Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

The Lost Vikings

  • PC 100
Hra je složená z mnoha úrovní. Každá z nich je originální a přináší nové okolí, které je vždy vítanou změnou a tak se stereotyp nedostaví. S vikingy budete bloudit vesmírnou lodí, toulat se po neznámých planetách, lozit po skaliskách, vozit se v bublinách, objevovat taje pyramid ale i další zajímavé světy. Každý má však stejný cíl. Musíte se se všemi vikingy dostat k nápisu EXIT ve hře. Pokud se tak nepovede a jeden viking zemře, nelze hru už dokončit. Opakovat úroveň není tak bolestné. Navíc každé nové kolo se při startu označí vstupním čtyřmístným kódem, který nahrazuje save. Právě cesta k východu bývá strastiplná a všudypřítomné příšerky vám cestu samozřejmě neulehčí. Někde musíte vyskákat s Erikem pro klíč od vrat, zatímco Olaf skálopevně odvrací útoky dravých dinosaurů. Jinde se zase s Olafem snesete do útrob pomocí štítu, zatímco Baelog obstřeluje z dálky tlačítko padacího mostu. Ať tak či tak, po cestě může každý z vikingů sbírat různé předměty, které si ukládají do svého čtyřmístného inventáře. Od ovoce, masa (které doplňuje zdraví), přes různé zápalné šípy, bomby, klíče atp. Ve hře jsou místa, kam se dostanou třeba všichni vikingové, ale už se nedokáží dostat do konce. To znamená, snesete-li se (to je jazykolam) do nějaké propasti s Olafem, může se stát, že je třeba zpátky vyskákat, což je vlastnost Erika. Je to také o tom, že určité lokace ve hře jsou určené prostě jen pro jednoho vikinga, který odtud přinese nazpět třeba klíč od dveří. Hra má krásnou grafiku a celá hráče pohltí.

Let´s play série

Pro: Grafika, hratelnost, přepínání mezi vikingy, rozdílnost kol...

Proti: po stém opakování jedné úrovně (vlastní blbostí) se může zdát hudba krapet ohraná

+16

Commandos: Strike Force

  • PC 75
RTS sérii Commandos mám velmi rád, celou jsem ji dohrál a užil si s ní mega zábavy, z přechodu do 3D jsem ale žádnou velkou radost neměl a STRIKR FORCE nechával dlouho ladem. Že může mít taková konverze nějaké pozitiva objevil jsem v případě spřátelené strategie z divokého západu DESPERADOS 2, kde si hráč mohl podle své libosti systémy přepínat. Tady něco takového možné není, hra je 3D FPS apriori, nová zkušenost ale slzy nostalgie potlačila v dostatečné míře...

Co říci ke hře samotné... Určitě je oproti svým izometrickým bratříčkům o dost jednodušší. Netrápí vás tu mrtvoly (po chvilce se rozplývají), tým je sestaven z pouhé trojice vojáků (zelený baret, špion, sniper), je zde jen velmi málo speciálních dovedností (sniperka u snipera, užití německých uniform u špiona) a především malé možnosti v samotných lokalitách (většina dveří prostě zavřená, okna slepá, předměty k nepoužití).

Tam kde je potřeba přepínat mezi jednotlivými členy komanda, tam přepínáte, jindy je ale tato možnost zbytečná a čistě na vás potom záleží (kromě snad 2 levelů, kdy nesmíte ztropit poplach) jestli všechno vykropíte sapikem nebo vyškrtíte strunou (popřípadě podříznete/zapíchnete nožem).

Jsou ale tyto na první pohled negativní notisky k tíži hratelnosti? Nejsou. Hra by mohla mít trochu bohatší level design, mohla by mít lépe rozpohybované in game animace, hratelnost nebo zábavnost tyto ani předchozí zmínky mnoho nesnižují.

V oboru válečných FPSek nebo stealth operací najdete určitě lepší tituly, tato hra se přesto špatně nehraje a osobně si dokáži představit, že se k ní ještě někdy vrátím. Za jako nejlepší momenty hry jsem měl chvíle, kdy se na vás nepřítel valí útokem, vy jej musíte odrážet, případně ošetřovat spojence a ještě plnit dílčí úkoly.

Pro: hromadná zteč nepřítele za potlesku kulometů nebo minometné palby, různorodost misí

Proti: AI nepřátel (voják si nevšimne, že mu někoho mordujete za zády), zmizela taktická úloha mrtvol

+16

Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder

  • PC 70
Na doporučení Ebba jsem se dostal k další zajímavé hře (adventuře), která by mě pravděpodobně v budoucnu neminula, ale jistě by neměla takovou prioritu v zahraní. A to především kvůli značnému podhodnocení, které se Darkness Within dostalo od různých herních stránek, a to i těch na adventury primárně zaměřených.

O to větší překvapení přišlo s prvotním zapnutím. Technologicky jde o řemeslně vyvedenou práci, kterou posouvá na další úroveň specifický vizuální styl a předně padnoucí zvuková složka, kdy se střídá plyně ticho s pianovými motivy. Menší počet lokací vyrovnává jejich zaplnění různými detaily a pro titul od menšího tureckého týmu tak vytváří příjemné podhoubí pro atmosféru a děj, který nezklamal. A jak je zde již zmíněno, jedná se o další počítačovou hru (od Shadow of the Comet po Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth) inspirovanou dílem H.P. Lovecrafta - a dost možná také tou nejlepší. Celá hra se odehrává v pěti dnech,. Ty však uplynou poměrně rychle, ale menší rozsah není jistě záporem. Zážitek z Darkness Within je tak ucelenější a celou dobu napínavý.

