Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Sakra ale je to fakt dobré, takhle mě hra už dlouho nevtáhla. Vážně survival jak prase, zde má člověk vážně pocit že je jen malá bezbranná myška, která se snaží nějak přežít a hlavně nedělat pokud možno příliš hluku. I když postupně už se začínám čím dál tím více cítit jako Tom Hanks ve filmu Trosečník těsně předtím než se dostal z ostrova :). Tj. postupně ten survival skill a suroviny k přežití prostě nabudete a jde to hnedle jinak...

Ale překvapivě to ani není kdovíjak snadná záležitost, původně jsem to bláhově rozehrál na hard a když jsem zjistil, jak krátce vydrží zapnutý ten generátor, tak jsem to hned přepnul na normal :). Přeci jen Frictional nikdy nedělal kdovíjak extra obtížné hry a se Somou a dalšími to šlo obtížnostně úplně k nule, ale tohle fakt moc lehké není, ten netvor dokáže být docela solidně agresivní a hlavně dost nepředvídatelný, surovin je málo (alespoň těch, které zrovna potřebuju) a s možností savovat jen uprostřed bunkru to není žádná procházka :).
Mrazíkovi češtiny nic nepřekoná. Škoda, že se toho neujal Shigor Birdman.
Tedy, je to dost jiné, než jsem čekal, asi vážně spíše Alien Isolation, než stará Penumbra/první Amnesia, s některými prvky prvních Resident Evilů (kombinace předmětů aka "crafting", silně omezený inventář, truhla v savovací místnosti apod.). Vlastně je to zatím docela dost zajímavé, neříkám nutně lepší/horší jak třebas Penumbry či první Amnesie, ale takové vlastně dost jiné... a jsem rád že to šlo zase spíše cestou gameplaye než walking simulátoru jako předchozí díl či Soma (a to už jsem si myslel, že je pro mě Frictional mrtvé :)).

Jediné co mě tam asi zatím štve je až přílišné množství mnohdy i zbytečných poznámek, nějak to dvakrát nezlepšuje atmosféru, když vás tam nahání netvor a vy si uděláte pauzu na pročtení těch x zápisků, z nichž jen pár vám řekne něco opravdu užitečného :) (Penumbra/první Amnesie je třebas měla dávkované skvěle a vždy měly solidní informační hodnotu, tady jich je, alespoň zatím, přespříliš).
@Isair (25.06.2023 19:19): Hodně návrat k Penumbře, ale kilometry za ní.

Kromě krátkodobého plánování z Penumbry (jak vyřeším zrovna tohodle psa), je tu i dlouhodobé (na dveřích je řetěz, předák by měl mít kleště, toho bych měl najít v téhle části bunkru, ale tu blokují krysy, mohl bych je vyřešit tímhle způsobem, ale to udělá moc hluku, atd.).

Krom toho se tu gameplay vyvíjí, člověk není od začátku do konce slabý parátko, ale trochu jako v Subnautice nebo Darkwood se vyvíjí from zero to "hero".

Sepíšu každopádně krátkou recenzi jak s bunkrem úplně skončím :-)
@Cathan (16.06.2023 20:44): Já ji měl sfouknutou za 5,5 hodin, ale jsem víc než spokojený. Kvalita nad kvantitou. Ještě jsem s ní ale neskončil, mám tam ještě věci k objevování. Možná si ji dám dokonce celou znovu na hard.

Příběhově to není taková paráda jako předešlé hry od Frictional, ale hratelnostně je to umění o neuvěřitelný skok dál. Je to víc survival - management zdrojů, plánování a invence.