Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Borderlands 2 je více než čímkoli jiným v zásadě spíše datadiskem výborné jedničky než samostatnou hrou. Má velmi rozmanité prostředí, tuny zbraní, nepřátel a questů. Prvních osm deset hodin jsem byl naprosto nadšen a mé hodnocení se pohybovalo okolo 85 %. Celá audiovizuální prezentace byla zpočátku velmi stylová s daleko větším důrazem na příběh, easter-eggy a samotné postavy. Nakonec mi ovšem hra celkově přišla o třídu slabší než předchozí díl. Autoři se totiž místo vybalancované hratelnosti vyřádili na nevtipných vtipech, dialozích, u kterých scénaristé zcela zbytečně tlačili na pilu a tvorbě dvou tak neskutečně otravných NPC (Tiny Tina & Claptrap), že jsem měl velkou chuť je odprásknout (NPC, ne autory) po druhé větě, což bohužel hra neumožňuje.

Na výběr jsou čtyři (s DLC další dva) charaktery, které jsou ovšem jak už naznačil Arc poměrně nevyvážené, osobně jsem hrál za Commando a mohu pouze potvrdit jeho závěr "věžička nic moc". Chybí weapon proficiency z jedničky, na druhou stranu si postava může plněním speciálních "Badass" výzev vylepšovat různé vlastnosti typu "Melee damage" nebo "Critical Hit".

Samotné mapy jsou proti jedničce podle mého větší a více otevřené, nechybí ani vyšší frekvence boje ve vozidlech. Questů je opět hromada, ovšem po splnění prvních dvaceti vedlejších se člověk začne plně soustředit pouze na hlavní. Hra je i tak místy děsivě repetivní, náplní vedlejších úkolů je až na výjimky "běž a vystřílej", nejlépe v mapách, kde jsem "šel a vystřílel" už několikrát v rámci plnění hlavního úkolu. Z hlediska zkušeností nejsou "vedlejšáky" příliš synchronizované s hlavními úkoly (stejně jako DLC), člověk se při plnění vedlejších úkolů dostane rychle do situace, že daný hlavní úkol je dělaný pro postavu s levelem o pět nižším a tím pádem to celé postrádá smysl (protože ze slabých nepřátel dostane 1 EXP a navíc nachází slabé zbraně). Na hře je také hodně vidět, že je dělaná v prvé řadě pro kooperativní hraní více hráčů, do mnoha nepřátel na odpovídající úrovni je třeba vystřílet vagón nábojů z poměrně silných zbraní (myšleno pistolí, SMG a útočných pušek, brokovnice jsem nepoužíval a sniperky a raketomety dělají pořád slušnou paseku). Obtížnost bojů s bossy je velmi nevyvážená, takový Bloodwing mi díky malé aréně zatápěl velmi slušně, boj s BNK3R byl spíše otravně dlouhý než těžký a finální boss naopak směšně jednoduchý.

Narozdíl od jedničky jsem měl problém najít zbraň, se kterou bych byl po všech stránkách spokojený. Používal jsem na střídačku útočnou pušku a sniperku, doplňoval podle potřeby SMG a pistolí, později místo pistole raketometem (brokovnice mě díky omezené možnosti použití vůbec neoslovily). Když byla zbraň uspokojivě silná, tak se pomalu nabíjela, měla malý zásobník či další problém. Sotva jsem začal používat uspokojivě silnou elementární zbraň, tak jsem narazil na protivníky, kteří byli proti jejím účinkům imunní. Jako obecně nejsilnější a nejčastěji použitelné zbraně se mi jevily ty, které měli jako přídavný efekt explozi (a žádné elementální damage), ačkoli měly být "papírově" slabší než jiné dražší kousky.

Ve hře se navíc po více než roce vyskytují nepochopitelné chyby. Skriptování je místy poměrně odfláknuté, nepřátelé se často objevují z černých děr v texturách, které mají symbolizovat dveře, navíc se tak děje po překročení imaginární čáry na zemi, což je opravdu slabé. Když ukončíte předčasně hlavní dějovou linii (odskočíte si teleportem do Sanctuary), tak se klidně může stát, že bude chybět teleport zpátky, vy projdete kus úrovně znovu (se všemi otravnými boji) a na klíčovém místě se neobjeví boss a neotevřou dveře dál (pomohlo pouze vyskočení ze hry).

Zbytečnost "rýžovacích" DLC už tady rozebrali ostatní, krom "pirátského" nesahají DLC k jedničce ani po paty (Underdome Riot jsem pravda raději nehrál).

Pro: audiovizuální zpracování, dvě tuny obsahu

Proti: místy děsivá repetivnost, nevyvážená obtížnost, chyby, zbytečná DLC

+18 +19 −1
  • PC 80
Průzkumy hovoří jasně: Tuto hru doporučuje 8,7 z 9,6 Claptrapů.

...if you pay the right price, your evening will be nice
and you can go and send me on my way.


                            Ústřední půjčovna filmů Gearbox uvádí...

oh, there ain't no rest for the WICKED!



