Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Z účtu to asi smazat ani nejde, ne?:) Ale jasně, můžeš hrát normální stabilní verzi a tohohle si nevšímat.
Mělo to separátní testovací beta build. Dnes už asi neaktuální, protože už se to neupdatuje a BIS se soustředěj na Armu 3.
Zdarec, nevíte někdo co je arma 2 operation arrowhead beta obsolete? Koupil jsem si na steamu komplet Armu 2 a do knihovny mi doskočilo i tohle. Googlil jsem ale co jsem našel, tak z toho nejsem moc moudry.
Jo, to byla asi nejprostší a nejsvázanější mise. Asi se kvůli demu snažili udělat to blbuvzdorný a narvat do toho úplně všechno od výsadku vrtulníkem, přes záchranu rukojmích po deaktivaci bomb a sestřelování stíhaček stacionární zbraní. Působilo to chvílema skoro jak CoD...

Ostatní mise jsou výrazně tradičněji laděný, ale jsou tam celkem fajn věci jako různej vývoj misí podle úspěšnosti plnění úkolů nebo vliv vztahů s místňákama na úroveň informací. Pokud si dáváš bacha na koho střílíš a nelikviduješ moc přátelskejch odbojářů, například ti v jedný tankový misi označej na mapu minový pole, což se hodí, jindy ti při pátrání po zajatcích ušetřej celej UAV průzkum a řeknou ti, kde máš hledat atd.

Každopádně asi vůbec nejlepší mise byla kupodivu jedna dlouhá eskortní za velitele tanku. Velení obrněncům jsem v OFP/Armě vždycky nenáviděl a eskortování konvojů ještě víc, ale tady je to udělaný opravdu dobře, mise samotná má různý nečekaný zvraty, vedlejší odbočky, a zároveň není nijak úchylně těžká. Tu jsem si užil maximálně.

Oproti první armě taky došlo k návratu k OFP struktuře z hlediska toho, že nehraješ za bezejmenný panáky, ale střídáš role 4 specifickejch postav (tankista, spec-ops, vrtulník, pěchota), který občas mezi misema různě kecaj o situaci...Nejedná se o nijak zajímavý či rozvinutý charaktery, ale díky bohu aspoň za tohle.
@USER47 (30.11.2013 18:35): No tak to se mi do toho vůbec nechce, velení mi v Armě vždycky přišlo otravné díky sebevražedné a nesamostatné AI. I když ta mise z dema, jak jsem musel s pomocí malé jednotky deaktivovat výbušniny v jakémsi skladišti, byla fajn.
Tak dohráno...až do konce už to pak byly samý větší velící mise a s tím související podivnosti, ale už nic tak otravnýho a rozbitýho, jako to debilní nefunkční UAV.

Nakonec ta kampaň nebyla vůbec zlá a je v ní spousta dobrejch nápadů.
Ach jo, hned další mise je high command, to zas bude veselo.

Mimochodem, grafika je kapitola sama pro sebe, zprasit dobrou práci 3d modelářů hnusným úplně vším ostatním chce už velkej talent. Bez modifikací to po většinu času vypadá neskutečně hnusně.

Už předchozí jejich hry mi vždycky přišly takový podivně tmavý, šedivý a bez sluníčka. Ve středoevropsky laděný Černarusi to ještě tak nevadí. V rozpálený pouštní zemi, kde může bejt v létě přes den klidně padesát stupňů, to ovšem bije do očí úplně.

Hlavním viníkem je jejich naprosto přestřelený dynamický přizpůsobování jasu scény. Pokud člověk chvíli čumí na zem, všechno jde skoro do běla, koukne na oblohu a všechno se ztmaví tak, že skoro není vidět. I třeba uprostřed pouště ve tři odpoledne a s oblohou bez mráčku. Při normální chůzi a koukání po okolí je všechno obvykle tmavý a šedivý a ještě se jas mění každou sekundu podle toho, kam zrovna koukáte. Hnus. Nastavení hry nepomáhá.

