Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ode mně má taky plus, protože souhlasím s tím, co napsal a mých 70% hodnocení je z toho, jak jsem se při hraní cítil já.
Má plus třeba ode mě. Sice bych tomu nedal tak málo, ale s obsahem komentáře v zásadě souhlasím.
Od koho má Ebb tolik plusů? Fanoušci? Až na Drolina není nikdo, kdo by se mu hodnocením byť jen trochu přiblížil.
Hlavní problém je asi příběh, který podle mě nedokáže upoutat a vytvořit tu kýženou atmosféru. Plus více méně neinteraktivní prostředí, kdy se hratelnost smrskne na strategii s vystačením světlných prostředků.
Drolin: Ok, takže jsi se u toho nebál, to jsem schopen akceptovat :) A pak jediné, čeho sis všiml byly ty lekačky, a ty zrovna nestály za mnoho. Ano, teď jsem spokojen.

Piš, piš, ale hlavně si to po sobě přečti, že ano? :-D No co no, spáchal jsem i horší zvěrstva. :krčí rameny:
Bodkin: Pěkné, piš piš a ještě jednou piš :)

Tím chtěl naznačit, že proklamovaný strach švédové zapoměnli přibalit, a to, co ty naznačuješ Lovecraftem, vidím spíše u Blackstonu (kterému prozměnu dal Ajantis 50% a mohla by stejná diskuze začít nanovo :).
I do.
Pod mou komediantskou maskou, uměleckou slupkou a solidním kusem tkaniny lenocha se ukrývá srdce vědce, průzkumníka a dobrodruha.

A to právě zajímá, jak to Drolin hrál, když strach označil za lekací a první leknutí přichází někdy v půlce.
To si jen tak procházel pusté lokace, vesele si pohvyzdoval, komáři si za oknem švytořily a naráz BAF! Drolin na to: Pokouší se mě vyděsit levnými triky! Hnus! To jim vrátím. Nic. Baf! Nic. Baf!

Strach je samozřejmně subjektivní, hrůzu, která by mi donutila uvolnit svěrač jsem ještě nezažil, a snad možná ani nezažiju.
Ale to co já považuji za strach, to je ten divný pocit kolem žaludku, někdy hořký, někdy sladký, někdy obojí současně, který mám, když sleduji dobré hororové filmy, čtu Drákulu, Kinga i Lovecrafta, dívám se na další rozhodnutí politiků nebo občas při čtení Sayových logických pochodů.

A anžto se se značným spožděním prokousávám právě Lovecraftovou knihou povídek, musím říci, že Amensia je přímo ztělesněním jeho povídek (obecně), proto by tomu víc logických hádanek zbytečně překáželo. Ono, proč by tam těch hádanek bylo třeba víc, už tak mi jich tam přišlo až přiliš na celou situaci. Ale fajn.

Ale to jsem se zase zakecal. To co od Drolina chci je aby řekl: Celou dobu jsem nic necítil a ta leknutí byla blbá. A pak budu spokojen, protože jediného strachu, kterého si všiml je právě to leknutí.
Drolinovo koment je pro mne taky jedno velký WTF, ale beru to tak že strach je subjektivní a kdesi cosi. Who cares : ).
Tady se muselo stát něco strašného. Jsou tu nejspíše dvě stejně pojmenované hry, možná jen dvě různé verze hry stejné.

Tudíž bych chtěl vytáhnout jednu věc a řádně ji na světle rozpitvat.

Jak je strach v Amnesii tvořen "trapným" lekáním, himlhergot. Tedy ano, několik scén na leknutí tam je, ale člověk se právě bojí všude kolem, pořád, do toho tři lekačky, pak jsou tam ty otravné scény, kdy nás něco honí a zabijí.

Ať to sčítám, jak to sčítám, pro Amnesii mi platí: Strach != lekačky.

Ke konci jsem mu již značně otrnul, dost možná za to mohlo to ubíjejicí skrývání se, ale i tak.
Netuším kde se o tom debatovalo + Dark fall the journal tady není, ale včera jsem si ho na doporučení koupil, a velmi mě překvapilo, že se v roce 2002 dělaly tak technologicky špatné (flash? :-D) adventůry. O klasické duchařské zápletce ani nemluvím.


Tak jsem se tu vyventiloval a ještě se k tomu vrátím, každopádně to vypadá na minimum mluvení a především řešení rébusů, čemuž zrovna u adventůr neholduji. :/
Bodkin: Teď si to nevybavuju, jak to tam přesně bylo, taky jsem tam, myslím, bloudil, ale když se podíváš na Agrippu a pak se otočíš doleva, je tam takovej jakejsi výklenek, či co, s dvířkama ve stropě. Tak je otevři (možná si budeš muset stoupnout na židli nebo tak) a vevnitř jsou ozubený kola velkýho přístroje. Jedno z nich je vypadlý, tak ho zasuneš zpátky na místo a to by mělo zprovoznit ony páky.
Potřeboval bych poradit od někoho, kdo už to zmákl...

Teď jsem vylezl ze stok skze studnu. Je tam místnost s dvěmá pákama, které nefungují. Dole je místnost s Agrippou(jeho duší). Ten po mně chce nějaký spisek. Pak jsou tam dvoje velké dveře, které se otvírají odjinud(ty páky?), místnost s celama a pak další prostora, kde je mostek do kříže. Tam je ta elektrická zábrana pro cestu dál. V pravo je studovna a obětní kámen a v pravo něco jako dílna a tam dole jsou mašiny, ale za dveře se nedá dostat. Už jsem zkoušel snad všechno, ale něco jsem musel přehlídnout. Co musím najít jako první, abych mohl pokračovat dál?
Tak jsem se do toho pustil. Přiznávám se, nejsem hrdina a nemůžu to hrát delší dobu jak dvacet minut...
AiMLEzZz - hmm, tak teď už nemusím psát koment : ).100% souhlas.
Hm... připadá mi, že část v podzemním vězení překoná i opuštěnej hotel s duchem z Vampire The Masquerade: Bloodlines.
Garret: Pravda.

