Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ono i to KV umí být nejprve občas dost frustrující, dokud člověk nezíská 107mm, protože základní dělo je flusbrok a ta velkorážovka pro mě byla akorát blábol, ve kterém jsem v betě utopil expy, ale tuhle chybu už naštěstí opakovat nebudu.
Hamster: Tak já na KVčko zadělávám stále Marderem (ačkoliv už bych mohl mít Stuga), můj jediný schopný tank. SPG žerou za munici, scouty je neustále potřeba opravovat... S KV a KV-3 už to ale bude lepší, jsou to kvalitní prasata. A ISka pak vypadají úžasně.

Ha, tady jsem vyhrabal jeden vtipný screen, ještě z bety - létající Čestmír.
Ty lehké se s tím fakt srovna nedají. Do KVčka jsou to nesnesitelné plechovky. To je hlavní důvod, proč je odkládám až jako poslední.
Akhera: Ti jsou aspoň pohybliví a mají skoro dvojnásobný pancíř. A za ně je pak odměna ještě sladší (i když bohužel dražší, proto jednu napřed strom těžkých)... A odbočka na stíhače, počínaje SU-85 (imo první ruský stíhač, který je k něčemu), muhehe=)
Oproti BT-7 a A-20 je to pořád pohoda. Ale celkově jsou asi tier 3 a 4 nejhorší.
T-46 a T-28 je krvavá oběť za pozdější stroje. Tihle dva šmejdi jsou naprosto neschopní=/
Jednoho snipera mám, ale to jsem měl nějakou kliku na situaci. Ty podmínky jsou stejné.
RedDwarf_Cz: ještě k těm rychlým kanónům, flusačky jsou skvělý u prvních dvou tříd lehkých tanků, s M2 jsem nadělával (zvlášť v městských mapách) nehorázný paseky, s M3 je to ale o dost horší, u třetí třídy tě to už hází do hry se silnějšími soupeři a je docela problém vůbec prorazit pancíř nějakýho monstra, který tě dá jednou ranou. S velkým dělem spíš sniperuješ, s rozsévačkou jdeš víc na tělo, ale chce to neútočit sám. V dalším průběhu se ta rovnováha sil možná ještě mění, ale teď u M3 už začínám mít s touhle taktikou problém :).
Má te někdo ocenění Snipera? Já jich v betě měl plno, a teď ani ránu. A jak jsem projížděl pár profilů, tak ho všeobecně nikdo moc nemá. Zase zvýšili nároky?
...a musí být v elitním stavu (všechny vynálezy vyzkoumané).
Mám dva sloty s ruskými tanky. U toho prvního mám něco přes 4k xp, ale moc s ním už nehraji, dá se to nějak převést na ten druhý tank? Jinak moc se nechytám kua.
Záleží jak ho chceš používat. Na odstřelování je určitě lepší kanón, který střílí jen jednou, ale zblízka má výhodu rychlopalný, protože máš větší pravděpodobnost zásahu.
S kamarády můžeš hrát jen když máš premium účet. Tvůrci naznačili, že tuhle podmínku možná v budoucnu zruší, ale do té doby je jedinou možností začít bitvu ve stejný okamžik a doufat, že vás matchmaker dá do stejné bitvy.
Dáváte přednost rychlopalnému kanónu, nebo 45 mm? A ještě o friends. Jde nějak dosáhnout, abych s kámošem hrál ve stejné hře?
Heh, ale dalo mi zabrat rozjet lavečku. O autech si může nechat jen zdát.
RedDwarf_Cz: To není pocit... Ona je to přecejenom ruská hra=)
Simple verze: Vertikální křivku neřešíš, hra jí řeší za tebe. Pouze musíš "předstřelovat" do stran, pokud se vozidlo hýbe.

Potenciální rozptyl střely máš zobrazený tím bodovým kruhem kolem středu zaměřovače. Pokud stojíš a míříš, tak se zmenšuje jak v FPS, ale to už ti asi došlo.
Asi půjdu do ruských strojů. Normálně mám raději němce, ale nějak mám pocit, že ruské tady vychází líp.
RedDwarf_Cz: Balistická křivka funguje ale ne až tak moc, jak by člověk zvyklý z her předpokládal. Když budeš odstřelovat, miř přesně (myslím stojící cíle, ne ty jedoucí). Ovšem záleží, v jakém úhlu trefíš pancíř (tak se někdy nediv dělem, které má dvojnásobnou průraznost, než nepřátelský pancíř, dotyčnému neubere ani procento).
Rozptyl samozřejmě... Každé dělo ho má jiné. Nejmenší mají zřejmě Němečtí stíhači (0,3m na 100m), největší nějaké SPG. Když jsi v pohybu, daleké cíle nemáš moc šanci zasáhnout.
Vadnou munici mít můžeš, pokud tě do ní trefí. Tzn. chvíli nebudeš moct střílet, ale posádka to časem (v závislosti na dovednostech či vybavení) opraví a pojede to zhruba tři/čtvrtinovou rychlostí.
RedDwarf_Cz: Samozřejmě. Od toho tam taky jsou=) Fígl je ale v tom, že nesmíš být sám (ideální jsou tak 2 lehké a jeden stíhač) a musíš kolem těch těžkých prasata kroužit a pálit jim do zadního pancíře podvozku. Jinak moc šancí nemáš.

