Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (14.09.2017 00:28): U Captive 2 je dost možné, že chystaly PC verzi, jednička na CP normálně vyšla.

Superstardust (téměř libovolná verze) dostával zásadně nálepku Obtížnost: Nehratelná, ta setrvačnost dělala také své. Cannon Fodder šel alespoň ukládat, i když u vícefázových misí to houby pomohlo. Já jsem se dostal někam tuším k desáté misi a přestalo mě to bavit. Syndicate je super, ale k American Revolt už se asi nedokopu, ty Airstrikes nejsou vůbec vtipné.

Co se týče Black Crypt, na PC je pouze dvouúrovňové demo, takže jsem přestal čekat na PC verzi a dohrál na emulátoru verzi od Hoborga. Naprostá spokojenost, není to ani tak dlouhé jako Fate Gates of Dawn ani tak těžké jako Crystal Dragon. Takže do toho určitě běž, je to klasika.
@mazar1234 (14.09.2017 00:09): Captive 2 dejovou linii ma, ale co si vzpominam po case neni uplne jasne co ta dejova linie vlastne je. Me na te hre fascinovaly ruzna udelatka co parta robotu mela. Treba kamera ktera koukala dozadu a v malem ohne nekde na liste vysilala obraz. Nebo ruzna prenastavovani procesoru robotu a tak dale. Urcite jsem na konec nedosel, ale i tak jsme se toho nahral moc. casto se mi stavalo ze jsme dosel do slepe ulicky a vlastne vubec nevedel co dal. Tak jsem zacinal od zacatku nekolikrat a treba dosel zas o kus dal. Problem taky trosku byl ze CD-32 se obcas stavalo ze ji jaksi dosla pamet a hra spadla. I kdyz ta hra byla primo CD-32 verze a nebezela pres workbench, ktery sam o sobe zral celkem dost pameti a nektere hry, ktere jely pres nej nesli ani pustit (treba Black Crypt ehm) CD-32 byla proste spis konzole, a o nejakem rozsirovani pameti jsme si mohl nechat zdat. I kdyz mam dojem ze nejake externi moduly sli dokoupit, byli u nas k nesehnani, a kdyz tak za silene penize. Taky tusim ze chystali PC verzi,ale diky tomu ze Mindscape mela bud nejaky potize nebo ta hra se dobre neprodavala to nakonec nevyslo.

project X jsem hral gamepadem co byl u CD-32 a ackoliv to pekelne tezke bylo, tak ne zas tak abych byl zoufalej, Mozna to byla zasluha toho gamepadu, nebo nevim. Daleko vic mi dal zabrat jiz zminovany Superstardust taky od Team 17, to toceni na jedne obrazovce a proletavani z jedne strany obrazovky na druhou me porad matlo a opet mam podezreni na ten gamepad ze kvuli nemu to bylo tezsi nez muselo, Ale jednoznacne nejvetsi zachvaty vzteku a nasrani jsem mival u toho Canon Foddera. To byla tak strasne skodoliba a nekompromisni hra ze me dovadela k silenstvi..ale po nekolika odlozenich (uz na to nikdy nesahnu) padla.

Potom bych taky malem zapomel na Syndicate, ktery zas tak tezky nebyl, ale hrozne me tenkrat vtahnul tou atmosferou, a pokud se nemylim byl to muj rekord hrani v jednom kuse kdy jsem ho dohral na jeden zatah po zhruba 30ti hodinach neustaleho hrani, pak jsem spal asi 2 dny v kuse..uz se mi to pak nikdy nestalo:)

A kdyz uz jsem se tak rozepsal. Jeste jedna zajimavost ohledne CD-32 verze Xcomu. CD - 32 na ukladani pozic pouzivala flash pamet a male kapacite a Xcom ji zabiral celou. jenze to bylo malo, takze hra byla udelana tak, ze hrac mohl mit jen tri zakladny (misto 8?) a statistiky vojaku ktere se zlepsovaly se taky neukladaly, takze po kazdem loadu hry byli zpet na defaultnich hodnotach. Jinak bylo vse jako treba v PC verzi. Tyhle dve veci zpusobovali ze to bylo o dost tezsi a me to tenkrat hrozne stvalo, takze jsme kolikrat CD-32 nevypinal abych o ty ziskane vylepseni statu neprisel :) Samo sla dokoupit disketova mechanika, ktera se dala pouzit prave na ukladani pozic, ale myslim ze by to stejne nepomohlo, ta hra byla proste takhle orezana. Navic se ta mechanika nedala sehnat. Stacilo kdyz jsem shanel mys, nakonec jsem jednu sehnal za 500 korun a nefungoval ji poradne jeden knoflik:)

PS: nj, ten Black Crypt, znamy o nem taky porad mluvi, tezko rict...nikdy nerikej nikdy:)
Ja som Project-X naivne skusal asi 6 rokov dozadu a po niekolkych desiatkach pokusov som sa ledva dostal k Bossovi prveho levelu, tak som zhodnotil ze to nema vyznam skusat dalej, ako mozno keby som to hral mesiac 8 hodin denne tak to prejdem, ale vyhodnotil som, ze radsej akceptujem realitu a ukoncim to.

