Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Age of Wonders II: The Wizard's Throne Age of Wonders II: The Wizard's Throne Age of Wonders II: The Wizard's Throne Age of Wonders II: The Wizard's Throne Age of Wonders II: The Wizard's Throne
Triumph Studios
Triumph Studios
Triumph Studios
Triumph Studios
Triumph Studios
PC
12.06.2002
PC
12.06.2002
PC
12.06.2002
PC
12.06.2002
PC
12.06.2002
Age of Wonders II: The Wizard's Throne Age of Wonders II: The Wizard's Throne Age of Wonders II: The Wizard's Throne Age of Wonders II: The Wizard's Throne Age of Wonders II: The Wizard's Throne
Žánr
strategie > tahová strategie *
strategie > tahová strategie *
strategie > tahová strategie *
strategie > tahová strategie *
strategie > tahová strategie *

Forma
placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ano ano ano ano ano

Na pokračování fantasy tahové strategie Age of Wonders jsme si počkali pár let. Jestli se čekání vyplatilo či nikoliv, musí posoudit každý sám... Co se však dá tvrdit s jistotou je fakt, že si AoW2 vydobyl daleko solidnější postavení na žebříčku hráčské popularity. A nyní už nejen díky nápadům do určité míry přejatých od úspěšnějších kolegů, obzvláště tedy od série Heroes of Might and Magic. Sice se jedná stále o hrady, města, suroviny a hrdiny, tedy aspekty zavánějící plagiátorstvím na už zmíněné tahové legendě, ale máme zde jeden (zásadní) rozdíl. Age of Wonders 2 je především o magii. Skrz naskrz. Dokonce i zmíněné suroviny se točí zejména kolem kouzel a vaše armády nemusí být nutně zplozeny přirozenou cestou (polemizování nad "přirozeností" vzhledem k národu nemrtvých apod. nechejme stranou), nýbrž cestou nadpřirozenou. Rovněž města v AoW2 fungují poněkud jinak - sami je můžete navíc zakládat.

Příběh není tím hlavním lákadlem. Coby čaroděj se jménem pochybné originality Merlin musíte zvládnout všechny okruhy magie - ta se v daném světě skládá kromě obligátních čtyř elementů ještě ze sféry Života a Smrti. Tedy celkem šest odvětví a pro každé si autoři přichystali tři různě dlouhé a různě náročné mise. Připočtěme ještě úvodní tutorial a závěrečné tažení - tj. 20 map. Možná se vám toto číslo zdá malé, ale to je vskutku pouze zdání. Ostatní, neméně ambiciózní černokněžníci a černokněžnice váš úkol za záchranou všeho dobrého obvykle nepoberou s pochopením. Jestli vám budou důstojnými soupeři, to už závisí na vašich taktických schopnostech.
Pokračování fantasy tahové strategie Age of Wonders vyšlo již o 3 roky později. Stejně jako první díl, hra z velké části pouze variuje známé aspekty žánru fantasy turn-based strategií a jediným skutečně odlišujícím prvkem je vlastní systém magie. Dokonce i vaše armády nemusí být nutně vytvořeny klasicky, ale skrze ní.

Co se týče příběhu, ten se točí okolo nastolení rovnováhy ve světě, který se znovu ocitl na pokraji zkázy. Coby čaroděj Merlin musíte zvládnout všechny okruhy magie ze sedmi magických sfér (čtyři elementární a sféra života, smrti a vesmíru) a pak založit mocnou říši, se kterou se střetnete se státy ostatních mágů. Stanete se nakonec jejich králem? Hlavní příběhová kampaň obsahuje kolem 20 map a hrát můžete i další scénáře.

Každá rasa, kterých se ve hře vyskytuje celkem 12, má víc typů jednotek. Některé slabší jednotky se od sebe liší hlavně vzhledem. Ostatní jsou specifické i v oblasti svých statistik. Hlavním klíčem k úspěchu jsou pro vás města - buď narazíte na nepřátelské město a prostě ho dobudete, nebo si můžete postavit nové, či prostě opravit ruiny města již zdánlivě nevratně zničeného. Zároveň váš čaroděj vynalézá nová kouzla a nabývá nových schopností.
Pokračování fantasy tahové strategie Age of Wonders vyšlo již o 3 roky později. Stejně jako první díl, hra z velké části pouze variuje známé aspekty žánru fantasy turn-based strategií a jediným skutečně odlišujícím prvkem je vlastní systém magie. Dokonce i vaše armády nemusí být nutně vytvořeny klasicky, ale skrze ní.

