Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Placená verze Crayon Physics s podtitulem Deluxe již není jen tou desetiminutovou hříčkou, jakou byl předchůdce. Ano princip zůstává stále stejný, tedy posbírat s červeným míčkem zlaté hvězdy v každé úrovni a dokonce se tu objeví i pár stejných obrazovek z freeware počinu. Hra však doznala řady změn, které byly ve většině případů ku prospěchu.

Jednou z nejzásadnějších novinek je možnost nakreslit téměř jakýkoli tvar, což posunuje hratelnost zase o kousek dál. Potěšila mě i interaktivní mapa, do které jsem si mohl libovolně čmárat. Dále přibyly rakety, a především pak provazy, s nimiž se dají vytvořit skvělé mechanismy a já osobně je považuji za to vůbec nejlepší, co hra nabízí.

Samozřejmě jsem musel získat i bonusové hvězdy, kvůli kterým bylo třeba dostrkat míček ke klasickým hvězdám pouze kreslícím způsobem (bez cvrnkání), což vcelku šlo, ale použít na to jen jeden objekt už bylo o dost složitější.

Nechápu, že je pro vstup na poslední ostrov s finálovou úrovní nutné posbírat polovinu těchto extra hvězd, protože jejich získání není nic jednoduchého, a i když já je sbíral dobrovolně, někteří hráči z toho jistě nebudou dvakrát nadšení. Navíc podle všeho v první verzi stačily na dokončení jen základní hvězdy a tato "vychytávka" byla přidána až později.

Ke konci již značně přituhovalo a i dokončení levelů klasickým způsobem mi občas dělalo značné problémy. I když se mi podařilo posbírat všechny hvězdy, obtížnost závěrečných levelů nemusela být nastavena tak vysoko. Mohlo jít o skvělou hru, se skvělým závěrem (Newton pod jabloní), ale výsledkem je jen lehce nadprůměrný titul.

Pro: téměř neomezené kreslení, mapa s ostrovy, rakety, provazy, závěr

Proti: nutnost bonusových hvězd pro dokončení, ke konci vysoká obtížnost

+15
  • PC 50
Herní výzva 2019 - 3. Herní kutil

Tuto kategorii v Herní výzvě mi byl Crash dlužen. Ty nejrůznější budovatelské strategie na desítky hodin opravdu už nejsou můj panák whisky, a tak jsem se rozhodl sáhnout po nějaké krátké blbině a tak nějak to spláchnout za pár večerů.

Crayon Physics Deluxe mi tak sedlo úplně dokonale. Každý level se dal dokončit do pár minut, obtížnost byla v drtivé většině naprosto triviální, děti to bavilo, zkrátka pohodička. Hratelnostně to ale není kdo ví jaká perla, přeci jenom je to pořád o tom samém, ale občas překvapily některé nové mechaniky (rakety, lana, ...). Plusem budiž hře množství možností, jak lze některé levely splnit, přeci jenom každý kreslíme jinak a každého napadne něco jiného. Jsem přesvědčený, že spousta hráčů ve většině levelů našla úplně jiný postup, než jaký jsem použil já.

Hra sice není žádný zázrak, ale neurazí a vlastně ani moc nestihne nudit. Je vcelku originální, ale je mi jasné, že si na ni za pár dnů už ani nevzpomenu a nikdy se k ní nevrátím.

Pro: Variabilita; některé mechanismy; různá řešení.

Proti: Jednoduché; krátké.

+14
  • PC 65
Základní voskovky mě před lety bavily, herní doba byla opravdu krátká, ale ten koncept se mi líbil. A když přišla potřeba zahrát si nějakou logickou hru, volba padla na Deluxe verzi. Oproti freeware variantě je možné nakreslit takřka jakýkoli objekt, přibyly vychytávky v podobě kladek, lan nebo raket, takže možnosti řešení jednotlivých úrovní se značně zvětšily.

Levelů je celkem osmdesát, obtížnost logicky narůstá a k dokončení hry je potřeba nasbírat dostatečný počet hvězd. Ty se udělují nejen za prosté splnění úrovně, hodnotí se počet kroků a způsob vedoucí k dokončení. A v tom spočívá výzva - dotlačit kuličku do cíle dvaceti tahy nebo nakreslením hromady objektů není žádný velký kumšt. Získat ale hvězdu jedním či dvěma kroky už mnohdy vyžaduje chvíli přemýšlet a zkoušet.

Docela si dovedu představit, že se ke hře jednou vrátím, až bude dcera větší. Kombinace kreslení a vymýšlení jak dostat slečnu kuličku za paní hvězdičkou k tomu vyloženě vybízí.
+13
  • PC 60
Slovo které by nejlépe vystihlo tuto hru je dle mě tvořivost. Cílem každého levelu bylo dostat červenou kuličku k jedné nebo dvěma hvězdičkám. Oproti prvnímu dílu jsem mohla nakreslit jakýkoliv tvar.

Dokonce jsem mohla využívat zajímavých herních mechanismů, jako nakreslení malého kolečka v nějakém objektu, které sloužilo jako pevný šroub. Pokud jsem udělala dva takové šrouby a mezi nimi spojnici čar, sloužilo mi to jako pevný most. Pokud jsem nakreslila třeba delší obdélník na jehož konci byl šroub, otáčel se obdélník kolem osy šroubu. Moc se mi líbilo, když jsem mezi dva takové šrouby nakreslila jen jednu čáru, z níž se stal pohyblivý provaz se všemi jeho vlastnostmi.

