla. Zkouším ji tam pokládat znovu, něco cvakne, ale nikde se nic nového neotevírá ani nezavírá.

Edit: Tak mě napadla poslední věc, proklikávat hvězdy na zdech :-) Vypadá to ,že tedy vyřešeno :-)
Level 14 - Morgana poražena, Level 15, Zelda poražena, čarodějnice mám coby bossfighty v této hře snad za sebou :-) Překvapivě, ani jedna z čarodějnic nepřekonává soubojové trablew, které jsme měl s čarodějnicí oranžovou. U Zeldy to bylo ale dáno hodně speciálním artefaktem, který ze souboje udělal hračku, stačilo jen systematicky 3x útočit a 1x ji zmást a takto to dělat každé kolo.
Poražena i zelená čarodějnice v levelu 12, prolezl jsem pekelně zapuzzlovaný level 13, který mě 2x donutil kouknout do návodu, protože jsem se už bál, že jsem v dead endu, ale byla tam taková menší sviňárnička.

Sestoupil jsem do levelu 14. Procházím temnými rozsáhlými prostory a otázka zní, proč tu nikdo není?
Tak po letech jsem se dostal opět k oranžové čarodějnici Elitii v levelu 11, kdysi jsem jí nebyl schopen porazit. Tentokráte se to povedlo, ale po tuhém vyčerpávajícím boji, že mě chytala i křeč do ruky s myší a myslel jsem, že to prostě zase nedám i proto, že prostě jsem tu myš pomalu nemohl udržet a mačkat tlačítka.

Nakonec, po x střelách lukem s jedovatým šípem a fyzickými útoky palcátem +7 a relikvijní kostí jsem ji umlátil. Tak, a nyní budu procházet další pasáže bez jejich sebemenší znalostí, jak to vypadá dále, je to po letech start od místa, kde jsem kdysi skončil. Škoda, že jsem zapomněl típnout její foto :-)

Co je mi záhadou, že mám z toho hraní před léty zafixované tři věci co se týče struktury levelů, na které jsem při tom znovuhraní nenarazil. Tak nevím, jestli to je nějaké zkreslení a teď jsem na to koukal jinak po těch letech.

Zdálo se mi, že se k té čarodějnicí šlo nějakou průchozí zdí a já se za ní před ní vždycky nějak schoval a tam se doléčoval. Asi se mi to plete s tou zavírací, co se otevírala tlačítkem na zdi.

V levelu s Beholderama se mi zdálo, že jsem tam procházel brutální klikaté maze a za rohem na mě vždycky číhali v úzkých chodbách a teď - obrovská hala, kde se před nimi dalo kličkovat a uhýbat. asi taky nějaká prvodojmová fatamorgána z prvního hraní :-)

O tom, že někde kolem levelu 4 se mi zdá jsem kdysi řešil nějaké složité puzzle se sloupy, které byly v nějakém shluku a dle nějakého systému se otevíraly a pak zase spouštěly, to už ani nemluvím, to bude asi nějaká podprahová halucinace z minula, protože teď jsem na to nenarazil :-)
Level 8 prolezen, v podstatě je jednoduchý a rychlý, skládá se ze dvou pater plus třetí takové minipatro sloužící jako díra, kam se může člověk propadnout dírou.

Nemrtví rytíři jsou docela houfováni, ale dá se mezi nimi dobře protancovávat a pobíjet je z boku a zezadu. Jelikož je jich hodně, doufal jsem, že postavy nastřádají expy na sedmý zkušenostní level, ale bohužel se nestalo, axpů už je třeba hodně, takže snad v levelu 9.

V levelu 9 jsou parádní beholdeři, kteří mi pili krev už před léty a teď znova, ale nepřátel se nelekejme, na množství nehleďme :-)

Čím tento dungeon naprosto exceluje je atmosféra. Stísněnost, úzkost a respekt z prostoru, nepřátel. Puzzlovatě je to kombinační, management postav, bohužel jen dvou, je také perfektní, baví mě všechny ty zmrzačení, disease, poisony a podobně. Confusion je ovšem peklo, to jak člověk chytne, tak se s družinou potácí neschopen držet směr a orientaci :-)