Ale to bude aj vekom, napr. asi 2 roky dozadu som si zo srandy pustil Alcatraz, ktory som na zakladke na 386 mal namasterovany a dohraval som ho na pockanie, akurat ze tie 2 roky dozadu som sa na nejakych 15-20 restartov nedostal snad ani do 5 obrazovky, tak som to radsej vzdal.
Pritom ako decko som to daval uplne v pohode a vobec mi to neprislo nejako extra tazke.

@Phoenix (13.09.2017 22:26): Captive 2 som jedneho casu planoval hrat, ale nejako som sa dostal k clanku Dave de Sade, ktory ma odradil. Ta hra je takmer nekonecna a snad dokonca ani nejde nejako rozumne dohrat.

@Charllize (13.09.2017 22:19): Jo, do Black Cryptu urcite chod, kor ked sa jedna o Dosiaľ najlepší Dungeons & Dragons, viď diskusia pod obrázkom.
@Phoenix (13.09.2017 22:26): jasne, to rozliseni bylo tragicky, kolikrat se v dalce misto nepritele mlelo sest pixelu, a to mini okno v kterym to bezelo (aspon na CD 32) to taky nijak nevylepsilo. A diky tomu kolikrat nebylo poznat kde konci chodba a je tam pruchod. Me to tenkrat zas tak neprislo, presel jsem na Amigu z Segy Mega Drive, takze sem se citil spis ze mam neco vic:)
@Charllize (13.09.2017 22:19): Máš určitě pravdu, že některé vychytávky typu překrývání chodeb nebo pohybu ve vodě Doom neměl, ale mně zase hodně při hraní vadilo nízké rozlišení, kolikrát jem si musel domýšlet, co na obrazovce vlastně je :-) Samozřejmě že na poměry Amigy, která excelovala zase v něčem jiném (hudba, hopsačky s paralax scrollingem typu Shadow of the Beast atd.), to bylo zajímavé, ale už to nestačilo z hlediska žánru IMHO ani na remízu (což je z pohledu hráče vždy škoda).

Black Crypt a Chaos budou podle všeho výrazně menší než právě Captive 2 ;-) A Magic Island mám stažený, připomíná mi Ishar, tak třeba někdy ... Rozhodně pravděpodobnější, než se pustím třeba do Ve stínu magie.

@Phoenix (13.09.2017 21:53): Ono technicky za Doomem, jak v cem. Pruhlednou vodu do ktere slo skocit a pohybovat se pod hladinou Doom nemel, nemel ani tocita schodiste, a nemel urovne kde se jednotlive casti prekryvali, nemel Gouraudovo stinovani, A AB 3D mel dokonce nejaka lehke zachvevy fyziky a to treba v tom ze granaty z granatometu sli strilet za roh odrazem od steny. Doom mel samo jine vychytavky a co zas Breed 3D nemel, ale proste na pomery Amigy to bylo dost neuveritelne, i na dobu kdy uz Duke 3D klepal na dvere :)

Black Crypt a Chaose jsem zas nehral ja, a podobne jako ty sance ze se k nim nekdy dostanu je taky dost miziva..skoda. Ale rozhodne nejvetsi sance ma Black Crypt.

Mimochodem hledal jsme na YT nejaky video z Magic Islandu, a nesel jen jedno slideshow, holt ceska hra, nikdo o ni nevi. To si skoro rika o nejaky lets play..hehe..ale ja na tohle nejsem:) Mozna ze by Mick Kouzelnik? To je takovej starodavnej herni letsplayer, byl by asi prvni na svete:)
@Charllize (13.09.2017 20:53): Dvojka je těžká opravdu hodně, je na ní zajímavé hlavně to, co byli schopni z Amigy technicky vymáčknout ... na druhou stranu to byla její labutí píseň, protože už jednička se nedala srovnávat třeba s Doomem (který je o nějaké dva roky starší) a ve dvojce hctěli vyrobit něco na způsob Quake a přes veškerou snahu je to podle mého opět výrazně níže (technicky, mechanicky jsou to jiné hry).

