Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Druhého Posla Smrti jsem dohrál už celkem třikrát. Pamatuji si, jak jsem byl tenkrát nadšený z krásných animací postav, o kterých se prvnímu dílu mohlo jenom zdát.
„Tomu se říká pokrok“, říkal jsem si. Bohužel to je asi jediná věc, kterou se může druhý Posel Smrti vytahovat na svého předchůdce.

Poprvé jsem hru dojel téměř na jeden zátah. Podruhé jsem se ke hře vrátil, protože jsem si chtěl připomenout, jak na sebe jednotlivé díly navazují a potřetí … no, to už bych si hru sám od sebe asi nepustil. Pařil jsem to hlavně kvůli přítelkyni, která dosud hrála jenom jedničku (ze které byla nadšená stejně jako já), takže pro ni byla dvojka něčím zcela novým.

Hra začíná vcelku nevinně a nebýt úvodního filmečku, který působí jako by byl ušit hodně horkou jehlou, asi bych ani nepoznal, že se jedná o pokračování prvního dílu. Anglii vystřídala Amerika a místo tajemného a velice charismatického Samuela hrajeme za mladého drzouna Darrena. Musím přiznat, že jsem měl velké problémy právě s hlavním protagonistou. Jeho přidrzlé odpovědi a vtipné poznámky jsem si sice velice rychle oblíbil, ale co už mi tolik k srdci nepřirostlo byly Darrenovy občasné výstupy, kdy mi připadal jako ten nejnamyšlenější teenager pod sluncem. Jeho chování by mi více sedělo na šestnáctiletého kluka než dospělého člověka. Mimo to mi přijde, že na studenta fyziky nepobral zrovna příliš inteligence. Motivy některých postav mu už ani nebylo možné lépe podstrčit pod nos, ale on stále nechápavě mlel dokola stejnou pohádku. A jeho vztah k Angelině byl naprostým vrcholem špatného scénáře. Nepřijde mi totiž úplně normální zamilovat se na první pohled do dívky, se kterou prohodil sotva pár vět, a hodit tak kvůli ní za hlavu „zbytečnosti“ typu: smrt vlastní matky, trestní bezúhonnost nebo dokonce vlastní život. Máma sice leží v nemocnici, nikdo neví co s ní je, ale já musím spěchat na rande s Angelinou. Na Darrenovi mě postupně začalo vyloženě vytáčet, když pomalu po každé interakci s čímkoliv a kýmkoliv prohodil něco ve smyslu: „…nejdřív ale musím pomoct Angelině“. Sakra chlape, ty víš, že ti ta ženská ustavičně lže, vodí tě za nos, ale stejně se pro ni necháš skoro zabít? A to, že ti hned druhý den píše, že tě miluje ti taky není ani trochu divný? Ach jo…

Opusťme ale Darrena a řekněme si něco o technické stránce hry. Jak už jsem zmínil, grafické zpracování je na velice vysoké úrovni. Myslím si, že na adventuru z roku 2009 se jedná o velice povedený vizuál. Hýbe se to pěkně, postavy mají vcelku obstojnou paletu gest a prostředí je prostě nádherné. Lokality jako zámek Black Mirror, Willow Creek nebo starý maják byly nádherně zpracovány již v prvním díle. Ve dvojce tomu není jinak a všechny lokace jsou dovedeny k dokonalosti. Některé scény bych si ve formě plátna neváhal pověsit na chodbu nebo do obýváku. Hra také obsahuje několik cutscén, jejichž zpracování mi ale přišlo skoro až odfláknuté. Úvodní filmeček se ještě dal zkousnout, ale video na úplném závěru bylo krátké, podivné a trochu matoucí.