Mohu potvrdit slova kamaráda Hoborga, že Crystal Dragon je defakto vrcholem žánru. Byť inspirován mnohými, používá vše a přidává lecos svého, co z něj dělá stále špičkový dungeon, který má vše a shrnuje vše, co vám po jednotlivostech chybělo jinde.
@mazar1234 (08.01.2019 09:11): Tak jistě, že se tam dá sejvovat, ale je to otrava, pod písmenky A - G kolikrát zapomenu, kde je poslední sav, už jem si přepsal i dobrý save, kvůli kterého jsem myslel, že buď budu muset projet dva levely znovu, abych tu studánku dal tentokráte dobře a nebo se na ní vykašlu a hlavně, ona ta hra i tak někdy spadne. Spadla mi teda zatím 2x a co se nestalo, jelikož nebyla ukončena korektně a zamrzlo to, tak to poslední savy poškodilo, že jsem se třeba objevil v uzavřené chodbě, kolem rozházené svitky s kouzly, které jsem měl původně již načtené do knihy, ale kniha byla prázdná a podobně. Od té doby se jistím savestatem, můžu jich mít kolik chci a můžu si je pojmenovat jak chci.

K čarodějnici mi zbývá asi ještě kus, co si vzpomínám, tak bych měl projít ještě pekelně těžkou pasáž s beholdery.
@mazar1234 (08.01.2019 09:11): "normalne" saevovat, tak, ze ked sa po tyzdni vratis k hre, nevies ci si posledny save spravil pod A, B, C, D alebo nevies kde :) Ale inak, ano - i ked toto je ten typ savu, ktory v podobnych hrach moc nemusim :)
Tak jsem našel jeden savestat, kde jsem měl projitou polovinu levelu 7 a byl uložen ještě před studánkou přání. Takže tentokráte jsem ji projel správně a mohl tak navštívit Edric´s Tomb s velmi užitečnými věcmi. Nyní procházím 2 patro levelu 8. Postupuji sice pomalu, ale jistě :-)
Zase jsem zvoral studánku přání, svezla mě rovnou až na dno a minu tak kousek levelu, který je v patře nad tím :-(

Samozřejmě nějaký save před tím mám na začátku levelu a nechce se mi jet celý znovu.
Vstupuji do levelu 6, ty zombíci a skeletoni dali docela zabrat. Když si pročítám starou diskusi na DJ oldgames, tak koukám, paměť krátká, udělal jsem tutéž chybu jako minule a rozjel to na střední, nikoliv nejlehčí obtížnost :-)
Tak moc času na hraní jsem v posledních pár dnech neměl, starší syn chtěl hrát deskovky, a taková žádost má vždy před počítačem přednost a smažili jsme několika hodinové partie v Through the Ages na stole :-) , proto jsem na chvíli přes svátky dal oddych od Hollow Knighta, o kterém se mi už i zdávalo a do pohody jsem proto před několika dny rozjel Crystal Dragon, jak jsem psal níže, kde si každý den na chvíli projdu kousek nějakého toho levelu a opět se mi potvrzuje, jaký to je luxusní kombinační dungeon.

Ale postupuji pomalinku, takže aktuální stav - prolezena většina levelu 4. Postavy budou pomalu na úrovni 5. Nejtěžší jsou prozatím pasáže s pohyblivými dírami a co se soubojů týče, tak se člověk docela zapotí v případě, že dojde k nějakému okblíčení více nepřáteli. Což se neděje často, ale když už se stane, je třeba najít skulinku, tou proklouznout a prchat co to jde, počkat si za bukem a pak z poza rohů osekávat nepřátele jednoho po druhém :-)
@MickTheMage (30.12.2018 19:26): Prave Hoborgov install, je pre mna ideal, nieco ako Dj-ove balicky.

Aj ked DOS hranie verzii hier ti to nepokryje (ako ADOS nie MSDOS), napriklad Evils Doom, FATE: GOD, Heroquest 2.... to som riesil googlenim infa z nejakych Amiga-fan weboch a nakoniec som niekde nasiel pomerne dost dobre napisany manual od Dave de Sade ako mountovat imaginarny HDD vo WinUAE, k tomu mi jeden Wolfus poslal HDD image pre WinUAE, kde som mal nainstalovany prave (okrem ineho) Evils Doom a Heroquest 2.

