Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Je to zvláštní, ale za celou mou dlouholetou hráčskou kariéru se mi rallye nějak pořád vyhýbalo a to i přes to, že závodní hry hraju celkem často. Změna přišla až v podání Colin McRae: DiRT.

A to ve velmi dobrém podání! DiRT má přesně ten správný poměr mezi realističností a arkádou, jaký se mi v závodních hrách líbí. Připadala jsem si jako opravdová závodnice, ale zároveň hra nebyla přehnaně těžká. Rallye tratě jsou výborné a občas vás nutí bojovat nejen se soupeři, ale i s tratí samotnou. A když už tento boj prohrajete, ukáže se skvělý systém poškození a to nejen kosmeticky, ale i co se výkonu auta týče.

DiRT ale není jen o rallye, ale i o off-roadovém závodění obecně. Najdete tu i rallycross (rallye speciály na okruzích), rally raid (závody na dlouhých drahách v poušti), hill climb (závody do vrchu), CORR (krátké off-road tratě) a crossover (speciální 1vs1 dráhy, kde soupeř je o půl kola posunut). Zatímco rallye tratí je hodně, o ostatních disciplínách už to moc neplatí. Třeba rallycross má pouhé tři dráhy, takže docela brzy omrzí. DiRT je přecejen stále zaměřeno především na rallye.
Na výběr je z široké škály vozů několika kategorií, které si navíc můžete různě nastavovat (i když já se v tom radši moc nehrabala :)).

Bohužel ne všechno je ale úplně růžové. Dojem z jízdy docela silně kazí naprosto šíleně silné brzdy všech aut (poprvé se budete hodně divit) a ne vždy úplně předvídatelná fyzika, kdy někdy najedete na velký kámen a sotva si toho všimnete a někdy na malý kamínek a kvůli tomu se převrátíte (v tom je expert Mitsubishi Montero).

Graficky je DiRT na velmi dobré úrovni, i když optimalizace trošku pokulhává (o čemž svědčí i fakt, že DiRT mi na maximální detaily nejde, zatímco DiRT 2 ano :)) Zvuky aut jsou trošku divné, ale jinak je i zvuková stránka dobrá (zvlášť hudba).

Celkově je DiRT skvělou hrou, díky které jsem objevila lásku k rallye.

Pro: Hratelnost, tratě, poškození, rallye vůbec, grafika

Proti: Nedostatek tratí pro ostatní disciplíny, brždění, občas nepředvídatelná fyzika

+22
  • PC 75
I když závodní hry nejsou můj nejoblíbenější žánr a simulátory rally už vůbec ne, Colin McRae: DIRT si mě získal. Bylo to nejspíš tím, že právě DIRT je, dle mého názoru, o poznáni arkádovější než jeho předchůdci. A co mě na této hře tak zaujalo? Nebyly to tratě, ty jsou v celé sérii výborně zpracovány. Byl to především výběr vozů. A teď nemyslím, jednotlivé značky, ale typy vozidel od bugín přes speciály na závody do vrchu až po náklaďáky z Rally Paříž-Dakar a tahače.

Také myslím, že není od věci zmínit, že nedávno vyšlá pecka Race Driver: GRID běží právě na enginu Colin McRea: DIRT.

Pro: hratelnost, grafika, design tratí, množství vozů, destrukční model.

Proti: hardwarové nároky.

+17
  • PC --
Po těch hodinách odehraných v Burnout Paradise a NFS Underground 1,2 na mě působil Dirt jako balzám na duši. Vynikající tratě plné zatáček na odlišných typech povrchu(ostatně je to přeci rally), skvělý arkádový jízní model (ale ne tak arkádový, aby to hráče začalo po pár odjetých závodech nudit), řada odlišně se chovajících vozidel, které je možné před každým závodem docela široce upravovat. Negativum je pro mě engine hry, ale v tomto jde čistě o subjektivní věc, protože ten není schopen správně spolupracovat s mým počítačem, takže grafika u mě rozhodně nepatří k prvotřídním (i když to tak před přibližně rokem, kdy mi komp fungoval správně, bylo). A optimalizace mohla být také lepší - v závodech s více protivníky mi hra laguje tak, že by se za to nemusel stydět ani multiplayer Modern Warfare 2.

