Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Garret (03.07.2021 18:58): jojo, všechno aktuální jak to jen jde. Já kupoval gamepass za 29,- na tři měsíce, tak to asi překousnu, ale fakt - češtiny do toho nejdou nahrávat, složky to nemá přístupný. Hroznej ten obchod. Každopádně co jsem ještě googlil, lidi píšou, že pomáhá odinstalovat Logitech G Hub při týhle chybě. No, u mě rozhodně nepomáhá nic :D Holt si to zahraju až pak někdy na Steamu
Funguje vám to někomu nainstalovaný z Windows Store? Mě to padá s chybou ohledně eossdk-win64-shipping.dll - a instalacae Visual Studio 2015, 2017 and 2019 nepomáhá :/
kromě vydání druhého season passu vyšel patch upravující docela zásadně performance, takže to lítá solidně i na Ultra settings a nedochází k tak velkým zpomalováním při východu nebo západu slunce. taky se jim podařilo vyřešit cukání při autosavech...
taxem si koupil na Steamu prémiovku, s tím že si tam jako nasázím svoje anti-epičí sejvy. no sice jsem je tam dostal, ale bylo to celé nějaké zabugované, progress tam byl, ale auta byly zmizelé. tak to rozehraju znova v Hard modu a to je teda slušný hárdkór. nemám ani na korbu, abych mohl vozit za těch pár šušní. v Mičigenu jsou nové úkoly převážně na dřevo, ty jsou i solidně placené, ale původní úkoly zůstaly za stejný prachy, což mi přijde šílený... vůbec si neumím představit, jaxe to hraje v pozdějších mapách, kde má co dělat i Azov...
@AnriFox (17.02.2021 13:41): díky!

Aljaška mi přišla zdlouhavější, ale Taymir nebezpečnější. hodně mi v něm pomohla Tayga, s těmi širokými balóny do bahna, to projede snad všude. Voron je sice dobrá raketa, ale tou dobou už jsem ho dávno měl, proto mi přišel užitečný jen ten Tatarin.
@Garret (komentář): Krásné shrnutí hry. Jen bych doplnil, že podle mě je ideální po Michiganu pokračovat Tajmyrem. Protože Aljaška je oproti Tajmyru peklo na zemi. Na Aljašce je již potřeba mnohem více strategicky plánovat postup.

A propo: Zimní pneumatiky se odemykají až po pneumatikách do bláta.
Hele stala se mi na Michiganu chyba při opravě Drumondakého mostu a ta chyba je taková že jsem dovezl ocelové trámy a pak jsem přijel s betonovými deskami chtěl jsem je vyložit, ale napsalo mi to že není žádný náklad k vyložení, ale měl jsem tam napsáno ,, Dostupmé 1. "
@Greg (25.08.2020 23:16): na začátku to moc zajímavě nevypadalo, nejprve to rozjeli s "pay-to-win" džípem, pak další sračičky, ale když jsem teď koukal na line-up celkem 4 DLC, tak si rozhodně dali záležet. nehledě na to, že minimálně v té první mapě napasovali hromady nových a zajímavých věcí. když jsem se poprvé propadl do ledu, zařval jsem nadšením! :-)
teda, ten Search and Recover DLC je celkem luxusní. mapa tak 4x větší než ty původní, nové herní mechaniky a celkem kruté výzvy...
@speedevil (10.06.2020 18:25): Pokud si chceš začátek hodně ulehčit, tak hned po dokončení tutoriálu si můžeš na Taymyru koupit Azov 64131, což už je hodně slušný auto (viz tohle porovnání). Detaily v tomhle tutoriálu. Zas pak ale bude dlouho trvat, než si seženeš lepší auto, tak to zvaž...