Dnes uz je situacia o to lepsia, ze WHDLoad je zadarmo, ja som kvoli tomu, ze onehda bol plateny hral napr. Perihelion z diskiet, alebo FATE: GOD z DOS verzie.
@MickTheMage (30.12.2018 19:26): Nevím, no, já bych smazal ostatní varianty Amigy na PC a šel jen do toho HWA (což vlastně činím). Nevím, proč bych měl jít v tomto případě do čehokoliv složitějšího. To už pak jedině do Amigy originál :-)
@MickTheMage (30.12.2018 12:50): Stáhni si od Hoborga HWA, jednoduchá aplikace emulující přes WinUAE Amigu. Pak je instalace a spouštění těch jeho balíčků otázkou tří kliků myší.

A pokud to z toho pojedeš, nezapomeň hru ukončovat po uložení pozice nejprve hvězdičkou * aby se pozice z paměti uložily i na disk. :-) Teprve pak můžeš dát quit z Winuae.
@Phoenix (30.12.2018 11:28): Já to jen přeinstaloval, tak snad už ok, fakt jsem měl starou verzi, protože datumy u souborů byly z toho před Hoborgovým komentem v sedmém měsíci 2012 :-) U všech souborů jsem nechal přepsat původní a savy naštěstí zůstaly (samozřejmě jsem před tím schoval do jiné složky všechny soubory se změnou k 30.12.2018)
@mazar1234 (30.12.2018 01:22): Tak to jsi mě znejistěl s tou verzí, já si to nainstaloval ze svých zaarchivovaných věcí a když se kouknu na datum balíčku, tak je tam 28.6.2012 :-)

Ono nejde zálohovat savya přetahovat je mezi verzemi?
@Richmond (30.12.2018 09:44): Nepřidává ... ale máš dohrané všechny stěžejní Amiga věci? :-) Mě by asi potěšilo ještě Trapped 1/2, ale zatím jsem nedohrál Abandoned Places 1/2, Amberstar/Ambermoon, Fate Gates of Dawn ani Knightmare, takže to má čas.
@MickTheMage (30.12.2018 00:36): Tak si to radsej checkni, aby si nezazil tie restarty po 12 podlazi ako ja svojho casu....

@Ringo (29.12.2018 23:23): Je to crackle vdaka mojmu hraniu a teda nasledne Hoborgovi a jeho kamosovi crackerovi.
Keby som to vtedy nehral tak dodnes nikto netusi, ze to crackle nie je :-D

Schvalne som si to vyhladal na oldgames.sk a je to post z datumu 3.7.2012, citujem Hoborga
"Mám ten nový slave soubor - viz příloha.
Bohužel doma u PC budu až v neděli večer, takže to nemám jak vyzkoušet
Dle slov autora "It seems staring level 10, the check code resets the level" hra čekuje už od LVL 10... "

@Ringo (29.12.2018 23:23): 6 rokov, nie 12.
@mazar1234 (29.12.2018 22:30): Ked hovoris, ja vlastne netusim aku mam verziu :), kedze som kedysi stiahol balicek "vsetkych" Amiga hier a ked dostanem chut alebo niekto hru spomenie, vacsinou tam je. To iste som urobil aj teraz, hovorilo sa o Crystal Dragon, nalistoval som, spustil a hral, ale fakt netusim aku verziu mam :D
Tak hlavne, že to máte aspoň komplet cracknuté a môžete to dohrať bez technických problémov..... to ja keď som to onehdá hral....

Ten 3-násobný reštart a run do lvl 12 v priebehu pár dní, až som začal mať pocit, že hra začína v lvl 12 a dovtedy je to len taký tutoriál.

Ale Kudos Hoborgovi, ktorý vtedy odhalil, že to nie je korektne cracknuté a pomocou nejakého svojho "známeho" & "crackera" dokázal zabezpečiť výrobu korektnej WHD verzie hry.

