Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

To bych tak moc netvrdil. Vždy vím, že mě ke hře táhne atmosféra, ale nechápu, čím na mě tak zapůsobila :-)

Max Payne, Mafia, Gothic, Gothic 2, The Devil Inside.
Jinak najdu spoustu dalších kvalitních titulů, ale vím jasně, čím mě chytly.
Jakmile dokážete u hry jasně a jednoduše definovat, co se vám na ní líbilo, není to kvalitní hra ;-) Hra musí mít něco obtížně definovatelného, co vás k ní potáhne i podruhé, i podesáté, proč na ni nezapomenete, proč se nebudete rozmýšlet, jestli ji rozjet znovu a nebo ne. Takovou hru chci já a takových her jsem hrál za těch 11 let poměrně málo (asi jen Fallout 1 a 2).
*smajlik s ocima v sloup z lide.cz* to by bylo fakt super *smajlik s ocima v sloup z lide.cz*

xD
Bursoft: Tady se nehraje na body a ty nejsi rozhodčí :-)

7c: No, já to blbě pochopil - náročností jsem si představil hráče, co má hodně vytříbený vkus a baví ho jedna her ze sta a může to být právě ta jedna, která je na vysoké technologické úrovni a vyžaduje "osmijádro 24ghz a grafiku Geforce atomXXL 6 gb ram" :-) A stereotypní by určitě neměla být nebo by hráči tak neměla připadat -viz. příklad, že Paulovi stereotypní FC2 asi tak stereoytpní nepřipadal....

Tvůj výklad slova "náročný" ti však nemůžu popřít, dokonce by se to tak dalo i trochu chápat.
Takže to prostě chápu, že význam slova "náročný" znamená, že chceš překombinovanou hru a trápit se u ní :-)
A já jako nenáročný, si radši zahraju 20 her, kde každá je jednoduchá, ale nemám to tolik stereotypní, jako sedět u jedné hry :-)

Jinak samozřejmě série Gothic apod. trochu "náročné" některé tituly mě baví taky.
"To že jsi náročnější, tak to bych rozhodně netvrdil" - toť otázka názoru, ale o tomhle můj příspěvek nebyl.

Tím "náročnější hráči" jsem nemyslel náročnější hráč = pokročilejší homo sapiens než ten nenáročný .-) Jen to, že "náročný hráč" v mém významu chce mít hry delší, obtížnější, hledá zpravidla nějakou výzvu (ať už co se obtížnosti nebo tématiky týká) a je ochoten tomu obětovat čas nebo úsilí.

Nenáročný hráč se chce především bavit nebo odreagovat a nehodlá pro to vynakládat nějaké velké úsilí - nenáročnost (ve smyslu času potřebného na zvládnutí ovládání nebo studia herních mechanismů), přístupnost a hraní po menších dávkách (nebo obecně kratší hry). Nebo taky "pravý" casual gamer ve smyslu, že má prostě málo času na hraní. A těchhle lidí je vesměs většina - čili marketing logicky zacílí produkt tak, aby se prodával co nejvíc.
Bursoft - no pro mě čtyřka nejlepší je, protože mě v ní dokonale bavila každá mise.Ve dvojce mě trochu nudilo to japonsko, trojka je skvělá celá ale je to z části jen rehash jedničky, a jednička je místama designově šílená.Čtyřka je možná jednodušší a některá řešení jsou trochu moc okatě nabízena (ikdyž třeba na Piva by to možná bylo i tak moc), ale zase to vyvažuje fakt, že je těch řešení vždycky víc a samotné mise jsou prostě perly..všechny.Ale to je holt o vkusu, já teda ale rozhodně beru čtyřku jako prozatimní vrchol série (a proto jsem tak nedočkavej na pětku, protože doufám že to ještě překonaj).

Caelos - klasika, aktualizovat drivery na zvukovku, directx, openal,c++ runtime..něco z toho to bude : ).
Do prdele, nefunguje mi u tohohle zvuk, nemá někdo podobný problém? Respektive funguje, ale mluví jen některé postavy, střelba se ozve jednou za deset minut (byť se střílí nonstop) a podobně. Prakticky to nejde hrát.
Paul: Neřekl bych, že čtyřka je nejlepší, i když je nejdospělejší a zřejmě se vyvarovala nejvíc chyb. Je totiž už moc jednoduchá... pamatuju na hardcore dvojku, kde dostat Silent Assassin v nějakým misích bylo naprosto nemožné. Na druhou stranu, uznávám, že poslední mise čtyřky (hlavně ty akční pasáže mimo hodnocení) byly naprosto úchvatné...
Paul> no, zvazim to :)