                                      BORDEL (Daniela) LANDY 2



Režie: Vít Olmer
Hrají: Vojta Dyk jako Axton, Kateřina Brožová jako Maya, Pavel Novotný jako Salvador, Rudolf Hrušínský nejml. jako Zer0, Aňa Geislerová jako Gaige a Michal Suchánek jako Claptrap.


no, there ain't no rest for the wicked,
until we close our eyes for good



Dobří Vault hunteři se vracejí jako holubi k okoralým kůrkám suchého chleba od na léky nemajícího českého důchodce. Stejná grafika, stejné principy, stejné postavy, nová cena. Změn oproti prvnímu dílu by jeden napočítal na pravé noze Radka Jaroše. Tou největší a nejzásadnější změnou je poměrně dobrá znovuhratelnost. Po dokončení hlavní linie, která zabere odhadem kolem 20 hodin, se odemkne tzv. True Vault Hunter Mode, který už dá celkem zabrat, ovšem na oplátku se odmění lepšími zkušenostními body, lootem a celkově komplexnějším zážitkem z celé hry.

Not even fifteen minutes later
I'm still walking down the street



Ale pěkně popořadě. Pět let uteklo od epického (haha) otevření Vaultu a od té doby na Pandoře vládne Jack zvaný Handsome a je opět jen na Vás, abyste spravedlnosti učinili zadost. Klasika: Vyberete si postavu, která je Vašemu stylu nejbližší (já sáhl samozřejmě po Rudolfu Hrušínském, ale na Mordecaie nemá) a brzy se ocitnete na planetě Hoth. Ne, dělám si srandu, ale pocit deja vu je hned na začátku velice silný. Hra je už od první minuty nabitá humorem stejně jako třeba Bony a klid 2, jelikož se opět objeví Claptrap a o zábavu je tedy postaráno. Už jsem nastínil příběh, avšak stejně jako o téměř celém zbytku hry o něm nelze říci něco nového, co by člověka dostalo do kolen jako nová galerie Ariel Rebel.

Jediné, o čem snad lze chvíli hovořit, jsou tradičně zbraně. Akorát... Jsou divné. Ano, je jich tuny, všude se válí, bílé, modré, zelené, zrzavé, (kde jsou černé, vy rasisti?) ale jsou takové nemastné neslané. Pravda, jako ostřelovač asi nebudu nosit raketomety, ale ze čtyř slotů jsem měl tři sniperky (jedna korozivní, jedna ohnivá a jedna slagová) a pro strýčka příhodu jedno SMG, zatímco v Borderlands 1 jsem měl mnohem větší variabilitu a přijde mi, že i častěji jsem zbraně obměňoval. Tady jich je víc, ne že ne, ale většinou není důvod je měnit. To platí v bledě modrém (vidíte? zase žádné bledě černé, multikulti nic) i o dalších předmětech - granáty, štíty i speciální vybavení.

80 % je možná i trochu nadnesené, ale mě tato nastavovaná kaše přesto baví. Navíc jak už jsem říkal v úvodu, to hlavní přichází až s True Vault Hunter Mode. Takže běžte to dohrát a pusťte se do toho znovu a pořádně. A samozřejmě nemůžu zapomenout na kooperaci, v tom je to pořád sranda. Ale to už tu také bylo v předchozím díle. A ten měl i mnohem víc cool intro. Captain Obvious out.

I said "You can have my cash,
but first, you know, I got to ask
what made you want to live this kind of life?

He said "There ain't no rest for the WICKED!"



--------------------------------ZDE ODSTŘIHNĚTE--------------------------------
“Prepare to level. Prepare to loot. Prepare to get lost in the hilarious, bizarre and wonderful world of Pandora.” 9/10 – IGN

And prepare to lose yet ANOTHER 30 hours in this castrated Borderlands 1.


“Borderlands 2 stands out as Gearbox's magnum opus, and one of the most memorable and fun gaming rides I've ever been on.” 4.5/5 – GameSpy

It was my first game ever. I'm so excited! GameSpy reviewer


“This is the game, and it makes Borderlands persistently fresh in a way other shooters never are. ” 90/100 – PC Gamer

That belongs to Borderlands 1. Right? Oh, wait...

Pro: Spousta lootu, stále zábavné, True Vault Hunter Mode, humor, kooperace, Mordecai!

Proti: Minimum změn, sem tam frustrující lokace

+18
  • PC 75
Rovnou se přiznám, první díl jsem nehrál, když jsme se s kámošem domlouvali, co si zahrát v kooperaci, tak nás napadlo Borderlands a rovnou jsme přešli na 2. díl. Lepší pocit s hraní jsem měl, když jsme to hráli ve 2, v sólo taky super, ale v kooperaci je to prostě o něco lepší. Než o příběh, tu jde spíš o tu akci a o ten loot a vylepšování postavy. Komiksová grafika je úplně super. Příběh bych asi vnímal více, kdybych hrál sám, ale ve dvou to je akce za akcí a příběh jsem moc nestačil sledovat, ale měl jsem plus mínus představu o co tu jde. Komediální složka tomu taky pěkně sedí, ale je jasné, ne že každému to bude sedět.
+15
  • PC 80
Upozornění pro fanoušky prvního dílu: Šílenost zachována!