Jinak je to hodně taková sandboxová hra no. Přijde mi, jakoby tvorbu mapy a tvorbu aut dělali 2 úplně separovaný týmy a pak jen výsledek hodili na hráče, ať sám přijde na to, jaký auta jsou vlastně dobrý a jaký totálně k ničemu. Viz např. https://www.youtube.com/watch?v=OoxskXGsLu4
Tušíte někdo, proč mi v tom nefunguje Momo Racing, když v Mudrunneru normálně fungoval? Možná je to už starej volant, nad kterym leckdo ohrne nos, ale když funguje v ostatních hrách, kde se řídí vozidla (včetně novýho Automobilista 2, kterej je Early Access), tak proč to v Saber Interactive (nebo kdo to má na svědomí) takhle zařízli, když ve starším Spintiresu nebyl problém? Grafika taky nic moc, pořád stejně pěkná (nebo pořád stejně ošklivá - podle toho, jak se komu líbí), mam pocit, že grafika hry se nezlepšila, jen se zvýšily HW nároky. Některý klávesy jsou pevně přiřazený konkrétní funkci ve hře, přesto mi třeba tu samou klávesu dovolí hra přiřadit např.k ovládání auta, takže se to pak motá dohromady. A bahno? Někdy to vypadá jako když jsem ve starym Spintiresu zkoušel tratě od různejch kutilů, kteří jakoby tratě tvořili s cílem co nejvíc hráčovi znechutit jízdu terénem, někoho holt votráví brodit se půl hodiny bahnem a uject 50 metrů. Takže snaha prodlužovat herní dobu v singlplayeru timhle způsobem neni podle mě šikovnej nápad. Šikovnější způsob je rozhodně větší a pestřejší množství úkolů, i když je to slušnej chaos a jde jen o to nenasrat se dřív, než si na novej způsob zvyknete. Takže za mě se tahle hra (zatim) moc nepovedla a mam na to podobný názor jako je v komentáři od Śygauras.
Pomalu si říkám, že bych kromě Michiganu načal i další mapu. Je lepší začít Aljaškou, nebo se vydat do Ruska? Zatím spíš jen tak kouknout, možná ulovit nějaký auta :-).

V Michiganu pro mě byl zlomovej okamžik koupě International PayStar 5070 (+upgrady). Teď už více méně nemám problém projet cokoliv. Do té doby to bylo utrpení.

Jinak jsem vážně zvědavej, jak si s touhle hrou poradí speedrunneři, protože tady je rychlost nepřítel č. 1.
@Garret (25.05.2020 09:50): A kolik v tom máš zatím hodin? Já jsem trochu nesvůj, že se po těch cca 10h cítím pořád jako na začátku a dost se plácám v jakýkoliv louži. Z Michiganu mám myslím okolo 30% jen...
@Greg (25.05.2020 09:00): já hraju stále, už jsem v Rusku a blížím se ke konci. mám průpravu z předchozích dílů na hardcore, takže Snowrunner je pro mě mnohem jednodušší, ale baví mě ještě více

- šutry a klacky jsou over-powered, občas glitchuje fyzika a větev tě zastaví a kámen vyhodí na bok. ale tyhle problémy se přenesly z předchozích dílů
- ze začátku můžeš mít problém, protože nemáš upgradované trucky a ty základní jsou celkem k hovnu. GMC je v základu naprosto marné, ale jde z toho vyupgradovat docela dobrý off-road, to stejné Scout Chevrolet. později v ruské mapě už jsou mnohem schopnější trucky. můj oblíbený americký truck je White Western Star - Heavy Duty madafaka, co se prorve všude. jakmile ho získáš, všechno bude tak nějak jednodušší
- přívěsy - jak píšeš. nemůžeš se s nimi teleportovat a je to snad dobře, to by tak bylo moc lehké :-) ale ještě se mi nestalo, že bych přívěs úplně ztratil. navíc se jich kolem válí docela dost a zadarmo
- ve Spintires/Mudrunner si měl všechny trucky a jejich schopnosti k dispozici hned od začátku, tady je progresivní systém a chvíli trvá, než získáš schopné vozidla a upgrady. vydrž :-)

Michigan je rozjezdový pro natrénování, rozhodně ho neopouštěj dříve, než na levelu 14, nemá to smysl a na Aljašce bys trpěl
Hraje to tu ještě někdo? :-) Potřebuju si asi trochu ulevit a ubezpečit se, že nejsem takovej offroadovej mamlas jen já :D

Mám zatím odehraných jen nějakých +-10h a můžu srovnávat se Spintires, kde jsem dal podle Steamu 19h. Nějakou základní průpravu bych tedy měl mít, ale stejně... mám pocit, že jsem pořád totálně na začátku a oproti Spintires je to tu past vedle pasti.

