Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Tahle hra je splněný sen každého kluka(i leckteré holky), který vyrůstal na knihách J. Vernea. A to "na knihách" je více než důležité. Protože tahle hra prostě nebude bavit někoho, kdo se nedostal se čtením dál než za druhý díl Čtyřlístku a za svoji denní četbu považuje písmenkovou polévku. Ale pro nás - čtenářsky pozitivní - je to země/hra zaslíbená. I psaný text vtáhne do děje, občas si člověk i nervózně poklepává a párkrát jsem i zuřivě držel palce při nebezpečných situacích, ale hlavně celou dobu jsem civěl na časomíru ve snaze popozdržet neúprosně ubíhající dny.
Mám za sebou 3 pokusy a 2 z nich úspěšné - nejde tedy o těžké taktizování.. to by ostatně bylo na úkor atmosféry - a o tu jde v téhle hře především!

P.S. asi půjdu a seženu si animovaného Willi Fogga - kvuli atmosféře ;)

Pro: Atmosféra, tuny textu

Proti: tuny textu

+30
  • PC 80
80 Days berie koncept Verneho knižky do veľmi zaujímavej textovej adventúry s rôznym priebehom udalostí (dialógy a iné rozhodnutia) a taktickými elementami vo forme plánovania cesty, získavania poznatkov o tom, kadiaľ sa dá cestovať a zarábaním si na cestu predajom predmetov, ktoré v jednom meste lacno kúpite a v inom, špecifickom draho predáte.

Pre príjemné texty (väčšinou dialógy), o ktorých hra najmä je, 80 day vytvára veľmi silný knižný dojem a necháva hráčovu predstavivosť pracovať na plné obrátky. Keďže hráč si môže naplánovať svoju cestu okolo sveta a nemusí ísť trasou z knihy, je tu možnosť replayability, ktorá ponúka odlišné zážitky na cestách. Osobne som hru zatiaľ prešiel dvakrát (jedno prejdenie trvá približne 3 hodiny). Prvý raz som sa pokúšal ísť knižnou cestou, pričom som sa nechtiac zamotal v juhovýchodnej ázii a Fog mi v Manile ochorel na tropickú chorobu a cesta nebola práve najúspešnejšia. No druhý raz sme si to dali krížom cez Európu a Áziu transibírskou magistrálou a cesta bola o niečom inom a do Londýna sme sa vrátili po 68 dňoch.

Možností a kombinácii je naozaj veľa. Aby hráč mohol logicky a za dobrý čas cestovať aj končinami, ktoré v 19. storočí ešte neboli tak dobre prejazdné, autori do hry pridali steampunkové prvky vo forme špeciálnych vzducholodí, mechanických zvierat a gyrokoptér. Tieto stroje industriálny dojem nijak nerušia, naopak atmosféru príjemne dopĺňajú. Neviem presne ako fungujú jednotlivé možnosti, ktoré hráč robí počas celej hry, pretože napríklad cez obidva prechody som cestoval z Honolulu do San Francisca, no na tejto trase s rovnakými postavami, som zažil iné udalosti.

Škoda, že niektoré herné prvky nie sú vysvetlené a hráč pochopí ich zmysel až keď ich vyskoša. Príklad - hráč zistí, že si môže privyrábať na ceste peniaze pomáhaním v hoteli a podobne počas voľných večerov, no hra ho na to vopred neupozorní.

Pro: príjemná knižná atmosféra, replayabilita, originálny koncept

Proti: chcelo by to viac vysvetliviek pre herné prvky, je to malý indie titul, ale myslím si, že dabing by v tak textovej hre veľmi prehĺbil zážitok

+21
  • Android 50
Na gamebooky jsem nikdy nebyl (a ani počítačové zpracování typu Sorcery! mi názor nezměnilo). Předpokládal jsem, že 80 Days bude trochu jiná (a měla dost dobré recenze). Ale bohužel, opět mi to přijde jako stejná škatulka, a nedokáži se přinutit, aby mě to bavilo. Samotný příběh je velmi dobře napsaný a překvapivě plynule provazuje vaše rozhodnutí dohromady (vyžaduje ale hodně pokročilou znalost angličtiny). Opravdu svým hraním píšete román. Možnost kupovat a prodávat vybavení je poměrně zajímavá mechanika. Ovládání glóbusu světa je však absolutní peklo (hráno na mobilu), zvlášť pokud jste neměli jedničky v zeměpise a dopředu nevíte, kde která města leží. Na monitoru by to mohlo být výrazně pohodlnější. Celkově jsem nebyl schopen dojet ani svoji první cestu kolem světa. Ačkoliv je příběh dobrý, tak se těžce čte, a ve hře není dostatek "hry" (je to prostě gamebook).

Celkové hodnocení: Dobrá
+11 +12 −1