Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já teď zažívám velice Vagrant Story like zážitek s Lightning Returns. Škoda, že je ta hra příběhově za zcela odlišnými FF13 a FF13-2. Ještě mám nějaký DLC resty u jiných her a pak se do toho pustím naplno.
Škoda, že hodnocení nepřibývají. Zážitek to byl opravdu unikátní, a Vagrant Story by si zasloužil o něco větší expozici.
@Ringo (03.08.2024 02:42): Přesně tak, měl jsem to úplně stejné. Za ty roky jsem VS zkusil minimálně třikrát, a až nyní jsem dokázal vytrvat. Není to úplně user friendly hra, ale věděl jsem, že mě bude bavit pokud tomu dám čas (nakonec mi retro arch ukazuje 36h, ale je v tom i 5h "prvního" pokusu a hodně velké zdržování u úpravy a crafťění zbraní).

Ale doporučuji dát Vagrantu ještě šanci, tento rok jsem nejraději za zářezy v podobě Ultimy Underworld, Mizzurny a právě Vagrantu. Plus na geniální konverzi na Thiefa Black Parade, ale to nebyl dlouhodobý rest.

Ještě trochu doufám, že se odhodlám na podzim do Ambermoonu.
@Drolin (komentář): Asi jsi to měl podobně jako já. Vagrant Story x krát rozehraný, x krát jsem skončil někde, nevím kde, s tím, že si to sakra musím nejprve pořádně prostudovat, protože mi to nějak nešlo a procházet to jen tak stylem různých pokusů nikam nevedlo, no a tím se to odložilo na někdy a odkládám to do teď. Takže to snad jednou taky rozseknu a konečně dohraji, když už jsem si to kdysi zakoupil originál..
@Peach (16.06.2024 21:36): Jo jo, to jsem měl podobné :). Takto už to vypadá snadně. Snowly je určitě oprávněně konečná pro více hráčů.

A to je pravda, pár přeskoků bylo hodně o náhodě, zvláště ten za mě na pohyblivé plošince a se skokem na dvě bedny přes průrvu. Tam se to povedlo třeba na třicatý pokus.
@Peach (16.06.2024 20:48): Do té doby má hráč slabší gear, a ani buffy nepomohly. Ale zase je na vzpomínat, dlouhý souboj s drakem, při kterém docházely podpůrné předměty a bylo to o té trpělivosti vydržet a doufat, že padne. To bohužel pak už soubojů zvláště v závěru neplatilo, a takový krab, který vypadal majestátně, to měl za pár.

Ještě mi úplně nepasují krabicové puzzle, ale zase v tom počtu soubojů dají do hry změnu hratelností. Ale působí, že jsou ve Vagrantu aby se natáhl čas.
@Drolin (16.06.2024 20:17): Na oba zmíněné bossy už má hráč Luft Fusion a Soil Fusion, takže to bylo jen o neznalosti. Se zmíněnými buffy a dobrou zbraní padnou na pár rán.

Komentář psát nejspíš nebudu, vypsala jsem se k této hře dostatečně v diskuzi :)
Skvělé (akční, taktické) RPG. Neprávem opomíjené, ale je náročné a komplikované, takže je to pochopitelné. Líbil se mi zvláště design propojeného světa, a po pochopení i celý systém výroby zbraní a vylepšování skrze gemy.

Jen tedy, nakonec se emulátor zastavil na 956 savech (!), aneb nebezpečí číhá za každým rohem, doba hraní přes 25 hodin (celkově 36+ hodin i s nahráváním) a nejhorší souboj byl opravdu ve Snowfly Forest (drak, 500+ HP, udělovaná dmg kolem 1-5 dmg - trval možní i hodinu) a v následné lokaci (Air Elemental). Po získání Norse Sword a gripů na tři gemy už ale padl každý druhý boss na pár seků. Až na finálního bosse, což je naprostý nesmysl v designu a extrémně protahuje délku svým nic neděláním a rotací (frustrující, zdlouhavé a nesmyslné). Vizuální styl a celkově atmosféra je ovšem geniální, a v rámci PSX je to až ojedinělý počin. Pokud bude nálada, tak napíšu komentář (pokud se nechce Peach :), protože tato hra si zaslouží pozornost i dnes.
Dohráno. Na počítadle času mám 23 hodin, ale dost jsem loadovala. Ve chvíli, kdy pochopíte všechny mechaniky, tak se z toho stává vynikající hra, ale proces jejich zjišťování a učení vám pravděpodobně zabere dost velmi frustrujících hodin, kdy jsem vůbec nechápala, jak Vagrant Story mohl někde dostat skvělé hodnocení.