Vezměte si Borderlands, přidejte o kvantalion více zbraní, hudbu Jespera Kyda a odeberte hře tři roky rozdíl mezi pvním dílem - vyjde Vám prakticky totéž. Herně velké hry jako právě Borderlands 2 to mají totiž těžké, to i přes fakt, že to vypadá stylověji, namakaněji. Pořád prostě ve výsledku převládá pocit, že to není úplně tak druhé pokračování jako natáhlejší, hodně natáhlejší dodatek. Kromě prvních lokací, které jsou ve sněhu mě lokace nijak extra nevytrhly, v občasných případech spíše frustrovaly svou zbytečnou náročností, co se počtu nepřátel týče.

Info: smrt je drahá!

Co mě nejvíce potěšilo na druhém pokračování jsou ale především postavy, ať už zmíním návrat starých známých z prvního dílu, či úplně ty nové, které mají co do sebe a v závěru mě i zamrzelo, že nedostaly více prostoru. Stejně přistupuji k vedlejším misím, díky kterým jsem si hru prodloužil bohatě o nějakou desítku hodin a to jsem ani všechny nesplnil. Opět je to počet misí jako maskování velmi chatrného příběhu, který je vlastně poslepován pouze kapitolami a do dobrých 3/4 hry jsem ani pořádně nechápal, co se děje a proč se to děje. Herně je hra na chlup podobná jedničce, sice přihazuje několik nových nepřátel, ale nic co by mě od plnohodnotného pokračování překvapilo. Souboje s bossy jsou stále nudné a zbytečné.

Asi z předešlých řádků vypadá, že se mi hra nelíbila, nebo že mě zklamala. Nenazval bych to úplně zklamaním, jen jsem po tom všem chválení ostatních asi čekal něco silnějšího a zajímavějšího. Možná to bylo herní postavou, možná něčím jiným. Přesto jsem Borderlands 2 věnoval tolik času jako málokteré hře za poslední měsíce.

V kostce: Povedené pokračování, které potěší především hráče, kterým jednička utekla. Pokud neutekla nechte se unášet více než 30ti hodinovou záležitostí s perfektními postavami, dabingem a hratelností.

Jedna z nejmilejších postav v celé hře: Tiny Tina

Statistika

Postava: Axton
Herní level po dokončení: 34
Achievementy: 29 z 59 (49%)
Herní doba: 34 hodin

Pro: grafika, zbraně, hudba, délka, úprava postavy, 4 postavy

Proti: délka, obtížnost misí, respawn nepřátel

+13
  • PC 100
Tak jo, podíval jsem na hodnocení ostatních a musím se taky vyjádřit. :)
Nechápu některé starší komentáře, asi by se nemělo komentovat hru a pronášet moudra jen po dohrání první obtížnosti. (to vlastně borderlands 2 vůbec nehráli)
Sice chápu že každý má jiný vkus ale statistiky hovoří jasně:
na steamu 102 000 pozitivních hodnocení
ku 3 000 negativních
v týdnu 8000+ lidí ve hře(od víkendu 10 000+), to je pět let po vydání hry více než dobré.

Borderlands 2 je podle mě by se dal nejvíce připodobnit k Diablu kdy hrajete pořád dokola, farmíte bossy ve snaze získat konečně tu legendárku :) jen prostě tentokráte v kabátu střílečky.
BL 2 rozhododně není datadiskem prvního dílu,na to je se všemy DLC a a přidanými misemi přílíš rozsáhlý. Grafika maličko hezčí a zbraně jsou více vyvážené než v prvním díle( i když mi trochu chyběl rachot explozivního SMG :) ) systém teleportů (checkpointů) ty jsou teď už skutečně na každém rohu a můžete si portit kam zrovna máte chuť i ve všech DLC. Příběh je zábavný, velice hratelný. Nepřeberné množství vedleších questů, kterých je tolik že je na první dvě obtížnosti nemá cenu všechny plnit.
Osobně doporučuji splnit hlavní příběhovou linii na první dvě obtížnosti a po dosažení 50 levelu okamžitě přejít na třetí. Pravá zábava začíná až na ULTIMATE VAULT HUNTER MODE :) Kdy je level protivníků vždy o několik levelů vyšší než váš (nebo nejvyšší level postavy ve skupině).

6 hratelných postav kdy si určitě vyberete která vám sedí nejvíce. (všechny samozřejmě jdou hrát různými buildy)
Tolik zbraní že až se vám z nich bude točit hlava :)
6 druhů zbraní: pistole: brokovnice,sniperky, smg, assalut rifle a raketomety
od 8 výrobců zbraní kdy se každý specializuje na něco jiného
+ unikátní zbraně od postav Mad Moxxi a Tiny Tina
4 druhy elementů: elektřina, oheň, koroze, exploze a slag

