Tohle je teda asi jediný díl, který bych si nezopakoval. I když Deacon jsem měl tady dlouho jako profilovku:)
Diskuze
@Drolin (21.11.2024 17:14): Já to měl naopak, čekal jsem méně a velmi mile mě to překvapilo. Dokonce bych možná řekl, že jsem si jej užil více než Pandoru, protože ta mě iritovala těmi hromadami posuvných puzzlů a navíc mi nepřišla už tak originální, jako když jsem poprvé hrál Under a Killing Moon, který pro mě asi navždy zůstane nej hrou z Texovy série. Overseer jsem bohužel nedohrál (a vlastně ani pořádně nehrál), spadne mi po intru a nepomohlo na to nic (GoG verze).
@Richmond (21.11.2024 17:50): Raději bych viděl, kdyby si zkusil,
Conquests of the Longbow: The Legend of Robin Hood :))
Ale po 20 letech asi také nebude na škodu oprášit Memorandum.
Conquests of the Longbow: The Legend of Robin Hood :))
Ale po 20 letech asi také nebude na škodu oprášit Memorandum.
@Drolin (21.11.2024 17:14): Já přemýšlím, jestli hru nezkusit dohrát znovu po těch 20 letech. Navnadil jsi mě :)
Čekal jsem asi více, ale zase jsem rád, že jsem si doplnil další díl série.
Vypadá to dobře, hraje se to také dobře, ale vlastně na mě MM nezanechalo větší dojem (např. na rozdíl od The Pandora Directive). Obal je ovšem skvělý. No a doufám, že se mi na 10x pokud podaří rozjet Tex Murphy: Overseer.
Vypadá to dobře, hraje se to také dobře, ale vlastně na mě MM nezanechalo větší dojem (např. na rozdíl od The Pandora Directive). Obal je ovšem skvělý. No a doufám, že se mi na 10x pokud podaří rozjet Tex Murphy: Overseer.
Nevím kolik z vás si toho všimla, ale na youtube je docela příjemný dokument o vzniku Texe Murphyho, příjemné pokoukání to je.
@Ringo (04.05.2022 10:11): Aha, tak to asi budu mít stejný problém, pro zajímavost to zkusím co nejdříve :D
@jones1240 (04.05.2022 09:21): Overseer mám GoG verzi.
@Ringo (04.05.2022 00:11): Jo to tvoje hodnocení chápu, já se snažím hodnotit individuálně podle toho jak cítím tu hru. Čímž pádem třeba jsem schopen adventuře co se mi líbí méně dát větší hodnocení, ale to protože třeba i když mě bavila méně, tak v rámci té hry tvůrci to téma, hudba vytěžili na max, ale u té co se mi líbila více to třeba zase komplet nedotáhli.
Tady jsem právě dost cítil že to ti tvůrci dotáhli skvěle, nenudil jsem se ani na moment. Hlavně ten příběh mě fakt bavil a přesto že jsem se bál odehrávání na Marsu, tak to mělo snad ještě větší atmošku než na zemi.
Na čem jsi spouštěl Overseer? Hádám že Windows10 co? No uvidím, zkusím si s tím pak případně pohrát a uvidím. Máš steam nebo GOG verzi?
Tady jsem právě dost cítil že to ti tvůrci dotáhli skvěle, nenudil jsem se ani na moment. Hlavně ten příběh mě fakt bavil a přesto že jsem se bál odehrávání na Marsu, tak to mělo snad ještě větší atmošku než na zemi.
Na čem jsi spouštěl Overseer? Hádám že Windows10 co? No uvidím, zkusím si s tím pak případně pohrát a uvidím. Máš steam nebo GOG verzi?
@jones1240 (03.05.2022 22:22): Ale je fajn, že tomu konečně někdo dal 90%. Já jsem o té devadesátce taky uvažoval, ale nakonec mi v jakési vnitřní stupnici vyšlo, že s ohledem na jiné adventury, které byly taky super a dal jsem jim jen 80% by ten odstup byl moc velký. Ale pocitově nějak cítím, že Martian Memorandum je jedna z nej srdcovek v sérii.
Jinak jestli se ti podaří rozchodit Overseer, tak budu pak rád za rady, já už zkoušel lecos a hra beznadějně vždy spadne po té, co na začátku v kanclu vezmu časopis ze země.
Jinak jestli se ti podaří rozchodit Overseer, tak budu pak rád za rady, já už zkoušel lecos a hra beznadějně vždy spadne po té, co na začátku v kanclu vezmu časopis ze země.