Kladně musím hodnotit zdejší puzzly (kterých však není tolik) a detektivní práci, která se sestává z čtení různých dopisů, knih a vzkazků které by měli pomoci vyřešit případ Loatha Noldera, respektive Clarka Fielda. Díky menšímu počtu lokací si hraní udržuje tempo, které je však v kontrastu se samotným děním na monitoru. To však dokáže zvýšit tep hráče, především díky povedeným cutscénám z pohledu hlavního protagonisty či událostem vlastním hororovým příběhům.

Ve výsledku se tedy jedná o kvalitní adventuru z vlastního pohledu, kterou by neměl minout ten, kdo hledá mysteriózní děj, zajímavé hádanky a audiovizuální hody.

Pro: hudba a zvuky, příjemné ovládání, míra detailů, grafika

Proti: pár nedostatků

+16

Call of Duty: Modern Warfare 2

  • PC 85
Na pokračování skvělého Modern Warfare jsem se velmi těšil. Ve výsledku mě hra zklamala, čekal jsem víc.

Začněme singlem. Ten jde po vzoru předchozích dílů, ale přišel mi až moc přehnaný v počtu nepřátel. Tentokrát to byla opravdu až neskutečně arkádová střílečka, kde se nepřátele respawnovali všude a hráč je kosil po stovkách. Zejména v Riu to vyloženě bylo do očí. Hrál jsem na nejvyšší obtížnost a tam mě strašně iritovala zakrvácená obrazovka, při které nebylo absolutně nic vidět. Postupem času jsem snížil až na střední, protože to bylo vyloženě otrava. Vše ostatní ale funguje na jedničku a docela mě i překvapil zvrat v druhé půli hry. Ač je engine už trochu zastaralý, graficky to vypadá krásně a skvěle se to hýbe.

Mulťák? Ten, přiznám se, jsem moc nehrál. Oproti prvnímu dílu mě nechytl. Mapy jsou zbytečně moc malé a tento hektický styl hry mi moc nesedl. A vyloženě mi chyběly dedikované servery. Radši si zahraju konkurenční Battlefield.

A coop? Geniální! Po zklamání z mulťáku jsme se s Jackem pustili do kooperativních misí, které jsou dosti variabilní. Hráli jsme na nejvyšší obtížnost a získali jsme téměř všechny hvězdičky. Bohužel poslední dvě mise jsme nebyli schopní dohrát, protože obtížnost byla neskutečná. Celkově ale šlo o úžasný zážitek, který si znova určitě někdy zopakujeme.

Verdikt: Důstojné pokračování, ale kampaň už nedokázala navodit onen wtf efekt, jako předchozí díly. Přesto jde o pohodové postříleníčko, které nahoru výrazně vytahují suprové kooperativní mise, jenž jsou leckdy skutečnou výzvou.

Pro: vše co bylo dobré na minulých dílech + výborný coop

Proti: až moc respawnujících se nepřátel, ku*va-nic-nevidim obrazovka při zásahu, už je to přeci jen malinko okoukané

+16 +18 −2

Turok

  • PC 60
Turok neoplývá bůhvíjakým příběhem ani mnohahodinovou herní dobou a navíc se v něm nachází i pár bugů, jenž například zapříčiňují vypadávání zvuku, ale na odreagování je to ideální titul, který jsem zrovna potřeboval.

Sice jsem nepochopil, proč postupně musela většina mých parťáků zemřít, protože už na začátku jich při sestřelení vesmírné lodi značně ubylo, ale více než tohoto faktu jsem si všímal okolního světa plného dinosaurů různých druhů a velikostí, kteří mezi sebou bojují o holé přežití. Mezi jejich býložravými druhy jsem se dokonce mohl procházet a sledovat jejich činnosti.

Přitom se hlavně ze začátku mění prostředí, kdy se mimo jiné okolo mě rozprostírala džungle, základna Vlčí smečky anebo mé kroky zamířily do podzemí mezi štíry a další zajímavé tvory. Na jejich zabíjení jsem měl k dispozici celkem slušnou nabídku zbraní nožem počínaje a raketometem konče, přičemž se v mém inventáři mohly najednou nacházet jen čtyři (nůž, luk a dvě další).

Mimo nezajímavého příběhu, krátké herní doby a bugů, vidím jasný zápor v příliš dlouhých načítacích sekvencích, o jejichž délce vůbec nerozhodují parametry vašeho stroje, protože i na počítači s výkonnějšími komponenty trvají stejně dlouhou dobu.

Největším záporem, kvůli kterému si Turoka už asi nikdy nezahraji, je pro mě bezesporu závěrečný souboj s tyranosaurem rexem, který jsem opakoval asi dvacetkrát a podařilo se mi ho vyhrát až po shlédnutí videonávodu. Koho by napadlo, že T-rex vydrží deset ran z raketometu, patnáct příchytných min a až po dalších pěti raketách teprve lehne. Na jeho úplné zabití se mu ale ještě musí vrazit granát do oka, aby mu vybuchla hlava.

Pro: odlišné druhy dinosaurů, ze začátku různorodé prostředí, zbraně

Proti: příběh, krátká herní doba, bugy, dlouhé načítací sekvence, závěrečný souboj

+16

Deus Ex: Human Revolution

  • PC 85
Původní Deus Ex jsem bohužel nikdy nedohrál (vlastně jsem ho hrál takovou chvilku, že dneska si z toho pamatuju velký prd D:), ale jeho myšlenku jsem si postupem let zamiloval - skoro jako simulátor života nějaké postavy z nějakého románu W. Gibsona. Human Revolution tento koncept rozhodně naplňuje a mě se dokonce podařilo to dohrát. Jelikož ód už tu bylo nazpíváno, že by to zadělalo na celoživotní poslech, zaměřím se spíš na to, co mi šlo proti srsti, a učiním tak v bodech, páč jsem líný prase.

