Anno 1503 je stejně jako jeho předchůdce 2D budovatelskou strategií, ve které je vaším primárním úkolem kolonizovat tzv. Nový svět. Oproti Anno 1602 je ale o mnoho komplexnější. Nabízí jak volnou hru, tak i 10 scénářů a kampaň o počtu dvanácti misí.
Podstatnou složkou hry je stavění budov. Ty slouží k různým účelům (obydlí kolonistů, farmy, zpracovatelské podniky atd.). Nestačí ale budovy jen tak rozmisťovat po mapě. Pro dosažení maximální efektivity je třeba stavby stavět vedle sebe tak, aby k sobě logicky se vztahující budovy neměly daleko a aby mezi nimi vedly, pokud možno, co nejkvalitnější cesty (např. cukrovar by měl být co nejblíže plantáži cukrové třtiny apod.). S postupem času, jak poptávka roste, odemyká se vám i možnost stavět nové druhy budov a ty stávající upravovat.
V celé hře lze najít celkem 46 různých surovin. Nikdy se však všechny nenacházejí na stejném ostrově, takže jste tlačeni k tomu své impérium expandovat i na jiné ostrovy. Zde se můžete setkat až se třemi dalšími počítačem kontrolovanými hráči, s nimiž lze uzavírat spojenectví, popřípadě jim vyhlásit válku. Ačkoliv to tedy není hlavním zaměřením hry, dojde i na boje. V nich budete mít k dispozici celkem 14 různých jednotek. Kromě toho se ve hře nachází devět neutrálních frakcí.
dotaz na geeky do praštěných německých RTSek: v týhle hře v demu vyhrává taková cool muzika, která (jak jsem se nedávno dopídil) není zřejmě vůbec středověká, nýbrž vykradená od nějaký hipísácký kapely ze sixties, páč jsem na ni náhodou narazil i v seriálu The Wonder Years, když se v jednom díle Kevin loučil z Vinnie. :-) Neví někdo, kdo je autorem + jaký je název songu, potažmo kde tu věcičku čmajznout?
Pro: Pocit, že opravdu poctivě něco budujete, smysl pro detail jak v systému hry, tak i v grafickém ztvárnění. Skvělý pocit, když se daří.
Proti: Možný stereotyp po nějaké době hraní, žrout času i intelektu :D.