Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Na prvním díle si rozhodně nejvíce cením low level soubojů, které prostě mají v DnD svůj specifický feel a celkové atmosféry začínajícího hrdiny (což nabídne v takovém měřítku jen málo RPG). Na hráče se nesypou tuny lootu, většina nepřátel je schopna jej rozdrásat na pár zásahů, každá schopnost (i ty, které již pravděpodobně ve dvojce nikdy nepoužijete) se zde cení.
Zmínku si určitě zaslouží i téměř až "Falloutovská" volnost a návaznost lokací, což naopak ve dvojce bylo rozbito. Klidná atmosféra, klasické fantasy/středověké fádní lokace- lesíky, louky, ruiny, pevnosti mají své osobité kouzlo.

Zároveň má však jedinička i spoustu negativ... jako třebas dost slabé vedlejší questy (omezené na pouhopouhé najdi/přínes/zlikviduj), občas je vyloženě utahaná (poloprázdné lokace či celkem nudná města), má příliš vatových soubojů či strašně nízký level strop. Absenci nějakého komplexnějšího charakteru postav v partě a rozhovorů mezi jejími členy, bych asi nutně jako zápor nezmiňoval, neboť to v té době ještě nebyl standard a hra se v tomhle směru "vyvinula" až v druhém díle.
Jo a zasekávání členů o sebe byl nehorázný vopruz, pathfinding standardně v infinity engine hrách občas k zešílení.
Tak či onak se však postupem času hra stala, společně s druhým dílem, mým nejoblíbenějším RPG vůbec :).

Pro: Příběh,(A)DaD pravidla, Hudba, Atmosféra, pocit začínajících hrdinů ruku v ruce s low level souboji.

Proti: Pathfinding/zasekávání postav, vcelku nízký zkušenostní strop, spousta vatových soubojů, vedlejší questy.

+16
  • PC 85
BG byla první hra která mě a i mou mámu přivedla k RPG. Zároveň to byla také první z mála her, u kterých se nebojím říct, že místo relaxu přišla těžká závislost, trávil jsem u ní několik hodin v kuse. Chytli se i kamarádi, tady mám perličku, že oba vůbec nepochopili, že se dá hra pauznout:) Za výjimečné postavení BG může určitě kombinace geniálního Infinity Enginu a populární svět D&D Forgotten Realms.

Příběh má celkem obvyklé epické schéma, nejdříve jste do příběhu vtaženi osobně a lokálně, postupem děje se stává jasné že tyto věci jsou součástí něco většího ohrožující celou zem. I když máte na výběr postavu jakékoliv rasy a povolání, jste v příběhu geniálně zakořeněni. Začínáte na malebném místě kde si osvojujete první hráčské kroky a dovednosti, zde se seznamujete s prvními postavami a řešíte první náznaky příběhu…pokud si po vyvržení do okolního světa nepostesknete že jste ztratili domov, v průběhu hry vám to hra tu a tam připomene až tomu sami uvěříte.

NPC tu podobně jako ve Falloutu či Albionu nejsou jen nepřátelé či obchodníci, naopak většina z nich je přátelská a může vám zadat úkol, pomoci v jeho plnění nebo si s váma jen tak pokecat. Někteří se můžou stát i součástí vaší družiny, ve hře je jich 25 takže si můžete dovolit vybrat jen ty, kteří sednou. I společníci jsou taky osobnosti a v extrémním případě může dojít k odchodu nebo dokonce k boji.

Grafika je na rok výroby velmi pěkná, především na efekty kouzel jsem čuměl jak puk. Epická hudba se stala měřítkem pro všechny další fantasy tituly, občas si ji jen tak pustím. Dabing postav je sice úsporný, ale jeden z „nejzapamatováníhodnějších“:D, každý váš hrdina má odlišné hlášky na vaše příkazy. Interface celkově se mnoha lidem příliš nelíbí, mě velmi – na to kolik je možností tak je vše dosti přehledné.

Co do náplně questů je hra většinou ukecaná rubačka (přines něco, co vlastní nepřítel/je v téhle jeskyni plné havěti), Velkou náplní BG1 je objevování. Vstoupíte do lokace a nejdříve ji celou jaksepatří celou prošmejdíte, pobijete nepřátele a vyřešíte jeden či dva vedlejší úkoly. Hlavní linie a pár málo dalších úkolů má více omáčky a dějí se přes více lokací, ale jsou v zásadě podobné. Soubojový systém je jedno velké strategické potěšení, lehké nepřátele lehce sfouknete a s těžšími si příjemně zapotíte. Pokud ne, jdete o dům dál, však se vrátíte silnější – o tom podle mě RPG je, žádnej level scaling, žádný koridor s lepšími a lepšími soupeři.