Zvuku jako takovému nemám co vytknout. Hudba krásně podbarvovala temnou atmosféru, což je u podobné hry skoro polovina úspěchu. Co ale vychválit nemohu je český dabing. Tohle vážení, tohle bylo asi to nejhorší, co jsem kdy slyšel. Ano, David Prachař je sice profesionál a k Darrenovi mi navíc velice sedl, ale ostatní postavy bída a děs. Ty dvě paní (pokud je ovšem nenamluvila jedna a tatáž osoba) z informačního centra v Biddefordu vyhrabali kde? A zrovna tento příšerně otravný hlas vás bude provázet hrou téměř furt. No a když se ke slovu dostala Victorie, Eleonor anebo dokonce Bates, chtělo se mi skoro až brečet. Jo, na Batese se ještě dalo zvyknout, ale když na vás promluví téměř stoletá babča hlasem rospustilé třicátnice, něco vám na tom nehraje. A z místního bezdomovce budu mít noční můry až dokonce života. Když už rádoby profesionální dabing trumfnou i (stále se zdokonalující) hoši z Fénix ProDabing, něco je asi špatně. Nevím, jestli je moje domněnka správná, ale skoro to vypadá jakoby herci ani nevěděli, co se zrovna na obrazovce odehrává. Intonace lítala jako šílená, nálada projevu taky. Darren má sice blízko od zhroucení, ale mluví hlasem veselého klučíka. Chvíli šeptá, chvíli řve. Občas mu nebylo ani rozumět, přestože jsem ostatní zvuky stáhnul na 50%. Nejprve jsem myslel, že za tak mizerné namluvení strhnu ještě nějaká procenta, naštěstí jsem zachoval chladnou hlavu a nenechal se zviklat. Přeci jen, za tohle tvůrci nemohou. Nevím, jak je na tom originální dabing, takže mi není souzeno promítnout svou nespokojenost do celkového hodnocení.

Příběh mi přišel takový nijaký až nudný. Hráč už od začátku tuší, kým vlastně Darren je, kdežto tomu to nedojde ani po bezpočtu dopisů, narážek, důkazů a já nevím čeho ještě. Celou dobu se ženete za něčím, co je zhruba od poloviny jasné a skutečný příběhový zvrat se koná asi jenom jeden. Navíc celá úvodní kapitola, ne-li celý Biddeford, byla velice táhlá, nastavovaná kaše. Nemám nic proti pomalým rozjezdům, ale tady mi to přišlo až příliš. Jediné, co mě na příběhu potěšilo, byl vývoj postav a míst známých z prvního dílu. Psychiatrická léčebna přestavěná na hotel, zpustlý zámek Black Mirror nebo panství ve Walesu.

Hádanky byly super. Řekl bych adventurní nadprůměr. Na třetí pokus jsem hru bohužel nedohrál, kvůli bugu v místnosti se závažími. Nevím, jestli byla hra rozbitá už od začátku nebo jsem tak učinil já tím, že jsem vrazil tyče do podlahy ve špatném pořadí, ale žlutou tyč ne, a ne dostat do správného tlačítka.

Shrnutí: Posel Smrti II si ode mě vysloužil 60%. Možná bylo mé očekávání ovlivněno minulým dílem, který je pro mě dosud nepřekonanou adventurou, ale zkrátka nemohu jinak. Pokud si hru projde člověk, který jedničku nikdy nehrál, asi bude hodnotit o něco výše, ale jako kanonický celek to zkrátka nefunguje tak, jak by mělo. Na závěr ještě musím vyzdvihnout příjemný save systém, který vás nenechá v případě smrti opakovat celý úsek znovu.

Pro: Grafika, stará dobrá místa a postavy, hádanky, hudba, autosave

Proti: Nudný příběh, pomalý rozjezd, otravné postavy (včetně té hlavní), dabing, cutscény

+16 +17 −1
  • PC 85
Druhý díl dohrán a je na čase něco k tomu napsat.

Zejména začátek hry je jiný než první díl. Najednou se hráč ocitne v krásné Americké vesničce, kde jsou různé barvy. Ne jen temnota a ponurá atmosféra jako minule. Nový hrdina Darren je na brigádě u fotografa, který jak brzy zjistí, není úplně normální. Je to vlastně úchyl.

Po volnějším rozjezdu nabere hra správný směr a začíná to být opět temná a hororová hra. Nechybí zde šílené zápletky v příběhu, zapeklité hádanky a ponurá atmosféra. Do toho skvělý český dabing, pěkně napsané texty a postavy.

Původní příběh je rozšířen a hra to dělá velmi dobře a s citem. Celkově je příběh hodně zajímavý a rozhodně stojí za pozornost. Nejlepší jsou nečekané zvraty.

Grafika hry je super. Na ulicích je živo, to samé i pozadí a nebe, které je pěkně dynamické. Hudba a zvuky jsou také na vysoké úrovni.

Hned jsem nainstaloval i třetí díl. Opravdu mě tato série chytla.

