Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Fritol (17.11.2022 13:52): Ďakujem, moc si to cením! Zatiaľ v tej fázy nie sme, chceme mať najskôr v rukách pevný build a potom zvážime všetky možnosti financovania. Všetko má svoje pre a proti :)

Určite o tom ale budeme informovať.

Ešte raz díky!

Ivan
@Vranygrai (17.11.2022 13:40): Díky za vyjádření, hned to zní nadějněji. Tak hodně štěstí se sháněním externích financí. Aj bych ti klidně přihodil na crowdfundingu, abych tady jen blbě nekecal. :D

Snad to bude mít lepší osud než zmiňované Last Oricru a při marketingu neuděláš stejnou chybu jako CBE se Someday You'll Return, protože ze zasazení si ve světě nikdo na zadek nesedne a domácí hráči to nezaplatí.
Zdravím do diskusie. Predne chcem poďakovať za zaradenie do databáze!

Ku komentom sa pokúsim vyjadriť súhrne, nakoľko sa jedná o pár rovnakých bodov a chápem vaše obavy/kritiku.

-Veľkosť teamu: To, že som doteraz na tom pracoval vývojársky vlastne sám, neznamená, že to tak plánujem i dokončiť. Nie som blázon :). V súčasnosti vstupujeme do fáze Vertical Slize a mam dohodnutého jedného tech artistu (perfomance a optimalizácia) a 1-2 3D grafikov (ďalšie modely). Do ďalších fází budeme postupne priberať nových ľudí, ale to už bude vyžadovať externé financovanie. Teraz to tiahnem "zo svojho".

-Rozsah hry: Na prvý pohľad verím, že to pôsobí ako obrovská hra, ale nesnažím sa robiť komplexné open world RPG. Hra je primárne (krátke) narrative-driven akčná adventura. V malom svete, veľké divadlo. Scale hry som konzultoval s rôznymi tvorcami a ľudmi z oboru, a tak verím, že je nastavený zvládnuteľne a reálne. Navyše práve z dôvodu reálneho nastavenia produkcie je hra koncipovaná ako trilógia pre lepší scalling. To samozrejme ukáže úspech prvej hry, ale jedná sa o zámer.

-FPS drop v traileri: Bol som si vedomý, že to bude "problém". Nejedná sa však o gameplay trailer, ale o oznámenie hry, kde som primárne chcel komunikovať tému, žáner a smer. A tento účel to splnilo. Hra je momentálne v early alpha, FPS bežia okolo 30 v otvorenom svete, okolo 60 v uzavretých lokáciách. Na videu je však kadžý výkyv poznať oveľa viac než pri hraní buildu. Celková optimilizácia je však dlhodobý proces a máme stále času dosť.

-Vizuál/Unity: Niekomu sa hra páčiť nemusí a beriem to. Opäť hovorím, sme v early alpha a grafika sa bude vylepšovať časom. A Unity je jedným z dvoch popredných enginov na vývoj hier, ak niekoho odradí len to, že je to v tomto robené, tak tam sa ťažko komunikuje ďalej. Ako v každom inom engine, sú v ňom robené dobré i zlé hry.


Každopádne, cením každý konštruktívny komentár, obavy sú pochopiteľné a keby som ja sám žiadne obavy nemal, tak by som bol čistý blázon. Ale sú to práve obavy a pochybnosti, ktoré ťa dokážu udržať pri zemi. A ja verím, že na nej stojíme pevne.