S většinou nedostatků, jako je omezená interaktivita uvnitř skupiny, pathfinding, zvýrazňování interaktivních předmětů, zajímavost úkolů či přehlednější deník, atd., si poradila dvojka. Přesto má jednička i nezastupitelné kvality, které můžou někomu více sednout – je žánrově a stylově čistší fantasy bez motivů jiných sfér a post-středověkých technických vymožeností, je zde mnohem větší plocha a volnost objevování a hráči začínají opravdu od píky.

Datadisk Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast přidává tři velice zajímavé lokace, rozhodně ho doporučuju. I když bohužel nevyšel nějaký ingame editor, hra má spoustu modů. Pro mě už neodmyslitelný je Tutu. Ten umožňuje spustit BG 1 v enginu BG2 - díky tomu můžete hrát ve vysokém rozlišení, k tomu navíc rozkecání parťáků či širší kity pro povolání. Hra má také češtinu.

Pro: čistokrevné RPG, vyvážená povolání, systém boje, chytlavý příběh, hudba, objevování

Proti: nízké rozlišení, tu a tam questy jen pro questy, pathfinding, omezená interaktivita, nepřehledný deník,

+14
  • PC 90
Baldur´s Gate som začal hrať až 4 roky po prejdení dvojky. Takže môžem porovnávať medzi oboma dielmi. Bolo vidieť, že Baldur´s gate je jedna z prvotín Black isle a taktiež Bioware. To samozrejme, ale nič neuberalo na jej kvalite, ba naopak...bolo to v tých rokoch jedno z najlepších RPG a ťažko ho niekto dokáže prekonať aj v dnešnej dobe...samozrejme má aj chyby a nedostatky, o nich neskôr.

Tvorba postavy je klasicky, ako to býva u AD&D pravidiel, veľmi vyvážená a určite neurobíte chybu, keď si namiesto nadupaného bojovníka, zvolíte ako vášho hlavného hrdinu mága, ktorý môže mať problémy v začiatočných lokáciach hry, ale keď bude mať okolo seba dobrú skupinu, ktorá ho ochráni, môže sa stať najdôležitejším členom party a trhať nepriateľov na márne kúsky jedným kúzlom. Samozrejmosťou je teda výber z rôznych rás a povolaní.

Príbeh nás postaví rovno do jamy levovej, keď ako hlavný hrdina musíte spolu s vychovávateľom Gorionom opustiť váš domov - Candlekeep, pretože vám podľa neho hrozí veľké nebezpečenstvo a musíte vyhľadať pomoc u priateľov. Gorion je však po odchode z mesta zavraždený mocným nepriateľom, vám sa našťastie podarí ujsť a schovať sa v nedalekom lese. Od tejto chvíle ste na všetko sám a na povrch sa začínajú vynárať stále nové a nové prekvapivé skutočnosti. Príbeh je naozaj skvele popreplietaný a nie je núdza o prekvapivé momenty a zradu.
Hra vás zavedie do takých miest ako ťažko chránená a opevnená krčmička vo Friendly Arm, útulné mestečko Beregost, ktoré som si zamiloval, banícke mestečko Nashkel a jeho priľahlé bane a samozrejme hlavné mesto Baldur´s Gate, od ktorého som ale očakával viac. V celej hre mi chýbali kvalitnejšie obchody so zbraňami a vybavením. V polovici hry zistíte, že nazbierané peniaze nemáte ako využiť, pretože v obchodoch majú len horšie veci než vy. Všetky mestá sú ale krásne vytvorené, každé má osobitú architektúru, atmosféru a krásne vytvorené sú aj interiéry budov. Začiatočné lokácie sa môžu niekomu zdať pusté.

Ku každému mestu alebo lokácii pripadá mapa. Mapy sú skvele spracované, ale bez viditeľne označených dôležitých lokácii a aj bez možnosti takúto oblasť si označiť samostatne. Medzi jednotlivými objavenými lokáciami sa dá rýchlo cestovať, stačí vám k tomu mapa sveta.
Ako hlavný hrdina máte k dispozícii denník, do ktorého sa zapisujú všetky dôležité udalosti vášho dobrodružstva. Bohužiaľ sa tam zapisujú aj jednotlivé hlavné či vedľajšie úlohy, takže v ňom môžete stratiť prehľad a nebudete vedieť, čo ste už splnili a čo nie.