To dobré:
- Příběh je napsán promyšleně.
- Akční mechanizmy jsou excelentí - pohyb, střelba a i to plížení působí uvěřitelně a všecko se to pohodlně ovládá.
- Art design je parádní a parádně vdýchává zdejšímu high-tech settingu život.
- Upgradovací systém je zábavný a různorodý, a jednotlivé upgrady jsou rozhodně cítit.
- Hackovací minihra je navržena tak pěkně, že by mohla sloužit jako základ pro kdejakou samostatnou mobilní hru (a vůbec je to asi poprvý, co mě od dob Elite Force 2 hackování vyloženě bavilo).

To nedobré:
- Scénář (zrovna mě nenapadá lepší slovo) je místy poněkud nabubřelý - všichni se snaží "upravit budoucnost lidstva k obrazu svému ňah ňah ňah!" Tohle nasere obzlváště na konci, kdy jste donuceni k opravdu závadné volbě a všechno je najednou OPRAVDU snobské.
- Městské oblasti jsou na pomyslném kreativním dnu, co se týče geografie - je vysloveně úžasné, že se korporační ústředna, klinika s implantáty, policejní stanice, konferenční centrum, všechny byty a opuštěná-benzínka-předělaná-na-maloobchod-s-ilegálními-zbraněmi shodou okolností nacházejí ve stejných třech blocích.
- Bitky s bossy jsou chabé, i když jakás takás satisfakce z likvidování konkrétně těchto zlounů přece jenom číhá. Ovšem samotná finální bossová bitka nemá ani to.
- Některé aspekty designu jsou zaseklé kdesi v devadesátkách. Skákání je čudné. Zvědněte bednu a ona se magicky teleportuje rovnou do vašich ruk. Jo, a ke konci jsem vnitřně sténal kdykoliv jsem viděl další nezajištěnou větrací šachtu o vyhovující lidské velikosti. Kdyby tak jenom držely pohromadě pomocí šroubů místo těch bezvadných obřích lubrikovaných pantů, zabezpečení takového zařízení by bylo hned vylepšeno, minimálně desateronásobně.
+16 +17 −1

Horké léto, aneb Majer v akci

  • PC 90
Moje 2.adventura! Bylo mi 14 a musím říci, že mě tato česká hra ze začátku doslova šokovala některými ostřejšími počiny jako zastřelení opice a nacpání granátem a nemohla jsem celkovému ději uvěřit :-D Pak mě chytla natolik, že jsem si zkrátka dala za úkol, že tu hru musím dohrát za každou cenu :-) Děj se odehrává zprvu na pustém ostrově, kde stanuje celá rodina Majerů, kterou zajmou lidojedi - samozřejmě až na Honzu Majera, za kterého hrajete a kterého (včetně vlastně úplně všech postav) dabuje skvělý a vtipný Zdeněk Izer :-) Vaším posláním je samozřejmě rodinku vysvobodit (ačkoli jí nenávidíte) a pak se nějak dostat domů. Mezitím vším sbíráte předměty, které by se mohli hodit, mluvíte (později) s lidmi - občas i se zvířaty :-D a popíjíte přitom pivko. Grafika je skvělá a myslím, že se opravdu pobavíte ;-)

Pro: Zábavná hra s vtipnými komentáři.

Proti: Kdo nemá rád Izera, ať to nehraje :-)

+16 +19 −3

Tajemství Oslího ostrova

  • PC 40
Jako malý jsem měl na tuhle hru velmi pozitivní názor, ale její neduhy překrývala dětská naivita a ovlivnění českými periodiky. Cožpak o to, Tajemství oslího ostrova je veskrze sympatickou gamesou, její hraní však nepřinese téměř žádné libé pocity. Grafika je podprůměrná, ale na hře je to nejlepší. Zvuky nic, hudba jen na začátku, humor nic moc, příběh primitivní a krátký s divným koncem.

Ale to všechno vem čert. TOO bohužel selhává v pro mě nenáviděných adventurních praktikách. A má je skoro úplně všechny (snad kromě pixelhuntingu): nelogičnost úkolů, asi 50krát si na téhle malé ploše můžete zarazit cestu ke zdárnému konci, aniž byste to tušili (nejdebilnější to bylo při lovení žraloka, kdy stačí, abyste odešli jinudy, než podle programu máte a jste v háji, opravdu trapné a hlavně nelogické) a taky nutnost zkoušení jedné věci desetkrát. Mám pocit, že to poslední je takové specifikum českých adventur, děvetkrát vám jedna věc nevyjde a vy máte tušit, že program je nastavený tak, že to podesáté vyjít má. Velká zábava. Díky těmto třem věcem je TOO na mé poměry docela těžký a bez návodu jsem ho dohrát nedokázal (totiž ten pocit, kdy si nejste jistí, jestli jste si náhodou před chvílí nějakým neuváženým krokem nezarazili cestu k cíli, není příliš motivující, takže než abych ztrácel čas bezcílným blouděných po těch deseti lokacích...).

