Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@DarkMaster Studio (04.11.2021 15:14): copak Silencio. Graficky spíše nelíbivé, hlavně ta "vytrína" mě hodně praštila do očí a v jednom místě jsem se dost hnusně zasekl (dveře na půdu, kdy jsem pak podle návodu měl v kuchyni najít vidličku, ale kliknul jsem na špatné místo místo na zámek a v kredenci mi místo vidličky vyskakoval pořád jen ten deníkový záznam), ale přežil a dohrál jsem to bez úhony.

Když už jsem si dal za úkol dohrát všechny české adventury (včetně freewarových, na které jsem měl spíše štěstí, než smůlu), tak holt dříve nebo později dojde i na ty hororové:-)

Asi takhle - Silencio je sice ošklivé, ale na rozdíl od Mountain hotelu jsem to dohrál a bavilo mě to. Mountain hotel je sice pokročilejší, ale nemám v lásce ani horory, ani procedurální generování či survival (čímž odpadá jak Amnesia, tak Resident Evil nebo Silent Hill). Pokusil jsem se v mém procentuálním hodnocení férově zhodnotit jak objektivní kvality hry, tak i subjektivní pocity, které jsem z ní měl.

Osobně bych všem, co to hodnotili na 5-15 procent doporučil skvosty jako Dinky Island nebo Detektiv případně produkci Mystery Studio.
Ovšem na druhou stranu by se asi mělo přihlédnout i k tomu, jaké nástroje měli tvůrci tehdy a dnes k dispozici a vytvořit něco v malování a v basicu (příklad) nebo v čem oproti nástrojům jako Game Maker Studio či AGS...
@Fingon (04.11.2021 10:48): Jakožto autora této menší hry mě po jedenácti letech, kdy jsem Silencio již v podstatě vypustil z hlavy překvapilo, že se u něj zde objevil komentář a přivedlo mě to k tomu, abych si jej po deseti letech stáhl a dal si autorské hraní. Většinu úkonů jsem si mlhavě pamatoval, ale i tak jsem se nevyhnul zoufalého zkoušení "všeho na všechno". Silencio byl v podstatě první samostatný projekt, který jsem dělal v prváku na střední. V té době samozřejmě frčela čerstvě vydaná Amnesia a já hltal novinku od tvůrců Posla Smrti, Alter Ego. Myslím, že inspirace zejména těmito dvěma tituly ze Silencia kape na každém kroku, nemyslím si, že by to byl nějaký velký problém, ostatně Amnesia konkrétně se zasloužila o vznik obrovského množství dalších klonů, tu více (Outlast), tu méně (Daylight) povedených. S vizuální stránkou a celkovou hratelností je to již samozřejmě horší. Bylo mi tehdy patnáct a nevěděl jsem pořádně, jak vyřešit X technických problémů, tak jsem to všechno patlal dohromady páté přes deváté a ke konci se to celé začalo celkem zákonitě sypat, když jsem potom poprvé dokázal hru projít od začátku do konce bez pádu programu, či zásadnějších chyb (např. mizení předmětů z inventáře), byl jsem v sedmém nebi a připadal si jak John Romero :-) úsměvné, ale Silencio byla opravdu moje první větší hra, která dokonce (!) měla příběh. Ten mi samozřejmě s odstupem deseti let nepřišel nikterak převratný, ale když pominu vysoké množství překlepů v textech a samozřejmě samotné finále (to jako jediné jsem si nepamatoval vůbec, takže se mnou cuklo :-) ) , tak jsem se při pročítávání starých deníků od bývalých majitelů "toho domu" celkem bavil...je to taková fanfikce člověka, který je od čtrnácti let fanouškem Stephena Kinga. Na starém disku jsem našel původní zdrojáky ke hře a skoro mě láká dát si po letech reparát. Při autorském hraní jsem našel tisíc a jednu věc, kterou bych dnes celkem pochopitelně řešil jinak (používání předmětů z inventáře, jejich kombinování navzájem, puzzly nejsou na první pohled vždy zcela zřetelné, na finální kapitole jde vidět, že už jsem to tehdy chtěl mít "honem rychle hotové", pozadí z fotek s mizerným paint efektem také není zcela ideální, sneslo by alespoň větší rozlišení, ukládání hry by mohlo být možné kdekoli a nejen pomocí psacího stroje (RE copyright)). Samozřejmě časové možnosti jsou dnes již trochu někde jinde a doba Velkého Chytráka a podobných serverů, kde se každý měsíc objevovaly desítky nových menších her a hříček od nadšenců z Česka a Slovenska, přičemž někteří z jejich autorů se v průběhu let vypracovali o několik úrovní dále je již nenávratně pryč. A také je otázka, zda by to někoho dnes ještě vůbec zajímalo, malé freeware a indie hry dnes mají opravdu šanci výrazněji uspět pouze, když si jich všimne nějaký větší streamer, ale to je samozřejmě pouze můj subjektivní názor :-)
Tady je download na hru:http://www.yoyogames.com/games/149775-silencio-part-one
A tady na návod:http://www.edisk.cz/stahni/67250/Silencio_I.doc_26.5KB.html