Amnesia je celkem posun k horšímu v porovnání s Penumbrou. Vadil mi generický level-design (alá dungeon v Oblivionu) a ůbytek logických (fyzikálních) puzzlů. Strašidelnost po prvním střetu také hned zmizí a stene se rutinou. Abych jen nekritizoval, zvuky jsou vážně povedené.
Nesouhlas, nesouhlas, nesouhlas.Víc k tomu říct nelze.

Co ještě musím vyzdvihnout, je skvěle vyřešen save systém..žádný "a teď hezky quicksave, ať ze mne to napětí spadne", nic takovýho...

a v žádný hře jsem tak neocenil leaning jako tady.
nemůžu si pomoct, ale mě se tahle hra nelíbila, i když je pro mě Penumbra nejstrašidelnější horor. vadila mi ta nadpřirozenost, nesmyslnost level-designu a trochu prvoplánové strašení. moc jsem se nebál, spíše mě to iritovalo...
Tahle hra je fakt hroznej nervák. Že jsem si ty audio technicy kupoval, viď montano ? : ))
Jsem teď za tou lokací s vodou, brrrrrrrrr

btw zatím prodali 36000 kusů, což znamená že bude nová hra - jsou nad vodou. Kdo to ještě nemáte, jděte si to koupit taky!
EDIT: Tak teda hovno. To co je ve spoileru nemá vůbec žádný vliv na to, jaký konec dostanete. A teda musím říct, že ten dobrej konec je snad ještě horší, než špatnej - je to více méně úplně stejně zoufalý nic, akorát zhruba o minutu delší. :/

DOUBLE EDIT: http://frictionalgames.blogspot.com/2010 ... ease-of-amnesia.html ... to, čeho jsem se bál, se děje.

TRIPLE EDIT: Takže tam jsou tři konce. Ten třetí je závislý na tom, co je ve spoileru.
j.calling: dík, teď už budu vědět, že na mě v první polovině nic nevybafne. přesně to jsem potřeboval vědět :-/
Strach z neznáma je vskutku ten nejsilnější, a dobrou půlku hry se tím tvůrci fakt řídí (tzn. straší vás jen a pouze zvuky, popř. vám v dálce odhalí jakousi figuru, která ale kráčí někam do pryč), jakmile ale konečně příjde na střetnutí, tzn. jakmile vás ona figura začne vážně ohrožovat na životě...ne že by se všechno posralo, akorát to *lehce* ztratí na kouzlu...to jenom tak na okraj, věděl jsem, že se to stane, ale stejně to *lehce* zamrzí. V každým případě ona figura je moc pěkně navržena, a je kurevsky nebezpečná. On a side note, v přibližně stejné době taky příjde na řadu vůbec první zákysová sekvence. Dlouho jsem bezradně bloudil a neměl nejmenší tušení, co dál dělat, až mě konečně napadlo znovu pročíst poznámky, které jsem kdysi sesbíral. Jinými slovy, čtěte všechno, co vám příjde pod ruku. Minimálně jednou se totiž bez oné informace dál nehnete. ;)
Chlapci a děvčata, po prvním dohrání je druhé hraní se zaplým komentářem povinost. Ještě víc totiž dodává na genialitě tvůrců.
Je tam ale jedno strašně rozporuplný design decision, a sice že vám hra ulehčuje postup, když chvíli něco nezvládáte nebo nevíte. Aspoň tak usuzuju například z toho, že při honičce v zaplavené chodbě z dema tam po třetím úmrtí duch vůbec nebyl a já tak mohl bezstarostně otevřít bránu a jít dál, nebo když jsem tuhle hledal klíč, nikde jsem ho nemohl najít, a pak sebou sám od sebe zahýbal obraz na stěně, za kterým se onen klíč skrýval. Na jednu stranu se člověk vyhne zákysům, na stranu druhou to docela výrazně snižuje čelendž hry. Možná to ale nefunguje úplně vždycky, protože zrovna teďka vůbec nevím, co dál. :)
Již po hodině hraní můžu směle říct, že nic takhle efektivně děsivýho jsem nikdy nehrál. Venku svítí slunko, a přesto mě zdejší kombinace hry stínů a světel s tím jednoduše nejlepším sound designem, s kterým jsem kdy měl tu čest (minimálně v rámci žánru) dokázala vystrašit natolik, že jsem zaječel, začal se třást, chlupy vstaly, husina přes celý tělo, a v panice jsem utíkal k nejbližší skříni, do který se schovat. Přitom to bylo tak prosté.
Tož zatím to působí kurevsky awesome dojmem. Myslím, že by Penumbra mohla být dokonce překonána.
Ja to stáhnul už ráno ze Steamu ale měl jsem předprodej a na FG mi dali key.
Netuším, stahovat jsem to ještě nezkoušel. Ale z FG to jde už stahovat.
wat
já to mám furt zamčený, podle steamu se to odemkne za 2 hodiny ? nebo zase warez grr
Na Penumbry existuje fix opravující padání na ATInách pokud je to tvůj případ.
A je to doma!(Obrazně, regnul jsem si to na Steam, ať nevytěžuju FG)

Doufám, že s tím nebudou potíže jako s Penumbrou (tu jsem nedohrál, anžto mi to začalo padat).
Mám ho za sebou, full verzi předobjednanou a opět nezbývá než těm patrně zhuleným týpkům z FG zatleskat. Kam oni na ty zvuky chodí?