Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Amy

50
3 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
11.01.2012 PS3X360
Vývojáři:
Ocitáme se ve vlaku, kterým kromě průvodčího cestují pouze dvě další osoby. Autistická holčička Amy a její ochránkyně Lana. Tajemná dvojice cestuje neznámo kam, když v tom se něco zvrtne a svět je náhle uvržen do apokalypsy. Hráč se vtělí do kůže Lany a společně se svou chráněnkou cestují skrze podivnou nákazou zamořený svět, přežívají útoky monster a snaží se přijít záhadě na kloub. Lana navíc brzy zjišťuje, že Amy rozhodně není jen tak obyčejná dívenka...

Amy je akční survival adventura s prvky stealth. Hlavní náplní je průzkum okolí a hledání cesty dále. Hlavní dvojici se do cesty připlete jak řada nebezpečných nepřátel, tak různé logické hádanky. Důležitým prvkem je spolupráce obou postav. Lana je silnější a neohrožená, Amy je naopak drobná a oplývá řadou speciálních dovedností, které jsou nutné pro postup dále. Zatímco za Lanu hraje hráč přímo, Amy je ovládána za pomocí příkazů.

Hra se dle slov tvůrců inspiruje sériemi jako Resident Evil nebo Silent Hill. Herní doba se pohybuje okolo 4 hodin. Hráč se podívá do 6 oddělených kapitol, přičemž každou je nutno dohrát na jedno sezení, jelikož checkpointy z jednotlivých kapitol se do dalšího hraní nepřenáší.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS3 40
Amy na mě působila díky kooperaci 2 věkově rozdílných postav jako budgetová variace na The Last of Us a že je to na PSN jen za pár kaček, tak jsem sebral odvahu a po všech těch průměrně hodnocených konzolových střílečkách se vrhl na mizerně hodnocený survival horor. Yay!

Ten největší horor je u téhle hry rozhodně framerate. To už se nedá nazývat lehkými dropy, ale regulérním sekáním, které mi ztěžovalo už tak obtížnou hru. Amy obsahuje mnoho zajímavých nápadů, ale tvůrci zřejmě neměli prachy a možná ani talent to dotáhnout do nějaké hratelné podoby. Úvodní animace totiž navnadí na lineární příběhový thriller, ale velmi záhy jsem zjistil, že design je lehce Resident Evilovský - tedy nějaký ten backtracking - jen s tím rozdílem, že tady jsou všechny lokace malé a jednoduché. A přesto... ztrácel jsem se. V pozdější fázi jsem už hrál podle walkthrough na Youtube, protože hra je po designové stránce tak neskutečně neintuitivní a hledání cesty dál tak zdlouhavé, že hrát to bez návodu, tak to mačkám ještě teď. Ale dokud jde o hádanky, tak to ještě jde...

Horší to je, když přijdou na řadu souboje. Kdo chce Amy dohrát do konce, musí si připravit opravdu mimořádnou dávku trpělivosti. I souboje jsou tak trochu hádanky, jen při nich chyba znamená smrt a opakování. Mnohé lokace se dají řešit jen metodou pokus-omyl. AI nepřátel si často dělá co chce a díky tragickému soubojovému systému dokáží šarvátky s nimi, byť v zásadě naprosto primitivní, pěkně potrápit. Obzvláště s větším počtem oponentů, kterým je lepším prostě se vyhnout. Je tu jakýsi stealth, ale ten je velmi nespolehlivý, takže se to někdy povede... a někdy prostě ne. Nevadí, poslední čtvrthodinu můžu přeci sjet znova. Třikrát, čtyřikrát... Nepomáhá tomu ani checkpointový systém, který tvořil tradičně někdo, kdo neměl v hlavě mozek. A o závěrečném bossfightu ani nemluvím, to je kapitola sama pro sebe. Naštěstí není úplně přehnaně těžký, pouze debilní.

Amy je špatná hra. Má zajímavý námět, pár fajn hádanek, nějaké originální prvky, ale jako celek nedrží pohromadě. A co hůř, hraní není zábava ale spíše frustrace. Tvůrcům evidentně došly prachy. Golem, co v druhém chapteru prorazil dveře, se už do konce hry ani neobjevil. Amy má celý HUD snad s 12 položkami věnovaný schopnostem, ale za celou hru se naučí jen dvě, přičemž aktivní má vždy jen a pouze jednu. Jo a nemá to konec. Tvůrcům prostě došlo, že si ukousli velké sousto a že to nedaj a tak to nějak doplácali do dohratelné podoby a vydali. Škoda, určitý potenciál tam byl.

Pro: atmosféra, spolupráce s Amy, zajímavý námět, solidní grafika

Proti: viditelně jen delší demo původně větší a ambicioznější hry, frustrující a neintuitivní hratelnost, děsivě pomalééé animace, rozmístění checkpointů, hra se na PS3 často vyloženě seká

+10