Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Stejně jako u prvního dílu jsem se nedokázal donutit hru dohrát. Sepisuji tudíž alespoň dojmy z rozehrané verze.

Rukopis Petera Molyneuxa, autora božských her, se nezapře. Už první díl mi přišel jako výborný nápad, alespoň na papíře. Malý ostrov s domorodými obyvateli, kde veškerou interakci zařizujete svojí božskou rukou, a máte k dispozici svého pozemského mesiáše/avatara/božské stvoření (ve formě přerostlého zvířete). Bohužel jsem se nikdy nebyl schopen prokousat extrémně volnou strukturou hry (hodně sandbox, málo naznačování, co je teď potřeba udělat) a hodně neprůhlednými mechanikami ohledně chování vašeho zvířete a potřeb obyvatel.

Ve vysvětlení mechanik udělal druhý díl výrazný posun kupředu. U vesničanů vidíte, co je nejvíce trápí, co jim nejvíce chybí, jak jsou šťastní, atd. U zvířete zase úplně přesně víte, jestli jej aktuálně chválíte/káráte za to, jestli udělalo bobek do pole nebo hodilo kamenem. Můžete tak mnohem lépe vytvořit personalitu svého avatara. Tato část hry prošla tedy velkým zlepšením a udělala ji pro mě hratelnou. Ačkoliv nejasnosti se v některých oblastech pořád najdou.

Částečnou nevýhodou vyjasnění mechanik je to, že se ve hře dost značně začaly objevovat různá menu a podobné uživatelské prvky. A hodně z nich nejsou nějaké pěkné stylizované, ale tak trochu škaredé základní lišty a ovládací prvky jak z operačního systému, což mě poněkud vytrhávalo z mé božské meditace.

Co zůstalo z prvního dílu je velmi pozvolné tempo hry, bez výrazného spádu a bez vedení hráče k tomu, co teď má dělat a proč. Což může přijít spoustě lidem perfektní, ale mě to bohužel poněkud uspávalo. Budujete si ty svoje políčka a baráčky, učíte svoji příšerku co má a co nemá dělat, pořád dokola zajišťujete základní požadavky lidí, protože neustále chybí další domovy, nebo dochází jídlo, nebo jsou lidi přepracovaní a chtějí relaxovat, nebo více spát, a hodiny ubíhají. Občas vám k hradbám přijde nepřátelská jednotka, té se zbavíte, a jdete zpět k rozvíjení města. To děláte tak dlouho, až svoji impozantností přesvědčíte zbytek ostrova, že chce k vám imigrovat (alespoň při hraní za dobrého boha), mise ukončena.

Při vybrání dobrého přístupu mi taktéž přijde, že je hra příliš statická. Vy sice vidíte celý ostrov, ale celou dobu sedíte na jednom malém cípu, a nikam se nehýbete. Váš rozsah působnosti se dá lehce rozšířit, ale jen minimálně. Takže se vlastně do zbytku ostrova vůbec nepodíváte (s výjimkou pár vedlejších aktivit), a skoro by tam ani nemusel být. Hraním za zlého boha si ten ostrov aspoň projdete s armádou, obsadíte cizí vesnice (o které se pak staráte, tzn. sdíráte je na kost) a je tam tak nějaký fyzický posun vpřed.

Celkově mě tedy hra v podstatě bavila, a lépe jsem ji rozuměl než jedničce (ačkoliv kvůli výrazně většímu UI ztratila částečně na své magičnosti), ale nedokázala mě udržet. Škoda, Dungeon Keeper to dokázal a jak. Na druhou stranu, ten jsem hrál v době vydání a tohle o 15 let později, takže takové srovnání není úplně fér.

