Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Alien Earth

21.07.1998
60
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Alien Earth je izometrická akční adventura z post-apokalyptické budoucnosti naší planety.

Většina obyvatel Země padla za oběť veliké nukleární válce v 21. století a zbytek populace si podrobila mimozemská rasa zvaná Raksha. Vedle nových pánů planety však existuje ještě tajný odboj nepodmaněných lidí, kteří však nemají dost sil, aby opět převzali vládu nad Zemí.

Hráč vstupuje do příběhu jako divoch, vyzbrojený pouze svým oštěpem, vyhnaný ze své rodné vesnice do zmutované džungle, aby posloužil jako lovná zvěř pro pobavení svých sadistických Raksha pánů. Postupem hrou se ze zaostalého lovce stává čím dál zkušenější bojovník, aby dal všem emzákům za vyučenou a jednou provždy je ze Země vystrnadil.

Vlastní systém hry spočívá v tom, že myší ovládáte akční kurzor a šipkami vaší postavou pohybujete po mapě. Dále je k dispozici inventář, do kterého si ukládáte všechny věci, které najdete, abyste je mohli v případě potřeby vhodně zkombinovat a použít při řešení nejrůznějších hádanek a také svou postavu vybavit nějakou tou zbraní a brněním. Když dojde na boj, snažíte se kurzorem myši zaměřit svého nepřítele. Pohyb ale neobsahuje úkroky a tak se nedá před nepřáteli uskakovat.

V celé hře se nachází jen 5 míst, na kterých můžete hru ukládat.


Poslední diskuzní příspěvek

Nezkoušel někdo? Vypadá to celkem zajímavě (připomíná to trochu Sanitarium a Meat Puppet).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Alien Earth je svěže působící kombinací tří žánrů (akce, adventura, RPG). Děj začíná tím, že si po jaderné válce zdecimované zbytky lidstva podrobila mimozemská rasa Raksha. Hlavní hrdina je vyhnán ze své rodné vesnice, zpočátku se musí snažit hlavně přežít, postupem času se zapojí do odboje proti mimozemšťanům. Hra má výbornou survival atmosféru a velmi hezkou "isometrickou" grafiku.

Zpočátku je hodně adventurní. Z nalezené tyče a nože je možné vyrobit kopí (nazvané "halbert", ale vem to čert), kombinací několika předmětů vznikne molotov, použitelný proti některým silnějším monstrům. V úvodní džungli nejsou boje nijak složité a není jich příliš mnoho, s výjimkou jednoho nepřítele jsou veškeré boje kontaktní, takže není zase takový problém se jim vyhnout. Předměty, potřebné na výrobu molotovu nebo protijedu, se v lokacích objevují stále dokola, tototéž bohužel platí i pro nepřátele. Dojde také na setkání s několika NCP (postupnou komunikací přibývají ve speciálním okénku další a další klíčová slova). Jakmile se hrdina dostane do města (či do toho, co z něj zbylo), začnou hrát prim střelné zbraně, obtížnost se skokově zvýší a adventurní složka je upozaděna. Po získání prvních psionických sil, přidání se k rebelům a nakoupení lepšího vybavení obtížnost zase klesne, jen aby ve finále vystřelila (zejména díky souhře několika nešťastných designérských rozhodnutí) do nadoblačných výšin.

Ve hře je implementován velmi zajímavý (byť jednoduchý) vývoj postavy. Za splněné adventurní úkoly (nikoli za boje) hlavnímu hrdinovi přibývají životy (z úvodních 50 jsem se dostal na 200, ale netuším, jestli je to maximum). Používáním zbraní roste jejich účinnost a při častém používání psionických sil je možné se učit další a další u dvou různých učitelů. Nepřátelé se objevují stále dokola, což je ve městě kompenzováno tím, že při prohledání z nich vypadávají předměty, které je možné prodat a koupit například lepší zbraně, brnění či doplnit zásobu nábojů. Problém stran RPG systému vidím v tom, že není naprosto jasné, co jak funguje. V manuálu není ani čárka o tom, že používáním se zbraně zlepšují (při získání nové zbraně je ukazatel pokaždé někde jinde a člověk to celkem logicky považuje za sílu, nikoli "natrénovanou" účinnost zbraně). Opakovaným používáním psionických sil se sice člověk může učit další, ale ať jsem použil obranné psionické síly kolikrát jsem chtěl, vždy mi bylo zamítnuto naučení nových. Ve hře chybí ukazatel toho, jak moc se člověk s danou psionickou silou vytrénoval, u některých klesá počet bodů, nutných na jejich použití, u jiných pro změnu ne. Na konci hry jsem měl tři obranné, zato osm útočných, reálné užití mají s bídou dvě (léčení a zlepšení útoku).

Kámen úrazu jsou ovšem samotné boje. Nepřátelé se neustále respawnují bez ohledu na to, že jste z dané obrazovky před pár vteřinami odešli (při grindování peněz výborná vlastnost, na konci budete autory proklínat). Není pro ně problém střílet mimo hranici viditelnosti, zato je občas problém je rozumně zaměřit. V bojích není moc co vymyslet, člověk kliká a předpokládá, že to tak nějak přežije (na léčení v bojích až na výjimky zapomeňte, většina psionických sil moc k ničemu není, protože jsou drahé a slabé). Ve střední části hry se situace díky nakoupení lepší výbavy srovná a nebude problém nepřátele kosit jak na běžícím pásu, ale na konci i s nejlepším vybavením nastane opět peklo. Situaci příliš nepomáhá ani to, že občas člověk sejme stejného panáčka na dvě rány a jindy vystřelí desetkrát a nic (dá se tomu trochu pomoci trénováním zbraní, ale pořád je to hodně otázka náhody).

Samotný konec je jedno velké peklo, které autoři nemohli vůbec myslet vážně. Projeví se v něm všechny špatné vlastnosti hry v celé kráse. Včetně nemožnosti rozumného ukládání (v celé hře je možné ukládat, byť neomezeně, na pouhých čtyřech místech) a toho, že hlavní hrdina tvrdošíjně odmítá běhat, takže na útěky z bojů rovnou zapomeňte. Jedná se pouze o boje s velmi silnými dokola se respawnujícími nepřáteli, zatímco je nutné běhat po stejných lokacích čtyřikrát tam a zpátky, protože to někomu přišlo vtipné. Když přesně víte, co máte dělat, tak tato legrace zabere asi hodinu (znovu podotýkám bez možnosti uložení hry). Nehrát ve VirtualBoxu s možností savestate, tak se na to po prvním marném pokusu vykašlu.

Alien Earth je velká škoda. Obrovský potenciál kombinace několika různých žánrů spolu s krásnou grafikou a ukázkovou atmosférou je téměř zlikvidována nejasným vývojem postavy, velmi špatným zpracovnáním bojů a fatální kombinací masívního příklonu k akci spolu s nemožností rozumného ukládání.

Pro: atmosféra, kombinace žánrů, vývoj postavy, nakupování výbavy

Proti: nemožnost běhat a ukládat hru kdekoli, nejasný vývoj postavy, špatně zpracované boje, otřesný konec

+13