Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
Opět jeden z klenotů tahových strategií a pro mě opět nepochopitelně neodbornou veřejností ignorován, ale za to Homan jedna až deset tisíc tu točil každý too jo! Takový neoriginální (s)hit si přeci člověk nemůže nechat utéct..

AOW je desetisíckrát lepší než Homan 1 až 10 0000, má krásnou grafiku a co si budem povídat, je to homan co przní a vykrádá AOW, přičemž AOW si z homanu nebere vůbec, ale vůbec nic(jestli si myslíte že s chozením panďuláčkem po mapě a zapínání tahového boje přišel první homan to jste kurva na omylu!).

AOW dvojky hravě zadupávají Homan od pětky dolů, páč jsou graficky krásnější střízlivější, stylizovanější, čistější.

Herní koncept je taktéž zajímavější a propracovanější, velkou roli zde hraje magie a výzkum a často pak boje připomínají než taktickou strategii spíše karetní hru Magic: the gathering a to v tom nejkladnějším slova smyslu.

Levelování jednotek(jen o tři stupně) bylo výborným zpestřením, nejen že se zlepšily její bojové vlastnosti, ale často získala i další dovednosti, jako třeba jedovatou střelu, vržení kopí, schopnost šplhat po hradbách(velmi užitečné) a nebo kouzlo navíc a pod.

Mnohem zajímavější a krásnější mapa, větší pestrost frakcí a navíc konečně taky možnost diplomacie! Ve které máte možnosti od handlování celých měst(do té doby v žádné hře takhle propracovaná diplomacie nebyla) až po obdarování švestičkami ze zahrádky!

Více možností máte i na mapě, můžete nová města zakládat a stejně tak ta vybudovaná s definitivní platností zlikvidovat! A do toho se občas na vás vzpomene nějaký bůh a pověří vás uspokojením nějakého jeho rozmaru, tak třeba právě bůh války, abyste zničili nějaké město, bohům přírody zase vadí většinou těžba surovin a průmyslové objekty( a to dokonce i tak enviromentální a ekologická stavba jako je větrný nebo vodní mlýn!) a neváhá po vás žádat to samé.
Takže se v tomto herním žánru prvně(už od jedničky) objevuje systém náhodně generovaných questů! A budete se divit, ale funguje to!

Zkrátka ve všem je to lepší a tak věřím tomu, že těm co se Homan líbil na základě mé komparace se případně rozhodnout vyzkoušet AOW, které za ten čas a energii stojí!


Pro: nejlepší tahová strategie na světě

+12 +18 −6
  • PC 90
Moc pěkná a řemeslně dobře vyvedená variace na Heroes of Might & Magic kombinované s Civilization. Aneb kdo hrál stařičké Master of Magic, tak tu bude jako ryba ve vodě.

A protože Master of Magic byla hra vynikající, nejinak je tomu i u AoW. Herní mechanismy jsou dobré a hlavně fungují. Smysluplně navržené rasy, které jsou poměrně dobře vyvážené. Slušná hra počítačového protivníka. A celé je to završené kvalitní hudbou a pěknou stylovou grafikou.

Hodně štěstí Merline.

Pro: hratelnost, grafika

Proti: místy zdlouhavé

+6
  • PC 100
Tejto hre sa nedostalo tolko reklami a nie je v nasich koncinach tak znama ako seria Heroes, Etherlords, Kings Bounty, Civilization... Na uvod chcem poznamenat, ze ide o mix Heroes a Civilizacie, mesta funguju podobne cilizacii, ale ich ekonomika je zjednodusena a clovek stavia budovu aj cez viac stahov, armada sa nemasuje v cislach ale kazda jednotka je iba jedna podobne ako v civilizacii, funguje vsak boj podobny Heroes V a najviac creatur je podobnych z Heroes III. Vy hrate za hlavneho hrdinu ktory je obvykle stale v meste a vie kuzlit aj mimo neho podla sfery vplyvu, ktoru zvacsuje level Wizard Tow. postaveny v meste. Okrem toho mate najmutych hrdinov ktori mozu viest vase armady a funguju ako samostatne jednotky, tu je tento koncept ovela prijatelnejsi ako v Homam IV alebo Heroes III Wake Of Gods, hrdina s kuzlami je pomocnik, nie hlavna zlozka kuzelnej armady. Dalej tu ma kazda jednotka upkeep, takze velke vojsko je drahe vojsko a Vy ste chudobnejsi cim vacsiu armadu mate, hlavne ak si ju nemozete dovolit (magicky vyvolane jednotky sa upkeepuju manou a nie zlatom, da sa to aj uvazlivo rozlozit). Tato hra je realistickejsia, ma samozrejme aj svoje muchy, ale urcite ju odporumcam! Funguju tu zaujimavo aj sance a vypocty, kedy aj slaba jednotka kritickym zasahom vie fajne nanicit ci dokonca znicit silnu (i ked statisticky nepravdepodobne, v realite sa tiez obcas nieco stane, neda sa vzdy pocitat s istotou). A hlavne skusenost jednotiek a expovanie hrdinov sa uroci, vynika tu strategia na velkej mape ako vynika i taktika v bojoch, ak ste hru neskusili, urcite skuste! Datadisk nie je az takym velkym prinosom (trosku prekombinovany), ale zakladna hra je super!
+2