Pro: Luxusní atmosféra celé hry, hvězdný dabing, stylizované lokace, příběh. Skvělý nápad s deníčkem, který je skvělý pomocník.

Proti: Pomalý rozjezd celé hry

+16
  • PC 75
Německé studio Cranberries se zhostilo původně nezamýšleného pokračování skvělého českého díla. Řekl bych, že tu bylo skutečně dost věcí, kterých se obávat, ale Němci uchopili práci zlatých českých ručiček poměrně elegantně a s citem a dokázali nám naservírovat plnohodnotné pokračování příběhu a celkové rozšíření děje. Hra ani nebyla nijak výrazně změněna, ovládání pravým a levým myšítkem zůstalo, inventář ve stylu spodní lišty byl taky zachován a navíc přibylo ovládání kolečkem myši.

Grafika je oku lahodíci, hudba i atmosféra neztrácejí dech v žádné scéně, jen to tempo vyprávění je slabší. První dvě kapitoly určitě nejednoho hráče donutily udělat si na nějaký čas pauzu, příběh totiž začíná v Nové Anglii v USA, s naprosto cizí hlavní postavou, a než se naváže na děj a starou známou Anglii z prvního Posla, chvíli to trvá. Navíc mi příšlo, že Němci si chvíli osahávali, co a jak ve hře udělat, takže nás nutí dělat spoustu docela zbytečných a ne moc záživných věcí. Hlavní postava je navíc skutečně hodně ukecaná a kdejakou prkotinu sáhodlouze komentuje. Dvakrát nebo třikrát jsem se podíval do návodu, protože jsem zkrátka neměl chuť třeba hledat nějakou železnou tyč po celým americkým městečku. Naštěstí se ale s třetí kapitolou příběh přehoupl do Anglie a hra dostala směr i tempo, jak v hratelnosti, tak ve vyprávění. Dočkáte se pár odpovědí na otázky, které zanechal první díl a projdete se starými oblastmi z prvního dílu, všechny nakreslené v novém a krásném kabátu, potkáte nové, ale i staré postavy. Obtížnost hry se postupně možná malinko zvyšuje, celkově ale stojí o kousek za prvním dílem. Alespoň už ale nenastává ztráta motivace pokračovat dále.

Dabing hlavní postavy je docela fajn, ale většina je namluvena v takovém dumavém neutrálním tónu. Občas je hlas trochu neúměrný situaci (hrdina větu najednou zakřičí, apod.). Údajně je to proto, že p. Prachař neměl k dispozici scénář, četl teda jen věty z papíru. Ostatní postavy nadabovány snad ještě hůře, a ta, co namluvila nemocniční sestru a policistku... nevím, kdo jí dabing nabízel, ale neměla by už nikdy propůjčovat svůj hlas jakékoli postavě ve hře, natož ve filmu. Je to trošku škoda... to, jak postavy mluví přispívá velkým dílem na celkovém působení hry, a bohužel i tady to výsledný zážitek trochu ovlivňuje, ale nakonec to zas až tak hrozné není.

