Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Blackguards

The Dark Eye: Blackguards

74
19 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
22.01.2014 PC
Vývojáři:
Daedalic Entertainment
Oficiální stránky:
http://www.blackguards-game.com/
The Dark Eye: Blackguards pokládá hráči jednoduchou otázku. Co by se stalo, kdyby osud světa v tísni nelpěl v rukou ctnostných rytířů v naleštěných zbrojích, ale otěží se záměrem jeho záchrany by se naopak chopili zatracenci a zločinci odsouzení na smrt?

Ve hře se ujímáte role usvědčeného a odsouzeného vraha, který se s partou neméně pochybných existencí vydal na dlouhou výpravu skrze jižní Aventurii, jejímž cílem je zabránit pádu světa do temnoty. Postupem skrze kapitoly se postupně dovíte více a více v příběhu plném intrik a nečekaných zvratů, v němž o morální rozhodnutí není nouze. Jak daleko zajdete, abyste dosáhli svých cílů?

The Dark Eye: Blackguards je turn-based RPG od společnosti Daedalic Entertainment. Čeká vás 180 plně trojrozměrných map s řadou interaktivních objektů pro tahové souboje na (do hexagonů rozdělených) bojových polích. Vypomoci si lze v taktických bitvách i více jak 40 speciálními schopnostmi vašich antihrdinů a více jak 90 kouzly.


Poslední diskuzní příspěvek

Old Branch (komentář): Máš plusko, pěkný koment, s tím že hra není nijak dlouhá bych se ale klidně přela.. mě těch skoro 60 hodin přišlo…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Napíšu to hned shora - ta hra je dobrá. Naběhla jsem do ní tak trochu naslepo, o to víc jsem byla mile překvapena, že hodiny ubíhaly opravdu rychle.
Chválit budu hlavně souboje. Taktické, roli v nich hraje náhoda, příprava a další spousta drobností. Navíc nejsou jednotvárné, často je potřeba se trochu adaptovat, splnit něco jiného, jinak postupovat. Zábavné, občas tak zdlouhavé, že mi stačil jeden a byla jsem s Blackguards na ten den hotová. Vždycky to ale stálo za ten pocit vítězství.
Se souboji se váže systém statů, talentů, schopností, kouzel a podobně. Ten se mi také líbil, vymýšlení kam které body hodit bylo zejména v začátcích jednou z nejdůležitějších věcí. Které kouzlo bude družina potřebovat, kdo bude více na dálku, kdo půjde do jiných schopností, však to znáte. Je pravda, že později je bodů více a i když se někdy netrefíte, vždycky se dá hrát nějak dál, zvláště z vedlejších úkolů prostě přijdou další body a hotovo. Takže žádný restart. Hra vás taky párkrát trochu "proflákne", abyste jakože nic neměli za jisté a počítali se vším, což sice na naštvání bylo, ale pravda, bylo to pochopitelné. Teď mám na mysli smrt Niam, které se nelze vyhnout, čímž brzy ve hře ztrácíte lukostřelce s magií, také mířím na techlte s Aurelií, která na několik bitev zmizela/ztratila magii. Ne všechny postavy máte prostě vždy po boku pořád, je s tím potřeba počítat.
Co se týče příběhu, máte několik daných postav a vaši hlavní, kterou si upravíte, ale pro kterou jsou také pevně dané okolnosti. Příběh mi přišel většinu času docela dobrý, o to víc mě pak mrzelo zakončení, které působilo tak nějak nesprávně, usekle. Postavy jsou (ne)sympatické, záleží jak se to vezme, rozhodně se s nimi ale nenudíte. :) Jejich vzájemné rozhovory jsou zábavné a tvoří příjemnou část hry.
Co se vybavení týče, ze začátku hry jsem je řešila velmi, později už je však téměř stejné, je ho málo a není s ním žádná zábava, Jednotvárné, u kupců drahé, zas takový rozdíl jsem už pak neviděla. Zato použitelné předměty... v soubojích se nejvíce hodí elixíry, jedy na potírání, střelivo (různé typy šípů a šipek) a vrhací zbraně (a i jedy). U zbraní je pak dobré řešit, jaký typ poškození udělují, poněvadž se nezřídka střetnete s někým, kdo je vůči něčemu zcela imunní a musíte situaci řešit jinak. Jo, a pasti tam byly taky, zatracené pasti.
Poslední zmínku udělím hudbě, která se mi líbila, ale později se začala nemilosrdně opakovat. Je pravda, že pro každou oblast mapy je jiná, v soubojích se také různí (změny jsem si všimla v pozdějších kapitolách), dokonce graduje i podle toho, jak vám to v souboji jde. Takže já jsem si většinou užívala úzkostlivé tóny, a to i v momentech, kdy mí (anti)hrdinové na kahánku opravdu neměli.
Takže jo, doporučuju k zahrání, ale vzhledem k délce je prostě velká šance, že vyměknete a na ten trpký konec nedojdete.