To, že je hra zlehka zabugovaná (například dostat se do chatky je dost problém apod.), už ani neřeším. Výrazně mě však ještě štvalo ukázkové a lehce vtipné používání v té chvíli nepotřebných věcí z inventáře. Vtipné bylo poprvé, když si však Gajbraš přeřezával dýkou hlavu už po padesáté, vtipné to být přestalo.

Moje přesto poměrně vysoké hodnocení plyne z jisté úcty k "průkopnictví" téhle hry, jiný důvod k zabývání se tímto počinem, než historický, podle mě není.
+16

Aquadelic GT

  • PC 70
Závodních simulátorů jsem hrál již bezpočet, ale závody lodí jsem si vyzkoušel snad jen v GTA: Vice City a GTA: San Andreas. Aquadelic GT se na tuto činnost však zaměřuje primárně, a i když z něj čiší arkádová hratelnost, přichází se spoustou zajímavých prvků, které z něj dělají vcelku originální titul.

Taxikaření a létání hydroplánem mě po chvíli přestalo bavit, ale samotné závody mě bavily od začátku do konce. Do značné míry tomu jistě napomáhaly bedny s torpédy, raketami bouchacími žabkami či nitrem, ale hlavním hnacím motorem bylo pomyšlení na dosažení nejvyšší příčky, které se dalo dosáhnout jen díky určitému počtu fanoušků.

Jejich počet se zvyšoval s každým vyhraným závodem a mimo popularity mi ještě přilákaly sponzory, s jejichž pomocí se částka, obdržená za vítězství, zněkolikanásobila a já si tak mohl svůj člun vylepšovat nebo rovnou koupit nový. Bohužel se dají vlastnit jen tři čluny najednou, na což jsem přišel až po koupení čtvrtého a následného zmizení toho předchozího. Koupit se dají i honosné vily, a tak jsem již nemusel platit přemrštěné částky za ubytování v hotelu.

Během závodů či jen při projíždění jakoukoli lokací hrál jeden z mnoha sice neznámých, ale přesto kvalitních songů, a tak jedinou vadou na kráse je krátká herní doba. Určitě bych ještě pár dalších závodů uvítal, ale naštěstí má Aquadelic velmi dobrou znovuhratelnost.

Pro: závody, bonusy, sponzoři, čluny a jejich vylepšování, hudba, znovuhratelnost

Proti: krátké, mohu vlastnit jen tři čluny najednou

+16

Assassin's Creed II

  • PC 80
Původní Assassin's Creed přišel s výborným otevřeným prostředím středověkých měst i jejich okolí, a nabídl solidně propracovaný systém pohybu po nich... jen proto aby hráč zjistil že pod tímto naleštěným povrchem není absolutně nic, jen naprostá prázdnota, několik neustále se opakujících úkolů obalujících zmatečně pitomý příběh. A hlavně se musel smířit s tím, že Assassins Creed je i přes pompézní prezentaci a nezměrný potenciál jen další dementní arkáda, pohříchu navíc velmi stereotypní a nudná.

V tomto ohledu už pro mě měl AC2 značnou výhodu - jsa smířen s nevyhnutelným, očekávání nemaje jsem mohl být jen příjemně překvapen.
A to se nakonec opravdu stalo, autoři zapracovali na nejvýraznějších problémech jedničky a dokázali udržet zábavnost a variabilitu úkolů na slušné úrovní po celou dobu hraní, se snahou o to motivovat hráče k dalšímu postupu a zkoumání světa aspoň do té míry aby se nehnal co nejrychleji jen po hlavní příběhové linii.

Jistě, pořád je to ta samá dementní arkáda jako jednička a většina možných činností se taky nezměnila, ale teď už aspoň zabalení těch úkolů do příběhového hávu funguje, jsou zábavnější, i volnost a pocit kontroly nad hrou je tu na výrazně vyšší úrovni, a k tomu navíc je ještě pár pseudo RPG prvků v podobě zlepšování vybavení postavy a zvelebování sídelního města.
Milé také je že hlavní postava je sympatický sukničkář (úvod hry mi připomněl Zeffirelliho Romea a Julii, i Dekameron od Pasoliniho) a jde u něj vypozorovat i něco jako charakter, což je oproti nevýraznému blbečkovi z jedničky zlepšení o sto procent.

Leč bohužel, pořád se hraje na to že renesanční prostředí je jen výplod počítače zapíchlého do mozku nějakého odpudivého cucáka ze současnosti a hra na to také velice ráda a často upozorňuje, což opět totálně likviduje jakoukoli atmosféru a možnost pořádně se vžít do postavy a do prostředí které ji obklopuje. Příběh je jen zmatená snůška konspiračních teorií, sci-fi motivů a aluzí na biblickou mytologii (ale hlavně opatrně, aby se nikdo neurazil), ale budiž, jako rozkošatělá podoba primitivního "my hodní, oni zlí" to pořád funguje.

Když se tedy oprostím od nadávání na zmařený potenciál na geniální historickou hru, tak musím uznat že tahle parkurová rubanice je hodně fajn arkádová zábava a navíc (kupodivu, na dnešní dobu) vydrží bavit poměrně dlouho.

Pro: volný pohyb po světě; vybalancování jednoduchých šermovaček a závodů na čas do relativně zábavné podoby; stavění vlastního města

Proti: primitivní a povrchní, tedy silně zmařený potenciál na mnohem zajímavější hru; skoky do přítomnosti; neustálé upozorňování na nereálnost renesančního světa

+16 +17 −1

Undress Me

  • PC 60
Lehce erotická freewarovka, kterou jsme (jak je i v diskuzi správně zmíněno) zabíjeli čas na hodinách informatiky. Výhodou bylo, že běžela nejen ve flashové verzi v prohlížeči, ale dala se i stáhnout a hrát bez internetového připojení.