Díky za diskusiu,

s pozdravom
Ivan, autor

Dire Badger Studio
@JohnCZ (17.11.2022 12:28): Pravda, bojoval jsem ohněm s ohněm, měl jsem to napsat jinak. Osobně zainteresován nejsem, nicméně když už někde (omylem) přečtu Tulareanuse, tak vidím rudě. O toho člověka bych si neopřel ani kolo. Takže k diskuzi se vrátím raději až po delším čase - po nějakém významném pokroku ve vývoji.
@H34D (17.11.2022 12:16): Při vší úctě, do extrémů jak hysterka jsi to tady ale vynesl ty svým postem. Chápu, že jsi asi do projektu nějak osobně zainteresovaný, ale Frit má pravdu. Vypadá to takhle na první pohled celkem mizerně. Už jen proto, že někoho vedlo dát do traileru trhající se ukázku gameplaye. To nikdy nepůsobí dobře a alespoň mě osobně to vždycky dokonale odradí.

Jinak ale netvrdím, že z toho ve finále nakonec nebude obstojná hra, už jen to téma mě zajímá a budu projekt sledovat. Vývojáři by nicméně měli na takové prvotní reakce hledět s odstupem a vysosat si z nich to podstatné. V jejich vlastním zájmu, pokud chtějí, aby jejich hra byla dobrá, úspěšná a něco jim i vydělala.
@M.a.t.t. (17.11.2022 12:05): Jo, já mu taky chci fandit, ale od pohledu je jasné, že toto není v možnostech jednoho člověka. A už jen to, že vypustí do světa video s gameplay ukázkou, která se seká, je prostě amatérismus, který nepůsobí dobře.

A celé je to "zajímavé" jen tím zasazením a původem, jinak by tomu nikdo nevěnoval pozornost ani na DH, protože Steam je fakt plný podobných RPG a nikdo o nich nediskutuje ani na tom Steamu, natož na DH. To je prostě holý fakt, na který doplatili i vývojáři Someday, jak zmiňuje @jones1240, chápu, že nikdo nechce číst kritiku na své dílo, ale v tom případě hodně štěstí teda, protože tohle bude stát hodně peněz, kor když to chce mít dabované dokonce.
@H34D (17.11.2022 12:16): Prakticky na Tulův normální příspěvek že neví proč malé studio dělá tak ambiciózní projekt jsi zareagoval:   "začne plivat na něčí naděje, sny a usilovnou práci dřív, než má šanci pořádně začít". Oka nezavání to zákazu kritiky, nýbrž zákazu jakéhokoliv negativního příspěvku :)
Pokiaľ ide o mňa, ja chcem tej chcem fandiť, o to viac, že na nej pracuje Slovák. Budem ju určite sledovať a držať štúdiu palce, aby sa im to nerozpadlo pod rukami, ale tvoriť relatívne komplexné RPG nie jednoduché. Na niečom podobnom si vylámali zuby už podstatne väčšie, papierovo skúsenejšie štúdiá a to, že autori idú tak trochu do rizika, musí byť jasné každému, vrátane ich samotných.
@H34D (17.11.2022 11:23): Takže sdílet obavy o kvalitu vycházející zahraniční hry či nadávání na ní je v pořádku, ale jakmile se nedejbože dotkneme "Zlatých českých ručiček", tak hned máme teplé místo mezi toxickou šlechtou?

Nejenže tu nic zlého nebylo vyřčeno, nýbrž jen nedůvěra k tomu že takto malý tým je schopen zvládnout takto ambiciózní projekt, na tom nevidím nic zlého. Poté ještě se tu přidává na absurditě že jeden z nejvíce rýpavých a toxických lidí na DH tu poučuje :) No jo, škoda že češi jsou národ takových ubrečených nanynek které svádí jakýkoliv neúspěch či zakopnutí na cestě na všechny okolo jen ne na sebe (Someday Youll Return, Polda 7).
@H34D (17.11.2022 11:23): Oh ano, budeme jako správní vlastenci vynášet do nebes hru, která vypadá blbě, jen proto, že je česká a někdo si plní sny. Protože zlaté české ručičky, ty je zakázané kritizovat. A jen tak mimochodem budem ignorovat těch milion 3D her v Unity na Steamu, které vypadají stejně nebo i líp, ale nikdo jim nevěnoval pozornost a neuspěly. Asi proto, že nebyly české nebo nevím, jak si to vysvětlit...

