Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bodkin (26.11.2013 11:23): Kromě té původní verze jsou zatím jen bety (já k nim mám přístup, ale netuším, jestli je ke stažení i normálně). Tu betu teď ale ani nemá cenu pouštět - pořád to vypadá nedoladěně (hlavně grafika).
@Bodkin (31.08.2012 23:44): Osobně jsem na tu placenou verzi docela zvědavý. S tím savováním to ovšem, jak jsem se dočetl, není zatím ještě jisté (optimální dle mého by mělo být něco jako je v ToME). Každopádně všechny ty změny půjdou do free verze.

@Fingon (01.09.2012 08:35): Těžko říkat zkažený. Já jsem např. Baldurs Gate hrál také před ADoMem. Ty dvě hry bych nesrovnával, hrají se zkrátka odlišně. To, že někoho nebaví určitý žánr, chápu, jen bych k tomu podotkl, že roguelike zkrátka začínají bavit až po trochu delší době hraní - až člověk pronikne do pravidel a odhalí určité zákonitosti; takže když někdo tvrdí, jak ho nebaví roguelike, tak mne zajímá počet odehraných hodin (ono vůbec říct, jestli je např. lepší NetHack, Dungeon Crawl nebo ADoM je prostě dost složité právě proto, že ty hry musí člověk opravdu velmi, velmi dobře znát). A potom mám trochu problém s negativním hodnocením her jen proto, že patří do nějakého žánru. Mě také krutě nebaví např. série FIFA jakožto sportovní simulátor. Mám jí proto dávat odpad? To mi zkrátka přijde jako blbost.
@Artran (31.08.2012 13:23): jsem zkažený Might and Magic VI a Baldur's Gate, to byla má první RPGčka a všechna ostatní jsem nucen porovnávat s nimi, prostě si nemůžu pomoct. ADOM (nakonec jsem myslím zkusil ještě něco, jen tak ze srandy) a ostatní rogueliky mi prostě nepřináší nic, nebaví mě to hrát a nic mě netáhne do nich proniknout. To není až tak moc o grafice, Diablo mě taky nebavilo a nebaví.
@Fingon (31.08.2012 13:07): Jak dlouho jsi ADoM hrál? Já si pamatuji, že prvních pár dní hraní mě celkem flustroval (také to byla má první roguelike), ale čím více jsem doň pronikal, tím více jsem zjišťoval, že vše v něm má smysl, který jsem díky malému počtu odehraných hodin prostě neodhalil. Vlastně se mi několikrát stalo, že jsem si říkal "tohle je nedokonalost, to by mohlo být řešeno jinak", ale vždycky jsem pak musel uznat, že jsem se mýlil. Nakonec do sebe, co se gameplaye týče, všechno zapadá a hratelnost letí velice vysoko (a je pak také pěkně návykový). Hrál a dohrál jsem poměrně dost RPG, ale ADoM by se do první trojky dostal.
Hmm, tak to, co se dělo v posledních pár hodinách téhle crowdsourcingové kampaně bylo celkem úžasné. Takže bude nejenom opatchovaná verze s hudbou a grafickým tilesetem, ale i:

- dvě nové rasy a povolání
- placená verze De luxe (kde půjde i savovat) na Steamu, Desuře a Gamersgate
- přidají se ačívmenty a on-line hiscore server
- a mraky nových questů (z nichž na ty okolo Rolfa se obzvlášť těším)

Tohle dělá ze starého ADOMu v podstatě novou hru. Super, prostě super. Doufám, že to tu v budoucnu trochu zahýbe s RPG žeříčkem. 74%? Pche! ;-)
@Artran (24.08.2012 11:37): No, já jsem zatím žádnou roguelike s grafickým tilesetem nehrál (ani toho Dooma, které se mi nijak zvlášť nelíbí, navzdory tomu, že je dělal Derek Yu). Na druhou stranu je fakt, že na mne ty Krysovy návrhy působí celkem profesionálně (na té jedné ukázce i poblikávají pochodně), tudíž si dokážu představit, že, pokud by to skutečně bylo pečlivě provedeno, tak bych to vyzkoušel. Profesionálně = alespoň jako Dungeon of Dredmor.
Tak kampaň na IndieGogo uspěla, bude nová opatchovaná verze s podoporou NotEye a hudbou. Teď se hraje ještě o ten Krysův grafický tileset; stretch goal je stanoven na 55.000, takže pokud máte zájem, můžete přispět. Šance jsou celkem slušné, chybí už asi jen něco přes 2.000. Tohle rpg za to vskutku stojí a pokud jej grafická verze dostane i mezi hráče, kterým jinak vadí ascii, bylo by to fajn. Mimochodem ten Krysův tileset by se pak použil i v ADoMu II.
@Bodkin (03.07.2012 17:56): On dělá (ADoM II je už i oficiální název), ale podle jeho blogu se touhle cestou rozhodl dát poslední šanci prvnímu dílu, resp. s Jochenem opravit bugy, po čemž se už dlouho volalo. Nicméně je možné, že, pokud dostane víc, než očekával, se může jednat i o větší změny (stálo by to za to). Taky jsem mu tam něco přihodil, když má být i verze pro Linux. Zatím to vypadá hodně nadějně: za dva dny z šedesáti dostal 11 tisíc, tedy skoro čtvrtinu, tak uvidíme.

ADoM II je hodně ambiciózní projekt a bude trvat pár let než bude v nějakém optimálním hratelném stavu.