Jen přidávám tu naprosto geniální ending theme, kterou jedu teď pořád dokola. Skvěle se u ní promítá nad tím zažitým dobrodružstvím s Texem!
@Ringo (03.05.2022 18:04): Já jsem ten žebřík nejdříve používal na tu chajdu vedle, což nechápu, ale pak mi to docela došlo :D Že se potřebuji dostat nahoru tak use žebřík a šlo to :D
@jones1240 (komentář): Co říkáš na tu fintu s žebříkem u maringotky? Mně se na to povedlo přijít naprostou náhodou, prostě jsem chtěl rozstřílet zámek a on se tam místo toho objevil žebřík :-)
Dohráno, vynikající záležitost, ani nevím, proč nedám 90%, chci zůstat střízlivě při zemi a nepropadat euforii, tak stejně jako u Mean Streets za 85% s tím, že Martian Memorandum je o něco lepší. Povedlo se mi to dohrát takřka bez návodu. Mrknul jsem teda 2x do in game helpu (ale ne nějak výrazně), který tady slouží asi něco jako když v jedničce se zmáčknul v adventurní části enter pro interaktivní mód a bylo v něm vypsáno vše, s čím šlo na obrazovce pohnout, Ten help asi teda ke hře sice patří, ale prozrazuje příliš, tak jsem se do něj snažil celou hru nedívat až na dva případy. A jednou jsem teda koukl i rovnou do návodu, prostě jsem nenašel brýle, protože jsem byl příliš zaujat akčněji pojatou sekvencí v jiném prostoru a nenapadlo mě se na to vykváknout a jít ještě znovu prokecat postavy, co jsem už prokecal, jestli se tam něco nezměnilo. No a u jedné se změnilo a mělo mi to dojít. Takže spíše nepozornost, než že bych nepřišel na řešení. Takže hra se dá v pohodě bez návodu dohrát, doporučuji do návodu nekoukat nikdy a pokud by nastala fakt zoufalá situace, tak se maximáně nechat v herním helpu popostrčit.
Tady jsou sepsány mé rozsáhlejší pocity ze hry:
https://ringohrani.blogspot.com/2022/04/martian-memorandum.html
Tady jsou sepsány mé rozsáhlejší pocity ze hry:
https://ringohrani.blogspot.com/2022/04/martian-memorandum.html
Zatím teda docela snadná záležitost, už jsem asi v polovině a bez návodu zatím teda - abych byl přesnější, vydusila mě jedna jediná věc a to moment, kdy mám na průzkum oblasti jen pár sekund ,než mě sejmou stráže, tak jsem poprvé využil ingame ikonku help, kde jsem si přečetl, kam se musím jít co nejrychleji schovat. To byla zatím jediná věc, u které jsem si pomohl helpem. Tak uvidím, jak to bude dále. Zatím to vypadá, že první tři Tex hry jsou prostě dohratelné do pohody. Ne, že by byly lehké, ale člověka tak nějak vždy trkne, co by měl udělat a tak po tom automaticky jde a ono to funguje. O to se mi to pak více líbí.
Jinak to bludiště bylo podle té mapky, co se zobrazuje ve hře nahoře, taky na pohodu, cestu ven jsem našel hned, asi zvyk z dungeonů :-)
Jinak to bludiště bylo podle té mapky, co se zobrazuje ve hře nahoře, taky na pohodu, cestu ven jsem našel hned, asi zvyk z dungeonů :-)
Musím teda říci, že tohle mi graficky i herně sedne přímo na míru. Nadšení z Mean Streets jsem už popsal, tady to zatím vypadá, že bude nadšení pokračovat. Hra se nese částečně už v jiném a pokročilém stylu, blížící se více k Under A Killing Moon, tady teda v 2D grafice a ne až s tak volným pohybem, ale rozhovory jsou v podstatě na stejné bázi, stejně tak průzkum okolí.
No, takto mám za sebou...s povděkem kvituji, že se autoři vykašlali na střílecí pasáže a že se pokusili něco udělat s krátkými FMV klipya digitalizovanou řečí, jakož i ty lehce erotické momenty (svlékající se sekretářka, Alexis sundávající si podprsenku:-P).
Lasery se daly, džungle mi přišla horší. Bludiště jsem rád přeskočil cheatem...
Lasery se daly, džungle mi přišla horší. Bludiště jsem rád přeskočil cheatem...
@Marcusss (01.06.2012 22:08): Stoprocentní souhlas s recenzí.