Už od capartích let jsem měl slabost pro závody, kde největší výzvou bylo pokořit svůj vlastní rekord trati. To přesně mi přináší Dirt a já jsem nadmíru spokojen.

Pro: spousta skvělých tratí, jízdní model

Proti: v podstatě pouze můj počítač :D

+15
  • PC 80
Colin McRae Dirt je důstojným nástupcem předchozích dílů slavné série Colin McRae a tvůrci z vývojářského studia Codemasters jen potvrdili, že nápadů mají dost a že herní série, ubírající se tímto směrem, je tím správným krokem – je třeba si ale uvědomit, že i Dirt je stále a pořád arkádou a ne simulátorem. Nebýt zvláštních výkyvů v technickém zpracování, tykající se především frameratu a občasného dokreslování objektů a textur, a hlavně absence plnohodnotného multiplayeru, je Colin McRae Dirt hodno devítkového hodnocení.
+8
  • PC 65
Nu, nebylo to špatné :) Kdysi jsem hrával starší díly Colin McRae Rally a ačkoliv se každá z novějších verzí té předchozí podobala jak protržená pneumatika protržené pneumatice, bylo to ucházející a já si rád sem tam prodrandil nějaké to kolo nebo závod nebo jak se tomu nadává. Jinak je to ale vše, co jsem kdy měl s auty společného - nijak mě netáhnou a rád jsem tak vzal za vděk takovýmto arkádovějším závoděním. K DiRT jsem se ale dostal až nyní, po dvu letech od vydání (ne-li déle). Pamatuji si, jak se o DiRT mluvilo jako o mnohem arkádovějším a přesvíceném pokračování legendy již bez živoucí záštity legendy, jak se představovaly buginy a trucky (nebo co to je) apod... Nyní jsem měl tak možnost konečně ochutnat, o čem se to tehdá mluvilo.

Bohužel, nemohu začít jinak, než výčtem herních blbostí:

- Příliš mnoho obtížností mi přišlo trochu zbytečné. Hra byla jednoduchá i na prostřední obtížnost. Tři volby by byly akorát.
- Hrozné konzoloidní menu. Zbytečné proklikávání se kamsi do hloubi. Nepřehledné nastavování automobilu a jeho úpravy mě tak zanedlouho přestaly bavit a tak jsem jezdil na veškerá výchozí nastavení. Nějaký podstatný rozdíl jsem nezaznamenal.
- Zrůdné řešení ukládání postupu hrou, kdy po každém dokončení závodu se objevilo, že se ha ukládá, ať nevypínám počítač, což trvalo několik vteřin, a následně se zase objevilo, že uložení proběhlo v pořádku, což zase trvalo několik vteřin. Ještě předtím jsem měl několik obrazovek za kolik jsem trasu ujel já, ostatní, kolik mám bodů za tuhle etapu, kolik za celý závod... co info, to jeden Enter. Tohle se tvůrcům GUI pekelně nepovedlo a takové zdržování mě vyloženě vytáčelo.
- Zvláštní model poškození, kdy jednou malé drcnutí zapříčiní takové neplechy, že v průběhu několika etap jej nestačím opravit, a jindy i velký náraz neznamená v podstatě nic, jen se vysype sklo, které si ale auto samo během stejného závodu vymodeluje znovu, protože na autě skla stále vidíte. Případně se opraví samo v další etapě, před níž jste ale přestávku na opravy neměli. Jako arkádovější hráč jsem také u jendnotlivých poškozených dílů neměl moc potuchy, co konkrétně oprava/neoprava zapříčiní. Tuším, že v některé z předchozích PC dílů Colina takové podrobnější info dostupné bylo - škoda.
- Nevkusně přesvícené scény napříč celou hrou. Přehnaný bloom efekt mnohdy až pálil do očí a zapříčiňoval to, že jsem vůbec neviděl, co je přede mnou. V lesích a vyšších porostech zase skoro nebylo díky tmavým stínům vidět, kam se to vlastně řítím.
- Mapa trasy během jízdy nebyla moc přínosná. Během jízdy na ní nebyl čas koukat a anglické povely copilota mi taky moc nepomáhaly. Většinou jsem tak jezdil na instinkt. Mnohem více bych tak uvítal různě barevné šipky, dle obtížnosti zatáčky, které by stačilo sledovat jen periferně.
- Buginy, trucky a taková ta houpající se pouštní monstra byla sice novinkou, snažící se rozšířit množství prostředků k odzkoušení, ale už mi to moc nepřipomínalo ony etapy z Colinů, které mě bavily nejvíce. Tyhle čtyř a více-kolky mě díky způsobu ovládání občas přiváděli k šílenství a řešit jejich plovací způsob pochybu mě nikterak neoblažovalo, ba naopak. Stejně tak už mě přestávaly bavit závody na okruzích, co čítaly nejprve nudná tři kola a později až kol pět, což je sice hezké, co by způsob natažení hrací doby, ale hráčsky ubíjející.
- Třešničkou na dortu byly závěrečné titulky se jmény tvůrců, které nešly ukončit, přeskočit, nic. Prostě se musely nechat dojet až do konce.