Vašu skupinu si môžete rozšíriť až na 6 členov, samozrejme čím viac členov, tým sa vám budú skúsenostné body rozdeĺovat na viac častí a dosiahnete celkovo menší level. Z postáv, ktoré si môžete zvoliť za vašich spolubojovníkov sa mi najviac páčil hraničiar Minsc so svojim škrečkom...mal skvelé hlášky. Všetky postavy, ktoré sú v skupine môžete ovládať. Jedna vec, ktorá ma znervózňovala, bolo neustále zasekávanie sa členov skupiny, či už o múr, dvere alebo o iných členov. Keď budete v nejakom úzkom priestore, tak musíte každého člena presunúť na bok, aby uvoľnil priestor pre toho, s ktorým chcete otvoriť truhličku alebo odstrániť pascu. Je to dosť otravné. Každého člena skupiny môžete vybaviť rôznym vybavením, podľa toho, v čom je vyučený. Popisy zbraní a brnenia sú vynikajúce a detailné.

Boje sú taktické, dajú sa pozastaviť a tak si môžete naplánovať niekoľko akcií, aby ste čo najpresnejšie udreli na slabé miesto nepriateľa. Na svojich cestách stretnete protivníkov od slabých xvartov, vlkov, gnollov, hobgolinov, cez banditov, potulných mágov, zombie, ghoulov až po obrov, dopplegangerov a wyverny. Mágovia a klerici majú k dispozícii veľmi bohatý výber kúziel, môžu kombinovať rôzne z nich, tak aby výsledný efekt bol čo najúčinejší.

Ako ďalší nedostatok hry by som spomenul náhodné respawny monštier, ktoré ste už raz zabili. Je to dosť nepríjemné, keď vyčistíte nejakú jaskyňu, pohnete sa dopredu a keď sa chcete vrátiť, tak opäť nájdete na tom istom mieste tých istých nepriateľov, živých, bez škrabancov.

Zvuky a hudba sú na špičkovej úrovni. Šum rieky, lesa alebo nočného života je na nezaplatenie.

Celkovo je prvý diel o niečo horší než jeho pokračovanie, ktoré si u mňa vyslúžilo absolútne hodnotenie a považujem ho za jedno z najlepších RPG všetkých čias. Stále je to však veľmi kvalitná hra.

Pro: Tvorba postavy, príbeh, taktické boje, bohatý výber kúziel

Proti: AI spoločníkov, nekompletné mapy, neprehľadný zoznam úloh, respawn monštier

+14
  • PC 65
Tenhle komentář má být spíše kritikou, než obecným zhodnocením, takže za emoce kdyžtak neručím. Snad to nebude moc dlouhé.

Tuhle hru jsem během let (či spíše před lety) rozehrál už asi dvakrát, ale když jsem jí tuhle poprvé napotřetí dohrál, mé zklamání a rozčarovaní bylo větší, než jsem předpokládal. Abych to smetl ze stolu - předpokládal jsem ho proto, že jsem mírně zaujatý proti generickému fantasy a o něco více zaujatý proti DnD pravidlům. To mi však ale překousnot problémy obvykle nedělá (zvyk, že). Můžu být také zaujatý tím, že jsem již okusil dvojku, ale i tak jako kontext stejně beru spíše to, že hra vyšla rok po Falloutu.

Co mě v průběhu hraní mrzelo nejvíce byla nehorázná odbytost dialogů. Velká část všech pokeců, i těch příběhových, jsou buď prakticky neinteraktivní narativní monology (výběr z "pokračuj 1", " pokračuj 2" a "mlč, odcházím" fakt neberu), nebo jde o triviální výběry typu udělám/neudělám, popřípadě zabojujem/nezabojujem (někdy taky zabojujem/zabojujem). Vyjímky existují, ale tahle špína jí množstvím naprosto přebíjí. Do pytle, tohle je nenadabovaná hra, takže nemusí řešit nějaké studiové hodiny. Může si dělat rozhovory jaké chce. Takovéhle odfláknutí imo nemá omluvu. S trochou nadsázky bych skoro i mohl říct, že zlatý Mass Effect.