Co se týče příběhu, ten se točí okolo nastolení rovnováhy ve světě, který se znovu ocitl na pokraji zkázy. Coby čaroděj Merlin musíte zvládnout všechny okruhy magie ze sedmi magických sfér (čtyři elementární a sféra života, smrti a vesmíru) a pak založit mocnou říši, se kterou se střetnete se státy ostatních mágů. Stanete se nakonec jejich králem? Hlavní příběhová kampaň obsahuje kolem 20 map a hrát můžete i další scénáře.

Každá rasa, kterých se ve hře vyskytuje celkem 12, má víc typů jednotek. Některé slabší jednotky se od sebe liší hlavně vzhledem. Ostatní jsou specifické i v oblasti svých statistik. Hlavním klíčem k úspěchu jsou pro vás města - buď narazíte na nepřátelské město a prostě ho dobudete, nebo si můžete postavit nové, či prostě opravit ruiny města již zdánlivě nevratně zničeného. Zároveň váš čaroděj vynalézá nová kouzla a nabývá nových schopností.
Pokračování fantasy tahové strategie Age of Wonders vyšlo již o 3 roky později. Stejně jako první díl, hra z velké části pouze variuje známé aspekty žánru fantasy turn-based strategií a jediným skutečně odlišujícím prvkem je vlastní systém magie. Dokonce i vaše armády nemusí být nutně vytvořeny klasicky, ale skrze ni.

Co se týče příběhu, ten se točí okolo nastolení rovnováhy ve světě, který se znovu ocitl na pokraji zkázy. Coby čaroděj Merlin musíte zvládnout všechny okruhy magie ze sedmi magických sfér (čtyři elementární a sféra života, smrti a vesmíru) a pak založit mocnou říši, se kterou se střetnete se státy ostatních mágů. Stanete se nakonec jejich králem? Hlavní příběhová kampaň obsahuje kolem 20 map a hrát můžete i další scénáře.

Každá rasa, kterých se ve hře vyskytuje celkem 12, má víc typů jednotek. Některé slabší jednotky se od sebe liší hlavně vzhledem. Ostatní jsou specifické i v oblasti svých statistik. Hlavním klíčem k úspěchu jsou pro vás města - buď narazíte na nepřátelské město a prostě ho dobudete, nebo si můžete postavit nové, či prostě opravit ruiny města již zdánlivě nevratně zničeného. Zároveň váš čaroděj vynalézá nová kouzla a nabývá nových schopností.
Pokračování fantasy tahové strategie Age of Wonders vyšlo již o 3 roky později. Stejně jako první díl, hra z velké části pouze variuje známé aspekty žánru fantasy turn-based strategií a jediným skutečně odlišujícím prvkem je vlastní systém magie. Dokonce i vaše armády nemusí být nutně vytvořeny klasicky, ale skrze ni.

Co se týče příběhu, ten se točí okolo nastolení rovnováhy ve světě, který se znovu ocitl na pokraji zkázy. Coby čaroděj Merlin musíte zvládnout všechny okruhy magie ze sedmi magických sfér (čtyři elementární a sféra života, smrti a vesmíru) a pak založit mocnou říši, se kterou se střetnete se státy ostatních mágů. Stanete se nakonec jejich králem? Hlavní příběhová kampaň obsahuje kolem 20 map a hrát můžete i další scénáře.

Každá rasa, kterých se ve hře vyskytuje celkem 12, má víc typů jednotek. Některé slabší jednotky se od sebe liší hlavně vzhledem. Ostatní jsou specifické i v oblasti svých statistik. Hlavním klíčem k úspěchu jsou pro vás města - buď narazíte na nepřátelské město a prostě ho dobudete, nebo si můžete postavit nové, či prostě opravit ruiny města již zdánlivě nevratně zničeného. Zároveň váš čaroděj vynalézá nová kouzla a nabývá nových schopností.

O rok později vyšel ke hře datadisk Age of Wonders: Shadow Magic. V roce 2014 pak vyšel další díl série Age of Wonders III.
Oficiální stránky hry (http://www.ageofwonders.com)
Oficiální stránky hry (http://www.ageofwonders.com)
Oficiální stránky hry (http://www.ageofwonders.com)
Oficiální stránky hry (http://www.ageofwonders.com)
Oficiální stránky hry (http://www.ageofwonders.com)