Pro: zábavné taktické souboje, postavy, RPG prvky

Proti: místy zdlouhavé, některé věci prostě nejde ovlivnit (ač se hra tváří, že by třeba šlo), ZAKONČENÍ příběhu

+14
  • PC 75
Daedalic hry mám rád, ale Blackguards jsem se dlouho vyhýbal. Možná za to může za to ten název (Blackguards), který mě odrazoval. Vlastně ani nevím, proč se hra jmenuje právě takhle. Nezjistil jsem to ani po druhém dohrání. Pak jsem si Blackguards koupil v nějakém balíku při slevách na GOG, nainstaloval, rozehrál a užasl. Připadal jsem si, jako bych se znovu ocitl ve starých dobrých Stínech nad Rivou, převlečených do kabátku Drakensangu.

Ze stínů nad Rivou je kompletně převzatý bojový systém. Nebo je možná převzatý z papírové hry na hrdiny Das Schwarze Auge, což je německá varianta Dračího doupěte, na které jsou založené jak Stíny nad Rivou, tak Drakensang. Pokud jste si boje ve Stínech nad Rivou oblíbili, budete v Blackguards jako doma. Rozdíl je jenom ten, že ve Stínech probíhaly boje na čtvercové mřížce a tady na hexové. Grafika Blaskguards je pochopitelně pokročilejší než ve Stínech, ale, jak už jsem se zmínil, z větší části je převzatá z Drakensangu.


80 - 90% náplně hry tvoří bitvy. Kromě bitev najdete ve hře už jen statické obrázky městeček a vesniček, na kterých (kliknutím) oslovujete trenéry, léčitele, obchodníky a podobnou havěť. Nákupy, trénink, zadávání questů i jejich odevzdávání probíhá natolik očesaným způsobem, že už to snad víc očesat nejde. Mezi (statickými) lokacemi a bojišti se přesouváte na mapě.


Ještě se musím zmínit o anotaci hry, která nám říká, že "záchrany světa se chopili zatracenci a zločinci odsouzení na smrt, blablabla, ve hře se ujímáte role usvědčeného a odsouzeného vraha, který se s partou neméně pochybných existencí , blablabla a tak dále." To je taková nepravda, až hraničí se lží. Váš protagonista skutečně začíná v kriminále, zatím ho však neusvědčili. Ani sám neví, jestli předmětný zločin spáchal a nebo nespáchal (ztráta paměti, žejo). Na útěku z vězení se k němu přidá trpaslík, který v opilosti zapálil hospodu (tedy žádný vrah) a preventivně zadržený cizinec (tedy žádný zločinec).

