Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Angband Angband Angband Angband Angband Angband
Angband Development Team
Angband Development Team
Angband Development Team
Angband Development Team
Angband Development Team
Angband Development Team
PC
1990
PC
1990
PC
1990
PC
1990
PC
1990
Amiga
květen 1993
AtST
1995
PC
1990
Amiga
květen 1993
AtST
1995
WMobile
14.06.2001
Android
16.07.2009
Angband Angband Angband Angband Angband Angband
Žánr
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *

Forma
freeware freeware freeware freeware freeware freeware
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne ne ne ne

Angband je jedním z hlavních a také nejdéle vyvíjených zástupců žánru roguelike. První verze byla publikována v roce 1990 jako nástupce hry Moria a zatím poslední verze pochází z října roku 2011. Tematicky se Angband inspiroval světem Středozemě J.R.R.Tolkiena a hráč se v něm vžívá do role dobrodruha, který musí prozkoumat sto pater Železného vězení Angband, na jehož konci jej čeká souboj s Černý mágem Sauronem a po jeho porážce i prvním Temným pánem Morgothem.

Výrazným prvkem Angbandu je fakt, že jeho dungeon není persistentní, takže pokaždé, když hráč použije schody k přechodu do nižšího nebo vyššího patra, tak se toto patro náhodně přegeneruje a to i v případě, že v něm hráč již byl. Díky tomu je možné se vracet do již navštívených míst a těžit z opětovného zabíjení znovu takto vytvořených nepřátel (tzv. level scumming známý např. i z Diabla). Obecně lze říci, že jeho hratelnost spoléhá více na hráčovu trpělivost (nebo ji zneužívá, dle toho, jak k tomuto faktu hráč přistupuje), než některé jiné známé roguelike, jako např. Dungeon Crawl nebo NetHack, a není tudíž také tak obtížný.

Vzhledem k tomu, že zdrojový kód Angbandu je k dispozici jako open source, vzniklo za dobu jeho vývoje mnoho variant, které se od něj více či méně odlišují (např. i proto, aby byl eliminován výše zmíněný level scumming). Některé z nich zůstávají v Tolkienově fikčním světě, ale modifikují herní systém (Quickband, Sangband), jiné jej kromě změn v pravidlech rozšiřují i o exteriéry (Unangband, Entroband, T.o.M.E., Sil), další přepracovávají i samotnou tématiku (Zangband, ze světa Amber Rogera Zelaznyho, Animeband z japonské mytologie, Gumband ze světa Michaela Moorcocka či Steamband, který staví na popularitě steampunku).

Nejvýraznější vliv Angabandu je v současné době vidět na hře Tales of Maj'Eyal: Age of Ascendancy, která, byť označovaná stále jako beta, získala v roce 2011 titul roguelike roku.
Angband je jedním z hlavních a také nejdéle vyvíjených zástupců žánru roguelike. První verze byla publikována v roce 1990 jako nástupce hry Moria a zatím poslední verze pochází z října roku 2011. Tematicky se Angband inspiroval světem Středozemě J.R.R.Tolkiena a hráč se v něm vžívá do role dobrodruha, který musí prozkoumat sto pater Železného vězení Angband, na jehož konci jej čeká souboj s Černým mágem Sauronem a po jeho porážce i prvním Temným pánem Morgothem.

Výrazným prvkem Angbandu je fakt, že jeho dungeon není persistentní, takže pokaždé, když hráč použije schody k přechodu do nižšího nebo vyššího patra, tak se toto patro náhodně přegeneruje a to i v případě, že v něm hráč již byl. Díky tomu je možné se vracet do již navštívených míst a těžit z opětovného zabíjení znovu takto vytvořených nepřátel (tzv. level scumming známý např. i z Diabla). Obecně lze říci, že jeho hratelnost spoléhá více na hráčovu trpělivost (nebo ji zneužívá, dle toho, jak k tomuto faktu hráč přistupuje), než některé jiné známé roguelike, jako např. Dungeon Crawl nebo NetHack, a není tudíž také tak obtížný.

Vzhledem k tomu, že zdrojový kód Angbandu je k dispozici jako open source, vzniklo za dobu jeho vývoje mnoho variant, které se od něj více či méně odlišují (např. i proto, aby byl eliminován výše zmíněný level scumming). Některé z nich zůstávají v Tolkienově fikčním světě, ale modifikují herní systém (Quickband, Sangband, Sil), jiné jej kromě změn v pravidlech rozšiřují kromě původního dungeonu i o divočinu (Unangband, Hengband, T.o.M.E.), další přepracovávají i samotnou tématiku (Zangband, ze světa Amber Rogera Zelaznyho, Animeband z japonské mytologie, Gumband ze světa Michaela Moorcocka či Steamband, který staví na popularitě steampunku).