Pamatuju, že každý "svlékal" jen první dvě dívky, ta třetí moc populární nebyla. Škoda jen pěti "svlékacích" stupňů každé dívčiny a toho, že jakmile dosáhnete 10 000, tak už toho prostě víc neuvidíte. Dokonce jsem někde viděl podobnou variaci této hry, ale za boha si nemůžu vzpomenout kde a jak se jmenovala.

Pro: dobrý nápad, pěkné slečny

Proti: málo slečen, absence dalších datadisků :)

+16

The Saboteur

  • PC 90
Nemá smysl tu řikat nic víc, než co tu stihlo říct sedmnáct uživatelů předemnou, nicméně rád bych alespoň zopakoval to, že Saboteur je opravdu nesmírně poutavá a chytlavá hra, která si tu pozornost hráče zaslouží! I když jí zčásti byla odebrána skutečností, že přišla jako závan z nebe a nikdo si ani neuvědomil, jaký skutečný skvost to doopravdy je.

Vždyť co jiného já jsem chtěl, než hru podobnou GTA, která se bude odehrávat v minulosti. Tahle toho lehce využila a vpravila příběh do Paříže za druhé světové války. Příběh neskutečně poutavý a v herním světě neskutečně návykový. Vždyť tak velký a promakaný svět jsem ani nečekal. Celá Paříž, venkov a dokonce i hranice s nepřítelem. Do toho hromada míst, které stojí za to prozkoumat, protože ve hře je implementována hromada funkcí (skoky, věže, sběr všeho možného, zničení všeho německého) Už jenom to mi zabralo několik hodin hraní, od kterých jsem se nedokázal odpoutat a popravdě jsem si je neskutečně vychutnával, kousek po kousku. A až jednou za čas si dal další misi kampaně, která ale, když už nic jiného, by mohla být delší. Každopádně to zachránila závěrem. Ten je totiž naprosto úžasný, dlouho jsem nezažil takový závěr, který bych si byl schopný zapamatovat napořád. Tento to dokázal.

Sami tedy vidíte, že mě Saboteur zaujal, co zaujal, stal se pro mě jednou z nejlepších her, na které jsem se několik hodin dokázal stát závislý. Škoda jen, že to nebylo delší. Vidíte ale, že jsem v komentáři chtěl hru pochválit a nakonec jsem zůstal u komentáře dlouhého jak samotná noc.

No nebudu už zdržovat. Saboteur to taky nedokázal a v jednom kuse mě naháněl do nějaké akce. Doufám tedy, že se v budoucnu zase dočkám nějaké podobné hry z minulosti. V tomto ohledu je totiž pořád z čeho vybírat. Stačí to jen udělat pořádně, jako to zvládli kluci z Pandemic Studia.

Pro: Rozsáhlá plocha, hromada vedlejších úkolů, které se jen tak neomrzí, perfektní závěr, neuvěřitelně působivá atmosféra druhé světové války, kterou jsem naposled zažil snad v Call of Duty 2 nebo Commandos 3.

Proti: Hudební podklad by mohl být víc historický a zajímavější. Krátká kampaň, kterou ale naštěstí zachraňují vedlejší úkoly.

+16 +17 −1

Battlefield 3

  • PC 85
Battlefield jsem poznal až u dvojky a dost mne uchvátil jeho multiplayer byl prostě úžasný. Ty velké mapy a těch hráčů a nelítostné bitvy. A proto jsem na Battlefield 3 tolik tesil. Dnes se ale budeme věnovat singleplayeru.

Singleplayer lze dohrát za nějakých 7-9 hodin na střední obtížnost. Single není moc ultra těžký, ale některé úseky dají zabrat. Prostředí je různorodé od Teheránu až po iránský les. Bohužel většina hry se odehrává v městské zástavbě. Mise v F/A-18 Hornet je graficky úchvatná.

A připadala dostatečné dlouhá nebyla těžká ale na orientaci v prostoru hardcore (hlavně když dělal ty zákruty a výkruty). Mise v tanku byla ale skvěla. Ty textury solné pouště byly tak ostré, že neslo poznat, jestli jsou skutečně nebo ne.

Ovládaní tanku je jednouché stačí jenom wasd a myš. Mise mela výborné tempo. Další skvěla mise byla ta v Paříži. Škoda ze hra nutila zabíjet ty policisty jinak by mne zabily. To zemětřesení ve druhé misi mi přišlo slabé ,asi proto že jsem viděl ten trailer.

Ale mise po zemětřesení mněla hustou a tísňovou atmosféru. Všude tma, všechno zničené a všichni naší mrtví. Začátek deváté mela podobnou atmosféru. Ta spolupráce s partnerem byla tak atmosférická a ten silný déšť do toho.


Grafika ta je jedním slovem úžasná! Sluneční paprsky jsou. Ne a jako v jiných hrách kde nejsou kromě Crysis 2.Nasviceni je taky pěkné vyvedené. Textury jsou ostré a nikdy dlouho nenahrávají a ne jako například v Rage.Kde to dělalo porad. Kouř je taktéž krásny. Demolice v singlu je bohužel dost omezena.

Animace postav a hráče jsou, proste perfektní. Vidíte svoje vlastní nohy a nepřipadáte si jako zbraň ve vzduchu. I obličeje postav jsou jako živé ale ne pokaždé.
Vojáci se perfektně kryjí za zeď nebo nějakou překážkou, i kleci a leží.