Druhá věc, která musela napadnou opravdovýho génia, je naprostá absence barev. Chlapci by si měli někdy udělat výlet do přírody, aby zjistili, že svět je docela barevnej a že slovo šedivý se nerovná slovu realistický. Ve hře z pouštní země na středním východě očekávám, že na mě to horko a vyprahlost z obrazovky dejchne, Arrowhead spíš působí jako když si partička kamarádů z Pardubic vyvezla za město pár náklaďáků s pískem a uprostřed listopadu si tam hrajou na válku.

Vizuál jsem nakonec aspoň částečně pořešil kombinací několika modifikací HDR a velmi mírně nastaveným SweetFX implantem kvůli kontrastu a barvám. Byl to sice neuvěřitelnej opruz rozchodit kvůli různejm nekompatibilitám, ale nakonec se mi to nějakým záhadným způsobem povedlo, kdyžtak můžu poradit, kdyby měl někdo zájem.

Hodím sem pár srovnávacích screenů. První je vanilla, druhá verze s modama.
http://i.imgur.com/YXOfiYU.jpg
http://i.imgur.com/UNHacCP.jpg
http://i.imgur.com/YhvcrfU.jpg
http://i.imgur.com/2H4LEkE.jpg

Poslední screen je vlastně ještě bez HDR modu, normálně by byl trochu jasnější.

Jo, to je úžasná mise Red Harvest, kvůli který jsem vanilla Armu 2 zatím odložil. Opět to na papíře zní skvěle, jezdit volně po krajině, vyslýchat domorodce, následovat vodítka k vypátrání záporáků...akorát že vyslýchání domorodců je úplně k ničemu a polovina naskriptovanejch věcí vůbec nefunguje.

Když jsem dostal zprávu, že Lopotěv ujíždí, zavolal jsem si vrtulník a do několika minut jsem byl na místě, kudy měl projíždět. Kroužil jsem po okolí, sledoval silnice a nic. Půl hodiny nic. Ani auto, ani zpráva, že ujel, prostě se to celý nějak posralo. Tak jsem loadnul, po obdržení zprávy jsem opět povolal vrtulník, ovšem tentokrát mi pro změnu asi po minutě vyskočila zpráva, že Lopotěv ujel, aniž bych měl vůbec možnost dostat se někam do okolí tý hranice. A to vůbec nemluvím o zbytku mise, o nahánění vypatlanců po lese už jsem psal v diskuzi k základní hře.
@USER47 (29.11.2013 17:11): Mě vždycky baví mise za řadového pěšáka, plížení se nepřátelským územím je parádní. Ale jakmile mi daj do rukou velení armády, řízení vrtulníku nebo nedejbože výstavbu tábora, tak mě to nasere. U původní ARMY 2 jsem se zasekl v misi, kde přede mnou tuším ujíždí nějakej záporák, což je díky nulové navigaci a stupidní AI mise naprosto pitomá. Hádám že mě potkal nějaký bug, protože až jsem jezdil po mapě jak pablb, cíl jsem nenašel. Ale plánuju se k tomu někdy vrátit a snad to i dohrát.
Ach jo, klasickej syndrom Bohemia Interactive úřaduje i u Arrowheadu...vždycky když načnu nějakou jejich novou kampaň, první mise jsou dobrý, rozmanitý, všechno funguje jak na drátkách, a já si říkám, kurva, konečně to zmákli, udělali věc, co se dá hrát...

...a pak se dostanu do v průměru třetí nebo čtvrtý mise, a zase se to všechno začne srát. V tomto případě první vrtulníková mise. Ten systém s asistenčním UAV navádějícím hellfiry je na papíře skvělej, v tutorialu taky funguje, ale v ostrý misi je ten vrtulníček totálně k ničemu, protože na rozkazy reaguje tak v jednom ze sta případů. Buď se motá na místě bez ohledu na jakýkoli waypointy, nebo mu waypointy raději ani nejdou zadat. Paráda. A bez toho UAV se to snad ani splnit nedá. Trvalo mi půl dne, než se mi s tím totálně rozbitým vrtulníkem podařilo sejmout čtyři protiletecký stanoviště. Snad se to v dalších misích zlepší, jinak na to fakt seru. BIS jsou neuvěřitelný šmatláci.
Hrajete to tu ještě někdo? Je to jen nějaká chyba u mě, nebo u verze s betapatchem vůbec nefunguje navádění hellfire raket z helikoptéry?