Ach jo, tie spomienky na mladosť sú vždy krásne.
@MickTheMage (29.12.2018 16:27): Je jich tam více těch flašek, ale moc s tím neplýtvej. Já jsem teda těch zranění a disease moc nezažil. Nepřátele pokud možno poctivě obíhám. Kde teda zbaběle loaduji je, když dojde žrádlo, tak pojídám krysy a některé jsou nakažené, některé ne :-)
@Ringo (29.12.2018 16:10): Hodne dlho som tam behal s tym zranenim az sa z toho stal disease, a kym som sa zorientoval a nasiel tie flasky, bol mrtvy. Ale druhy load uz je v pohode (zatial, aby som to neprekecol, paladin bol zraneny uz tri razy, a pokial ma pamat neklame, ta flaska s cure wounds je tak na 4 pouzitia :), coskoro budem potrebovat dalsiu).
@MickTheMage (29.12.2018 15:17): Taky mám rozehráno plno her, ale já na ty sváteční volna musím rozjet vždycky něco jiného a vykopávkového, abych měl ten správný pocit, že jsou svátky :-)

Kde jsi vlastně stihl tam takhle onemocnětnebo se zranit? Ty láhvičky s cure disease a cure wounds jsou někde hned ze startu.
@Ringo (29.12.2018 15:13): Vsak sa tam motam jak magor, a este som houby nasiel - jablko, nejaky drahy kamen, a moj paladin pomaly umiera :) Netvrdim, ze nie, ale vis co - nikdy nevies, ci to zacat hrat od zaciatku (pre istotu), kym to este ide :) Pokracujem v hrani... Bavi ma to... aj ked ma srdi, ze tam mam rozohranych kopec "modernych" veci a tie by chcelo tiez nejako dokoncit (Ruins of Myth Drannor uz radsej ani neposminam ;))

Edit: Tak nic, asi to budem musiet fakt dat od zaciatku, Paladin podlahol zraneniam :( A ziadny heal som nestihol najst. Duh. :( Hmm, uz bol asi tak zraneny, ze ani flaska nepomohla. Nastastie som mal este jeden save, ked este nebol zraneny. Fuh.
Uhm, no super, mam zranenu postavu a nemam to ako vyliecit, skvela hra! ;) Nie vazne, ten system zraneni ma fascinuje, ale imho by sa to malo dat liecit aj inym sposobom. Ale tieto prve dva levely si pamatam, ked som sa prvy raz zacinal hrat s Amca emulatorom, hodne, hodne davno :)
@Phoenix (29.12.2018 14:29): Tak je tam docela šikana ohledně jídla, doléčování nepřátel a podobně. Ono ta obtížnost jen udává Hit pointy nepřátel, takže na Eazy mají o polovinu HP méně, na Normal mají HP normálně a na Hard zase o polovinu více, což znamená větší šíkanu ohledně jídla, protože vše to je hlavně o tom, kolikrát musíš zasáhnout nepřítele a kolik jídla ti to ubere v ukazateli hladu. Na Hard je ovšem problém u těch nepřátel, které se doléčuji, to pak do nich šiješ a úplně kolikrát zbytečně :-)
@Ringo (29.12.2018 14:23): Já jsem to napoprvé po strašení některými kolegy :-) dohrál na Easy, ale na Normal by to také neměl být nějaký velký problém. Ale tuhé to zase je, to ne že ne.
Tak znovu po letech tedy rozehráno a opět mě hra překvapuje svou komplexností co se týče interakce s prostředím. V podstatě je to jeden z nejdokonalejších dungeonů a zasloužil by si asi i více procent. Co jej sráží trochu dolů je, že například to omezení na dvě postavy tak trochu vypadá na lenost autoru tam ty dvě postavy navíc ještě přidat. Nicméně kromě tohoto je to kobkařina jako řemen. A ta grafika....atmosféra jak blázen, tenhle styl grafiky mám u dungeonů prostě nejraději, mně se tohle fakt líbí mnohem více než moderní Grimrock.
@Richmond (27.12.2018 22:02): jj, kdysi jsem došel hodně daleko, než jsem ztroskotal na jakémsi oranžovém mágovi. Originál krabici s hrou taky hrdě vlastním. Tak jsem si říkal, že ne na čase to přidat a okomentovat.

Jelikož jsem ty své hodně letité savy již ztratil, tak uvažuji o znovurozjetí a tentokráte bych se to pokusil dotáhnout do finále :-)
No konečně přištání na DHčku :) Krabice s hrou na mě smutně kouká ze skříně, ví, že její čas jen tak nepřijde :(