Komentáře
Soldier of Fortune
Might and Magic VI: The Mandate of Heaven
Pro: Hudba od Roba Kinga, lokace, grafika, rpg systém, hratelnost
Proti: sci-fi konec, část po orákulu už mi moc nesedla
Gothic II
Pro: excelentní svět a příroda, soubojový systém, narážky na první díl, detailnost, grafika
Proti: závěrečný boss je parodie na závěrečného bosse...:)
Gothic
Pro: propracovaný svět, frakce, rozhovory, soubojový systém
Proti: sem tam nějaký bug
The Operative: No One Lives Forever
UPDATE (o 5 dní později): NOLF dohrán před deseti minutama znovu a troufám si říct, že to bylo ještě lepší než minule. Zmíním to co mě opravdu zaujalo. Ve hře je naprosto dechberoucí hudba, jedna z nejlepších co jsem ve hrách slyšel. Rozhovory na akční hru možná až moc dlouhé a místy nepochopitelnou "britskou" angličtinou (navíc 60. let) - ale alespoň jsem se přiučil nová slova...:) Skvělé jsou charaktery postav ve hře - nejvíce se mi líbil asi skotský voják Armstrong se slabostí pro Cate, díky které ji namísto zabití vždy zajme (díky čemuž pak přirozeně vždy uteče) :) Styl opravdu NOLF nepostrádá. Po celou dobu sbíráte různé dopisy, zápisky atp. které (často humorně) dotvářejí atmosféru. Bezvadné jsou taky rozhovory (často přiblblých) strážných. Hra je na dnešní dobu opravdu dlouhá (odhaduju kolem 20 hodin). Ke konci hra rychle graduje, lahodné jsou poslední zimní mise - zde se vyřádila moje nejoblíbenější zbraň - kuše s optikou (ideální na headshoty). Pěkný je taky výlet do vesmíru. Game of the Year edice hry obsahuje i bonusovou misi "Rest & Relaxation" s nejlepší hudbou z celé hry. Naprosto zasloužených 90% a chvíli jsem uvažoval o vyšším hodnocení protože ve hře je lanovka a ty já rád! ;-)
Pro: originálnost, hudba, mise, bossové, vtip, délka, lanovka!
Proti: už ve své době možná zastaralejší Lithtech engine, moc jsem nemusel čisté stealth mise, občas trochu rozvleklé dialogy
Knights and Merchants: The Shattered Kingdom
Pro: grafika, animace, český dabing, taktika, zábavné budování městečka
Proti: několik nepříjemných bugů - například poslední kolo snad ani nejde dohrát
FlatOut 2
Pro: destrukce všeho a všude, kariéra, tuning, styl, tratě, počítačoví hráči
Proti: akrobacie, v LANu chybí umělá inteligence
Stunts
Pro: editor, spousta druhů překážek, skoky přes budovy, hodně tratí už v základu, milá grafika
Proti: eh?
Crimson Skies
Pro: hratelnost, ovladatelnost, zajímavý svět, vzdušné bitvy, hudba, hlášky spolubojovníků, mnoho letadel a zbraní
Proti: místy nevyrovnaná obtížnost - u některých misí se hodně potrápíte (pro někoho například akrobacie)
Wacky Wheels
Myšlenkové pochody autorů musely být neuvěřitelné:
"OK, závodní hra se zvířaty"
"Yop, ale dal bych dam i střílení a power-upy"
"Jasan, ale střílet se budou ježci, které budeš sbírat na zemi. Budou mít animace - třeba jak si čtou noviny či sedí na WC"
"To zní rozumně..."
Pro: naštěstí tam nejsou morčata...
Proti: moc proti není
Requiem: Avenging Angel
EDIT: O pár let později už se povedlo - dohráno. ;-)
Pro: atmosféra, zbraně, síly, zajímavý příběh a někteří bossové
Proti: občas moc psycho pasáže - např. začátek
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Nutno uznat, že Oblivion má opravdu dobrý začátek - celý první dungeon jsem měl pocit, že tohle RPG mě opravdu bude bavit. Dobrý RPG systém, kde se vylepšuje to co často používáte, krásná grafika, svižné souboje z první osoby. Po dokončení tvorby postavy a vycházce ven však už mé nadšení jenom sláblo.