(myslite ze neustale premysleni znamena neco jako porad si opakovat "ted na ne jeste strilet nesmim"? :))
pipboy - čtyřka ač pravděpodobně nejjednodušší je i tak nejlepší - dlužíš so to sobě jakožto hráči jí dohrát : ).Už kvůli tomu bezchybnýmu designu a konci.

edit - Resp. doufám žes jí nezabalil v první misi což je tutoriál : )).
"Hitman mě kvůli toho neustálého přemýšlení a adventuření nudil" :D

Takhle - hral jsem demo jednicky, prilis tresta chyby. Dvojka byla skvela, trojka byla moc opakovaci ale porad solidni, ctyrka mi prislo ze me moc taha za rucicku, tak jsme ji po chvilce zabalil.

Ale kristova noho, nesutale premysleni a adventureni?! :)))
Grafika prodava tupym masam typu Pivo - cili se s ni vyvojari snazi zaujmout a jeji neusatale zlepsovani je naprosto logick vyvoj. Graficky pekne hry nejsou nic zvlastniho - kazdy kdo ocekava graficky lepsi hru ma prakticky jiste ze se ji taky docka a to rovnou nekolika.

Proti tomu vymyslet originalni a fungujici koncept/obsah za prve neni tak snadne jak si pivo mysli, za druhe neprodava tak dobre, protoze neni hned videt, navic s sebou novy pristup nese riziko, ze se nebude libit. Zatimco u grafiky mas celkem jistotu ze se za rok objevi aspon 5 her co budou usilovat o nejhezci grafiku, u originalniho fungujiciho konceptu/obsahu je clovek vcelku rad i za jednu.
Mě stereotypnost u hodně her taky vadí, ale svým způsobem je každá hra stereotypní. Já jsem spíše chtěl říct, že nestojím o nějaké extra komplexní hry (jak si podle vašich nároků představuju), kde je tisíce možností, kde ani na setinu z nich po pátém dohrání nepřijdu a X konců a možností zachovat se všude jinak. Prostě Hitman mě kvůli toho neustálého přemýšlení a adventuření nudil, takže je lepší skočit do akce, jako je Kane and Lynch. Svým způsobem by se dalo říct, že je to hra více stereotypní, než nějaká "megašupahra", kde mám teramiliony možností ukončit misi :-)

V jednoduchosti je krása a Kane and Lynch se dá považovat za klasickou stereotypní akci, ale nabízí skvělé ničení prostředí a až do místa, kde začla Jungle se mi desgin úrovní strašně moc líbil, takže já tam stereotyp necítil tolik jako u Hellgate London, Crysis (ta jungle a vojáci - furt to samé), Boiling point, Oblivion, Morrowind.

Moderní, detailnější a komplexnější grafika s sebou přináší mnohem větší nároky na vývoj (rozhodně trvá déle udělat místnost s hafem předmětů s aplikovanou fyzikou než udělat kvádr potažený texturou) a výsledkem je, že se studia snaží udělat co nejjednodušší koncept navlečený do komplexního enginu, aby vývoj netrval nepříjemně dlouho.

Je to škoda, spíš než bezduché střílení s krycím systémem, jak je známe z dnešních 90% akčních her, bych raději uvítal hry se smyslem pro detail (ideálním megalomanským příkladem je Kojima, který má své hry neuvěřitelně vymazlené, nebo také Naughty Dog, tak trochu Insomniac a Santa Monica, polští Techland...).
Pivo: Hráč prahnoucí po co nejlepší grafice podle mě rozhodně není náročnej hráč a mě určitě vadí, když je hra stereotypní...
"prostě technologický vývoj a to, že je náplň stereotypní je jenom takový detail, vždyť nás to baví."

Ty jseš smutnější úkaz toho o čem 7c mluvil než jsem čekal.

pipboy - no jo, já bych ti je přál, kdybych už měl Hitmana 5ku : ).Ale když ještě pořád není ani oznámenej a oni si furt makaj na nějakejch sidekravinách tak mě to trochu štve : )).
7c: To že jsi náročnější, tak to bych rozhodně netvrdil :-) Každý má jiný vkus, vpodst. by se dalo říci, že moderní hráči jsou náročnější, bo chcou super grafiku a pořádné střílení s vymakaným fyzikálním enginem - prostě technologický vývoj a to, že je náplň stereotypní je jenom takový detail, vždyť nás to baví.