Nejvýraznější vliv Angabandu je v současné době vidět na hře Tales of Maj'Eyal: Age of Ascendancy, která, byť označovaná stále jako beta, získala v roce 2011 titul roguelike roku.
Angband je jedním z hlavních a také nejdéle vyvíjených zástupců žánru roguelike. První verze byla publikována v roce 1990 jako nástupce hry Moria a zatím poslední verze pochází z října roku 2011. Tematicky se Angband inspiroval světem Středozemě J.R.R.Tolkiena a hráč se v něm vžívá do role dobrodruha, který musí prozkoumat sto pater Železného vězení Angband, na jehož konci jej čeká souboj s Černým mágem Sauronem a po jeho porážce i prvním Temným pánem Morgothem.

Výrazným prvkem Angbandu je fakt, že jeho dungeon není persistentní, takže pokaždé, když hráč použije schody k přechodu do nižšího nebo vyššího patra, tak se toto patro náhodně přegeneruje a to i v případě, že v něm hráč již byl. Díky tomu je možné se vracet do již navštívených míst a těžit z opětovného zabíjení znovu takto vytvořených nepřátel (tzv. level scumming známý např. i z Diabla). Obecně lze říci, že jeho hratelnost spoléhá více na hráčovu trpělivost (nebo ji zneužívá, dle toho, jak k tomuto faktu hráč přistupuje), než některé jiné známé roguelike, jako např. Dungeon Crawl nebo NetHack, a není tudíž také tak obtížný.

Vzhledem k tomu, že zdrojový kód Angbandu je k dispozici jako open source, vzniklo za dobu jeho vývoje mnoho variant, které se od něj více či méně odlišují (např. i proto, aby byl eliminován výše zmíněný level scumming). Některé z nich zůstávají v Tolkienově fikčním světě, ale modifikují herní systém (Quickband, Sangband, Sil), jiné jej kromě změn v pravidlech rozšiřují kromě původního dungeonu i o divočinu (Unangband, Hengband, T.o.M.E.), další přepracovávají i samotnou tématiku (Zangband, ze světa Amber Rogera Zelaznyho, Animeband z japonské mytologie, Gumband ze světa Michaela Moorcocka či Steamband, který staví na popularitě steampunku).

Nejvýraznější vliv Angabandu je v současné době vidět na hře Tales of Maj'Eyal: Age of Ascendancy, která, byť označovaná stále jako beta, získala v roce 2011 titul roguelike roku.
Angband je jedním z hlavních a také nejdéle vyvíjených zástupců žánru roguelike. První verze byla publikována v roce 1990 jako nástupce hry Moria a zatím poslední verze pochází z října roku 2011. Tematicky se Angband inspiroval světem Středozemě J. R. R. Tolkiena a hráč se v něm vžívá do role dobrodruha, který musí prozkoumat sto pater Železného vězení Angband, na jehož konci jej čeká souboj s Černým mágem Sauronem a po jeho porážce i prvním Temným pánem Morgothem.

Výrazným prvkem Angbandu je fakt, že jeho dungeon není persistentní, takže pokaždé, když hráč použije schody k přechodu do nižšího nebo vyššího patra, tak se toto patro náhodně přegeneruje a to i v případě, že v něm hráč již byl. Díky tomu je možné se vracet do již navštívených míst a těžit z opětovného zabíjení znovu takto vytvořených nepřátel (tzv. level scumming známý např. i z Diabla). Obecně lze říci, že jeho hratelnost spoléhá více na hráčovu trpělivost (nebo ji zneužívá, dle toho, jak k tomuto faktu hráč přistupuje), než některé jiné známé roguelike, jako např. Dungeon Crawl nebo NetHack, a není tudíž také tak obtížný.

Vzhledem k tomu, že zdrojový kód Angbandu je k dispozici jako open source, vzniklo za dobu jeho vývoje mnoho variant, které se od něj více či méně odlišují (např. i proto, aby byl eliminován výše zmíněný level scumming). Některé z nich zůstávají v Tolkienově fikčním světě, ale modifikují herní systém (Quickband, Sangband, Sil), jiné jej kromě změn v pravidlech rozšiřují kromě původního dungeonu i o divočinu (Unangband, Hengband, T.o.M.E.), další přepracovávají i samotnou tématiku (Zangband, ze světa Amber Rogera Zelaznyho, Animeband z japonské mytologie, Gumband ze světa Michaela Moorcocka či Steamband, který staví na popularitě steampunku).