Nezmínil jsi ventilační šachtu - to bylo asi nejhůř udělaný 3D bludiště které jsem kdy hrál. V tom zpracování ani nebylo jasné jestli mám před sebou východ nebo pokračující chodbu a při otáčení se neotočil o 90 stupňů ale třeba o 270 protože neměl rád stěny. Naštěstí je rychlá cesta ven - přidal jsem do zajímavosti.
Lasery a jiné pasti, které musíte zmáknout v časovém limitu přitom je první pokus bez znalosti kde klikat a jak se pohybovat určen k nezdaru. Není ani úplně jasné jestli ten limit platí. Někdy projedete laserem bez zranění a někdy naopak jedete viditelně mimo a stejně vás zabije.
V grafice nelze rozeznat detaily a tak jeden pixel představuje hned několik věcí. Jasně v jedničce taky, ale tam byla adventurní část tak osekaná že ten jinobarevný pixel nešel minout...
Tahle hra je vůbec hodně o opakování - opakování průchodem prostředí, opakování rozhovorů dokud nezvolíte tu jednu cestu a jeden směr rozhovorem který vám tvůrci přichystali. Rozhodně jsem brzy ztratil ambice i tento díl dohrát bez návodu.
Příběhově a atmosféricky je to pořád velmi dobré, ale platí tady dohrát a nechat být.
Nezmínil jsi ventilační šachtu - to bylo asi nejhůř udělaný 3D bludiště které jsem kdy hrál. V tom zpracování ani nebylo jasné jestli mám před sebou východ nebo pokračující chodbu a při otáčení se neotočil o 90 stupňů ale třeba o 270 protože neměl rád stěny. Naštěstí je rychlá cesta ven - přidal jsem do zajímavosti.
Lasery a jiné pasti, které musíte zmáknout v časovém limitu přitom je první pokus bez znalosti kde klikat a jak se pohybovat určen k nezdaru. Není ani úplně jasné jestli ten limit platí. Někdy projedete laserem bez zranění a někdy naopak jedete viditelně mimo a stejně vás zabije.
V grafice nelze rozeznat detaily a tak jeden pixel představuje hned několik věcí. Jasně v jedničce taky, ale tam byla adventurní část tak osekaná že ten jinobarevný pixel nešel minout...
Tahle hra je vůbec hodně o opakování - opakování průchodem prostředí, opakování rozhovorů dokud nezvolíte tu jednu cestu a jeden směr rozhovorem který vám tvůrci přichystali. Rozhodně jsem brzy ztratil ambice i tento díl dohrát bez návodu.
Příběhově a atmosféricky je to pořád velmi dobré, ale platí tady dohrát a nechat být.
Tady je slíbená recenze.
http://pixelswarm.blogspot.cz/
http://pixelswarm.blogspot.cz/
@Marcusss (01.06.2012 18:42): to šlo rychle:)
Takže dohráno, nakonec docela zklamání. Příběh byl sice docela dobrý, ale už to nebyla dobrá detektivka - spíš hodně brakové scifi. Víc klasického adventurování a nové prvky tomu spíš ubližovaly.
Zase napíšu recenzi.
Zase napíšu recenzi.
@ugraugra (31.05.2012 12:06): Na review Botaniculy jsem nekoukal - platí to ale u starších her vcelku přesně.
@Drolin (31.05.2012 09:11): Si děláš srandu, stačí kouknout že Botanicule dali Hard a je jasné, že to jejich hodnocení je mimo ;)
Hodně vysoké obtížnosti? Doprdele, tohle je poprvé, co jsem se musel podívat do návodu po prvních deseti minutách! Ty rozhovory a fakt, že hráč musí používat předměty v konkrétních situacích, jsou... nevím co říct.
Hodně mě nakrklo, když jsem nemohl přijít na to, jak získat ten film do foťáku, protože když už jsem mluvil s tím fotografem, nemohl jsem mu nic nabídnout. Až pak mě napadlo, že bych s ním mohl začít znova mluvit (a znovu začít hádku, která už pak nedávala smysl) a místo odpovídání mu rovnou nabídnout peníze, aby mi za ně (bez jakékoli indície pro něj ani pro mě) dal ten film....:(
Hodně mě nakrklo, když jsem nemohl přijít na to, jak získat ten film do foťáku, protože když už jsem mluvil s tím fotografem, nemohl jsem mu nic nabídnout. Až pak mě napadlo, že bych s ním mohl začít znova mluvit (a znovu začít hádku, která už pak nedávala smysl) a místo odpovídání mu rovnou nabídnout peníze, aby mi za ně (bez jakékoli indície pro něj ani pro mě) dal ten film....:(