Oni i vývojáři v zahraničí si plní sny a hráči kiritzují. Chudáci v Treyarchu, Infinity Ward nebo DICE, kteří rok co rok musejí snášet miliony a miliony kritických komentářů při prvním gameplayi, přitom si jenom plní sny.

Pokrytci...
@H34D (17.11.2022 11:23): Napísal najväčší mudrlant mimo dh tímu, ktorý rád na ľudí útoči len z princípu. Už by si fakt mohol dať pohov od toho, že útočíš a rýpeš do mňa všade kde sa dá, dokonca aj tam, kde sa diskusie ani neúčastním. Keby si bol normálny používateľ, tak by som sa spýtal, že kde presne pľujem alebo píšem niečo toxické, aby sme si to normálne vysvetlili. Ale keďže si len zaujatý provokatér, ktorý si o sebe myslí, že je nad vecou a vie všetko posúdiť najlepšie, tak ťa len požiadam, aby si si podobné komentáre na mňa alebo aj iných ľudí na DH nechal pre seba.
Tak to je neuvěřitelné a přitom tak typické. Čistě náhodou jsem byl v kontaktu s kamarádem, který pracuje jako herní producent a ten mi řekl, že na té databázi her jsou nějak toxičtí uživatelé. Já proti lidem zvenku vždy DH bráním, takže píšu, jak je to super web a dobrá komunita jen s pár výjimkami a ptám se, proč si to ten člověk myslí. A on mě nasměruje sem. :) Věřte tomu, že existuje pár lidí z oboru, na jejichž názoru záleží mnohem víc a ti tomuto projektu věří. I kdyby to nakonec nedopadlo, tak mi přijde neuvěřitelné, že hned v prvním postu přijde pan největší mudrlant z DH týmu a začne plivat na něčí naděje, sny a usilovnou práci dřív, než má šanci pořádně začít.

Pokud se jednou za pár let někdo v Česku rozhodne udělat velkou, ambiciózní hru, tak je to jen dobře. Jestli se plán nebude dařit splnit, tak se nároky sleví postupně a i kdyby to celé krachlo, tak si ta parta tvůrců zaslouží aspoň respekt, že se do něčeho takového naplno pustila. DH tým ať radši zaleze do svého elitního soukromého fóra a přestane tady mudrovat o věcech, kterým nerozumí.
To vypadá otřesně. :D Jako jesti to dělá jeden člověk, tak dobrý no a gl, ale je to naprosto ztracený čas i peníze. Čeští indie vývojáři by se často potřebovali naučit, že český trh je neuživí a hry musejí dělat pro svět. Z tohoto totálně smrdí snaha svézt se na úspěchu KCD a Witchera. Ani špetka originality + totálně outdated grafika i animace, které se nesnaží ani maskovat nějakým specifickým uměleckým stylem. Samozřejmě to asi není finální, ale pochybuju, že se to výrazně změní, pokud mu to nezacvaká nějaký bohatší vydavatel.

No snad do toho nevložil životní úspory nebo tak něco, protože i to Last Oricru vypadá trochu jako moderní hra když už nic a víme, jak to dopadlo.
@Paul (16.11.2022 09:15): Reálne to, bohužiaľ, hrozí. Osobne ju vnímam ako ďalšiu z radu domácich hier, ktoré zrejme doplatia na svoje privysoké ambície, nijak nekorešpondujúce s minimalistickým tímom, zdrojmi a nedostatočnými skúsenosťami.
Držím palce, nápad zajímavej, ale mám dost obavu aby to nedopadlo jako to Oricru...skoro 10 let ve vývoji, nakonec to z jednočlenýho týmu spolykalo snad sto mega na rozpočtu, a prodeje prakticky žádný.
Fakt nerozumiem, prečo takéto malé (trojčlenné!) tímy robia tak veľmi ambiciózne projekty...