Tak ta ochrana je dost hustá, už jsem pár článků o starých ochranách četl, ale tohle neznám :-))

Chaos Engine je super (škoda, že dvojka byla úplně jiná hra), ke Captive 2 už se asi nikdy nedokopu. Ale zato jsem úspěšně dokončil Chaos Strikes Back, Black Crypt a Crystal Dragon, to byly dungeony jako víno.

@Phoenix (13.09.2017 18:43): Alien Breed 3D 2, super hra, ale dle meho o fous horsi nez jednicka. Samozrejme graficky je lepsi dvojka, ale atmosfera se mi vic libila prave u prvniho dilu. Hodne na tom udelalo taky to ze tam byli veci ktery jsem nikde jinde predtim nevidel. Pruhledna voda, tocity schodiste atd. Na CD 32 to melo naprosto nezapomenutelnej soundrack. A bylo to tezky jako prase, ono pri tech asi 15 FPS co to bezelo bylo mireni celkem orisek. Taky to bylo tim ze dvojku jsme hral o mnoho let pozdeji, pres emulator, pac samozrejme CD 32 by dvojku nezvladla a v te dobe uz bylo plno strilecek ktere byli takzvane dal. Ale prvni AB 3D je pro me porad jedna z nej strilecek co jsem hral:)

taky si vzpominam ze Team 17 mel vtipnou papirovou protipiratskou ochranu. (mozna se to pouzivalo i jinde ale ja si to pamatuju jen u jejich her) byl to takovej sesitek s cernejma strankama kde bylo plno cisel a pismen, nevim asi 15 stranek, a podle osy x a y se zadavala kombinace ve hre aby to slo spustit. ten vtip ale byl v tom ze ty cisla a pismena byli taky cerna, akorat leskla takze byli videt na tom matnem papire. bylo to proto ze kdyby to nekdo chtel tenkrat na cernobilych kopirkach zkopirovat tak mu vyjeli jen cerne listy, ten lesk tech pismen a cisel zkopirovat nesel. :)

Skoda ze Team 17 zahnil u tech cerviku, a pritom to byli takovy borci.

Moje nejoblibenejsi hry na Amize byl Chaos Engine a Captive 2 : Liberation a spolu s nima Elite II : Frontier a Xcom Enemy Unknown.
jsem mimo tema? Chce to dalsi vlakno o Amize, nebo tu za chvili z toho bude dalsi Albion:)
@Phoenix (13.09.2017 18:43): No matně si pamatuju, že jsem byl někde před koncem a myslím, že dohratelný to je. Vždy se můžeš převtělit do někoho(něčeho) jiného. Alien Breed 3d 2 jsem ještě nehrál, ale na Breathless mám super vzpomínky, když jsem si na vojnu přivezl Amigu :-D tak jsme u toho seděli dva, já jsem chodil a mířil a ten druhej střílel :)) Na tu dobu super level design(v rámci amigy).
@účet smazán (13.09.2017 18:28): Právě hraju Alien Breed 3D 2 :-)) A chystám se Breathless a Fears.

Co se týče Genetic Species, mám staženou verzi z thecompany, ale ještě jsem se k tomu nedostal. Trochu mě straší to, že je možné ve hře postupovat tak, že se stane nedohratelnou. Jak jsi daleko? A hraješ podle nějakého spolehlivého návodu nebo je to s tím možným nedohráním zbytečné strašení?
Z těch posledních her se mě líbily Genetic Species. Ještě to nemám dohraný. Že bych nainstaloval Winuae :)
Uf to byla skvela doba s Amigou. Ta hudba u tyhle hry hlavne na konci pri podepisovani, jeste tem me beha mraz po těle:) Capital Punishment byl mozna jeste o neco tezsi:)
Amiga sekce kez by!
Souhlasím s vámi, je to peklo. Nejvíc na nervy je přijít o život a současně o ty zbraně. To mi přijde, že strašně přehnali.
Amiga sekce? To je dobrý nápad, rozdělit ty hry i podle sekcí, kdy je to v plánu?
Jo, to jsem dohral na amize cd-32 gamepadem nekdy v roce 1995 a k tomu i seperstardust coz byl taky peknej opruz. Prokazat to nijak nemuzu, a pamatuju si z toho minimum, ale kdyz se tu teda nekdo ptal..

Na amize bylo podobnych tezkych uchylaren plno, takze clovek byl zvyklej.Trebe ne primo tohohle typu. Tower assault, Cannon Fodder nebo treba Alien Bash.
Tak to je velmi slušný výkon, já zatím pouze na konec prvního levelu :)
Moc by mě zajímalo, jestli se najde někdo z uživatelů DH, kdo tuto hru dohrál/dohraje.