Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Borderlands 2

  • PC 70
Prvních pár hodin v Borderlands 2 uteče jako voda, atmosféra je taková dost postapo-ujetá, hra samotná je plná narážek, ironií, a gagů. Ale jak člověk nahlédne pod obálku po pár hodinách hraní, tak ani skvěle komiksová grafika (která dobře zakrývá docela chudé prostředí) a kvadrilion zbraní (systém ala Diablo, pocit ze střelby dobrý, rozmanitost velká) nedovedou zakrýt některé nedostatky.
Questy jsou ve hře řešeny systémem WoWka, takže klasika jdi tam, přines tohle, zab tohle, sem tam s mírnými spestřeními a hromadou gagů a ironických hlášek. Některé questy jsou originální, ale většina je věrná vzoru WoW. Škoda. Svět Pandory je taky plný postav, které ovšem mají buď pár předprogramovaných hlášek, nebo zadávají quest, nebo mají mezi sebou pokec v rámci příběhu, ale tady interaktivita končí.
Herní postavy také mají hromadu talentů rozdělených ve 3 talentových stromech, které začínají vždy "aktivní" dovedností. Bohužel, většina talentů je pasivních, a zbytek je pouze vylepšení hlavní akční dovednosti. Tím pádem hra po prvním dohrání moc nevybízí k opakovanému průchodu s jinou postavou, protože vesměs 99% střetů se vyřeší stejně střílením.
Boje jsou vůbec dobře vymyšleny, protože na lidské nepřátele platí ohnivé zbraně, na roboty korozivní atd, takže je dobré si v inventáři ponechat aspoň tyto 2 typy. Jen podotýkám, že assault rifles jsou relativně slabé i v porovnání s SMG a brokovnice jsou tak na max. 3 výstřely, což v boji potěší.
Pandora je taky plná pološílených banditů, robotů a jiných potvor, jejichž AI je docela tupá, akorát nabíhají slepě před mušku, ale mají brutální přesilu, takže dovedou slušně zatopit. Vyjímka jsou jedině konstruktoři a jejich opravárenští roboti, kteří spolupracují. Evidentně je jich moc, protože se pořád respawnují po vypnutí a zapnutí hry. Taky vrácení k checkpointu po vypnutí hry fakt potěší, zejména, když se pokouší hráč plnit pěkně dlouhý příběhový quest a to se ještě naspawnují potvory. Super. Ohledně příběhu-je tu nějaký, o Handsome Jackovi, který si jaksi podrobil Pandoru a je potřeba ho zabít. Zápletka asi 1000x slyšená a viděná, ale tady je v dost dobrém "badass" podání. Akorát nastane pár míst, kde "už musí být konec", vymění se baterka, resp. siréna, a jede se dál.
Po dojetí příběhu se nabízí the real vault hunter mód, což je něco jako Hell difficulty v Diablu 2. Akorát, že je to naprogramované pro 4 hráče v Coopu, takže v single to sice jde hrát, ale je to VELMI obtížné, někdy až nehratelné. Z toho co jsem napsal, vypadá, že BL 2 jsou nudná a špatná hra. Ale není až tak špatná, minimálně první průchod hrou bude stát za to. Potom to už ale bude stereoty, hlášky slyšené, prostředí docela nudné....

Pro: Grafika, zvuk, "Badass" podání světa, gagy, ironie, narážky, zbraně, pocit ze střelby, příběh, šílenost světa, styl

Proti: stereotyp, neinteraktivní svět, respawn nepřátel a vrácení hráče k poslednímu checkpointu po vypnutí hry, nedomyšlený the real vault hunter mód

+10