Konec hry naštěstí není tak ukvapený, jako v prvním díle, hlavně i díky tomu, že druhý díl tvoří prostředek v trilogii. Přišlo i na několik zvratů a popravdě jsem je nijak zvlášť předem neočekával. Je vidět, že Cranberries se možná tak trochu učili za pochodu, ale myslím si, že to zvládli a vytvořili velmi důstojné pokračování. Ale stále bylo co pilovat...
+15
  • PC 80
Němečtí tvůrci zacházejí s českou látkou v rukavičkách a ačkoliv se kvalita příběhu směrem ke konci snižuje, celkově je druhý Posel Smrti poctivou adventurou. Líbily se mi staré lokace v novém HD provedení a dabing Davida Prachaře, leč měl problémy v emočně vypjatějších pasážích. Na Future Games ve vrcholné formě Brusinky nemají, ale rozličné lokace a návrat starých známých spolehlivě upoutají vaši pozornost do závěrečných titulků.
+14 +15 −1
  • PC 80
Posel Smrti je jedna z českých adventur, která na mě opravdu zapůsobila. Bylo jich víc, ale až opravdu tahle ve mně vyvolala takové dojmy, jako málokterá hra. Snad nejoriginálnější příběh, který jsem kdy viděl. A co více...vyprávěn nekonvenční formou. Štěstíčku šlo po pár letech naproti německé studium, které si tento skvostný nápad přibralo a rozhodlo ho zpracovat do výsledné trilogie...a dobře udělalo. Příběh totiž velice pěkně rozvrhli tak, že jsem žral každý dialog, každou obrazovku, každou postavu, která se v příběhu objevila. Můžu říct, že to se mi opravdu hodně dlouho nestalo. Každopádně nemůžu jen a jen chválit. Posel Smrti 2 měl pár otravných míst, které mě nebavili procházet, ale jinak vesměs vše s mírou. Každé prostředí jsem si užil tak akorát, že vždy přišla ta pravá chvíle, kdy to chtělo změnu a ta opravdu přišla. Co se týče mini her, tak jsou a je jich kupodivu docela dost. Není to ale nic takového, jako když Vám Gooka dala tisíc malých roztrhaných papírků a vy jste z toho museli složit obrázek. Hry jsou vcelku jednoduché a můžou se, pokud na ně nemáte náladu, přeskočit. To v jistých ohledech docela pomůže, pokud jste napnuti jak struna, co se bude dít dál a nedaří se Vám nějakou minihříčku splnit. Celkově vzato jsem byl v rámci adventur maximálně spokojený. Možná bych ale ještě našel jednu věc ke zkritizování a to fakt, že ke každé věci, co byla na obrazovce interaktivní se musel první klikem myši hlavní hrdina vykecat a až pak dál se s ní dalo něco dělat. Kolikrát mě to mátlo v pokračování dál. Příběh samotný ale boží, takových je v adventurách třeba jako sůl. Temný, atmosferický, hororový a hlavně, kvalitně zpracovaný. Co víc chtít.
+13 +14 −1
  • PC 60
Ak by som mal jednotlivo bod po bode porovnávať Black Mirror 2 s jednotkou, tak by v každom smere excelovala dvojka - od grafiky, cez dabing (anglický), scénar, zvuk, atmosféru až po interface. Problém je ten, že Black Mirror 2 sa až príliž podobá na jednotku. Množstvo lokácii je totožných, množstvo scén je totožných. Okrem toho, dej naráža na klasický problem druhých dielov hier či filmov, ktoré pôvodne neplánovali mať žiadne pokračovanie. Je z toho až príliž cítiť istú umelosť, ktorá sa ťažko popisuje niekomu kto nehral jednotku. Tomu by som však Black Mirror 2 bez váhania odporučil.
+9 +13 −4
  • PC 70
Tak jsem to dohrál a mám z toho rozporuplné pocity. Ačkoliv spousta kolegů kladně hodnotí spíše pozdější epizody, já mám jednoznačně lepší dojem z prvních částí hry. Hádanky mi v ní přišli o něco nápaditější a děj smysluplnější. Naopak ke konci, autoři (hlavně tvůrci příběhu) zjevně ztráceli dech a například kapitola odehrávající se v Black mirror, tedy ta, na kterou se asi všichni těšili nejvíce, je přímo strašná (např. duch ukazující ze zrcadla na kachličku ve zdi, kterou následně prorazíte 5 kilovým kladivem uschovaným v kapse bundy!!!). Vůbec s těmi předměty v inventáři je to spíše komické. Darren unese výše zmíněné kladivo, skládací člun s nafukovací patronou, dvě dlouhé hasičské hadice, žebřík, atd. K dobrému nepřispívá ani to, že ačkoliv venku hustě prší, zahradník se neustále válí v blátě u auta a v těsném sousedství zámku, do kterého si musíte krátce odběhnout, krásně svítí sluníčko. Stejně tak jsem skřípal zuby, když Darren slezl do kanálů pod hotelem, aby následně slezl hlouběji do bunkru z druhé války, následně do cisterny a odtud zatopenou šachtou vyplaval ven. Stejně tak příběh se stával neustále více a více přitažený za vlasy a na konci mi přišel už více méně směšně naivní a prostě divný (takové vaření z vody). V podstatě nevíte co si o něm myslet. Dle mého názoru mu jednoznačně chybí více autentičnosti a spjetí s "realitou". Je prostě tak přehnaně vymyšlený, že to hře škodí. Dabing, kromě hlavní postavy, je spíše průměrný, některé postavy jsou otřesné, zejm. Victorie, Bates a policistka v Maine. Co mně ale na celé hře vadilo snad nejvíc, je neustálé opakování stejného typu hádanek. V každé epizodě jste mohli najít trezor, nebo různé mechanické a kódové zámky, nebo hádanky, jejichž řešení jste obvykle (pokud nejste úplně slepí) měli někde poblíž na zdi. Ne že by ve hře tohoto typu na tom bylo něco špatně, ale posel smrti 2 je těmito úkoly strašně přeplněný. Kdo hrál třeba Indyho 4, nebo Broken swordy, vzpomeňte, kolik trezorů, či jiných zámků v těchto hrách bylo. Ani jeden a že to jsou nějaké adventury!!! Když vzpomenu zrovna na BS1 (stíny templářů), tak si vzpomínám jak vtipně a přitom jednoduše bylo do hry zapracováno, že jste určitou akci museli udělat ve správný čas. Prostě jste byli nuceni pozorovat okolní postavy a v příhodné chvíli provést akci samou (sebrat drátek dědkovi v irské hospodě při kýchání, nebo oběhnou slavného kozla). Nic takového zde není a je to hodně na škodu. Ve srovnání s poslem 1, je dvojka kratší, jednodušší a i když vznikla relativně dost dlouho po jedničce, je v určitých oblastech, zejména Black mirror, rozsahově výrazně chudší. Většina děje se, kromě úvodních kapitol, odehrává pouze v několika obrazech. Takže žádné obcházení budov, hřbitovy, apod. V žádném případě se ovšem nedá říci, že by posel 2 byla špatná hra. Na dnešní dobu se jedná o nadstanrdadně dlouhou a také zábavnou hru. Ovšem Broken swordu 1, nešahá ani po kolena.