Jo a beru zpět. Za stání a nic nedělání v bitvě není ani jedno XP či kredit.
Say: Když do tebe napálí nepřítel a bouchne, tak máš naopak bodík zadara a to se naštěstí stává častěji. :)

(A už se mi i taková situace stala z pozice narážejícího, kdy to imo chyba naraženého skutečně byla, ačkoliv se pravděpodobně během předešlé minuty ani nehnul. Seknul jsem to obloukem s A-20 za kopeček abych utekl před palbou a v křoví tam bylo zavrtané něco amerického těžkého (a nepoškozeného), ačkoliv za patnáct metrů vzdáleným svahem se ostatní mydlili s nepřítelem.)

A tanky na nízkém tieru mají naopak nejmenší detekovatelnost, kamufláž nekamufláž. Čímž tedy netvrdím, že detekce občas nefungují trochu všelijak...
Tak jsem se dozvěděl, že když stojím v křáku a najednou se vedle mě (rozuměj 5 metrů ve hře) objeví nepřítel (na levelu II. zpravidla nemůže mít vysokou kamufláž, už vůbec ne teď a ani tak to moc nejde) tak to není chyba rádia ani ničeho dalšího, ale prachsprostý bug. Bude opraven v dalším patchi. A tak jsem si je mohl vychutnat=/

Taky by mě zajímalo, proč ztratím frag, když do mě napálí přátelské vozidlo a vybuchne na místě. Dyť já za to sotva můžu=(
Say - Jo, Marder II je bezva. Nejen kvůli průraznosti, ale taky kvůli tomu, jak hodně může otáčet kanón. Plánuju si ho nechat i po vynalezení Hetzera
Akhera: A právě proto mám rád ty Německé stíhače. Zejména ten Marder II je se svým dělem natolik dobrý, že nemá šanci potkat v bitvě kohokoliv, komu by neubral minimálně 20% za ránu. Se scouty je zábava, ale jak říkáš... Když nemá šanci kohokoliv ani škrábnout, je to otravné. A za ocenění XP samozřejmě jsou.

Jinak z level 10 mi přijde T30 nejlepší, možná také kvůli ní pojedu na ty Americké špeky.
Hamster - Já myslím, že i za získání achievu jsou nějaké XP, ale ruku do ohně bych za to nedala.
Say - Jo, šlo to rychleji než jsem čekala. Myslím, že do konce týdne uvidíme první IS-7, Maus a T30 :) Ale mně spíš šlo o to, aby jich bylo aspoň málo. Když se sem tam dostanu mezi tier 8, tak mi to nevadí, ale když je takových her většina, tak je to frustrující.
Akhera: Aha, to je pěkné. Na věci to ale moc nemění, jelikož za achievment samotný stejně žádné expy nejsou. Tam jde hlavně o to okouknutí co nejvíce nepřátel dokud se nerozprchnou a já to tak nazval jen abych zněl streetwise... :)
Akhera: Pokud budeš zoufalá v bitvě kde nemáš moc co změnit, tak vždycky je možnost využít rychlosti a zkusit si zajet vyzvednout Spottera, což je na některých mapách i poměrně snadné (třeba zrovna ten Himmelsdorf). Aspoň pětikilo ti z toho při výhře kápne a s premiem jsem takhe jednou vytáhl snad i nějakých 1100xp za hru. Imo jde ale stejně o zbabělejší variantu, jelikož poctivé scoutování v kombinaci s arty není zas tak neefektivní, ale jako varianta to je.

Say: To pak možná dobře jak malou šanci mám se s tebou ve hře setkat.
Akhera: Jak vyhnout bitvám s vyššími třídami?

Btw, ruské střední nebo americké těžké?
Dokonce jsou jen tři - Malinovka, Himmelsdorf a Pagorki. Nevím proč to ale tak zavedli. V uzavřené betě to ještě nebylo, takže já jsem si s MS-1 zajezdila i jinde :)
Jinak už jsem se konečně dostala k té zpropadené A-20. A těm bitvám s vyššími třídami jsem se nevyhla kvůli těm pitomým premiovým M6A2E1. Nevím jak to tentokrát přežiju. Asi budu muset utratit nějaké zlato za převedení zkušeností.
Redfield: To protože level 1 se nikdy na jiné, než cca 4 mapy nedostane. Malinovka je mezi nimi.
Say: To praktikujeme v pěti lidech. Bývá sranda, když se nám podaří dostat do stejné bitvy.