Nejvýraznější vliv Angabandu je v současné době vidět na hře Tales of Maj'Eyal: Age of Ascendancy, která, byť označovaná stále jako beta, získala v roce 2011 titul roguelike roku.
Angband je jedním z hlavních a také nejdéle vyvíjených zástupců žánru roguelike. První verze byla publikována v roce 1990 jako nástupce hry Moria a zatím poslední verze pochází z října roku 2011. Tematicky se Angband inspiroval světem Středozemě J. R. R. Tolkiena a hráč se v něm vžívá do role dobrodruha, který musí prozkoumat sto pater Železného vězení Angband, na jehož konci jej čeká souboj s Černým mágem Sauronem a po jeho porážce i prvním Temným pánem Morgothem.

Výrazným prvkem Angbandu je fakt, že jeho dungeon není persistentní, takže pokaždé, když hráč použije schody k přechodu do nižšího nebo vyššího patra, tak se toto patro náhodně přegeneruje a to i v případě, že v něm hráč již byl. Díky tomu je možné se vracet do již navštívených míst a těžit z opětovného zabíjení znovu takto vytvořených nepřátel (tzv. level scumming známý např. i z Diabla). Obecně lze říci, že jeho hratelnost spoléhá více na hráčovu trpělivost (nebo ji zneužívá, dle toho, jak k tomuto faktu hráč přistupuje), než některé jiné známé roguelike, jako např. Dungeon Crawl nebo NetHack, a není tudíž také tak obtížný.

Vzhledem k tomu, že zdrojový kód Angbandu je k dispozici jako open source, vzniklo za dobu jeho vývoje mnoho variant, které se od něj více či méně odlišují (např. i proto, aby byl eliminován výše zmíněný level scumming). Některé z nich zůstávají v Tolkienově fikčním světě, ale modifikují herní systém (Quickband, Sangband, Sil), jiné jej kromě změn v pravidlech rozšiřují kromě původního dungeonu i o divočinu (Unangband, Hengband, T.o.M.E.), další přepracovávají i samotnou tématiku (Zangband, ze světa Amber Rogera Zelaznyho, Animeband z japonské mytologie, Gumband ze světa Michaela Moorcocka či Steamband, který staví na popularitě steampunku).

Nejvýraznější vliv Angabandu je v současné době vidět na hře Tales of Maj'Eyal: Age of Ascendancy, která, byť označovaná stále jako beta, získala v roce 2011 titul roguelike roku.
Angband je jedním z hlavních a také nejdéle vyvíjených zástupců žánru roguelike. První verze byla publikována v roce 1990 jako nástupce hry Moria a zatím poslední verze pochází z října roku 2011. Tematicky se Angband inspiroval světem Středozemě J. R. R. Tolkiena a hráč se v něm vžívá do role dobrodruha, který musí prozkoumat sto pater Železného vězení Angband, na jehož konci jej čeká souboj s Černým mágem Sauronem a po jeho porážce i prvním Temným pánem Morgothem.

Výrazným prvkem Angbandu je fakt, že jeho dungeon není persistentní, takže pokaždé, když hráč použije schody k přechodu do nižšího nebo vyššího patra, tak se toto patro náhodně přegeneruje a to i v případě, že v něm hráč již byl. Díky tomu je možné se vracet do již navštívených míst a těžit z opětovného zabíjení znovu takto vytvořených nepřátel (tzv. level scumming známý např. i z Diabla). Obecně lze říci, že jeho hratelnost spoléhá více na hráčovu trpělivost (nebo ji zneužívá, dle toho, jak k tomuto faktu hráč přistupuje), než některé jiné známé roguelike, jako např. Dungeon Crawl nebo NetHack, a není tudíž také tak obtížný.

Vzhledem k tomu, že zdrojový kód Angbandu je k dispozici jako open source, vzniklo za dobu jeho vývoje mnoho variant, které se od něj více či méně odlišují (např. i proto, aby byl eliminován výše zmíněný level scumming). Některé z nich zůstávají v Tolkienově fikčním světě, ale modifikují herní systém (Quickband, Sangband, Sil), jiné jej kromě změn v pravidlech rozšiřují kromě původního dungeonu i o divočinu (Unangband, Hengband, T.o.M.E.), další přepracovávají i samotnou tématiku (Zangband, ze světa Amber Rogera Zelaznyho, Animeband z japonské mytologie, Gumband ze světa Michaela Moorcocka či Steamband, který staví na popularitě steampunku).

Nejvýraznější vliv Angabandu je v současné době vidět na hře Tales of Maj'Eyal, která získala v roce 2011 titul roguelike roku.
Oficiální stránky hry (http://rephial.org/)
Oficiální stránky hry (http://rephial.org/)
Oficiální stránky hry (http://rephial.org/)
Oficiální stránky hry (http://rephial.org/)
Oficiální stránky hry (http://rephial.org/)
Oficiální stránky hry (http://rephial.org/)