Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
On návrat do Rapture je přeci jen jiný než by hráč minulých dílů předpokládal. Ale jedno po druhém. Je silvestr 1958 a Rapture je ještě utopickým rájem, fungující společnost, projdete si bistro, nákupní centrum a potkáte veselé lidi kteří filosofují a debatují o budoucnosti. Živé Rapture na vrcholu je opravdu nádherným zážitek, doporučuji si vše prošmejdit, projít každé zákoutí a pořádně nasát atmosféru podvodních 60.let která je zkrátka dech beroucí.

Elizabeth zde působí noirově tajemná slečna s cigaretou, je těžko srovnatelná s křehkou dívkou z Columbie. Je zde opět jako parťák, ale už se nestává že by po hráči každou chvíli házela peníze, zbraně a lékarny. Občas hráči něco najde, ale oproti své nebeské kolegyni je toho minimum. I zbraní a munice a peněz je zoufale málo, takže je potřeba šetřit, hledat a postupovat opatrněji.

Jenže co vidím jako hlavní problém tohoto DLC je boj. Infinite má zkrátka nejméně povedený soubojový systém z celé série, navíc některé věci zkrátka působí divně jako je skyhock a systém sky-line, a další prvek se vrací z Columbie a to je časové díry které třeba hodí do Rapture samuraje nebo chodícího patriota a to mi zde zkrátka nesedí, nepatří to sem.

Rapture zkrátka vypadá na novém enginu nádherně, a vůbec bych se nezlobil dostat se do doby před tím než se stal hrobkou. Ale celý ten nádherný požitek zkazí souboje a jisté nelogičnosti. Navíc i s cenou se dostali na poměrně vysokou laťku, kdybych si nekoupil Season Pass za 16 dolarů, tak za plnou cenu tohoto DLC bych šel ještě s hodnocením níže. No doufám že další epizoda bude lepší a delší.
+17
  • PC --
Rapture si nechám líbit a zkousnu i bejkoidní příběh, který jsem prostě čekal.

Autoři trochu zatopili pod kotlem obtížnosti, což je znát z neustálého nedostatku léčiva a adama. Přeci jen nejsem zvyklý tak často chcípat v Bishock universu. Systém oživení pomocí Elizabeth se nedá vypnout a sebere vždy docela vysoké množství peněz, takže nebylo ani za co nakupovat. A aby to nestačilo, checkpointy byly vcelku nepříjemně rozestavěné, společnice se neustále plete do cesty a už není tou užitečnou zásobnicí munice, zdraví a adama.

Burial at Sea se skládá jen ze dvou větších lokacích, zbytek je jen takové ňahňáníčko kolem a kolem. Celý tenhle podmořský výlet zdál se být poněkud krátký, i když má vyjít ještě druhá část DLC. Uff, slyšíte to? Druhá část DLC! Už ani ty DLC nevycházejí jako jedno, ale je potřeba je rozdělovat.

Ani nevím, proč čekat na další díl, když ten příběh jsem klasicky vůbec nepobral (nebo byl nepobratelný?). Proč chodit s něčím uvěřitelným, když můžu vymyslet totální slátaninu a hrát to pak na časoprostorově paralelní promyšlenost. My ass.
+17
  • PC 70
Třetí díl Bioshocku se na rozdíl od předchozích dílů odehrával především ve vzdušném městě Columbia. Toto DLC nás však opět vrací pod vodu do utopistického Rapture a to navíc do doby jeho největší krásy, respektive do doby, kdy se to tam pomalu začínalo zvrtávat. Takže si můžeme prohlédnout několik lokací, kde jsou mírumilovní lidé a ne spliceři. A pohled na tyto lokace stojí za to, protože si toto DLC drží grafickou kvalitu hlavní hry a tak
je na co koukat.

Na příběhu se mi líbí, že po dohrání hlavní hry vlastně už víme vše okolo Bookera a Elizabeth a že tohle je vlastně jedna z alternativních realit. Potkáme starého známého umělce Cohena a uslyšíme hlas Andrew Ryana. Ale jinak mě příběh zase tolik nenadchnul.

Soubojový systém je prakticky podobný jako u hlavní hry, výběr zbraní nenadchne ani neurazí, plus se vrací několik plasmidů. Pozitivní je, že může Booker mít u sebe všechny zbraně najednou bez nutnosti zahazování těch nepotřebných.