V rámci kampaně mě bavil začátek (seznamování se se hrou) a konec (když už jsem znal trasy a užíval si rychlost), prostředek byl ale sice hezky vypadající, ale dost zdlouhavou a mnohdy nudnou výplní. Další pokračování této herní drn-drn série mě tak minou, a pokud si budu chtít zajezdit, zkusím některou se starších verzí CMR. Sice budou ošklivější, ale užiji si je více.

Pro: Grafika a její malá náročnost, na vyšších obtížnostech je skutečně nutné se snažit nahonit každou setinu, jednoduché ovládání automobilů, přiměřená fyzika vozů

Proti: Pomalé konzoloidní menu + nulové nastavení hry, přehnaný bloom, množství nudných okruhů na mnoho kol, šílené buginy a jiné písečné vozy, problikávání textu a jejich prolínání (pneumatiky skrz auto při dopadu po skoku), úmorně zdlouhavá kariéra

+6
  • PC 60
je to zvláštní, ale tadle hra není vubec moje oblíbená. uplně stejný koncept jako RD, nespočet druhu arkádovitějších okruhu namířených především pro americký trh a před rokem, když mi přišla (ta hra), tak jsem z ní nemohl. navíc je tam boom efekt jako svině a nevím, jestli jde vubec vypnout a zase to vytvořili Codemasters, který u mě na poli simulátoru teda skončili. už to, že do jedný hry nacpou několik závodu, o něčem svědčí! na druhou stranu je dobře vytuněnej teriér a auto jde hezky zrasit. není výjimkou, že vám upadne kolo, okno, dveře nebo spolujezdec (který vás stejně naviguje špatně do lesa) a není to tak krvelačně náročný, jak píšou, když máte pořádný železo. to je nejlepší nastavit všechno na max 5:4 a nesmí se kousnout!

Proti: ovládání je taky na piču.

-4 +1 −5
  • PC 70
Rally slušné, jen mi chybí grafická navigace a hlašení zatáček podle prudkosti a ne podle rydchlostního stupně. Některé druhy závodu jsou celkem vopruz, ale nejvíc mě sraly ty totalne cool hustacky kecy chlapka v menu a spolujezdce, takze jse si je nakonec musel vypnout uplne. Graficky celkem pekne, ovladani tez ok. Ale Rally Champoinship 2000 je pro me lepsi rally :) Nutno podoktnout ze hra me u sebe udrzela jen par zavodu, je tu prislis malo klasickeho rally nebo neceho co se tomu blizi. Nebo me mozna stvaly ty dalsi zavody... Kazdoapdne ta hra je americky hustodrsna ze bych z toho blil.
-6 +2 −8