V čem je to těžší
- Stačí najet blbě na nějakej šutr, nebo to trochu přehnat s nakloněnou rovinou a auto je na boku. Ve Spintires jsem většinou musel udělat jó blbost, aby se mi tohle povedlo, tady se mi to stává nepříjemně často a hlavně to často znamená návrat do garáže. Po půl hodině přepravy zamrzí o to víc...
- Bahno je tu občas fakt brutálně neprůjezdný. Ne že bych se z něho nakonec pomocí x navijáků nevyhrabal, ale když ten úsek člověk musí projet už po několikátý, tak je to hroznej zpomalovák. To zprůjezdňování cest většinou člověka stejně úplně nespasí. Ve Spintires byly ty problémový úseky aspoň líp vidět a většinou přes ně stačilo jet jen jednou nebo 2x.
- Návrat do garáže je sice občas spása, ale drahej příves se mi nevrátí a když si ho někde šikovně zaklíním, mám asi smůlu? Je to sice realistický, ale když se 1 přívěs = cca 10 splněným úkolům, tak si hodně rozmyslím kam s přívěsem.
- Jsem pořád spíše v začátcích a ty náklaďáky jsou prostě brutálně na h****. Většina se hodí na silnice, kterých je tam spíš míň a terén prostě nezvládají. Ve Spintires se dalo dostat poměrně brzo k těm nejlepším. Tady jsou v nedohlednu...
- Všechny zatím trochu projetý mapy jsou oproti Spintires koncipovaný úplně jinak. Dojet ve Spintires z bodu A do B po přímce neznamenalo úplnej nesmysl. Lesy nebyly tak brutálně hustý, voda tak hluboká, krajina tak hornatá a na skálu jsem zavadil jen výjimečně. Tady buď zkratky vůbec nejsou a nebo je to na panáka Absintu a rychle se přidat k nějaké víře.
- Pak jsou tu samozřejmě další drobnosti, jako větší mapa, rychlejší spalování nafty, naviják se neudrží všude, větší náklady, atd., atd., ale to je takový zřejmý...

Ty body nejsou ani tak výtky, jako spíš úvaha, proč mě sice SnowRunner hrozně baví, ale občas i dost frustruje a mám pocit, že kazím na co sáhnu a nemám to šanci dohrát celý. Máte to aspoň trochu podobně? :-)

PS: Jinak jsou tu samozřejmě i věci, co dělají hru lehčí. Např. osobáky jsou tu mnohem použitelnější. Ve Spintires byl akorát UAZ-469 a byl tam spíš do počtu.
@Greg (15.05.2020 07:46): engine je druhá věc, už tak má problémy s pop-upem v nízkých rychlostech.

já teď koupil kaťák CT680, dal mu novej motor a mám problém ho udržet na cestě na čtyřku. asi bych nechtěl, aby jezdil rychleji :-)
@Garret (15.05.2020 01:16): Je to škoda. Asfaltové rovinky tam jsou, tak je divný jet na pětku takhle pomalu. V bahně bych to samozřejmě jel celou dobu s nejnižší rychlostí. Asi jako v reálu...

Spíš si myslím, že ten jejich engine na to nebude moc dělanej. Že tam třeba počítají každých x ms okolní fyziku a při vyšších rychlostech už mezi dvěma výpočty urazí auto moc velkou vzdálenost, tak tam pak vychází blbosti. Nebo tak něco.
@Greg (15.05.2020 00:48): auta nemají rychlost jako v reálu, ty mapy na to nejsou stavěné. rychlejší auta, jsou - buď upgraduješ motor na stávajícím nebo dostaneš jiné. ale pořád je rychlost trochu poddimenzovaná, aby ses nerozflákal o první pařez v zatáčce ;)
Zatím hraji chvíli a paráda. Jedinný, co mi přijde divný, tak je rychlost aut. I po asfaltce to valím podle mě max tak 50 km/h, což je absurdně málo. Podle mě hned ten počáteční jeep by reálně zvládl 130 na pohodu... Nebo jsou tam pak i rychlejší auta?

EDIT: Tak koukám, že min. z kopce to i docela valí :-) (click)
@speedevil (08.05.2020 22:46): Mám volant Thrustmaster T150 RS Pro a ani to neťuklo, ale na discordu se ozvalo pár lidí že jim odezva funguje dobře, takže to asi bude buď samotným nastavením a nebo to ty volanty prostě nepodporuje.
Jen drobný technický dotaz: funguje v tom někomu volant jinej, než je na seznamu v menu pro nastavení? Momo Racing ve výběru neni = ve hře nefunguje. Mimo předvoleb pár volantů je tam volba "vlastní", ale to je "mrtvý", takže jsem hru zatim zkoušel na klávesnici.
@Cobot (07.05.2020 08:23): "Takhle si spoustu věcí o čem ta hra je a jak jí hrát musim zjišťovat externě. Není to samozřejmě nijak nepřekonatelná překážka, ale chápu, že to leckoho může od hry odradit."
U FS19, má googlení smysl, je to specifická technika ale u Snowrunneru to postrádá smysl, když ty náklaďáky v podstatě nemají nic navíc (potřebuješ levl) a googlit co je lepší v čem a na co tady nějak postrádá efektivní řešení problému. Nepopírám že i to googlení má nějaký smysl ale ne u této hry.