Jinak, taky vás to tak často hází na Malinovku? První dva dny mi jí to házelo snad každou druhou bitvu, dneska míň, ale taky jsem na ní často. Za to třeba Himmelsdorf už jsem neviděl ani nepamatuju.
Hamster: Ti vych*anější nechávají některé tanky rovnou v bitvě a opustí ji ihned po načtení. Vždycky nějaké XP naberou a mezitím jedou s jiným tankem. A já to asi začnu taky dělat.

Jo mimochodem s kamošem jsme přišli na to, jak si spolu zahrát, aniž bychom měli premium a platoon, který stejně snižuje bodové hodnocení Je to blbost, ale funguje=) Tři, dva, jedna, start naráz. Když jsme v opačných týmech tak si můžeme bonzovat hráče a je to docela vtipné. Už chápu jak můžou arty či TD oddělávat nepřítele na slepo s velkou účinností.
Javor: Ještě taková nevyžádaná rada - Jeď aspoň dva vývojové sloupce zároveň. Pokud to v bitvě schytáš a vypadá to, že potrvá ještě dlouho, tak můžeš klidně vyskočit (exit battle) a jet novou bitku s jiným tankem naprosto bez postihů. Když ta předešlá skončí, tak se sice nepokocháš statistikami, ale dostaneš vše jak máš.
Každý člen posádky normálně dostane tolik xp, kolik jsi získal za bitvu. Pokud to máš zaškrtlé, tak se vezmou ty tvé získané expy a rozdělí se mezi posádkou. To znamená, že pokud máš třeba 4-členný stroj, tak při zaškrtnutí každý dostane o 25% navíc.
Díky za informace. Samozřejmě jsem ale včera ještě na jednu věc zapoměl. Když už mám u jednoho stroje vše vyzkoumáno, je tam ta volba, kdy zkušenosti přecházejí rovnou na posádku. Když jsem ale šetřil na Stuarta, tak jsem celkem dlouho lítal s touto možností zaškrtnutou, ale nijak extrémního bonusu jsem si nevšiml. Vyplatí se to teda?

A musím říct, že je to silně návyková věc, dneska jsem toho moc nenaspal a když jsem konečně zalomil, slyšel jsem stále skřípění pásu a duté odrazy střel od pancíře. Možná na to ale měly vliv ty kávy v šest večer.
Javor: Výbušná hlavně dělá víc kritických zásahů, tzn lépe ničí jednotlivé části tanku, ale neubírá moc HP. Nejvíce je účinná na tanky s otevřenou posádkou, ti pak padají jak hrušky.

Jinak co se posádky týče... Akhera ti vypsala teorii, já to měl v praxi tak, že ze začátku jsem kupoval novou posádku pokaždé ale někdy od 5 levelu jsem je přetrénovával, protože se doba strávená s posdákou s vyššími levely tanků zvyšuje - je jich škoda.

Se stromy se to má tak, že když se zaměříš na jeden národ, hodně upgradů už budeš mít později vynaleznutých (např. rádia na vyšších levelch používají všichni Němci stejná, Rusové to mají podobné s hlavněmi, atp.) = trochu rychlejší postup.
Pokud se nepletu, tak HE munice řeší průraznost taky. Pokud prorazí, tak dá dmg plný (který je větší, než u AP a navíc víc kropí do modulů a posádky) a jen pokud neprorazí, tak je poškození omezováno, jak tvrdí Akhera. To víceméně znamená, že se hodí buď proti hodně slabým pancířům, nebo naopak pancířům, které tvé AP prorazit nemůže.

Jo a posádku bych osobně asi doporučil spešl pro každý stroj, ačkoliv tedy žonglovat s nimi jsem přiznávám nezkoušel. :)
Javor - Vítej v klubu. Už se od toho neodrthneš :)
Při přecvičování za 50% (zadarmo) si posádka udrží 80% svých zkušeností, když je vozidlo stejné třídy (lehký/střední/těžký tank, stíhač tanků, dělostřelectvo) a 60% když jiného. Při 75% přecvičení (20 tisíc za každého člena) si udrží 90% při stejné třídě a 80% při jiné, nebo bude mít 75% pokud by pod to klesnul. Vyvoď si z toho závěry sám.
AP munice je buď a nebo - buď prorazíš a způsobíš maximální poškození, nebo neprorazíš a nezpůsobíš nic. HE munice poškozuje vždy, ale její síla je ovlivněna tloušťkou pancíře. Taky může poškodit i když těsně mineš.
Když vedou dvě cesty, stačí jedna.
Tak jsem se do toho také pustil. Takže pár takových hloupých dotazů. Je lépe užívat jednu posádku a pořádně si ji procepovat a střídat ji pro jednotlivé vozy, či mít v každé káře jinou? A jaké jsou postihy, když jsou v tanku, na který nejsou vytrénovaní, či jak moc velká ztráta je zkušeností při převýchově na jiný stroj? A má na to nějaký vliv podobnost modelů (jako třebas M3 a M5 Stuart)? Jakpak na tom je s užitečností HE munice, a vedou-li k vehiklu dvě vývojové cesty, je třeba prozkoumat obě, či stačí jedna (teď mám pro změnu na mysli Easy Eight)?