Svět je opravdu velký a na můj vkus opravdu prázdný. Můžete jít třeba několik minut aniž byste někoho potkali, což je dle mě v RPG hodně špatně. Sem tam potkáte nějakého toho srnce, který vám bleskurychle uteče a zase jste sami. Svět musí připadat prázdný a uniformní každému, kdo hrál někdy kterýkoliv díl ze série Gothic. Oblivion namísto toho (stejně jako Morrowind) sází na rozlohu a nějaké detaily ho moc nezajímají. Druhým, pro mě také zásadním bodem, jsou "vesnice". Jsou to všechno města s hradbami a připadají mi všechna nakopírovná i s obyvateli, kteří odpovídají na otázky pořád stejně. Každé město má velké kamenné hradby, dveře s loadingy a vypadá (pro mě) prostě totožně. Klasická středověká vesnice je pro vývojáře z Bethesdy vesnicí španělskou.
Postavy jsou nemastné neslané a nevybudoval jsem si k nim žádný vztah, přitom by stačilo, aby rozhovoru-přístupná byla třeba jen desetina z nich a namísto defaultních odpovědí měla předkonstruované rozhovory. Když k tomu přidám system levelování příšer, které jsou pořád na stejné úrovni jako vy, takže na levelu 1 můžete vymlátit komplet jednu z pekelných bran a chybí tak nějaká výzva, tak mi z toho nevychází víc jak 60%. Série TES mi prostě svým pojetím nesedí a bavila by mě v případě, že bych za a) hleděl jen na grafiku nebo za b) nikdy nehrál jiné RPG, které jsou prostě lepší. Podotýkám, že jsem hrál první verzi hry bez jakýchkoliv modifikací.
Pro: hudba (obzvláště menu), grafika, celkem dobré dungeony, rpg systém
Proti: prázdný svět, nudná města, nudné postavy, nudná hra
Half-Life 2
Pro: atmosféra, skvělý styl vyprávění, rozmanité lokace, Ravenholm, premiéra mého oblíbeného Source engine, pěkné fyzikální hrátky s gravity gunem
Proti: pár lokací, páčidlo se díky gravity gunu dostalo trochu do ústranní (chtěl jsem napsat do pozadí, ale nevyznívalo to dobře..:))
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Pro: příběh, obstojná grafika, hudba, světelný meč
Proti: prvních pár kol bez meče
The Lost Vikings
V kombinaci s pokaženým monitorem, který měl tendence se přepínat do jakéhosi čtyřbarevného módu, ve kterém nešel přečíst kód k danému kolu na začátku, což vyústilo třeba v pětiminutové čekání, než se monitor přepne zpět, šlo o opravdu unikátní herní zážitek. :) Mé hodnocení je tak asi z velké části ovlivněno nostalgií - snad na žádnou hru nemám tolik vzpomínek plných emocí, střídání radosti, kdy člověk skákal 3m nad zem, a čistého koncentrovaného vzteku bylo opravdu hbité - ale když ono to bylo tak krásné! :)
Pro: rozdílnost vikingů, nutnost kooperace, pěkná prostředí, hodně kol, i ty nejtěžší levely šly po pilném tréninku udělat, Ctrl + šíp :D
Proti: ta sladká kola snad ani nedělal člověk :)
Sid Meier's Civilization
Pro: techologický strom, stavba měst, světové divy, přehledná grafika
Proti: v pokročilých fázích hry s velkým územím už 1 kolo trvalo moc dlouho, ale jsem možná sám komu to vadí...:)
Warcraft III: Reign of Chaos
Pro: kampaň, filmečky, hratelnost, orkové :)
Proti: některé mise jsou slabší
Warcraft III: The Frozen Throne
Pro: nové jednotky a hrdinové, opět perfektní videosekvence
Proti: moc mě nebavila kampaň za elfy s fanatickou Maiev
The Longest Journey
Pro: příběh, rozhovory, lokace - dva zcela odlišné světy, Vrána, deník
Proti: některé velmi zapeklité hádanky, které se jiným systémem než použít všechno na všechno snad ani řešit nedají :)
Mafia: The City of Lost Heaven
Pro: příběh, atmosféra, Lost Heaven, hudba, dabing, i na dnešní dobu pěkná grafika
Proti: nic zásadního
Pro: zábava, promakané zbraně, prostředí
Proti: linearita, myšlenku to moc nemá :)