Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Kdyby se o Banishers mluvilo jako o "God of War od Dontnodu", přilepšilo by jim to nebo naopak? Fantastická hra od začátku do konce. Enormní hra jak rozlohou tak herním obsahem (Steam mi ukazuje nahráno něco lehce přes 40 hodin). Zajímavé vedlejší úkoly až do posledních hodin hry. Líbilo se mi, jak to pracuje s rozhodováním a jak mě v průběhu hry dokázaly nové informace o fungování světa Banishers donutit popřemýšlet nad mém konání.
Achjo, fakt jsem si přála, aby se hře dařilo... Tohle jsou pro mě dost nemilé zprávy, u hry jsem se náramně dobře bavila a už dlouho mi žádné médium nenabídlo takhle silný zážitek.
@Hammond22 (17.02.2024 10:41): ok, chápu. Osobně mám rád oba styly, pokud jsou udělaný dobře (first person bez střihů má nejlíp zmáklej CDP v Cyberpunku, third person se střihama taky CDP a Rockstar).
@Paul (17.02.2024 00:30): Možná jsem to špatně napsal. Myslel jsem to tak, že v KCD máš pro dialogy s náhodnými NPC připravený kamery s jiným presetem grafiky a speciálním nasvícením. Režie tam je ve smyslu, že jsou tam záběry na oba protagonisty, takže to má střih. Já osobně bych si KCD užil mnohem víc, kdybych měl dialogy v ingame kameře a neměl záběry na Jindru.
Tak Dontnod je v problémech nehledě na neúspěch Banishers. A jak jsem psal, že Jusant je nejspíš úspěšný, tak není. No, tohle bude mít asi špatný vývoj…
@Hammond22 (16.02.2024 23:45): jako, nemít plnej backlog a nemít co hrát, tak už to mám koupený taky...takhle zatím nespěchám, ikdyž lákáš hezky.

Jen jsem nepochopil tu poznámku o KCD - tam při normálních dialozích (ne cutscénách) předpřipravený střihy nebyly, komponovalo se to dynamicky v závislosti na tom kde hráč a NPC zrovna byla...ale větší nedostatek tam byly slabší faciálky. Předpokládám že v Banishers se postavy nepohybujou dynamicky náhodně po mapě, takže dialog cutscény tam můžou mít předpřipravený s pěknou režií.
@Paul (16.02.2024 22:38): btw on to v podstatě je takovej duchovní nástupce Vampyra. Kdyby místo Banishers dělali Vampyr 2, dost možná to dopadne takhle, akorát budeš vysávat krev :) Dělal na tom stejnej tým a moc se netajili tím, že navazujou na to, co se jim na Vampyrovi povedlo.
Je to skvělý. Líbí se mi, že krom animací/ovládání a trochu kostrbatějších faciálek je to asi vrchol toho, co zvládnou momentálně udělat – v dobrým slova smyslu. Je na tom strašně vidět, že to dělali dlouho a neuspěchali to. Pohyb je omezenej a občas se připomene, že to není AAA hra. Na druhou stranu to hlavní to dělá skvěle – lepší dialogy a styl psaní než naprostá většina AAA her. Vlastně krom trochu nevariabilního souboje to nemá žádný výrazný chyby a naopak vás překvapí míra propracovanosti řady věcí. Skvělá kamera při rozhovorech (a to nemám rád předpřipravený střihy, u KCD jsem trpěl), nádherný, zapamatovatelný a skvěle nasvícený postavy https://imgur.com/a/QL67wAn včetně třeba rukou, který má dost postav unikátní. Kapky deště a sníh na oblečení, nádherná mapa a UI obecně. Je to taková ta AA hra, od který chcete mít doma artbook a sběratelku :)
@Charllize (16.02.2024 21:42): povedlo se jim to jednou, a pak několikrát ne. Tak nevím jaká je pravděpodobnost že by si tím návratem k adventurám kdovíjak pomohli. Osobně bych spíš uvítal kdyby šli ještě víc hardcore do RPGček. Larianu i tomu CD Projektu to jde hezky. A Vampyr šel Dontnodu taky docela hezky.
@Paul (16.02.2024 21:19): Tak nevidím nic špatného na tom myslet si ze návrat k tomu co se jim povedlo nejlíp by jim prospěl. Koneckonců polaci to po pruseru z CP udělali taky. Už kuchtí Zaklinače :)
@Charllize (16.02.2024 20:23): Vampyr byl vcelku kvalitní a Banishers jsou dle hodnocení ještě kvalitnější. A žádnej díl Life is Strange už nebyl tak úspěšnej jako jednička, ani zdaleka. A jejich jiný adventury (Tell Me Why, Twin Mirror) taky nebyly žádný trháky, Twin Mirror byl dost propadák. Takže tahle notion že se musej vrátit k tomu v čem už stihli taky neuspět aby uspěli je roztomile debilní.
@Paul (16.02.2024 19:22): Spíš by měli udělat Life is Strange, ale to jim Squeenix asi už nedovolí. Snad to nějak zvládnou, Jusant byl asi podstatně levnější a relativně úspěšný.
@Paul (16.02.2024 20:19): Vampyr byl úspěšnější jen proto ze si to lidi koupili páč čekali kvalitou life is strange, teď už vědí ze ne a nekupuji banishers. Ne tudy cesta nevede. Remember me taky nebyl trhák ..
Koukám na ty čísla a obávám se že tohle bude komerční propadák. 2700 concurrent peak při vydání (Vampyr měl 16K). Zatím jen 609 recenzí. Má to třikrát menší čísla než remaster 25 let starých Tomb Raiderů.
Snad se to ještě nějak zmátoří, nerad bych aby Dontnod měl problémy.
Možná měli udělat pokračování Vampyra..
Tak dle metacritics hodnoceni trochu mensi nez jsem cekal. Obsah ale vetsinou hodnoceni moc neodpovida. V rade recenzi vesmes skoro vsechno chvali a pak tomu daji 7. Takze se zda, ze se to povedlo. Taky mi prijde vtipny, ze se casto kritizuji veci, ktery maji hry, kde se automaticky dava nejmin 9 (ano koukam na tebe God of Ware). Vypada to na takovou 8–9 hru, ktera je ale realne hodnocena na 7–8 :)
@Brasikona (12.02.2024 18:23): " Pohledná vizuální stránka, zpracování tváří a mimiky, dobře vystavený svět a jednotlivá prostředí, vzhled a fungování "duchařských grafických prvků" 

Ve verdiktu mas "vypravování" coz je hovorove, prijde mi, ze se snazis spis o nejaky mene hovorovy styl, tam by byl lepsi tvar "vyprávění".

Text asi cist nebudu, jeste bys z toho nakonec byla nestastna :)
Těším se na to. Skvělá atmosféra, už z ukázek mě postavy zajímají víc než ve většině AAA produkce. Duchovní nástupce Vampyra. Všechno kromě soubojů a animací/ovládání (to jim pořád nějak nejde) vypadá výborně. Jen nechápu ten přechod na UE5, když stejně nebude hra využívat nanite, lumen ani virtual shadow maps. zatím všem hrám přechod na UE5 v průběhu vývoje uškodil. Dělá na tom přímo Vampyr tým. Pokud na tom dělají cca odhadem od 2019 a s vyšším rozpočtem + se poučí z předchozích chyb, bude to skvělá hra. Uvidíme za pár dnů.