Project-X je klasická arkádová střílečka od firmy Team 17. Hra nejprve vyšla v roce 1992 na počítače Amiga, následně byla portována pro PC MS-DOS.
Příběh se odehrává v daleké budoucnosti kolonizovaného vesmíru, vědci mají za úkol zlikvidovat armádu inteligentních robotů a vyčistit od nich povrch planety Ryxx. Roboti se však postaví lidstvu na odpor a neustále vyrábí hordy nových válečných strojů. Cílem hry v jednotlivých misích je eliminace různorodých nepřátelských lodí.
Hráč ovládá kosmickou loď bojující s přesilou roboty ovládaných strojů. Za sestřelené cizáky sbírá bonusy sloužící k vylepšení celkem 7 zbraní (Guns, Buildup, Side shots, Homing missiles, Plasma, Magma, Laserbeam).
Hra obsahuje celkem 5 velmi obtížných levelů, kdy většina hráčů nikdy neudělala druhý a zbytek skončil na třetím. Team 17 posléze vydal speciální edici Project-X SE, kde byla obtížnost snížena.
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne
Poslední diskuzní příspěvek
Nejlépe hodnocené komentáře
Zatím jsem tuhle Amiga klasiku nedohrál, ale snažím se o to. Je to jedna z nejtěžších stříleček, kterou jsem poznal, ne-li nejtěžší vůbec.
Hra vzbuzuje takové smíšené, rozporuplné pocity, avšak v tom je možná její kouzlo. Je to totiž tak nehratelné, až to člověka láká to hrát a někam se prokousat. Udělat jedinou chybičku je takřka konečná. Neboť ztratíte zbraně a bez nich se ve hře nedá skoro vůbec pohybovat. Než je zase naberete, není to jen tak. Tohle pokládám za slabinu hry - kdyby při ztrátě života to šlo se zbraněmi jen o úroveň dolů, bylo by to pořád těžké, ale aspoň hratelné pro běžného smrtelníka.
Bosové jsou opět nesmírně tuzí parchanti, mají nekoordinované pohyby a musí se to tvrdě vytrénovat, aby je člověk aspoň elementárně předvídal.
Ve druhém levelu jsou např. už různé kameny trčící ze země a stromy, které sahají běžně do poloviny obrazovky a nesmíte do nich narazit. Tam je někdy těžké se jen vyhnout potvorám (neboť všechny nelze postřílet a navíc většinou něco vypouštějí). Tohle vyhýbání se je obvykle o milimetry. Ve třetím levelu navíc (kromě toho všeho) padají krápníky a další věci.
Mezilevely mě upřímně moc nebavily a podle mě tam ani nemusely být.
Jinak atmosféra hry je božská, provedení a pohyby, vesmírné prostředí, hudba, prostě nádhera. Ta pracovitost a trpělivost, kterou do toho hráč musí dát a má pak radost z nějakého posunu, je taky hodně neobvyklá. Za to vše dávám 100 %. (Trochu mi to mimochodem připomíná F.I.R.E. od F. Fuky na ZX Spectru.)
Rozhodně to není hra pro každého a v podstatě myslím si, že ani do dnešní uspěchané doby, kde se musí všechno tak nějak zalíbit "na první dobrou". Kdo si ale najde dost času a píle, tak se může těšit na neopakovatelné pocity, které u jiné střílečky stěží zažije.
Hra vzbuzuje takové smíšené, rozporuplné pocity, avšak v tom je možná její kouzlo. Je to totiž tak nehratelné, až to člověka láká to hrát a někam se prokousat. Udělat jedinou chybičku je takřka konečná. Neboť ztratíte zbraně a bez nich se ve hře nedá skoro vůbec pohybovat. Než je zase naberete, není to jen tak. Tohle pokládám za slabinu hry - kdyby při ztrátě života to šlo se zbraněmi jen o úroveň dolů, bylo by to pořád těžké, ale aspoň hratelné pro běžného smrtelníka.
Bosové jsou opět nesmírně tuzí parchanti, mají nekoordinované pohyby a musí se to tvrdě vytrénovat, aby je člověk aspoň elementárně předvídal.
Ve druhém levelu jsou např. už různé kameny trčící ze země a stromy, které sahají běžně do poloviny obrazovky a nesmíte do nich narazit. Tam je někdy těžké se jen vyhnout potvorám (neboť všechny nelze postřílet a navíc většinou něco vypouštějí). Tohle vyhýbání se je obvykle o milimetry. Ve třetím levelu navíc (kromě toho všeho) padají krápníky a další věci.
Mezilevely mě upřímně moc nebavily a podle mě tam ani nemusely být.
Jinak atmosféra hry je božská, provedení a pohyby, vesmírné prostředí, hudba, prostě nádhera. Ta pracovitost a trpělivost, kterou do toho hráč musí dát a má pak radost z nějakého posunu, je taky hodně neobvyklá. Za to vše dávám 100 %. (Trochu mi to mimochodem připomíná F.I.R.E. od F. Fuky na ZX Spectru.)
Rozhodně to není hra pro každého a v podstatě myslím si, že ani do dnešní uspěchané doby, kde se musí všechno tak nějak zalíbit "na první dobrou". Kdo si ale najde dost času a píle, tak se může těšit na neopakovatelné pocity, které u jiné střílečky stěží zažije.
Pro: atmosféra, provedení, hudba
Proti: astronomická obtížnost, podivné mezilevely