Třetí a nejhorší skupinou "dialogů" pak je cosi, čemu jsem si pracovně říkal Příkaz. Jde o situace, kdy mi postava po iniciaci rozhovoru na pár řádcích sdělila co pro ní mám udělat a dole se na mne usmálo velké tlačítko pro ukončení rozhovoru (splnění questu pak vypadá stejně). U RPG je běžné, že si z hráče cizí postavy dělají děvku, ale tohle už je na můj vkus trochu moc bez obalu. Když mi takhle na začátku hry zadala nějaká ženská quest, abych jí ze seníku donesl knížku, tak jsem to bral, ale pokud by to u seníků skončilo, byl bych mnohem spokojenější. Tohle se táááhne cééélou hrou. Leckdy i v případech, kdy se po mne chce zamordovat něco velkého v nějaké jiné lokaci.

Když jsem u toho, tak questy. Já chápu, že u RPG není snadné vymýšlet něco, co v základě nebude a) jdi a zabij ; b) jdi a dones ; nebo c) jdi, zabij a dones skalp. Většina (dobrých) her se to ale aspoň pokouší kreativně maskovat, nebo hodit hráčovi přes oči nějaký příběhový závoj. Nikoliv však upřímné Baldurs Gate 1. V baráku mám pavouky - jdi, zabij. Utekl mi bazilišek a schoval se do tamtoho skladiště - jdi, zabij. Nějaké humanoidní potvory mi vzaly plášť - jdi, zabij, dones. Vopruz! Jasně, že najdou se vyjímky, co se mi líbily (Třeba ten umělec v Nashkelu - To je imo "jdi, zabij, dones" jak má správně vypadat), ale většina prostě smrdí generičností toho nejhrubšího zrna. Žádná hra se tomuhle samozřejmě neubrání. Možná ani nemusí - pokud to však není dominantní motiv, ale jen občasný úlet. Příběhové questy jsou tedy o něco důstojnější (ještě aby ne), hlavně přímo v Baldurs Gate, ale popravdě, vyloženě na prdel se pády nekonaly.

K potulným lokacím se asi nemá smysl moc rozsáhle vyjadřovat. Jistě, moc mne nebraly, na to má hodně lidí názor opačný a já ho neberu, ale mne tedy nezaujalo ani to "nacházení". Skoro vše, co jsem krom monster vždy našel, byly buď postavy se zabojujem/zabojujem pokecem, nebo postavy, co mi daly Příkaz, abych poblíž něco zamordoval. Prostě monstra s lepším lootem. Paráda.

Z části mi to znepříjemnila i celá ta záležitost s příběhem. Příznávám, že mi časem byly vyspoilovány i střípky částí, co jsem neprošel (ne že bych si toho tolik pamatoval), a pak jsem tedy taky hrál část dvojky (ehm), ale když jsem to viděl celé pohromadě, tak jsem smutnil. Dále raději do spoileru.

Potíž je, že se mi příběh i z většiny zamlouval (samozřejmě i s přihlédnutím k tomu, že jde o hru). V širém kraji je nedostatek železa, hráč zjistí že jde o sabotáž a začne stopovat rozsáhlý komplot, který ho dovede k v Baldurs Gate sídlíci merkantilistické guildě, která chce monopol na trhu. Aby to nebylo málo, tak kontrolu nad ní vyštípe týpek, co zneužije získané prostředky k ovládnutí města a uspěje (dle mého názoru velice nepraktickou strategií stavějící na miliardě dvojníků, ale kdo já jsem, abych soudil způsoby megalomanského maniaka). Podsud dobré, to je podle mne kvalitní zápletka i vyústění a klidně by se na tom i dalo trochu stavět do šířky (nebo kolem toho stavět?).

Problém ale je, že když už je člověk těměř v závěru hry, tak to na něj najednou z čistého nebe vybalí, že celé to je vlastně kvůli tomu, že chce Sarevok vyvolat a nahradit mrtvého boha, kterého je zároveň synem, jo a ty vlastně taky. Jako WTF? Co to má být za zvrhlou telenovelu? Tohle je přesně to, co na fantasy příbězích tak nesnáším - že i když má člověk v ruce skvělý válečný, politický, nebo jakýkoliv jiný smrtelnický materiál, tak na konci musí figurovat strašlivý černokněžník, co chce pošlapat kytičky na celém světě. A to samozřejmě bez ohledu na to, jak to může být neuměle naroubované, jako třeba v tomto případě. Jistě, jistě, během hry jsou sny a řeči o osudu a já nevimco, ale to je všechno jen pro obhájení tohohle vyústění. Já myslím, že by se našel i jiný důvod, proč musí mladý sirotek odejít z elitářské učeňské osady, než že je potomkem boha vraždy a chce ho sejmout jeho brácha...