Ohnivé zbraně se nejvíc hodí na lidi, roboti a jiné obrněné cíle jsou zase hákliví na korozovní útoky, elekřina je ideální na shazování štítů. A samozřejmě slag, bez něj si na poslední obtížnosti moc neškrtnete :) ten "obarvuje" a takhle obarvený cíl dostává několika násobné poškození od jiné neslagovací zbraně.
různé vzácnosti zbraní o obyčejných bílých, přes zelené, vzácnější modré, fialové, růžové seraph, přes oranžové legendární až k hodně vzácným "perlovým" zbraní. I když nejdůležitější je samozřejmě level zbraně.
Granáty jsou konečně k něčemu a módy granátů budou tvořit podstatnou část vaší výzbroje.
hromady štítů
kvantum nepřátel
spousta humoru, dabéři se skutečně vyřádili a odvedli skvělou práci.
Je to skvělé i jako single player ale hrejte co nejvíce s přáteli, zvedne se tak obtížnost, šance na lepší loot a hlavně zábava.
Napůl kreslená grafika se někomu nemusí líbit ale na mě působí velice mile a není ani náročná na HW.
Maličko může být problém že drop je pro všechny stejný tak se může nastat situace kdy se pohádáte o nějakou zbraň (oproti třeba Diablu 3 kdy každému padá něco jiného :) ) ale stejně ve hře je zbraní tolik že jsem spíš nevěděl co s nimi.

Badass rank je skvělý nápad kdy vás hra odměnuje za plnění různých výzev, mnohem lepší nápad než v prvním díle kdy jste si jen trénovali zbraně jejich používáním. Donutí vás alespoň používat všechny zbraně, štíty atd. :) a když už máte splneněno 90% výzev na nějaké postavě tak si to můžete zresetovat a díky tomu to můžete hrát prakticky do nekonečna :) A samozřejmě Baddass rank se sčítá na všech vašich postavách, takže čím déle hrajete tím jste maličko silnejší.

Maximální level postavy je sice 72 ale ve hře můžete jestě splnit quest v lokaci Digistruct peak a zvednout si level protivníků až na OVERPOWER LEVEL 8 a získávat tak ještě lepší výbavu. V praxi to znamená nepřátelé a vybavení level 80. Kam se hrabe normal obtížnost :D se slaboučkými chcípáčky.

Za 20 let hraní PC her tuhle považuju za nejlepší a nejpovedenější co jsem kdy hrál, výlet na Pandoru vám všem mohu jen doporučit. Pozor dosti návykové :)
Pokud nevěříte mě, máte napsat mému kolegovi ze hry LelereyCZ a ten vám to vysvětlí a potvrdí. :)
Snad chystané BL 3 alespoň bude stejně dobré jako druhý díl. Můžeme jen doufat.

Edit: na jaře 2018 vyšel nový patch od komunity, který upravuje zbraně a výbavu. Díky tomu je hodně zbraní třeba hratelnějších a nestojí tolik za prd jako předtím, rozhodně doporučuji.

osobní statistiky k 18.6.2018:
1377 hodin ve hře
Badass rank 115830 (což je 17-19% ke všem statům)
69 ze 69 achievmentů

72 Maya OP 8
72 Caige OP 4
72 Axton
59 Zero
31 Krieg
54 Salvador

Pro: Všechno viz komentář :D neskutečně zábavné

Proti: návykové, loot je společný pro všechny ale tolik to zas nevadí

+12 +13 −1
  • PC 70
Série Borderlands je opravdu dělaná pro CooP. Když hraje člověk sám, tak to opravdu není taková zábava, jaká se dostane právě v CooPu. Od jedničky se dvojka liší tím, že má hlavní příběhovou linii, která se mi ale zrovna 2x nelíbí. Příběh zvážněl a tak trochu se vymyká šílenosti a komičnosti samotné hry. Rozmanitost misí je dobrá a víceméně jsou udělané tak, aby jste prošli celou instanci/lokaci. Avšak některé mise jsou zvláštní double-respawnem nepřátel, kdy místo vybijete před tím než máte úkol (třeba chránit Clap Trapa) a hned po tom tam jdete s úkolem a ejhle nepřátelé se resli i když ještě jejich mrtvoly leží na zemi :D. Bazillion zbraní ve hře sem teda moc nepobral, modelů je v tomto dílu zhruba stejně jako v tom prvním, ale tento díl se liší úplným překopáním Výrobců zbraní a Elementárních účinků - musím říct že k lepšímu :). Engine je stále upravený UE3 v Cel Shadu, přibyl PhysX, ten je tu použitý nadmíru dobře, kdo by čekal reálnou fyziku tekutin nebo reálné množství částic tak bude překvapen, jak je zde fyzika šíleně přehnaná, ALE to v podstatě dokresluje komičnost celé hry a hra se hned stává zábavnější (alespoň pro mě). Dále se mi zdá, že je hra náročnější na HW než byl první díl.
Zatím jsem CooP ještě nehrál (za to v SP jsem už ve druhém PlayThroughu), ale i tak musím dát slušných 85%
Smíchy sem se popadal, když sem narazil na Easter Egg v Caustic Caverns (ne opravdu sem nevěděl že to tam je, prostě sem procházel lokaci a náhodou to našel) :D


EDIT: zruba po dvoustech odehraných hodinách a po minimálně 6. dohrání příběhu jsem nucen snížit hodnocení (ne nijak drasticky :D), hra obsahuje enormní množství zbytečných chyb, které jsou sice postupně opravovány, ale bohužel jsou opravovány ve špatném pořadí (např. patch 1.3.1 opravuje chybu u DTho kdy obnovoval nepřátelům štíty. Proč doteď neopravili ten zprasený inventář, který postihuje úplně všechny bez ohledu na to, s jakou postavou hrají, je mi záhadou). Dále jsem našel spoustu míst kde mě úplně zbytečně omezuje neviditelná textura (příklad kdy je za takovouto neviditelnou zdí bedna s lootem).

