Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Cry On

Mistwalker •  Cavia
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Cry On mělo završit trojici Xbox 360 exkluzivních JRPG od studia Mistwalker, kteří pro Microsoft vyprodukovali Blue Dragon (2007) a Lost Odyssey (2008). O vydání a financování titulu se staral vydavatel AQ Interactive. Ten k vývoji propůjčil i své interní studio Cavia a hru oficiálně oznámil v roce 2005, tedy krátce po vzniku vydavatelství. Dle známých informací hra měla být ve vývoji dva roky, nicméně v roce 2008 hra stále nebyla na světě a vydavatel projekt zrušil. Přesná příčina není zcela známá. Dle prodloužené době vývoje jsou pravděpodobné problémy při vývoji, nicméně roli mohlo hrát i vydavatelovo přehodnocení situace na trhu a ubírání se jiným směrem. Případně finanční problémy, jelikož v roce 2011, po snahách proniknout více na mobilní trh, AQ Interactive pohltil vydavatel Marvelous Entertainment.

Hra měla odvyprávět příběh dívky Sally, která žila v blíže nespecifikovaném fantasy světě s inspirací ve středověku. Zde žili lidé po boku tvorů zvaných Bogles. Ač "po boku" je možná spíše optimistické nazvání jejich vztahu. Lidé Bogles využívali pro vlastní mocenské chtíče a jelikož se dokázali proměnit v giganty, využívali je jako zbraně. A právě tomu se Sally měla snažit zabránit, přičemž ji doprovázela další postava právě z řad Bogles. To se odráželo také v samotném gameplayi, kdy hra měla být rozdělena na několik částí a každá z nich lehce měnit hratelnost v souvislosti s gigantickou podobou.

Na hře se podílel i Kimihiko Fujisaka, umělec známý díky sérii Drakengard, přičemž Hironobu Sakaguchi z Mistwalkeru se postaral o scénář. Ačkoliv mělo jít oficiálně o Xbox 360 exkluzivitu, tvůrci později prozradili, že se pracovalo také na PlayStation 3 verzi, což práci značně komplikovalo. Není však známo, zda se mělo jednat o časovou exkluzivitu. O to horší byl fakt, že zmíněné dvě Xbox 360 exkluzivity vznikaly současně při vývoji Cry On. Sakaguchi také řekl, že mělo jít o dílo, které bude útočit na hráčovy emoce a scénář se měl ve velkém točit kolem smutku a radosti, tedy emocí, které vyvolávají pláč. Od toho tak pochází název díla.

Sakaguchi, Fujisaka a také hudební skladatel Nobuo Uematsu, který pro hru měl tvořit soundtrack, později spolupracovali na titulu The Last Story. Mistwalker navíc využil část navrženého designu nepřátel v mobilní hře Terra Battle.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.