Celkové hodnocení: Výborná (v době vydání) / Dobrá (v současnosti)
+13
  • PC 85
Jo joooo být bohem je bžunda :-)

Hru jsem si nainstaloval asi proto, že mi připomínala Dungeon Keeper (asi jen tou rukou místo kurzoru nebo já nevím :-D), ale ona je to hra úplně jiná.
To si takhle budujete si na ostrůvku svoji vesničku, dáváte obyvatelům co chtějí, krásně se k ním chováte, stavíte jím domečkýýý a políčkááá a dáváte jim pocit bezpečí, pak je z vesničky městečko, pak město, pak velkoměsto a ostatní malé vesničky v okolí si řeknou, že je príma bydlet někde v civilizaci než kydat hnůj a starat se o svojí jednu vypelíchanou slepici a a krávu která už stejně nedává mléko, no a tak se obyvatelé vydají k vám. Vaše zvířátko pomáhá kácet stromy, a zalévat políčka a vy prostě zkvétáte a zkvétáte a všichni Vás mají hrozně rádi.

No a pak hru dohrajete, s pocitem, že se vaší obyvatelé mají krásně a jdete spát.
Ráno se probudite se špatnou náladou a máte chuť něco zničit, rozbít atd (však to znáte), tak si zapnete Black and White a rázem je z klidného a hodného boha hnusná potvora, která si jde vybít zlost a začnou se dít věci. Ve městě vyroste mučírna, vězení a kasárny, země zčerná, z města se linou místo zpívajících ptáčku zvuky utrpení, pláče a řevu. Vy si vytrhnete kus skály, házíte ji všude okolo, lidé umírají, domy se bortí a obyvatlé utíkají zase do své malé hezké vesničky. To se Vám samozřejmně nelíbí, tak si vykouzlíte ve své svatyni Fireball a pěkně ty nevděčníky spálíte na popel.
Zvířátko....teda teď už krvežíznivé monstrum, pojídá z rozmaru obyvatelstvo, nebo je jen tak ze srandy zašlápne a je z toho hrozně happy a z vašeho mírumilovného městečka se stane obrovské impérium, které zničí vše co mu příjde do cesty.

Tak si vyberte :-)
+11
  • PC 75
Není skoro žádné proti a proto ho je asi tolik. Zahrát si na býti zlým - býti hodným. Zahrát si na to, že Bůh jsem já. Já jsem ta divná všemocná, vševědoucí, všeonanující osoba, na kterou se dá technicky svést všechno, sakumprásk, bez otázek a vycházek.
Děsivá představa, že mohu za realitu celého světa.
Děsivá skutečnost, že se vlastně jedná jen o nehoráznou nudu zodpovědnosti vůči jedinci, skupině a ano, i silu s obilím.
Ale všechno je obráceně. Vždyť býti Bohem je v tomto případě jen hra na ukojení vlastní znuděnosti. Ruka rozmachující se nad vlastním mazlíčkem - jaké polechtání vlastní důležitosti - praštím a jsem Bůh spravedlivě trestající, nepraštím a jsem Bůh odpouštějící.
Hra na znuděnost boží.
Proč mám pocit, že se ta prázdná božskost má vychovat právě v mase. Ne v hovězím, houloubkové, ale v chumlu snad až prachpitomě lidském.
Možná, že se s takovými bohy pak lépe manipuluje.
Když sami manipulují.
Žij a nech žít.
Onanuj a nech onanovat.
Co je na tom špatného?
He?

Pro: Black

Proti: White

+9 +12 −3
  • PC 100
Úžasná hra plná vtipu, dobra, zla a budování. Je jen na vás jestli půjdete cestou zla a všechny zabijete nebo cestou dobra a všechny oslepíte krásou vašeho velkolepého města. Příběh je skvělý a hratelnost úžasná. Zařazení myších gest do hry přidává hře zcela nový rozměr.
Vlastní obrovská příšera u které máte stejnou rozhodnost jako u vaší říše.. Tedy úplnou.

Pro: Myší gesta, budování a ničení, velká potvora

Proti: Skoro žádné proti není.

+2 +4 −2