Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

FPS existuje mnoho stylů. Mně sednou všechny z old school éry. Je to tak, jak tvrdí Isair. Painikiller to též splňuje, navrch má ale i mnoho věcí navíc. Každou střílečku musíte chápat v kontextu, pak teprve oceníte její možnosti. Střílečky by měly navozovat pocit na střelnici, kdy se snažte trefit terče. Je tedy žádoucí mít dobře vyřešenu akční stránku věci, ale musí to být podáno chytře.

@Isair (23.02.2019 18:52): Mrkni do mého profilu. Mám tam sekci k Painkiller sérii. Jestli si ještě nehrál, určo rovnou nahoď 1.65 patch.

Quake 1 fajn, perfektní adrenalinová akce. Quake II je úplně jiný, ale též super. Level design a atmosféra boží. A ta hudba.

Graficky je Serious Sam II fakt omalovánka, ale nakonec poměrně slušně vypadající. Úroveň stylizace a vyspělosti grafiky se mi ale se staršími díly posuzuje obtížně, protože i oba SS Classic vypadají stále perfektně. Pokud chcete totální skill a výzvu, jak již bylo nadneseno, že o tom střílečky jsou, tak to bezesporu splňuje Serious Violence Mod.
@Charllize (23.02.2019 18:27): Osobně považuji za nejlepší právě první díl, který má vážně skvělou atmosféru, zajímavý setting a skvělý gameplay. Dvojka je taky fajn, hlavně jsem si užil ten Hexenovský HuB level design (jakkoliv nebyl tak komplexní jako v Hexenovi), tu jsem vlastně poprvé dohrál teprve nedávno. Čtyřka už má vcelku dost některých nepříliš dobrých moderních prvků a taky se mi moc nepozdává, ale asi ji někdy zkusím.

O Painkillerovi teď uvažuji, ještě jsem jej nehrál a zvažuji, zda-li jej rovnou nerozehrát, dokud mám ještě FPS náladu :). To vypadá jako takový temnější Serious Sam, to by nemuselo být špatné.
@Charllize (23.02.2019 18:14): Zkus DUSK (inspirace prvním Quakem:)). Taky to mám podobně, většina moderních stříleček mě vůbec nezajímá a raději se vracím k těm starým. Serious Sam 3 byla asi jediná mainstreamovější střílečka, která ještě měla solidní gameplay... zbytek jsou buďto sandboxy/looter shootery nebo lineární military shootery s autohealem, "vrať se do herní zóny" hláškami apod. a to nejsou zrovna mé šálky čaje.
@Isair (23.02.2019 18:07): Mozna jsem na to trochu ujetej, pac dalsi strilecka co jeste muzu hrat aniz by me po 10ti minutach nezacla nudit jsou Borderlands. Coz je v rozporu s mojim prohlasenim ze vzhled je zasadni, hehe :)
A pak uz nevim, Duke umrel a nic dalsiho co ma takzvane aspon trosku ,,koule,, me nenapada. Novyho Dooma jsem zkousel a nezabral. Shadow Warrior taky ne.
@Charllize (23.02.2019 18:04): No ona má dvojka stylizací blíže třebas k Beyond Good and Evil apod. :)... prostě taková kreslená ujeťárna. Vlastně si ani nevybavuji jinou FPS, která by vypadala podobně (a zároveň nabízela podobnou dávku humoru a nadhledu), což je určitě velké plus, byť možná vizuálně zestárla více než First/Second encounter.
@Isair (23.02.2019 17:59): No musim rict ze asi pred pul rokem jsme dvojku naistaloval, po letech, a rikal jsem si..do prcic co se ti na tom tenkrat tak libilo, ale to je samo tim ze doba hodne pokrocila. Ale urcite vim ze tenkrat jsem to desne zral jak to vypadalo:)