Na 10/10 to ale není kvůli hrozně zastaralému UI, manipulace s bednou a buildem, crafting, ukládání, (+ kouzlení,) všechno je skvěle vymyšlené, ale extrémně zdlouhavé. Tohle zrychlit, překreslit textury, znovu vydat a byl by z toho opět hit.

Info k final bossovi: Na řadě míst na netu píšou, že se u něj nejde dostat nad 0 dmg / 0% a je potřeba jej porazit chainováním. Není to pravda, jde (i bez craftingu) z nalezených předmětů poskládat build, se kterým se full buffed dostanete na cca 40 dmg / 50+% a pak už se dá zabít docela v pohodě. Já poprvé využila break arts a padl do minuty. Ale sejmul mě teda hodněkrát, než jsem přišla jak na něj.
Začínám mít pocit, že to půjde dohrát. Zvládám už 6x - 8x chainy, maximum mám 10. A vždycky když narazím na oponenta, kterýmu dávám 0 - 5 dmg, tak stačí vyměnit zbraň (zatím mi vždy stačilo piercing nebo blunt, edged jsem snad nikdy nevyužila), hodit nějaký buffy a debuffy, využít elemental weakness soupeře a najednou je z toho 50 dmg za ránu, takže na jeden až dva chainy jsou dole. A to jsem ještě nikdy nepoužila defense chain ani break art, takže jsou tam ještě rezervy.

Víc než bossové mě teď trápí bloudění a to že mě hra vytrestala za to, že s sebou nenosím long range zbraň a alternativou bylo přeskočení propasti, což mi zabralo asi půl hodiny... jeden blbej skok!
@Peach (06.06.2024 03:35): To se mi právě stalo!

Ale zatím jsem nyní neměl čas (ale Air Elemental se jeví jako solidní překážka, se svojí magií, a tím, že dostvá cca 0-10 dmg).
Tak Snowly Forest taky pokořen... snad se nezaseknu hned o kus dál :D
Nadešel čas tomu dát další šanci... bude příprava frustrační tolerance na Elden Ring DLC.
Tak, Snowly byl náročný, zvláště když mám stále první vycraftěný meč z prvních levelů (takže jeden z bossů dostával dmg 1-5, a většina útoků končila promáchnutním - což při HP 510 je problém :). A stále více mi Vagrant přijde jako semi turn based Dark Souls. Je to stále návakové a skvělé.

@PRIVATE MARTIN (30.05.2024 12:57): Přesně, na zkoušku klidně stačí model 35XX (recenze).
@PRIVATE MARTIN (29.05.2024 21:10): Konkrétně v pSX 1.13, ePSXe, a nyní v RetroArchu na RG35XX H (doporučuji na NES, SNES, Megadrive a PSX tituly :). A ještě jsem objevil retro achievmenty, takže ještě o trochu větší motivace hrát v tomto novém rozhraní.

@Ringo (29.05.2024 21:53): To tedy, krabičku (case) ti každopádně závidím :).