Dále jsem si všimnul nevybalancovaných dropů legendárek (například z Warriora po dohrání hry mi nepadlo vůbec nic za 4 dny co jsem ho farmil, ale z Huntera Hellquiesta mi The Bee za 1 den padl 3x ). Největším problémem hned po inventáři by bylo asi nevybalancování samotných postav: Siren je teď neskutečně OP (healing/self-healing), Gunzerker má nekonečno munice a na druhou stranu co má Commando? odpověď je nic - špatně vybalancované skilly (rakety snižují DMG zbraní o 13%, double guny snižují taky DMG o 13%, turrrety mají nehorázně málo HP, to se sice napravit dá, ale +HP je spojeno s Longbow efektem - k ničemu, navíc je to v půlce středního stromu, který já nepoužívám, ani nemá schopnost doplňovat si munici. Ve srovnání se Soldierem z jedničky má vlastně jen Turret jinak ho očesali na kost, je to docela podivné proč aspoň nemá týmové doplňování munice, které je tam do určitých zbraní až stupidně málo. Gunzerker to má jako Class mod, ale ještě sem se nesetkal s dobrý Classmodem na doplňování munice, víceméně každého Gunzerkera jenž jsem potkal měl něco jako Slayer of Terramorphus a podobně vyspělé mody, týmové mody na 50. lvl jsou téměř nepoužitelné).

Dále bych vytkl drobný nedostatek zajímavých zbraní respektive výrobců, třeba je to jen můj případ tak mě hned nekamenujte :) (např Torgue nepoužívám kromě legendárních granátů, Tedior mě nezaujal vůbec a to ani legendárkami, Maliwanské sniperky jsou v porovnání s Vladof sniperkami k ničemu, tak samo je to u Hyperion vs Vladof sniperek, dále mě až s podivem nezaujala majorita Assault zbraní - v prvním díle byly mnohem zajímavější, dále Dahl sniperky jsou skoro k ničemu na jiné postavy než na Assassina, pak tu máte zbraně co na jednu střelu vypotřebují víc nábojů - u sniperek a broxen je to katastrofa, během pár vteřin nemáte náboje).

Pak mě ještě prudí málo místa v bance a v Secret Stash, jako kam si mám uložit ty legendárky když už mi nějaká padne ??, a ta Secret Stash to je výsměch, to si radši zapnu 2 instance Borderlands 2 a připojím se s jednou postavou ke druhé přes LAN a vyhodím si equip (s tím souvisí další bugy: v Sanctuary mám u FTS buglou podlahu a cokoliv tam vyhodím se propadne do neznáma, další místo kde se propadávají itemy je v Bunkeru, u Warra a podobně), tak samo Trade jen 4 místa a nemožnost transféru Eridia z toho dělá téměř nepoužitelný systém.

Závěr: Je mi jasné, že jsou to chyby co se možná příštím patchem vychytají, ale ani tak je nemůžu pominout, protože kazí dojem z celé hry. Dokud nebudou ty velké chyby opraveny nechám hodnocení sníženě, až budou opraveny tak bych se nebál hře udělit 90% :)

EDIT závěru: ne 90% bych tomu nedal spíš 70 a hned vysvětlím proč: DLC.

DLC systém mi jako takový o Borderlands nevadí, ale to by nesměl být tak špatně udělaný. Ve srovnání s prvním dílem, kde byly DLC zároveň se zvýšeným level capem (takže vás to jakoby nutilo projít to DLC) tady je Level Cap samostatně = zbytečné procházet většinu DLC, jelikož většina stála za prd. Abych pravdu řekl, líbilo se mi jen pirátské dlc, zbytek byl tragédie, včetně toliko propagovaného Hunter DLCčka, na nějaké další už sem neměl ani čas ani chuť (další Playthrough ? po tom co sem to prošel už 8x už nemám chuť to projít jen kvůli levelům znova, zvýšený level cap? proč když už mám všecko projíté, další postava ? bez zábavného obsahu zbytečnost...).