Jinak Klenot Nilu jsem jeste nehral, ale az zas bude chut strilet tak to asi bude prvni po cem sahnu.
@Charllize (23.02.2019 17:56): Dvojka má hlavně hodně osobitou grafickou stylizaci, taky se mi do jisté míry líbí, ale zase bych jej nepovažoval příliš za benchmark kvality (to byl v té době imo spíše takový Far Cry 1 :)). A to HDR, Bloom je tam občas hodně nepěkně přepálené, nevím, jestli je to bug, ale když máš zapnuté obojí najednou, tak je tak extrémně přepálené, že přes něj kolikrát kloudně nic nevidíš, jakmile alespoň jedno z toho vypneš (implicitně je HDR asi cíleně vypnuto), hned to vypadá mnohem lépe.
@Isair (23.02.2019 17:51): Me prave u dvojky fascinovalo vyuziti snad vsech dostupnych technologii ktere byli tenkrat dostupne. Jasne, byla barevna, prepalena a tak, ale treba nezapomenu na ty kanaly pod (a ted dost lovim v pameti) tim cinskym mesteckem, na ty jsme ziral jak na zjeveni. Samove a Croteam pro me byli takovej ukazatel kvality grafiky kam se to dostalo, holt proto jsem byl u trojky krapet zklamanej, pac mam pocit ze tam trosku zaspali.
Crysis me nikdy nevzala, ale obecne chapu ze to byla v te dobe spicka, jen se me zas tak moc nelibila.
@Charllize (23.02.2019 17:45): Jako asi to nebyl takový skok jako tenkrát ten First/Second encounter (na které jsem taky koukal s otevřenou hubou, stejně jako na Quaka 3 ve své době), ale stále vypadá velmi hezky. Není tolik přestřelený co se týče všemožných HDR a Bloomů a tak nějak jej společně s Far Cry 2 a TR Anniversary stále řadím mezi nejlépe vypadající 3D hry té doby.
Naopak se mi třebas až zase tak moc nelíbil přeceňovaný Crysis, který měl už občas ono HDR příliš přepálené, grafickou stylizaci příliš nezajímavou a občas mázlé textury (hlavně v dálce), možná tam bylo hodně využité i nějaké to motion blur apod., už si nepamatuji, kdysi jsem to tolik neřešil a zkrátka vše nechal pozapínané, ale určitá rozmazanost mi v paměti uvízla.
@Isair (23.02.2019 17:36): Tak jasne, Sam ma klasickou hratelnost, je to jedna z mala strilecek ktere jsem jeste schopen hrat. A jsem rad ze bude dalsi:)

Jen jsem tenkrat kdyz trojka vysla cekal vetsi graficke hody, samo vypadalo to i tak super ale jaksi min nez tenkrat treba dvojka, z ktere jsme byl vzhledove u vytrzeni. U FPS strilecek povazuju vzhled za zasadni.
@Charllize (23.02.2019 17:17): Tak tak, ve hře se tedy vyskytuje obecně dost nepřátel útočících zblízka (Kostlivci, Gnaarové etc.), na které se brokovnice (pokud útočí v menších počtech) hodí (navíc je do ní obecně nejvíce munice), ale jinak to chce používat i jiné zbraně.

V tomhle je Sam obecně docela fajn, nutí hráče často měnit zbraně a taktiku podle typu nepřítele, přičemž když útočí hnedle několik typů naráz (což se stává poměrně hodně často), tak se jedná o hodně skill based hru.
Často zbytečně podceňovaná a řazená do kolonky "tupá střílečka", avšak nabízí v posledku mnohem "sofistikovanější" gameplay, než všechny ty modern military shootery dohromady, kde to je jen o tom krčit se za překážkou, používat jednu zbraň a vše pokropit, když hráče zraní, chvilku si počkáš za kamenem a zdraví se znovu automaticky zregeneruje.
Ne ne, Sam má v tomhle mnohem blíže ke starým dosovým FPS, kde je k poražení nepřátel vyžadován určitý skill a reflexy (uhýbání před tím množstvím střel), akorát ten level design zaostává a má mnohem blíže k novému Doomu, novému Shadow Warriorovi atd. - prostě arénovka.
@Isair (23.02.2019 17:07): Jo. Ci si vzpominam tak on zadnej dila Sama neni moc brokovnicovej, aspon ne tak ze by to z brokarny delalo nejpreferovanejsi zbran. On miva docela velky prostrantsvi a nepratele kolikrat byvaji jen maly cosi v dalce a na to se brokovnice moc nehodi, a jak rikas k tem velkejm se radsi nepriblizovat. I kdyz treba na toho nabihajiciho bejkobuvola je dobra :)
@PRIVATE MARTIN (23.02.2019 07:19): No hele, ono likvidovat ty největší nepřátele (kteří třímají dual raketomety :)) zblízka brokárnou, to je sakra vo hubu (i ta pistolka byla nakonec lepší volba :)). Ty náboje do raketometu celkem citelně chyběly :) (hlavně tedy v první misi). Naopak tu bylo později překvapivě hodně nábojů do devastatoru, kterých bylo naopak v původní hře nedostatek (vzhledem k ultimátnosti zbraně však vcelku pochopitelně).
shit. chtěl jsem tady zkopírovat svůj komentář a koukám, že je skoro stejný jako popisek hry. přitom jsem si naprosto jistý, že jsem oba vymýšlel nezávisle na sobě :-)