No nic, to asi stačí. Ta hra podle mne není úplně špatná, nějaké světlé body jsou a jako zabiják času posloužit umí. Pověsti ale u mě fakt nedostála.
+13 +21 −8
  • PC 90
Naprostý vrchol herního designu ve všech ohledech. Hru je možné bez problému dohrát za večerní posezení, tzn. za jednu až dvě hodniny s pár save-load v naprosto kritických lokacích, připomenete si krásné prostředí, skvělý soundtrack - rozuměj ultimátní "replayabilita", nebo narazíte na místo, které už si nepamatujete, při předchozím hraní jste přeskočili, nebo si ho jednoduše chcete zkusit znova, přotože je prostě natolik božské, že nelze odmítnout - kdykoliv se máte možnost odpoutat od hlavního příběhu a pomořit se do hlubin tohoto skvostu až po uši a ráno nevstat do práce.

Naprosto genialní podřízení se herním mechanismům AD&D, kdy během celé hry získate maximálně tak 7. úroveň, takže nějaké "expeni" je opravdu totálně k smíchu, umožnuje se úplně zaměřit na přiběh, postavy a prostředí okolo, které v žádném ohledu netrpí problémemy typu postava na 198. levelu to tam dává v pohodě a postava na 175. levelu se tam zapotí - vůbec. Možné je hrát za jednu postavu, za víc, nebo za celou partu 6-ti. Můžete si je sami vytvořit, nebo nabrat po cestě světem. Na 3. úrovni klidně zabijete hlavního bosse sam jednou postavou (když se k němu dostanete), ale to je předčasná ejakulace, kterou každý veterán rád odloží kvůli slastnému pomuchlování se s herním prostředím.
+13 +18 −5
  • PC 100
Baldur's Gate je pravdepodobne jediná hra, ktorú som hral a dohral najmenej desať kráť a stále sa k nej vraciam. Nezabudnutelné postavy s výborným dabingom (Xzar, Xan, Montaron, Edwin, Coran, Tiax,...na "your voice is ambrosia" zrejme do smrti nezabudnem), graficky stále nadherné s použitím widescreen modu, a obrovské množstvo optional contentu v podobne desiatkach lokácií, ktoré nemajú nič s hlavnou dejovou línou, robia z Baldur's Gate 1 najlepšie RPG aké som kedy hral.



+11 +13 −2
  • PC 90
Baldur’s gate jsem si kdysi koupil a pak na delší dobu odložil. Ovšem přišla chřipka a s ní otázka, čím se zabavit. No, zkusil jsem je... a paráda. Zábavný příběh a dobře zpracovaná jak komunikace s NPC či úkoly, výborné, i když občas až příliš těžké souboje a navíc povedené postavy, no co víc si od kvalitního RPG přát víc. Škoda, že je to tak krátké, hrál bych klidně dál.:-)
+7 +10 −3
  • PC --
Skvělé výpravné RPG kde to žije, dobrodruzi mají vlastní hlavu a osudy, spousta questů, hodně cest k vyzkoušení, atmosféra jako řemen chytí vás a už nepustí.

Pro: Questy, NPC , příběh

Proti: Trochu zastaralá grafika už dneska

+2 +6 −4
  • PC 85
Kdyz se tahle hra objevila, tak to bylo jako zjeveni. Hral jsem a hral. Jasne par veci me stvalo, hlavne nesmyslne nastavena maximalni uroven ve mestech to bylo obcas neprehledny, ale klady prevazovali. D&D pravidla jsou dobrym zakladem. Vztahy mezi postavami jsou propracovane, souboje napinave, nekdy az moc. Dneska bych BG asi nehral, ale ve sve dobe to byla pecka.
+2 +5 −3
  • PC 65
Dohrál jsem to spíše z povinnosti jako přípravku na dvojku, na kterou jsem se těšil - a ke které jsem se nakonec nikdy nedostal a nehrál jí (vím o co prý přicházím).Běžné RPG, mnohem, mnohem horší než Fallout - příběh standardní fantasy klišé, nic moc dialogy, souboje nuda...ale místy hezká atmosféra.Ale skutečně mě to nijak moc nechytlo..