Takže poslední závěr: 70% a zpackaná příležitost být zábavnější než 1. díl
+11 +12 −1
  • PC 70
Prvních pár hodin v Borderlands 2 uteče jako voda, atmosféra je taková dost postapo-ujetá, hra samotná je plná narážek, ironií, a gagů. Ale jak člověk nahlédne pod obálku po pár hodinách hraní, tak ani skvěle komiksová grafika (která dobře zakrývá docela chudé prostředí) a kvadrilion zbraní (systém ala Diablo, pocit ze střelby dobrý, rozmanitost velká) nedovedou zakrýt některé nedostatky.
Questy jsou ve hře řešeny systémem WoWka, takže klasika jdi tam, přines tohle, zab tohle, sem tam s mírnými spestřeními a hromadou gagů a ironických hlášek. Některé questy jsou originální, ale většina je věrná vzoru WoW. Škoda. Svět Pandory je taky plný postav, které ovšem mají buď pár předprogramovaných hlášek, nebo zadávají quest, nebo mají mezi sebou pokec v rámci příběhu, ale tady interaktivita končí.
Herní postavy také mají hromadu talentů rozdělených ve 3 talentových stromech, které začínají vždy "aktivní" dovedností. Bohužel, většina talentů je pasivních, a zbytek je pouze vylepšení hlavní akční dovednosti. Tím pádem hra po prvním dohrání moc nevybízí k opakovanému průchodu s jinou postavou, protože vesměs 99% střetů se vyřeší stejně střílením.
Boje jsou vůbec dobře vymyšleny, protože na lidské nepřátele platí ohnivé zbraně, na roboty korozivní atd, takže je dobré si v inventáři ponechat aspoň tyto 2 typy. Jen podotýkám, že assault rifles jsou relativně slabé i v porovnání s SMG a brokovnice jsou tak na max. 3 výstřely, což v boji potěší.
Pandora je taky plná pološílených banditů, robotů a jiných potvor, jejichž AI je docela tupá, akorát nabíhají slepě před mušku, ale mají brutální přesilu, takže dovedou slušně zatopit. Vyjímka jsou jedině konstruktoři a jejich opravárenští roboti, kteří spolupracují. Evidentně je jich moc, protože se pořád respawnují po vypnutí a zapnutí hry. Taky vrácení k checkpointu po vypnutí hry fakt potěší, zejména, když se pokouší hráč plnit pěkně dlouhý příběhový quest a to se ještě naspawnují potvory. Super. Ohledně příběhu-je tu nějaký, o Handsome Jackovi, který si jaksi podrobil Pandoru a je potřeba ho zabít. Zápletka asi 1000x slyšená a viděná, ale tady je v dost dobrém "badass" podání. Akorát nastane pár míst, kde "už musí být konec", vymění se baterka, resp. siréna, a jede se dál.
Po dojetí příběhu se nabízí the real vault hunter mód, což je něco jako Hell difficulty v Diablu 2. Akorát, že je to naprogramované pro 4 hráče v Coopu, takže v single to sice jde hrát, ale je to VELMI obtížné, někdy až nehratelné. Z toho co jsem napsal, vypadá, že BL 2 jsou nudná a špatná hra. Ale není až tak špatná, minimálně první průchod hrou bude stát za to. Potom to už ale bude stereoty, hlášky slyšené, prostředí docela nudné....

Pro: Grafika, zvuk, "Badass" podání světa, gagy, ironie, narážky, zbraně, pocit ze střelby, příběh, šílenost světa, styl

Proti: stereotyp, neinteraktivní svět, respawn nepřátel a vrácení hráče k poslednímu checkpointu po vypnutí hry, nedomyšlený the real vault hunter mód

+10
  • PC 75
Malá úkolová rozmanitost, nulová fyzika, neměnný prostředí, nuda a šílená obnova nepřátel. To je pět hlavních důvodů proč první díl obdržel 70%. Jak tak na ten výčet koukám, vyšla z toho tedy jednička ještě vcelku dobře. Nuže dobrá, bylo to stylový, na nic si to nehrálo, mělo to vtip a bezva animovanou grafiku. Zahraju si teda i tu dvojku.

K mému údivu to bylo v podstatě totéž, jenom je tam hodně písku, ještě víc trávy a ještě mnohem víc sněhu. Úkolů už však není pět a neopakují se stále dokola (což je dáno hlavně tim, že má hra příběh, nejedná se ale o žádnej scénáristickej skvost. Je přímo úměrnej tomu, jak hra vypadá (myšleno v dobrym)). Fyzika, byť se po výstřelu do kartónu krabice opět ani nehne, je kupodivu na úrovni (co nelze zničit, to tvůrci dohání tím, že si ze hřiště můžete nadělat docela velkou paseku. Prostě lítaj kamínky, cáká krev, cáká olej z robotů a tím vším lze procházet nebo do toho střílet). Grafika je krásná, ale po druhém spuštění už nemá čím překvapit. Soundtrack, stejně jako v předešlém případě, parádní. Zbraňový arzenál snad až zbytečně rozsáhlej (ona se každá zbraň jinak tváří, ale stejně střílí). No a stylovost je zde ještě o chlup věští, kdy se najde místo i pro menší epický moment.

Z toho, jak tady píšu to vypadá docela rutinně, že se to o málo zlepšilo, ale pořád to není ono. A vážně ne, nuda (ta však zřejmě zaniká v co-op hraní) je tady pořád a ten věčnej nával nepřátel (ač respawn možná nepůsobí tak otravně) vám s hraním, kdy prvních několik hodin uhrajete jedním dechem, udělá amen v momentě, kdy si uvědomíte, že vlastně máte na poličce lepší tituly (osobně mám za sebou zatim tak devět hodin hraní, protože se ale věnuju pouze hlavní linii (neobjevuju svět ani neplním vedlejšáky), doufám, že nebudu daleko od konce). Co mi vadí je i ukládání, hra vás vždy nutí dohrát misi až do konce (jsou někdy docela dlouhý), což vás v momentě, kdy se rozhodnete přestat, potrestá po opětovném spuštění tím, že se objevíte kdesi mimo lokaci, než máte být, samozřejmě že přijde respawn všech před tím (než jste s hraním skončili) zabitých nepřátel.

