Já u Unrealu v komentáři vypsal klady (snažil jsem se být objektivní), ale hodnocení jsem si střelil subjektivní (zastaralejší a tou bloudění mě štvalo :-)). RtCW jsme tam už rozebírali v diskuzi - přišlo mi to jako obyčejná střílečka, nadpřirození nepřátelé mě nějak iritovali, prostředí se mi zdálo chudé a nijak extra zábavné. Celkově nejsem fanda druhé světové a mě to přišlo jako taková obyčejnější střílečka z druhé světové. Ani tehdy v době vydání, když jsem to jen tak okrajově zkusil, mě to nelákalo, ale hrát pořádně jsem to začal možná příliš pozdě.
S Fenixem mě docela už serete, protože podle něho neurčuju kvalitu her. Gears mě chytil tak celkově svojí akčností a stylem. Macho styl to jen celé "podtrhoval". Teď co se mi líbí ještě hra Batman, tak je všude Batman a Fenix. Za pár let tu bude dalších 20 postav a vše jen proto, protože se mi líbily ty hry. SUPER!
Painkillera jsem hodnotil 70%, protože mě hlavně bavilo to špendlení, pestrá monstra, fajn bossové a i prostředí se mi zdálo místy fajn, i když nic extra kulervoucího. Sice sterotypní, ale mě to bavilo. Datadisk jsem hodnotil 50%. Bylo to uspokojující, ale už mě ten stereotyp trochu více nudil. Navíc přibylo o hodně více akce, nepřátelé zodolněli, ale ta akce už nebyla taková pěkná jako v předchozím díle. Prostě jsem chytil kulomet a řezal, pak měnil na granáty a řezal tanky. Už se mi to tolik nelíbilo a nebyly tam takové vypečené mise jako v prvním Painkillerovi. To samé se týká Necrovisionu, ale tam to tou akcí úplně přehnali a nezdálo se mi to ke konci ani trocu zajímavé, či něčím pestré. Jen jsem rubal a rubal.
Akce ve Vampire mi přijde jako v Necrovision a myslím, že by nedalo tolik práce ji udělat o něco lepší.
Kubulus: Tak proč jsi tu předtím vyzdvihoval, jak to měli vývojáři těžké, že museli naprogramovat FPS a RPG a já to neocenil. Teď když vyčtu, že FPS složka stojí za houby, tak je to zase čistokrevné RPG. No to je vážně super, že si mluvíš, jak se ti to hodí.
"Ak sa hráme na realistickosť, tak keď ti niekto za stenou robí zvuk krokmi, tak nereaguješ len preto, že ho nevidíš? :D" Určitě tam nevyzprázdním zásobník ze samopalu přes dva metry tlustou vrstvu železa a nesundám ho. Kromě toho tam bylo několik jeho vojáků a já. Takže nemohl vědět o koho se jedná a začít tam střílet jako kretén. Kdybych měl dbát na realističnost, tak Vampire shodím úplně. Hodil bych mu tak 0%, protože tam bylo mnohem více věcí, které jsem ale přehlížel a rozepsání se o nich by mi zabralo snad 100 stran.
Akční hry mám rád, ale nevidím proč by akce v RPG nemohla být na stejné úrovni jako v FPS. Nemusí být vyloženě nejlepší (CoD apod.), ale mohla by být lepší. Konec konců, mě se sekání v Arx Fatalis či Gothicích líbí stejně jako rubačka Devil May Cry 4 a nepotřebuju tam nějaká šílená komba ani. V Risenu se mi souboje líbily dokonce ještě více než DMC 4 a pořád je Risen více RPG než DMC 4. Tak proč by Vampire nemohl mít lepší akční stránku než má.
btw: Nevím, co Kubulusovi furt vadí na těch Gothicích a Risenech. Stále se jedná o RPG. Já nevím, co si mám představit pod čistokrevným RPG - zdupanou akci??
A ještě k tomu "damagi" - v fps to bije opravdu více do očí než v Gothicu, kde sekám.
EDIT: S exhibicionismem to tu nemá nic společného. Líbí se mi určitý styl her a je pochopitelné, že někde přehlížím, když mi ty věci nevadí. Vy tady také přehlížíte, že akce stojí za houby. Prostě máte svá nepsaná pravidla: "U RPG nezáleží ani trochu na akci, ale hlavně na dialozích, příběhu, vývoji postavy." Já mám své pravidlo, že by mělo záležet na všem. Zvláště navíc Vampire neberu ani tak za čistokrevné RPG. O nic více než Gothica.
EDIT2: Co FEAR? Taky jsem ho mohl zkritizovat, ale líbil se mi. Kromě toho prostředí tam bylo sice hodně stereotypní, ale pořád lepší než minimálně polovina lokací u Vampire :-)