@Widl (07.05.2020 10:35): Cattle & Crops znám, ale není potřeba mít v podstatě 2 stejné hry na stejném základu. Je to stejné jako mít ETS2 a ATS. Jsou to stejné hry, mají stejný koncept a rozdíl je minimální (pokud se bavíme jako amatérští hráči - je určitě spousta rozdílů které já nevidím od enginu po specifické detaily krajiny)
Co se týká tahání zapadlého tahače, jiným tahačem, tak jsem to samozřejmně zkoušela, v coop režimu. Zapadly jsme oba (+ coop je kapitola sama pro sebe o které by se dal napsat samostatný komentář)

Ta hra má velký potenciál a jakmile se za rok dostane na steam a otevře se workshop, dokážu si představit že bude daleko lépe zkousnutelná než teď. Ano, mody si můžu stáhnout i teď - ty stránky znám - ale jsem ten typ člověka který ty externí stránky nerada používá.
@Śygauras (07.05.2020 01:13): Hodně pomůže výpomoc, čili tahání zapadlého tahače tahačem :) To je na začátku podle mě docela nutnost. S tím už se dá vycukat skoro ze všeho. Ale pořád je to spíš sim než hra, takže je to hlavně o tom pachtění se.

P.S.: Pokud Tě bavil FS2019, hoď oko na Cattle and Crops. Ten se liší právě tím, že zapojuje do hry fyziku povrchů, plodin. Jezdíš v hlíně, obracíš hlínu a sklízíš plodiny. Není to jen o změně textur. Najednou je to ježdění po poli o dost zajímavější :)
@Cobot (07.05.2020 08:23): Mudrunner maji celkem pěkný a detailní tutorial, u Spintires je taky. Zacatky muzou byt frustrujici, ale jamile se naučíš pracovat s prevodovkou, uzamykanim naprav a budes mit v oku teren, pujde to mnohem lépe.
Já s tímhle v podstatě souhlasím. Koukal jsem na gameplay z Vortexu zaujalo mě to a a vzpomněl jsem si, že mám vlastně na steamu Spintires. Tak jsem to nainstaloval. New game. Objevím se před boudou. Gazik a nějakej nákladák. Tak nastartuju jedu bahnitou cestou. Vypadá to super. Jenže nějak nevim kam jedu a proč tam jedu. Dokodrcám se k nějakýmu modrýmu náklaďáku a teď co? Tak jsem se přehodil do toho modrýho náklaďáku a dojel s ním zpátky před ten barák, kde jsem začínal. Gazika jsem nechal tam, kde byl modrej náklaďák. No a co mám vlastně dělat?

Hře nevyčítám gameplay. I přesto mě to víceméně chvilku bavilo, jen, že by bylo fajn mít propracovanej tutoriál a hra by mi měla říct co po mě chce. Takhle si spoustu věcí o čem ta hra je a jak jí hrát musim zjišťovat externě. Není to samozřejmě nijak nepřekonatelná překážka, ale chápu, že to leckoho může od hry odradit. Já se třeba dost informací dozvěděl i tady z recenzí od Garreta. Asi se předpokládá, že si lidi o hře soustu věcí načtou předem a vědí do čeho jdou. Tohle já ale prakticky vůbec nedělám.
@Garret (06.05.2020 23:55): Nebudu se tvářit že to umím hrát, právě naopak, nemám tušení co se kčemu hodí více ale pokud mi hra nedá vědět že něco dělám špatně neřekla bych že chyba je jen na mé straně. Přirovnala bych to ke hraní FS19. Nejsem žádná farmářka a předchozí díly ani neznám (čily jsem je ani nehrála) takže jsem po asi hodině zmateného klikání na všechny ty stroje uznala že jsem asi blbá - popisky u jednotlivých strojů jsou k ničemu (kdo FS19 hraje ví o čem píšu a co myslím) a další 2 dny googlila co všechny ty stroje vlastně umí a k čemu jsou. Stejné je to tady. Nemám tušení jestli tento kamion je vhodný nebo není, protože nejsem zaměstnaná jako řidič extrémních zakázek, takže to že mi hra ani nedá vědět co a proč dělám špatně bych nesváděla na neznalost hráče.
Mimochodem, zvýšený podvozek mám, lepší motor a lepší naviják taky. Bohužel netuším kde vzít lepší gumy, když jsou asi od levlu 740 a to že v daný moment nemám dostatečnou techniku bych opět nedávala za vinu hráči ale obtížnosti hry. Řekněme že bych si koupila lepší techniku - i když netuším která by to měla být protože ani podle popisku u jednotlivých kamionů se mi nějak nezdá že by jeden byl lepší než druhý a navíc na lepší vybavení pořád potřebuješ levl, který ale jaksi nemám jak dosáhnout abych si mohla odemknou lepší kola, naviják, motor ..... prostě a jednoduše, hra mi nedává žádné nápovědy k tomu abych daný úkol udělala snadněji. A podle "tipů" které mi neustále naskakují jen co blbě přeřadím (bylo to natolik otravné že jsem je po cca 2 hodnách musela vynout) bych nedokázala ani odhadnout co mám dělat natož aby byly nějak užitečné. Hra až moc sází na to že hráč zná předchozí 2 díly (stejně jako FS19) a dokáže se dokonale orientovat v tom co a jak, takže se ani neobtěžuje z detailním vysvětlením co je k čemu vhodnější a jak nejlépe pracovat s technikou. Je hezké že je tu asi 30 různých pneumatik, ale k čemu mi to je, když ani jedna (momentálně dostupná) není vhodná do bahna kterého je na mapě 70%, nepočítám li úkoly u kterých se doslova brodíte močálem kde žádné cesty ani nejsou.