Jelikož si ale ani druhej díl Borderlands nehraje na nic víc, než čím vážně je, musím udělit větší hodnocení, než jedničce. Výraznější pokrok vpřed přeci jenom nastal.
----------------------------------------------
Jak tak po sobě čtu, tak to zní jako bych byl unuděnej k smrti. Ale nebojte, tou hrou to snad neni. :D

Pro: grafika, stylovost, nadsázka, soundtrack, první dvě hodinky překvapují...

Proti: ...další hodinky už ale jenom těžce nudí, přehnanost, ukládání

+9 +13 −4
  • PC 90
Borderlands 2 pokračuje v stopách prvého dielu, väčšina herných mechanizmov ostala nezmenená. Pokiaľ vás jednotka chytila tak určite neváhajte a vyskúšajte aj pokračovanie, ak k tomu máte možnosť vyskúšať aj kooperatívny režim o tom lepší herný zážitok z hry môžete mať.

Napriek tomu, že Borderlands 2 sa tvári vľúdne aj pre singleplayerových hráčov nie je tomu úplne tak, keďže počty nepriateľov sú v obidvoch režimoch zhodné a aj ich respawn (ktorý je fakt až prehnane rýchly), pričom odolnosť nepriateľov sa mi nezdala nejako extra odlišná, z čoho vyplýva, že singleplyerový režim sa po niekoľkých hodinách môže zdať zdĺhavý a stereotypný, všetko musíte prehľadávať sami a pokiaľ váš život klesne na minimum a v časovom limite sa neoživíte, tak nepriateľom, s ktorými ste bojovali sa obnoví život a vy tak môžete začať od začiatku, pri kooperácii to neplatí, keďže druhý hráč naďalej žije.

Po grafickej stránke som nevidel v hre nejaké extrémne rozdiely, niežeby bola táto animovaná grafika až taká hrozná, ale Borderlands mohol vyzerať už aj v prvom diely úplne inak, čo nakoniec bohužiaľ zmenili... Hardvérové nároky hry sú pomerne nízke, no aj napriek tomu má hra problém s doskakovaním textúr (resp. s pásikovaním textúr) aj na výkonnejších zostavách, čo je škoda.

BL2 prináša nový príbeh, ktorý sa mi zdal oproti tomu predchádzajúcemu omnoho zábavnejším, hlavne vďaka prítomnosti hlavného záporaka Handsome Jacka. Svet BL2 je opäť presýtený vysokou dávkou humoru a rôznych Easter Eggov. Jednotlivé dialógy a postavy vás takto postupne vtiahnu do deja a viete, že keď už odmena za jednotlivé misie nebude stáť za veľa, tak aspoň budete mať možnosť vypočuť si ďalší z príbehov z Pandory.

Pred začatím hry si musíte vybrať postavu, ktoré sa prakticky líšia špeciálnou schopnosťou a jednotlivými bonusmi, ktoré dané postavy poskytujú. BL2 takto prináša 4 nové základné postavy a pokiaľ vlastníte aj DLC tak ďalšie 2 sekundárne. Musím však priznať, že ma nejako tie prvotné postavy vôbec neoslovili a tak som začal hrať s postavou Mechromancerky, čo som vôbec neľutoval.

BL2 ponúka desiatky hlavných aj vedľajších misií, ktoré sú poväčšine originálne aj keď úlohy v štýle zabi toľko a toľko daných nepriateľov by tu nesmeli chýbať. V hre stretnete mnoho originálnych bossov a navštívite aj staré známe oblasti z jednotky.

Čo sa týka množstva zbraní, tak ich je tu neúrekom, no oproti jednotke je z hry odstránená trieda revolverov a tie sú zaradené medzi klasické pištole. Vybavenia je v hre toľko, že po niekoľkých hodinách budete z toho nekonečného porovnávania zbraní aj unavený... najhoršie na tom je však zavádzanie, keď informácie k zbraniam nie sú úplne presné a vám takto omylom ostane v rukách samopaľ, čo strieľa viacero nábojov na výstrel alebo ostreľovačka, ktorá strieľa dávku pri zoome... Zbrane sa však začnú dosť rýchlo opakovať, okrem toho, že sa zmenia ich parametre po vizuálnej stránke vyzerajú mnohé skoro rovnako, ale aj tak základom zbrane je čo najrýchlejšie a najefektívnejšie zlikvidovať protivníkov. Medzi elementálnymi zbraňami pribudli zbrane so slagovým poškodeným, pokiaľ s takouto zbraňou zasiahnete nepriateľa spôsobujete mu vyššie poškodenie, ostatné elementy ostali nezmenené.

V hre máte možnosť zväčšiť si inventár alebo množstvo munície k jednotlivým zbraniam, čo sa tentokrát nedá uskutočniť za ťažko zarobené peniaze, ale za nové unikátne platidlo – erídium, ktoré nachádzate náhodne po svete alebo ho môžete vyhrať v herných automatoch. Pokiaľ hráte kooperíciu tak zisk z automatov ide všetkým hráčom, takže pokiaľ niekto vyhrá 4 erídia, tak každý hráč získa 4 erídia, takže čím viac hráčov, tým viac peňazí a tým viac možností hrať o erídium a možnosť odomknúť si stále predraženejšie vylepšenia inventára.