Pro: začátek, slušná grafika, slušná délka

Proti: poslední epizody, divný příběh, stále stejné hádanky, předměty v inventáři, struktura některých úrovní

+6 +7 −1
  • PC 70
Nejsem kdovíjaký adventurysta,v podstatě jsem za tu dobu co hraju hry dojel jen dvě adventury a obě z velké části pomocí návodu(NI.BI.RU. a právě posla smrti 2)Nebaví mě někde se příliš dlouho zasekávat a zkoušet možné a nemožné.Radši se kouknu do návodu a jdu dál.Adventury považuji za interaktivní film a baví mě pomalu odhalovat příběh.Příběh je to co mě zajímá,ne hádanky a podobně,většinou jsem využil možnosti rychlého řešení hádanky.Už první Posel smrti mě zaujal,ale nějak jsem neměl sílu jej hrát.Dvojku jsem zkusil jen tak rozehrát a najednou koukám že už jedu druhou kapitolu a že mě to i baví.Příběh není špatný. Horor s prvky detektivky to já rád.Hlavní hrdina není kdoví jaký simpaťák,ale dá se to.Postupně jsem se s ním docela sblížil a později mu i za klávesnicí nahlas radil a komentoval jeho činy.Někdy se zasmál pitomosti co proved i docela povedená sarkastické hlášce.Například to že ho v pozdější části hry hned dvakrát po sobě chytli to bylo fakt trapný.To že si k sobě vzal žebřík to mě docela rozesmálo.
Hra má také poměrně zajímavé charaktery.Především Angelinu..taky jsem se nechal oblbnout jako Darren,ale pozdeji jsem si říkal že ta holka nebude ta za kterou se vydává a ani s tím co se stalo u majáku jsem se nějak nemoh smířit,tušil jsem že to tak prostě není.
Některé těžké příběhové zvraty jsem tak nějak vydedukoval už docela do předu především co se Angeliny týče.I tak mě však spousta věcí dostalo i překvapilo.
Tři lekací záblesky patří mezi ně.Přísahám že jsem se pokaždé lekl,například když jste podruhé ve Willow Creek potkali toho ožralu.(ti co hráli vědí co myslím)
Celkově vzato je Posel smrti 2 velice kvalitní záležitost,kterou trochu sráží slabší začátek.(stačila by jedna kapitola v Maine) a taky se mi moc nelíbil konec,čekal jsem něco víc obyčejného.
Přesto až výjde trojka,tak do ní jdu.

Pro: Slušný příběh,Angelina,pěkné lokace,hororové prvky,možnost rychlého řešení hádanek..

Proti: Slabší začátek,neuspokojil mě moc závěr...

-3 +5 −8