Začínáte se třemi charaktery a vaše družinka se postupně rozroste až na pětici. Vaši společníci přicházejí i odcházejí bez toho, že byste mohli jejich příchod či odchod nějak ovlivnit. Docela zamrzí, když někoho za drahé peníze vytrénujete u trenéra a on vzápětí práskne do bot, nebo zaklepe papučema, Příběh je nastavený napevno a vy nemáte vůbec žádnou možnost něco změnit. Jedině se snad můžete rozhodnout, jestli některé vedlejší úkoly splníte dříve a nebo později.

Některé boje jsou zábavné a pohodové (podotýkám, že jsem hrál na lehkou obtížnost), u jiných se i na lehkou obtížnost docela zapotíte, protože obsahují nejrůznější záludnosti a chytáky. Každý souboj však můžete opakovat kolikrát chcete, protože hra se na začátku bitvy automaticky uloží a vy si můžete nahrát autosave. Asi dvakrát jsem zakysl a musel jsem se podívat na YT, abych zjistil, jaká strategie (případně jaké dovednosti vašich svěřenců) vede ke zdárnému vítězství.

Hra není nijak dlouhá. Bez návodu (jen s dvěma nakouknutími na YT) jsem ji měl dohranou za pár krátkých večerů.
+13
  • PC 70
První hodiny jsem se bavil královsky. Do hry zkušený hráč vklouze bez porblémů, vše je intuitivní. Důležité je, že přes mé původní očekávání se zde neklade hlavní důraz na tu RPG část. Hlavní jsou taktické souboje na kole alá HOMAM. Boj je fajn, kouzlení taky ujde, i přes občané bugy, jako například když některé kouzlo prostě nelze spustit. Jedenkrát se mi dokonce stalo, že veškerá akce zamrzla a bylo nutno boj restartovat, což zde není žádný problém. Czechpointy před každým bojem jsou prima věc a tak většina soubojů se dá zvládnout. RPG možnosti jsou tu dovedené tak napůl. Ano jsou tu charaktery , ale jsou příběhově dané a nemůžete je nikterak ovlivnit, aspoň, že jejich vzájemná konverzace je fajn. Sbíráte itemy, ale těch je ve své podstatě tak málo druhů, že sbírání Vás bude v druhé fázi hry spíše otravovat. Staty si můžete upravovat a systém je povedený, opět po půlce hry i tohle ale přestane rychle bavit, protože schopnosti máte všechny a posouváte jen jednotlivé staty či kouzla na vyšší úroveň.
Fajn je, že příběh, poněkud překobinovaný na můj vkus, dáva občas možnosti se alespoň do malé míry rozhodovat. Jinak samozřejmě nejlepší částí jsou taktické boje a pro mě i líbivá fantasy grafika. Úroveň obtížnosti je tak akorát a když se něco nepodaří, vždy se dala vymyslet úspěná taktika. Paradoxně délku hry hodnotím jako klad i zápor, protože poslední kapitoly už působí spíše jako nastavená kaše a já je prošel jen z povinnosti.
Blackguards je velice zajímavá hra, hlavně v prvních hodinách, bohužel s postupným hraním ztrácí své kouzlo. I přesto jsem si jí užil, ale jak moc by této hře pomohlo více itemů, více možností co dělat a prostě větší pozornost a pomazlení tvůrců. Takto hra působí trochu osekaně a je to škoda.

edit: Ještě jedna drobnost do spoileru hru jsem nedohrál, ač to nemívám ve zvyku, ale ta mise, kde se máte dostat na konec tunelu a za Vámi se táhne zelená mlha, mě opravdu zasadila poslední ránu. Koho hergot napadlo dát do mise, která je sama o sobě svou podstatou dlouhá, nejpomalejší NPC zombie, to je tak dementní,
že jsem to prostě vzdal a odmítám dát této hře hodinu života bez špetky zábavy za to a musím o několik procent i snížit hodnocení, opravdu na facku vývojářům. Tohle jsou ty nedodělky co hru hrozně srážejí.

Pro: Taktické boje, grafika (subjektivní), konverzace postav

Proti: Stereotypní, bugy, nedotažené

+8