Celkově bych DLC určitě nehodnotil jako "must have", na druhou stranu je to příjemné zpestření po dohrání hlavní hry.
+13
  • PC 90
Hurá, spravil jsem si chuť po hroznym Call of Duty: Ghost a vypravil se opět na výpravu za poznánim. Nikoliv však do Columbie, ale hezky zpátky do Rapture. Třebaže výprava to byla krátká a tentokrát lehce chybující, jedná se opět o solidní zářez do série Bioshock. A protože od začátku ke konci jdete dvě a půl až tři hodiny, nepřátelé dostali od tvůrců trochu tvrdší kabáty a vám coby hlavní postavě sebrali hordy munice. Není to však na škodu, nýbrž ku prospěchu.

Hra má spád, je znovu příběhově laděná a skvěle rozvíjí, byť zbytečně moc neprozrazuje, příběh Infinitu. Graficky to vypadá skvěle, vlastně trochu líp než ve vzduchu a Elizabeth je opět skvělou společnicí, ačkoliv se tentokrát plete pod nohy víc než zdrávo. Pro pamětníky z dob prvního Bioshocku se pak dostavuje nejenom skvělá atmosféra, ale taky notný chtíč uvrhnout se do velkýho maratonu , kdy se od počátků úpadku Rapture dostanete až do onoho světa a zase zpět (já do toho jdu)! Jedinou věcí, která mě trochu mrzí, je, že datadisk byl rozdělen na dvě části, což trochu kazí jak zážitek, tak dojem.

pozn.: věta označená spoilerem spoiler vlastně ani neni, tak klidně klikejte ;)

Pro: grafika, RAPTURE, tradičně příběh a tradičně originalita... a taky zvrhlost

Proti: občasný záseky v prostoru, Elizabeth místy překáží, rozdělení na dvě části

+12
  • PC 60
Wow, s příběhem Bioshock Infinite můžete v případě poptávky udělat klidně nekonečno datadisků, clever. Žijící Rapture konečně představuje nějakou zábavu, bohužel jen do té doby, dokud se z tohoto interaktivně-filmového začátku vše zase nepřesune do koridorovitého dungeonu, kde se hráč má tvářit, jak stimulující je sbírání cool kouzel (tj. plasmidů) a archaické hitpointové souboje. Aby byla ta akce dynamičtější, přidáme i do stísněného komplexu ty magnetické háky z původní hry, které dokázaly částečně zakrýt neohrabanou hratelnost, již předčí i první Half-Life.

Ale pokud Ken Levine paroduje své vlastní výtvory, tak dobrý. Začíná z toho totiž být telenovela o paralelních vesmírech.
+7 +11 −4
  • PC 75
Na DLC jsem se těšil, základní hra mě bavila a jediná škoda, že je to spíš nevyšlo jako jedno DLC. Když to vezmu celkově, tak už podle toho, že je to rozděleno na 2 epizody, tak každá je jiná, ale sdílí jeden společný příběh a proto je škoda, že to nebylo uděláno jako jeden díl, jedno DLC.

První epizoda je vážně jen takový úvod do toho, co se bude dít v druhém díle a jinak je to v podstatě základní hra, ale než se začne něco pořádně dít, tak je vlastně konec. Vracíme se jako pan Dewitt, kterého navštíví Elizabeth s tím, že má pro něj zakázku, aby našel jedno ztracené dítě. Ale místo města v oblacích se ocitáme v Rapture a to ještě před občanskou válkou a to je asi to nejlepší na této epizodě a to, že vidíme Rapture ve své původní podobě a je to krásná podíváná, a člověk má chuť objevovat co nejvíc. Ale mezi smetánkou a tou krásou nezůstaneme dlouho a vydáváme se do nižších částí Rapture, kam byl vykázán Atlas, hlavní zaporák prvního dílu a hledáme naše ztracené děvče.

Jelikož jsem základní hru hrál na střední obtížnost, rozhodl jsem se pokračovat na této obtížnosti i v DLC, ale přišlo mi, že to bylo o trochu těžší než v základní hře. Zvlášť když na vás nalétlo víc nepřátel, tak v mnoha případech to skončilo tím, že mě Elizabeth oživovala. Rozhodně je zdraví, salt, peněz a prostě všeho méně a vrátil jsem se zpátky do prvního a druhého dílu a jelikož to navazuje na první díl, tak to dává i smysl.

Čeho jsme se dočkali, bylo to, že konečně jsme mohli přepínat mezi více zbraněmi a nebyli jsme omezeni jen na 2 zbraně.
+7