Mohly bychom si tady psát celé hodiny a stejně bych byla za tu co to neumí hrát - a to nepopírám - takže bych to uzavřela tím, že jsem ze hry zklamaná. Možná se k ní vrátím až opadne takový ten pocit zbytečného stresování se z něčím co neumím ovládat ale moc šancí sama sobě ani hře nedávám.
@Śygauras (06.05.2020 23:11): že plníš 20 hodin 5 úkolů a přitom se 8x převrátíš není chyba hry. je potřeba si vybírat správný truck s vlastnostmi pro danou cestu - jestli se někde 20minut brodíš bahnem, hraješ to špatně. nemáš upgrady na pneumatiky, zvýšení podvozku, uzamykatelný diferák, prodloužený nebo autonomní naviják atd. bez toho se daleko nedostaneš a když už, budeš se trápit... začátek je krušný, ale chce to nebrat si velké sousta. už v první mapě máš hromady úkolů, na jejichž splnění potřebuješ mnohem lepší techniku, než jakou máš v daný moment k dispozici.
@Garret (06.05.2020 21:24): Na Alijašku jsem jela v rámci oběvování mapy - odemknutí věží - a našla jsem vylepšení a podle vyznění lehký úkol. Jinak ano, Michigan nemám zdaleka celý. To mi ovšem nebrání napsat názor na hru která podle mě není vyvážená. Na Michiganu mám 2 mapy a ani tam si nejsem jistá tím že to bahno má nějaké "normální" vlastnosti. Jako chápu a rozumím tomu že nemůžu mít vše za 3 hodiny, ale řekněme si na rovinu že plnit 20 hodin 5 úkolů, protože se 8x převrátíš nebo dostaneš do situace kdy se nemáš jak navijákem přitáhnout (malé stromy to trhá a za kámen se nechytneš) není zrovna něco o čem bych snila ve hře. Když se ještě k tomu všemu podívám na jakých levlech se dají odemknout pořádné kola do bláta a nebo ty řetězy (V mapě Alijaška bych řetězy očekávala v základu a ne v levu 10 - nebo kolik) říkám si kde má ten levl sehnat když za i docela těžké úkoly je jen pár BZ. Možná se na to dívám až moc kriticky, ale opravdu bych očekávala že například úkol "vysoušení" mi z mapy odstraní nějaké to bahno a ne že to je jen úkol a na okolí nemá vliv (neříkám vysušit vše ale trochu bahna a vody by to z mapy odstranit mohlo). Takže promiň že po 25 hodínách tahání auta z bahna mám prostě názor takový jaký mám. Toho bahna a bahnitých úseků je přehnaně moc.
Jako příklad bych uvedla na základní Michigan mapě SKLADIŠTĚ ke kterému se i s výkoným náklaďákem brodíš 30 minut. Nebu tvrdit že je hra špatná, to určitě ne, ale je přehnaně přepáleně vytvořená právě tím čím je zajímavá a to bahnem. Je ho tam prostě moc.

PS : pardon za chyby. Když nějaká bude hodně píchat do oka, tak mi dejte vědět a já ji opravím (čeština není můj rodný jazyk)
Půl hodiny jsem se šplhal k jednomu magorovi, co si postavil dům na skále. Horko těžko jsem dojel s prázdnou nádrží a já celou dobu táhl špatný typ carga... a to se s tím vozejkem budu muset tahat zpět, protože jsem před chvílí zjistil, že se dají zpět prodávat :-)