Vedle Policenauts to byla jedna z prvních her, co jsem z PSX knihovny emuloval, a i roky po vydání mi obrazně spadla čelist kvalitou úvodního intra (střih, atmosféra, estetika), ale koplikovaností obsahem a ovládáním (na klávesnici) jsem se dále ve hře nepodíval. Tento rok to mám ale vedle Ultimy Underworld (splněno) a Ambermoonu na nejvyšší pozici - takže pokud nebudu zlomen, jako kolegové, Snowly forestem, tak určitě chci dohrát.
Tak již čtvrté rozehrání (první v emu, následně po letech v emu, nyní ztráta dát), a je to stále lepší. Atmosféra a hratelnost nemají chybu.
Red: :D
Problem je ze streamovat z ps3 kde tu hru mám nijak přímo nejde, to zacla umožňovat až ps4 a tam ta hra spustit nebo koupit nejde. Ja teď mám ps3 období a hraju hlavně tam a uz asi týden špekuluju jak to udělat abych z ty ps3 ten stream nebo aspoň záznam dostal. Nějaký možnosti jsou v kombinaci mobil+chytrá TV ale zatím se mi to nepodařilo. Jediná možnost pro mne je pořídit záznam s komentářem mobilem. Proste nahrát přímo obrazovku TV a do toho mluvit. Ale ta kvalita je bidná a real time stream takhle nejde. Musel bych koupit nějakou streamovaci skříňku a zapojit do toho pc a ps3 ale to je dost velká investice na těch 45 odběratelů co mám :)
A streamy z ps4 jsem teď přes prázdniny zrušil, ale příští měsíc snad zas něco bude :)
PS: a určitě jsi neviděl těch asi 50 hodin streamu z Pathfindera Wotr :D
Je škoda, že tu není nikdo, kdo by byl schopný udělat nějaký stream, který by takové jrpg představil. Vlastně tu někdo takový byl, ale poslední dobou to hrozně fláká.
Jsem si pustil začátek hry a celý to intro v enginu hry mi přijde na tu dobu a ps1 možnosti neuvěřitelný. Je to úžasné dynamický a filmový. Pak ta hudba, nasvícení, střih a i třeba zakomponovani credits titulku má svojí roli. Credits titulky vždycky intro přeruší a odstartují novou scénu a spustí se další hudební motiv, to je taky super. Kdyby to mělo dabing je to úplně dokonalý. Plno dnesnich her takovouhle parádu v enginu hry nedá ani kdyby se stavělo na hlavu. Samo tím nemyslím kvalitu grafiky. Je to jak starej obraz v muzeu kam ho chodí lidi obdivovat :)
Plus nově přidaná zajímavost ohledně úvodu hry.
@Charllize (10.09.2022 21:09): Tím spoilerem si určitě myslel Snowfly Forest. Než mě napadlo najít si mapu, tak jsem se tam ztratil a netuším, kde jsem. A ani v té mapě se pořádně nevyznám. To je hrozný bullshit... :)
Pěkná hra. Čekal jsem, že to bude trochu nepřístupné, neb PS1 hry zrovna kvůli ovládání moc nevyhledávám, ale hraje se to fakt dobře. Ani si nedovedu představit, že by to mělo dostat remake, úplně by to zabilo to "kouzlo" spojené se soubojákem. Nějaký remaster by ale bodl, bohatě by stačilo přidat dabing a spustit to na moderních konzolích. Každopádně vizuál je na svou dobu úplně topový. Ty cutscény a intro... parádní atmosféra.

Nejsem teda moc daleko, zatím jen v Town Centre West a ukazuje mi to 4 hodiny hraní, ale baví mě to, tak snad se někde nezaseknu a dohraju to. :)
Nejde ani tak o to, jaká to byla podívaná, hra ma bezesporu svůj styl i na dnešní dobu a nevím, jestli bych chtěl vidět nějaký remake, už by to nemělo tu atmosféru, maximálně by to chtělo remaster, trochu vyhladit, zpříjemnit ovládání. Jestli si dobře vzpomínám, tak mě ten gameplay dost narušovalo lození po různých bednách v 3D, nevím, jestli tam nebyly i nějaké sokobanovité pasáže a taky nějaké puzzly na čas. V plošinovkovém zpracování bych to pobral jako další metroidvaniovku, ale v 3D to prostě nesnáším.
@Marcusss (13.11.2018 11:47): Vypnul jsem to u toho, když začal chválit, jak je anglická verze lepší, protože přidává věci, které v originále nejsou (za tohle bych automaticky mazal lidi z internetu). Každopádně nejhorší dopad Vagrant Story je její vliv na jistého arogantního Maďara a jeho Gary Stu mod pro Baldur's Gate 2 :)

@Drolin (13.11.2018 12:19): Hra je sice fajn, ale bohužel trpí dobou svého vzniku (3D na PS1). Což ji IMO odsuzuje do propadliště dějin :( Znovu ji už nejspíš hrát nebudu (pokud nevznikne nějaké hodně vychytané rozšíření emulace).
Mně moc ta hra nesedla, ani nevím, jak daleko jsem se dostal, takže hodnocení zde dávat nebudu, ale těch 70% bych jí možná dal. :-)
@Marcusss (13.11.2018 11:47): Měl by si, asi jedna z nejvíce zajímavých her daného období. Už jen intro a uvedení hry je nadčasové. Osobně mám hodně vysoko v žebříčku cílů další vyzkoušení VS.