Pokiaľ však v hre natrafíte na nejakú špeciálnu zbraň, ktorú nebudete mať to srdce predať, môžete si ju odložiť do banky, aj keď odkladanie slabých zbraní nemá veľmi zmysel, keďže už ju zrejme nikdy viac aj tak nepoužijete...

Tak ako v prvom Borderlands aj tu okrem úloh môžete spĺňať aj výzvy, no za tie tentokrát dostávate žetóny, za ktoré si môžete zakúpiť bonus pre vašu postavu.

Po odohratí hry sa odomyká nová obtiažnosť a môžete hru spustiť od začiatku alebo len na vyššej obtiažnosti skúsiť odohrať zvyšné príbehové DLC. Celkovo som v kooperatívnom režime s dvomi hráčmi odohral hru za 63hodín a snáď som okrem tej poslednej samovražednej úlohy splnil všetko :D

BL2 určite nie je hrou pre každého, pokiaľ ste dosť odvážny a zrejme sa dosť nudíte môžete skúsiť singleplayer, ale inak pokiaľ sa rozhodnete dať hre šancu, odporúčam zahrať si ju v kooperácii aspoň v dvoch ľuďoch.

Pro: príbeh, humor, dĺžka hry, kooperatívny režim

Proti: nedotiahnutý singleplayer, občasné doskakovanie textúr, respawn nepriateľov

+9
  • PC 70
Originální Borderlands mě nadchlo dost na to, abych si zahrál dvojku ale ne tolik, abych od ní očekával hodně. Příběh je velice originální, stejně jako nepřátelé. Když zabiju Jacka a dokončím tak příběh, odemkne se mi nový mód nazývaný True Vault Hunter mód. Ovšem zmínka, že je to úplně to samé s jinými názvy nepřátel a malinko těžší obtížností mi trochu unikla. Já osobně zrovna tuhle hru nedokážu odehrát dvakrát. Prostě to nejde. Všechno je hezky kreslené ale občas se vyskytnou nedokreslené textury, například když otevírám bednu. Zkrátka Borderlands 2 mi připadá spíš jako takový prototyp hry než hra sama. Jedna ze světlých stránek je šílený Claptrap. Ten mě opravdu umí pobavit. Dávám 70% kvůli pěknému kreslenému zpracování, povedené grafice a originálnímu příběhu.

Pro: Kreslené zpracování, originální příběh, Claptrap,epičtí nepřátelé

Proti: Po čase hraní je to Stereotyp, nedokreslené textury

+5
  • PC 75
Tak jsem uspesne dohral i dvojku, kdyz uz jsem nedavno dohral i prvni dil. No graficky je to mnohem lepsi a hnedka ze startu mne to teda chytlo mnohem vice nez jednicka. Porad je to hlavne o tom neco zabit a nekam dojit. Veci co mi chybeli v jednicce jako ukazatel questu, uz je na mape coz mi docela dost chybela - na druhou stranu je to jak kdybych hral wowko. Interakce s prostredim je furt na nule, ale nevadilo mi to tady, az tolik jako predtim . Nicmene porad je to takove trochu bezduche hrani, lokace se daji nastesti probehnout bez zabijeni nepratel, coz ocenite kdyz uz bezite pres stejnou lokaci s opet spawnutymi neprateli po nekolikate kvuli dalsimu ukolu. Bossove jsou az trapne jednodussi a celkove se zde nenachazi neco dalsiho navic oproti prvnimu dilu, nejvetsi plus mi prisly zminene questy na mape a to ze sniperka opravdu trefuje to co ma - hlava = headshot jak jednoduche a uspokojujicici - v jednicce to neplati ani omylem. Po zabiti posledniho bosse muzete hrat hru na vyssi obtiznost, takze muzete sosat levely, ale nejak me nenapada proc by to nekdo delal

Pro: Hezka grafika, sniperka sniperuje

Proti: Nic noveho, zbytecne rychly respawn pro jednoho hrace, prilis lehci bossove

+5 +7 −2
  • PC 75
Nemůžu si pomoct, tato hra mě svými postavami a pro mě nezajímavým dějem přišla o mnoho horší než jednička, kde byly rozhodně zajímavější postavy a velmi šikovný hunter. Tu to vše chybělo. Děj v jednotce byl taky mnohem zajímavější, i když někdo by mohl říct jednodušší. Nicméně mělo to své kouzlo, druhý díl to kouzlo ztratilo, že už jsem se od poloviny hry ztratil v tom, o čem to je? Hraji dál, dál a ještě dál, a furt nevím o čem to je. Nuda. Hrát to s kamarádem je sranda, nicméně hrát to sólo, hru bych odkopl.
+4
  • PC 95
Ještě jsem to nedohrál ale řeknu vám --- o proti jedničce tam je spousta vylepšených detailů na zbraních a znova je jich tady mraky . Je tady taky přehlednější menu s hezčím designem . Líbí se mi představování bossů a spřátelených postav . Komiksová grafika jakoby vyjmutá z jedničky a vylepšená do dvojky . Claptrap stejně vtipný jako v jedničce . Je to super hra . Vřele doporučuji .

Pro: Komiksová grafika ,design

Proti: moc toho není

+2 +3 −1