Vám zase stačí horší grafika a obrovská různorodost, hratelnost, ale na technologii (jejíž vývoj vyžaduje větší úsilí) kašlete.

Tak, kdo je tady proboha náročnější? :-D (nejlépe řečeno nikdo, subjektivně bych řekl, že moderní hráči jako jsem já)


EDIT: Já reagoval na náročnost, takže tu nepleťte, že Kane and Lynch není na bůhví jaké technologické úrovni, i když mě se to rozbíjení okolí v akční řežbě hodně líbilo.
Nicméně v dnešní době je většina hráčů jako Pivo, a business je business. Hezkou recenzí a uznáním těch náročnějších Ferrari nezaplatíš :)
No vidíš, první půlka skvělá, druhá not so much, zatímco Hitman 4 má dokonalé komplet všechny mise.
No jo, to že je více propracovaný Hitman a nabízí více druhů dokončení mise, to se vážně nedá upřít.
Jenže na mě spíše zapůsobil Kane and Lynch svojí pěkně stylovou akcí....teda do první půlky, kde jsem byl z toho tak posraný, jako dlouho u žádné hry. Pak nastala jungle a já už to hrál jen, abych to měl za sebou....do města se už hra nevrátili :´-(

Hodnocení už jsem moc nechtěl snižovat, ale první půlka tak 90-95% a druhá tak 60.
Tak K&L je jenom obyčejná střílečka s twistem, zatímco Hitman je ultrastylová stealth akce v níž jde každá mise splnit x způsoby, a už proto je lepší :p

Ale K&L 2 na 100% taky dělaj, už to někde oznamovali.
Hitman je mnohem kvalitnější série, ve své době dost originální a neokoukaná..
Montana - nezlob, novej Hitman už tu měl bejt v roce 2008 a kvůli K&L nic, jako není to špatná hra ale Hitman kope krapet vyšší ligu : ).Teď dodělali další kravinku Mini Ninjas, no štvou mě sakra.
Systém krytí je tu jenom jako taková věc navíc, rozhodně tu nemá takový význam jako u her Gears of war, Wanted, Kill switch apod.
No ten systém krytí tady tak nějak nechápu, dá se bez něj v pohodě obejít. Každopádně hra celkově se mi dost líbí, kdyby to mělo lepší audiostránku a celkově promakanější zbraně, dost by se to podobalo (myslím akcí) Nelítostnému souboji (nebo jiným akčňasům od Manna).
Tedy od tvůrců Hitmana jsem čekal více. Ta GeoW mánie spoustě studii fakt škodí.
V pipboyově komentáři mě zaujala tato věta - "V zásadě ani jeden z nich není vyšinutý magor" Tak jestli je Lynch normální a pohodový člověk, tak už jsme normální asi všichni :-D

Jinak herní doba by podle mě neměla přesáhnout 5 hodin za oba konce.

Ale jako komentář to není špatné, jen s hodně věcma nesouhlasím a s jinýma zase jo, takže plus ani minus dávat nemůžu.
První konec: Zradíš všechny své kámoše včetně Lynche a odletíš se svou dcerou vrtulníkem a ona říká, že tě nenávidí, že jsi podrazák a Lynch nadává, že to věděl - nechal jsi prostě všechny své "kámoše" chcípnout.

Druhý konec: Rozhodneš se své kámoše zachránit a vracíš se do Vesnice, většinu z nich stejně ale zabijou a tvoje dcera je postřelena a umírá a ty jsi na lodi sám s Lynchem

Veselé konce :-D
Montana: Každému asi ne, ale strašná je, no :-)
Jinak hra dohrána za oba konce, no jeden vážně lepší jak druhý :-)
Kdybys cetl komentare o neco niz, tak vis ze dzungle prisla strasna kazdymu, protoze proste strasna je :)
No, ale nikdo mi nevymluví, že nejlepší byla ta část ve městě. V té jungli už to pro mne ztrácí šťávu a styl, takže možná snížím hodnocení o 5%. Ale v tom městě mě to fakt šíleně bavilo, to jsem byl do toho zažraný jak sviňa.
Ta jungle mi přijde taková stereotypní už, asi to není můj šálek kávy no....

Každopádně i tak je to hra velice dobrá a jsem rád, že jsem měl tu čest si ji zahrát.