Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@H34D (16.10.2025 06:20): Popravdě jsem ani tak nemyslel vyváženost ve smyslu pvp/frakce vs frakce, ale spíš ze single player pohledu, a taky ve smyslu překombinovanost vs jednoduchost, nové mechaniky (oproti HoMM3) atd.

Co se pvp týče, tak tam se toho nebojím (resp. viděl jsem tvá videa :)
@H34D (16.10.2025 06:20): já jsem ještě Olden Era spíš dvojky a jakmile měl někdo černé draky, tak byl neporazitelný.
Hrávali jsme hot seat třeba v pěti lidech u nás doma a všichni si brali "dragonský hrad".
@7c (15.10.2025 16:33): Tak zrovna o vyváženost se fakt bát nemusíš. Přijde ti snad Heroes III vyvážené? Mrkni na moje srovnávací video frakcí, kde jsem dělal i jednoduché simulace soubojů https://youtu.be/oQMTUZAtXlA?si=V7a_LO_pt6XgskNm uvidíš, že některá města prostě dostávají na prdel. A to se bavíme o HOTA, kde je balance ještě mnohem lepší než v původním Heroes III.

Na Older Era pracují lidí, kteří si dali za cíl, aby hra byla použitelná i pro esport. Třeba zrovna nejlepší hráč Duelu v Heroes III už před rokem přestal streamovat a stal členem jejich týmu, aby pracoval na Olden Eře a myslím, že má na starosti zrovna testování a balanci. Po této stránce mám plnou důvěru.

Horší je to s tou grafikou, no...
Jsem rád za každého skalního fanouška trojky.

Jsem smutný, že pokračování příběhu a světa čtyřky v Heroes už prostě nikdy nebude :D
Už na první pohled je hra vizuálně příliš infantilní - někde mezi Warcraft III a League of Legends. Vyzkouším demo, ale obávám se, že ani bezchybné herní mechaniky nepřekonají můj odpor k tomuto vizuálu.
@Jab (15.10.2025 07:55): Tak i české firmy sídlící na Kypru můžeš přehazovat vidlemi, je to jedna z populárních destinací, i když pro Rusko je to ještě lepší (navíc s bonusem, že tam máš dobré využití pro své jachty) .-)

Ale nemyslel jsem to nějak vyloženě negativně, u Olden Era se obávám hlavně věcí z druhého odstavce - visuálně hra vypadá dobře (pokud bude vyladěný výkon - svižnost UI a nahrávání - a chyby).
@7c (14.10.2025 18:27): to není poprvé:). Teď koukám na číslo 5, které se asi taky ještě hraje ne?

 Společnost založil v roce 1996 v Moskvě Sergej Orlovskij.

Teď jsem si koupil tuzemské Heroes of Science and Fiction a též to není špatné:).
@Feidias (14.10.2025 18:03): From Russia with Love :)

Otázka, jak se jim podaří vybalancovat frakce a herní mechanismy - asi nechtějí být přímo kopie HoMM3, takže mají hned o problém navíc.
Tak jsem tam včera pár hodinek bouchnul a zatím celkem dobrý.

Hrál jsem ze Necropolis a je teda strašlivě OP. To, že kosťáci můžou mít luk je strašlivě silný. Ve 4. měsíci jsem jich měl přes 5 tisíc. Není vybalancovaný systém financí. Většinu hry jsem měl strašně moc peněz. Trochu jsem přehlídnul, kde bereš alchymistický prášek, kterej je prakticky motorem hry. Nápad, že se získává z artefaktů je skvělej, protože v HOM&M3 (především v HOTA verzi) mám vždy úplně plný inventář nepotřebných artefaktů.

Dobrej nápad mi přijdou novinky jako zákony, učení se kouzel za suroviny a po vylepšení všech abilit, tak za nový level dostaneš zlepšení základního skillu.

Hrozně silná mi přijde abilita, která umožňuje použít dvě kouzla v jednom kola, ač za cenu útraty více many.

Co mě moc neoslovilo je design jednotek. Přijde moc přeplácanej na úkor přehlednosti a jednoduchosti. 

Bugy jsem měl pár vizuálních, ale hrozně otravný je, že se v centru pro nákup jednotek neustále vrací k defaultní variantě jednotek a musím pořád přepínat na mnou preferovanou variantu. Navíc, u Necropole je jedna z jednotek prohozená a vždy se koupí ta druhá, než která se zobrazuje.

Na alpha verzi, ale celkem kvalitní zábava na celkem dlouho.