Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

ArmA II: Operation Arrowhead

ArmA 2: Operation Arrowhead

78
46 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > taktická akce *
akce > 1st person akce
simulátor > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
29.06.2010 PC
Vývojáři:
, (sekundární)
Oficiální stránky:
http://www.arma2.com/game-features/oa
Arma 2: Operation Arrowhead je stand-alone datadisk ke hře ArmA II, která vyšla v roce 2009 a na svědomí ji má české studio Bohemia Interactive. Děj hry se odehrává tři roky po událostech ve fiktivní Černarusi ve Střední Asii, kde zuří občanské nepokoje a civilní ztráty neustále narůstají, jsou sem tedy vyslány americké koaliční síly, aby v zemi obnovily mír a pořádek.

V samotné hře na vás čeká kromě vlastních nohou řada různých dopravních prostředků, vyzkoušíte si tedy helikoptéry, tanky či různá vozidla (například známou Pragu V3S). V kampani se budete moci podívat do tákistánského venkova, kde dominují skály a kamenité pustiny, ale navštívíte i městské zástavby, samotná rozloha herního světa činí kolem 225 čtverečních kilometrů.

Novinkou ve hře je noční vidění s termovizí, které zachytí jakékoliv teplo. Pokud se například podíváte na motor stojícího vozidla, začne chladnout a tím pádem splývat s prostředím. Vylepšení se také dočkal batoh, tedy váš inventář, do něj se nyní vejde více věcí, ty budete také moci libovolně sdílet se svými spolubojovníky z jednotky.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Jednoznačně zážitek. Oproti základní Armě II určitě kroky kupředu. Engine, alespoň v té verzi, ve kterém jsem hru hrál (Steam verze) určitě zaznamenal mnohá vylepšení a vyřešení mraku bugů.

Máme tu novou mapu, která nás zavádí do jakési arabské země (zřejmě scénář inspirovaný dnešním Afghánistánem - místy až zarážející podobnost), jsou tu pouště, různé mešity a chudá arabská stavení, kopce, písečné bouře - atmosféra tady pracuje i díky hudbě, která má svým způsobem takový vojenskoarabský nádech. Engine je drobně upraven, je přehlednější a už se Vám neobjevují kritické bugy, které způsobí, že před koncem dlouho hrané mise z minuty na minuty skončíte na nule. Za toto palec nahoru.

Máme tu nové zbraně, nová vozidla, nové scenérie a pár nových prvků, které dodávají hře na autenticitě. V jedné z misí se ocitnete brzy ráno na letišti, které jste obsadili, kde během pár hodin vznikla vaše vojenská základna. Hledíte kolem dokola a padne vám čelist. Všechno je tak autentické, pohyby vojáků, rozložení techniky, všechno co vidíte kolem dokola, že člověk chvíli ani nevěří, že to je pořád jenom vojenský simulátor.

Kampaň má poutavý příběh, který Vás doslova pohltí. Každá mise je svým způsobem unikátní, tudíž nuda rozhodně nehrozí. Člověk má velkou volnost, některé věci může sám rozhodnout a tím i určovat směr vývoje některých misí.

Ono není moc co rozepisovat, Operation Arrowhead je slušný nářez, který vyhlazuje bugy základní Army II a zároveň poskytuje to, co jsem v základní Armě II postrádal. Jen možná zamrzí relativně malá délka kamapaně. Za ten zážitek a možnosti to určitě není na škodu.

Pro: Opravené bugy z předchozích verzí, nový engine, nová mapa arabského světa, unikátní, originální a poutavé mise

Proti: Nic zásadního

+8+8 / 0
  • PC 85
Tákinstánské tažení přináší do hry především spoustu nových zbraní, vojenské techniky, ale taky map a taktéž tu máme novou kampaň.

Zbraně i technika se jednoznačně povedly, velmi rád jsem vyzkoušel řídit nová vozidla, obněnce a ozkoušel novej arzenál. Tákistánské prostředí je hezky zpracováno a dává Armě nádeh trochu jiné hry. Sice rozloha už není tak dechberoucí jako u Černarusi (taky je prostředí rozděleno do více map), stále ale se člověku nestane, že by doběhnul na okraj mapy. Bohužel k tomuto nemá v kampani ani moc příležitostí:

Na kampaň jsem se těšil ze všeho uvedeného nejvíc. Bohužel tady si postěžuju.
Nejde tak ani o to, že mi mise přišly příliš přímočarý, snadný (tanky nepřátel vždy na jednu ránu vybuchujou) a krátký, ale taky je jich hrozně málo a kampaň tak člověk pohodlně sjede za jeden večer (V černarusi to byla klidně jen jedna mise za večer).

Je ostudné, že i když je hotovej plně přístupnej editor, kde člověk za chvíli vytvoří hravě celou misi a že i uživatelé sami od sebe tvoří zajímavý mise i celý kampaně, nedokáží BI nabídnout více hratelnýho obsahu. I kdyby to měly bejt právě uživatelský výtvory, který by stačilo jen učesat, nadabovat a použít. Sami uživatelé by k tomu jistě velmi rádi svolili a považovali by to za čest. Nikdo přece nechce epický bitvy, ale prostě víc misí, víc času na place. Mapu jsem nestačil ani jednou pořádně projet a byl konec. Když tu délku srovnám třeba s Resistance k Flashpointu ze stejné dílny, chce se mi plakat. Hlavně, že kluci v BI nezapoměli na novej tutoriál, kterej základní hra už obsahuje!

Přesto armaholických 85%

Pro: Vojenský simulátor, existující zbraně a technika, volnost, multiplayer, prostředí, misssion editor, obtížnost

Proti: Krátké mise = ostudně krátká a snadná kampaň!

+7+7 / 0