Zvuk prostředí je perfektní. Kazda zbraň má jiny zvuk. Pistole zní jako pistole a třeba kulomet zni také jako kulomet. Každé vozidlo má svůj zvuk. Zvuky bojiště jsou správné burácivé a intenzivní. Soundtrack se mi líbil. Hudba sedí k tématu hry.

Pro: Zvuk,Animace,Grafika.

Proti: Krátký singleplayer ,Omezena demolice.

+16 +18 −2

The Lord of the Rings: War in the North

  • PC 70
War in the north i přes to, že se snaží tvářit se jako nějaké rpgčko, je spíše jen další tuctovou mlátičkou. Za zmínku stojí snad jen ukázka hlavních charakterů z LOTR jako je například Frodo, Aragorn, nebo Elrond se kterými prohodíte pár slov.

V první řadě se jako u každé mlátičky nejdřív podívám na bojový systém. Hrál jsem za Rangera a boj je prakticky stejný jako v Zaklínači 2, takže po chvíli hraní jsem si připadal jako kdybych hrál za pomalejšího bráchu zaklínače. Dále za zmínku stojí lukostřelba, která mi zprvu přišla originálně vyřešená způsobem, že prostě stisknete "alt" a on bleskurychle vytáhne luk a zamíří, ale po chvíli hraní vám dojde, že luk se tu bere jako zbraň na odstřelování lučištníků, ke kterým se nedá dostat s mečem.

Ani samotní nepřátelé nejsou zrovna nejzajímavější. Většinu z nich už budete znát z filmu, ale přibylo i pár nových. Bohužel žádný z nich mi nepřijde natolik zajímavý, aby stál za zmínku, protože prakticky každého nepřítele jde usekat standardním způsobem.

Příběh hry se docela i zajímavě ubírá ve stínu pána prstenů což poměrně potěší při pohledy na ty ne příliš úspěšné hry co se snažili příběh přímo převzít (snad až kromě bfme, kde to stálo za to).

Nakonec snad jen ještě vyzdvihnu kooperace, kdy při třech hráčích musí hra stát určitě za to. A například takové sbírání setů také potěší, i když pro mě rozhodně nejlepší mlátička tohohle roku je Hunted: The Demon's Forge, která War in the north předčí v každém směru snad jen kromě výbavy pro postavu.

Pro: rychlá výměna luku/meče,

Proti: neviditelné stěny

+16

Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame

  • PC 90
Jako by to bylo před chvílí, kdy jsem poprvé usedl k Princovi 2, pokračování parádní originální hopsačky. Dvojka měla lepší grafiku, těžší a různorodější nepřátele, logické problémy a pokračování pohádkového příběhu, který prababičky muslimských mudžáhidů vyšívaly po generace na "létající" koberec.

Proč si myslím, že je lepší The Shadow and the Flame než první Princ? Krom již zmíněných pozitivních věci si myslím, že jde celkově o lepší hru. Prostředí jsou jinačí i jinak než jen barevně, to zaprvé. Zadruhé hra nabízí opravdu epické dobrodružství i po příběhové stránce. Těžší je nejen záporák, vyšší obtížnost je znát celou hrou a jak se dostává hráč stále dál a dál, má co dělat se hrou víc a víc. Za to se mu odměňuje naprosto neopakovatelnými momenty, jako je let na koni, na koberci nebo souboj složený ze sekání létajících hlav medúz, které koušou tak nepředvídatelně, až mě z té pasáže přecházel mráz po prstech, jak jsem byl z toho celý nadšený.

Mám podezření, že důvodem proč nikdy nevznikla pravá trojka, byl fakt, že lépe to už ve 2D udělat nešlo. Opravdu, chcete-li si zahrát nejlepší pohádkovou skákačku ve 2D, tohle je ta nejlepší volba.

Pro: asi nejlepší pohádková hopsačka

Proti: v některých pasážích těžší obtížnost

+16 +17 −1

Far Cry 2

  • PC 80
Jako odpůrce sandboxu jsem se o Far Cry 2 nijak nezajímal. Jenomže existuje steam a na něm existují slevy.

Far Cry 2 nemá co nabídnout hráčům, kteří mají rádi zajímavé hry s alespoň průměrným příběhem, několika hlavními postavami nebo zajímavou zápletkou. Je to typický příklad toho, co je na sandboxu špatně. "Volnost" je jen převlečený stereotyp a dlouhé dojíždění, "rozmanitost misí" je jen PR heslo, "otevřený prostor" je ohraničený skálami z každé strany cesty, takže z většiny cest nejde sjet a objet je už vůbec ne.

Jenomže jsou věci mezi nebem zemí, které nejdou racionálně vysvětlit. Fc2 je hra, která mě letos bavila ze všech nejvíc (kromě Zaklínače). A po dohrání jsem ji rozehrál znovu a koupil si CE.
Nemůžu s čistým svědomím hru chválit až do nebes, protože tahle hra NENÍ dobrá. Když, tak je průměrná a možná ani to ne.