Dovedete si tedy představit co všechno se dá ve hře dělat. Všemožné mechanismy, kladky, provaz se zátěží na konci. Nebo obří kleště, které uvězní červenou kouli uvnitř sebe a když padají z obrazovky vezmou jí sebou, tak že proletí přes hvězdu. Herní plán tvořil osm ostrovů na které jsem se postupně dostávala lodí, po nasbírání určitého počtu hvězdiček. Poslední byl podmíněn tím, že musím mít nasbíráno 120 hvězdiček. Pouhým dostrkáním koule k hvězdičce jsem však získala jen jednu nebo dvě hvězdy, a to na poslední ostrov nestačilo.

Bylo třeba splnit u každého levelu další podmínky - dostat kouli k hvězdičce za pomocí kresby pouze jedním tahem a to tak, abych do koule nemusela strčit aby se rozjela. Pokud se mi to povedlo, musela jsem označit čas levelu za nejlepší a tím jsem získala druhou hvězdu. Naštěstí nasbírání 120 hvězd neznamenalo tyto tři pravidla splnit úplně u každého levelu, protože u některých mi to vůbec nešlo.

Musím přiznat, že jsem se po většinu hry náramně bavila. Někdy jsem přešla do frustrace, že to prostě nejde, ale když jsem to zkoušela třeba čtvrt hodiny najednou jsem řešení měla před očima. Neznám více tvořivou hru a těším se, až ji budou moc hrát naše děti, protože jsem si jistá, že se u ní budou bavit stejně jako já.

Pro: nápaditost, tvořivost, možnost sestrojit různé mechanismy

Proti: někdy vysoká obtížnost, pro dokončení nutnost splnit tři podmínky u poloviny kol

+11 +12 −1
  • PC 65
Na tuhle hru se čekalo docela dlouho, a i když na první pohled se zdá být něčím, co se může směle postavit vedle World of Goo, není tomu tak.
Od předlohy v podobě Crayon Physics sice došlo k několika vylepšením - nakreslené objekty se už nechovají jako kvádry, můžete vyrábět spoje a provazy, ale nakonec je to vlastně o tom samém, o čem byla původní hra. Tedy jedna obrazovka, jedna koule, 1 nebo dvě hvězdičky k sebrání.

Počet levelů je bezmála 80, ale málokterý stojí za zmínku. Navíc tu funguje jednoduchá taktika na všechno: udělat tunel mezi kouli a hvězdičkou a rvát do něj věci, dokud není koule dotlačena k hvězdičce. Málokdy je nutné (nebo spíš vhodné) udělat něco jiného, takže bych si troufl tvrdit, že zajímavých úrovní je tak čtvrtina. Hra nemá ani náznak příběhu, ergo další body dolů u motivace, o herní době snad pod 2 hodiny nemluvě.

Co musím ocenit je hudba, která je už tradičně o Kloonigames kvalitní a s ní spojená pohodová atmosféra celého hraní. V zásadě jde o stejnou oddychovku, jakou bylo první Crayon Physics, jen o dost delší a za (vzhledem ke kvalitě obsahu) nemalé peníze. (Já si to koupil vlastně jen proto, že mám hry od Kloonigames všeobecně docela rád, jinak musím říct, že 20USD za tohle mi přijde jako nehoráznost.)

Crayon Physics tak zůstává jednoduchou hříčkou, která pobaví, ale i přes nemalý potenciál námětu je pořád spíš jen tou zajímavou hříčkou, než plnohodnotnou hrou.

Pro: hudba, námět, některé nápady, atmosféra

Proti: nepromyšlený leveldesign - úrovně v zásadě jedna jako druhá, slabá motivace pokračovat, nevyužitý potenciál námětu, naprosto přemrštěná cena

+9
  • PC 70
Původní Crayon Physics mě celkem zaujala a tak netrvalo dlouho a sehnal jsem si placenou verzi. Oproti freeware předchůdci obsahuje několik vylepšení, větší počet levelů a hlavně také možnost nakrestlit prakticky libovolný útvar. Úkolem každého levelu je dostat kuličku ke hvězdě, namalovat můžete téměr jakýkoliv obrazec a navíc můžete s kuličkou i lehce pohnout . Na začátku jsou levely jednoduché, první dva "ostorovy" projedete hned časem ale obtížnost stoupá, boužel ale také nastupují nudnější levely a posledních 19 levelů jsme už řeěil prakticky jen jednou univerzální metodou.

Grafika je pěkná, hudby moc není ale ke hře se hodí a díky tomu že hra není dlouhá tak ty čtyři melodie stačili. Co se týče fyziky tak ta je krom občasných bugů výborná. 80 levelů bylo tak akorát, škoda jen že v pozdější fázi už to byla nuda.

Herní doba: 4:20

Pro: technická stránka hry, námět, hratelnost

Proti: někdo za to chce peníze (a dokonce i 20 dolarů), ke konci už byly levely moc stejné

+8