Pro: Místy atmosféra, na svojí dobu hezká grafika

Proti: Souboje, příběh mě nebavil, nic moc svoboda,

-6 +5 −11
  • PC 70
Na svůj čas výborná hra, byl jsem ní kdysi uhranut, dnes však již se střízlivým pohledem jsem k této hře velice kritický a vím naprosto čím mě uhranula. V té době jsem byl v rpg téměř neposkvrněná duše tudíž nedostatek vědomostí a nedostatek posvátné vzdělanosti v této rovině, mi dovolilo mít řadu let laický názor. Pro pragmatiky a praktiky řadu let jsem byl rpg panic a žil jen teorií, jíž bylo to, že Baldur´s Gate je jedno z nejlepší rpg všech dob, dále k mému uhranutí přispěla na svou dobu výborná grafika, děkuji bohům, zvláště pak Helmovu strážnému zraku,(pro pratiky a pragmatiky rpg "odpanení") že jsem byl brzo vymanut této prosté logice a soudech, neboť bych v jiném případě dnes za naprosto Baldur´s Gatu rovnou hru považoval Dragon Age, což zdaleka není. Dnes pro mě Baldur´s gate znamená čistý průměr, který mě nadchnul tím, že tok byla moje "prvá" holka v isometrické grafice. Za vyjímečné pro mě však ještě zůstává originálním zpracováním pravidel Dungeon and Dragon do realtime, nic jiného totiž tak pecka v něm nebylo a teď vážně, nalejme si všichni čistého vína odpustmě si vzpomínky na naše dětskou eufórii a řekněme si jako Baldurs gate je nikoliv bylo ;-) za 60 %

Pro: průměrná rpg hra, vyjímečná svou komeční úspěšností

Proti: spousta soubojů šlo přemočit

-11 +7 −18
  • PC 70
hra nahrdiny Dračí doupě převedená do PC verzy jen snepatrným rozdílem ,myslím že ta puvodní hra je neskonale lepší ,nevím nemužu si pomoc ,vím že tato hra má skalní fanoušky pravě ztoho duvodu že to vychází z dračího doupěte,ale pro člověka který svým dětství neprožil s šestihranou a desetihranou kostkou s kamošema nad mapou kreslenou Pj ,toho bude tahle hra asi nudit , vím že sklidím bučení a pískot ale je to tak hra je vysoce ocenovana a oslavovana jako nejlepší RPG všech dob ,nevim proč . Příběh je sice zajimavý ale přiznejme si v realu by to mohla být povedená povídka,a když chci číst opravdu dobrý příběhy tak přece nebudu je hledat ve hrách kde nejsou .. Baldurs Gate hra kde nazačatku často navštivite marnici ,protože jak to u štesněny bývá ,padnouli špatný čísla na kostce smrtka máchá kosou a i pitomej skřet v kratkym lukem vám muže namistě oddělat postavu - podivam se do postavy žadné inventař je zachvíly přeplněný věcma ,protože mam jen jednoho válečníka a zbytek družiny jako třeba mág který unese sotva pár svých svitku se svačinou stojí a ziraj,Grafika věc která mě u her moc nezajímá je na svou dobu pěkná ,architektura domu ve městech má své nezaměnitelné kouzlo ,pokoje sou bohatě zařízený ,příroda je opravdu detailně propracovaná ,lesy s potučkama a opuštenyma ruinama - Boje se ale zvrhavaj později do Diablovky kde prostě rozsekavate protivniky na guláš nějake velké misto na promyšlenou taktiku jatam nevidim ,Daleko lepší přiběh a vztah mezi postavama má Final Fantasy i svět a volnost pohybu po něm .Dával sem mu šanci několikrát vždycky sem ho smazal po pár dnech hraní ,je to muj subjektivní dojem a nazor .Ale ve srovnání s Finálkem,Might and Magicem mimochodem ,nebo starým Albionem my přijdou hry jako Baldur,fALOUT jako nezajimavé ,nudné .
-15 +3 −18
  • PC 70
Patrim mezi ty, co chteji mit co nejvyexpenejsi postavu s co nejlepsim vybavenim. To pro mne u teto hry kamen urazu a velke rozcarovani. Dejme tomu, ze se smirim s tim, ze maximalni level postavy je 7 (pokud mne pamet neklame), jenze proc nachazim svitky s kouzly od lvl, kterého nikdy nemůžu dosáhnout? :O To same plati o par kouscich plastu, prstenu atd...?

Ale to porad neni nic proti tomu, kdyz clovek dosahne max lvl o hodne driv, nez se vubec priblizi k Baldurove brane..a to byla pak panecku nuda.

Fallout forever!
-16 +1 −17