Jenomže FC2 pro mě měl skvělou atmosféru. Jízdní model rozhodně není mizerný a i když by auta mohla jezdit rychleji a chovat se realističtěji, naprosto to stačí. Můžete jet a kochat se krásnou přírodou, sem tam uschlá vegetace, sem tam zelená džungle... a ups, hlídka. Auto s posádkou. Vysápete se z auta a upalujete za první strom, protože na nejtěžší obtížnost vás kulometčík na korbě auta rozseká dost snadno. Skluzem se dostanete za kmen stromu.
Vypálíte salvu ze samopalu, jenomže ten krám se zasekne. Není čas se s tím patlat, tak popadnete granát a hodíte ho pod auto nepřátel. Vůz bouchne, enemáci odletí, stromy v okolí začnou hořet a z jejich korun padá listí.
Uslyšíte hekání a naříkání - jeden z nepřátel je ještě naživu! Leží a svíjí se. Ale pozor, ta svině si sedá a začíná po vás střílet z pistole!
Přiběhnete k ní a propíchnete ji mačetou jako podsvinče.

(tato scéna není přibarvená, vše z výše popsaného lze ve FC2 zažít... toho zraněného enemáka dokonce až příliš často)

Tento koment má naznačit, že je nutné hru naprosto žrát, abyste si ji užili, jinak je to jen ztráta času. Děj je stupidní a nepodstatný, logika věci žádná (viz ostatní komenty), respawn nepřátel je příliš rychlý a dalo se z toho vytřískat mnohem víc. Ale je tu šance, že to někoho z vás i přesto všechno bude bavit.

PS: jedná se o jedinou hru, kterou jsem hrál, kde jsou různé intenzity větru a deště.

Pro: grafika, atmosféra, ježdění, střílení, počasí, kulky projdou plechem,

Proti: ale ne dřevem; stereotyp, děj, mise, qs se nepřemazávaj

+16

Dead Island

  • PC 80
Můj první náhled na Dead Island byl přes recenze, které hře zrovna nedávali moc šancí na úspěch. Nicméně jsem to s hrou nechtěl vzdát, protože jsem si všiml, že se za ní skrývá společnost, která vytvořila třeba i výborný Call of Juarez. Tak jsem to tedy risknul a do hry se pustil. A musím se přiznat, že zklamaný jsem ve výsledku v žádném případě nebyl.

Dead Island má veškeré aspekty GTA syndromu, které jen může mít. Jen v jiném prostředí, s jiným příběhem a odlišnými protivníky. Tedy v tomto případě na rozlehlém tropickém ostrově, s příběhem veskerze jednoduchým a s kým jiným, než se zombíky. Zombie už je celkově pojem, který mě neskutečně štve. A to jak ve filmech, tak ve hrách. Musí mě tak opravdu hodně zaujmout, abych se k němu mohl vracet. A nutno podotknout, že v této hře to bezesporu dokázal.

Hra totiž, co se týče stereotypnosti, neuvěřitelně vybočuje. Předvádí divákovi hlavní příběh, který není úplně špatný, ale nejlepší na něm stejně asi zůstane úvodní video, které se po mém shlédnutí taktéž řadí mezi jedny z těch nejlepších vůbec, co jsem kdy viděl, až tedy na nikdy nepřekonatelné intro k první Civilizaci. Kromě hlavní linky tak ale nabízí i celou řadu vedlejších úkolů, které mě bavilo plnit a to i přesto, že nepřátelé se na různých místech v ostrově neustále objevovali. To je celkově jev, který mě ve hrách neuvěřitelně rozčiluje, ale tady měl kupodivu svoje opodstatnění. Ti, co dohráli hru, mi dají za pravdu, že výsledné statistiky vcelku potěšili :-)

Dobrý nápad byl i ten, že vy, jakožto hlavní postava hry, se neustále vylepšujete. A to je dáno především tím, jak, koho, čím, kde zabijete popř. jaký úkol splníte. Inventář byl taktéž dobře zpracovaný a když to vezmu globálně, samotný ostrov byl velice dobře navrhnut. Nachází se na něm opravdu prakticky všecko. Nicméně tady končím s těmi osmdesátiprocentními plusy a hodím sem těch zbylých dvacet procent mínusů.

U mínusů musím zmínit především samotné bugy. Nevím, co vývojáře poslední dobou nutí k tomu, aby vydali hru a pár týdnů na to k ní vydali jednou tak velký patch, který by veškeré chyby měl odstranit. Pravda, zde onen patch zase tak velký nebyl, ale bez něj by mě hra okamžitě naštvala. Příkladem budiž zkušenosti řady uživatelů, kteří hru hráli, a když ji chtěli ukončit, hru uložili, zavřeli a následný den opět spustili a zjistili, že savy nikde nejsou. Přiznám se, že už jenom tohle by mě donutilo hru okamžitě vymazat a chtít po vývojářích vrátit peníze za koupený titul.

Druhý problém pak budiž u videí, kde hra automaticky předpokládá, že hru budu hrát ve více lidech, konkrétně čtyřech, a videa tak aplikuje. Pak to vypadá tak, že si kanály kráčím sám a najednou skočí video, ve kterém se hádám já spolu s dalšími parťáky, které jsem ve hře ani neviděl. Vypadá to blbě, ale když to tak chtěli, tak budiž. Nicméně mě mrzí, že jsem hru neměl tu čest hrát s kamarádem, věřím, že zábavnost by se prodloužila na maximální hranici. Každopádně jsem hru hrál u bratrance a beru za vděk už jenom to, že jsem jí u něj hrál a dohrál.

Nakonec tedy dodám, že Dead Island je ten nejzábavnější kus se zombie monstry, kterou jsem měl tu čest hrát a nesmírně si toho vážím. Polské studio opět ukázalo, že umí tvořit výborné hry. Nicméně doufám, že příště se poučí z chybek, protože ty mě na nejnovějších hrách začínají štvát nejvíce.

Pro: Tropický ostrov, různé variace zombie, jízda v autě (Carmageddon styla:-D), hudba, úvodní video

Proti: bugy, následná videa, výpadky hry, respawnování nepřátel

+16

Final Fantasy VII

  • PC 100
Epičtější než Mass Effect a parádně hratelné i po 13 letech od vydání. Tedy pokud překousnete random encounter(opravdu nesnestelným se stává teprve až ke konci hry:-) a „krabičkové provedení postaviček.
FF exceluje hlavně v podání pocitu „velkého dobrodružství“ - nejdříve osvobozujete město, chvíli se pak touláte po přilehlém okolí, poté slezete hory, dostanete písečné vozítko, překonáte moře a oceány – hra se pokaždé vytasí s něčím novým a dojem „postupu“ a výsledků vašich snažení je podán asi nejlépe, jak jsem to u RPG her viděl.
Samotné charaktery jsou sice klišovité, ale pevná ruka vyprávění je i přesto zvládne podat zajímavě a plnokrevně. Potěší také vkusně uděláné backgroundy (pozoruhodná je hlavně práce s perspektivou) a Uematsova hudba. Celkově asi nejlepší zachraň-svět dobrudružství, co jsem měl čest hrát.
+16

Silent Hill 2

  • PC 80
Spíše interaktivní zážitek než videohra, to je Silent Hill 2.
James si musí svoji očistnou cestu pěkně pěkně protrpět a je na vás, jestli do toho půjdete s ním nebo ne. Silent Hill je snad jediná hra, která ve hráči vzbuzuzuje kýžené emoce samotným „hraním“. Filmečky tu sice mají roli emocionálního vyvrcholení nebo zlomu, ale staví na oněch nepříjemných pocitech, které ve vás vzbuzuje průzkum opuštěného města nebo bloudění po „prázdných chodbách“. Lekaček se tu také nedočkáte, monstra svojí groteskností spíše posilují „znepokojení“ než aby nahánělý strach. Celkově se tedy nedá mluvit o „zábavě z hraní“ v obvyklém slova smyslu.
Podstatnou vadou hry, je že „interpretuje“ vaše chování během hry a dle něho vám vybere příslušný konec. Bohužel to občas zvládá naprosto chybně a váš konec vůbec neodpovídá vašim skutečným záměrům. Co se týče řemeslných chyb, kamera si občas ráda zarebeluje a souboje vám adrenalin zrova moc nezvednou. Těžko ale na Silent Hill uplatňovat tradiční měřítka hodnocení, tím spíš, že stojí na naprosto netradičních základech.
+16

Batman: Arkham City

  • PC 90
Bez mučení se přiznám, že univerzum Batmana mi přijde ze všech komiksových světů nejpřitažlivější, takže pokud nejste žhavým fanouškem tohoto netopýra, berte tenhle koment s menší rezervou...Arkham City je v mnoha ohledech velmi příjemným vylepšením původního dílu, ale co je možná největší plus - nabírá už od začátku solidní otáčky. Spletitý scénář, který do svých spárů zahrnuje houšť známých postav, je devizou této hry a zkrátka se nenajde jediné slabé místo. Zsaszovy telefonáty, Riddlerovy hádanky, Strangeovy velké plány, Ra's al Ghul, Tučňák, spolčení s Banem, s Mr. Freezem, občas se připomene Joker nebo Catwoman...objeví se Poison Ivy, komisař Gordon, Robin a spousta dalších. Vůbec motivace jednotlivých postav jsou nejednoznačné a čeká na vás hned několik překvapení. Stylizace je bližší Burtonovým filmům než civilnímu Nolanovi, a je to dobře. Arkham City s gotickým nádechem vypadá úžasně a na ponuré atmosféře přidává plyn ještě povedený hudební doprovod.

Hlavní dějovou linku výrazně podporují vhodně navržené vedlejší mise a spoustu bonusového materiálu jako minitréninky, sbírání Riddlerových trofejí, řešení hádanek atd. Hra zkrátka pořád baví a co je nejdůležitější - příjemně se hraje. Postava Batmana dostala do vínku další gadgety a pohyby, takže je zábavná nejenom každá bitka a likvidace nepřátel (kteří se postupně zlepšují nebo jinak variují), ale i řešení logických miniúkolů, hackování, sledování signálu atp. Arkham City nabízí spoustu možností a variant k vyblbnutí. Sladkou třešničkou je pak hraní za Catwoman, jež mnohdy připomíná časy Mony Sax ve druhém Max Paynovi. Její linie je totiž akčnější, přímočařejší a dynamičtější. Sledovat rozpohybovanou Catwoman, jak se line městem a rasí jednoho padoucha za druhým, je nádhera. Co možná zamrzí, je všemocný "detective mode", jenž většinu situací až nechutně ulehčuje. Autoři by v případné trojce mohli zauvažovat nad jeho omezením. Osobně mě trochu štvalo také občasné chaotické prostředí a dlouhá štreka zpátky po dodělání nějakého úkolu. Absence titulků ve filmečcích je sice prkotina, ale taky by tam mohly být...Pozitivní výsledný dojem ale tyto veskrze drobnosti nemají šanci zkazit. Rocksteady potvrdili, že Arkham Asylum nebyla shoda náhod a po komiksu, seriálu a filmu se postava Batmana dostala na špičku i v odvětví počítačových her.

Pro: Rozsáhlý scénář využívající postavy Batman univerza, bitky, Catwoman, spousta vedlejších úkolů a bonusového obsahu, pořád se něco děje, stylizované město a celkově atmosféra

Proti: Všemocný "detective mode", občas chaotické/nejednoznačné interiéry

+16