Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Radomír Bobek • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Momentálně rozehráno


Profil

Rozehrané hry:

Jak hodnotím:

100% Legenda, případně rovnou zakladatel žánru. Hra, o které se s úctou mluví i po letech či desetiletích od vydání a kterou je radost hrát několikrát dokola. Etalon, podle kterého hodnotíme ostatní.
90% Téměř dokonalý zástupce žánru. Hra roku.
80% Výborná záležitost. Nepřichází možná s ničím novým, ale jedná se o poctivou hru s minimem chyb.
70% Slušný nadprůměr. Občasné chyby technického rázu nebo herní nedotaženost.
60% Lehký nadprůměr. Potenciál kazí technické chyby a/nebo některé špatně navržené herní principy.
50% Naprostý průměr. Ke každému dobrému nápadu, který hra obsahuje, najdete něco jiného, čím vás naopak nadzvedne.
40% Hra se dá stále hrát, ovšem obsahuje výrazné chyby, které pravděpodobně překousnou pouze fanoušci daného žánru a jen ti budou chtít na hře hledat její pozitivní stránky.
30% I fanouškům žánru se hraje velmi těžce. Má sice stále něco do sebe, ale její kladné stránky se těžce hledají v hromadě technických a herních průšvihů.
20% I fanatici daného žánru ji hrají se skřípěním zubů a pouze kvůli studijním účelům.
10% Hra, kterou od naprostého průšvihu dělí jen velmi málo. Pouštějí se do ní pouze nejvytvrdlejší z tvrdých a jen nemnoho z nich ji dotáhne do konce.
0% Ztělesněná hrůza. Utrpení pro oči, utrpení pro uši, utrpení ji hrát.

Dohrané PC mody (nejedná se o kompletní výčet):

Clive Barker's Undying: Family Grave
Deus Ex: 2027
Deus Ex: Hotel Carone
Deus Ex: Nihilum
Deus Ex: Redsun 2020
Deus Ex: The Nameless Mod
Deus Ex: Zodiac
Doom 1: Alines TC
Doom 1: Knee Deep in the ZDoom
Doom 2: Action Doom
Doom 2: Legacy of Suffering
Doom 3: Event Horizont
Duke Nukem Duke Hard
Duke Nukem Eternity
Duke Nukem Forever 2013
Half-Life: They Hunger
Half-Life 2: Awakening
Half-Life 2: G-Strings - free Beta je slušná záležitost (7/10).
Half-Life 2: Minerva Metastasis - po několika marných pokusech jsem se do toho konečně dostal ... a dohrál to jedním dechem. Velmi slušné, není se co divit, že autor následně odešel pracovat do Valve.
Half-Life 2: Research and Development - vynikající mod, veškeré problémy a přestřelky řešené pouze pomocí fyziky, vřele doporučuji.
Half-Life 2: Return
Half-Life 2: Episode 2 Episode 3 Closure
Halo: Project Lumoria
Quake: Fantasy Quake Rise of the Phoenix
Quake 2: 1492
Quake 2: Ctizen Abel (quadrology)
Quake 2: Dawn of Darkness
Quake 2: Deus Ex Machina
Quake 2: Juggernaut 2.0
Quake 2: Magic Lumber 1, 2
Quake 2: Oblivion
Quake 2: Pax Imperia
Quake 2: Progetto Genoma

Quake 2: Unseen - pokud někomu přišel původní Quake 2 (nebo datadisky či mody) zbytečně jednoduché, pusťte se do Unseen. I na normal nebývale brutální záležitost. Mrak řadových borců se štíty a railgunem, jeden boss navíc s neviditelností (na začátku jsem při prvních pár pokusech ani nechápal, kdo nebo co mě vlastně zabíjí) a poslední boss pro jistotu s čelně neprůstřelným štítem. Některé boss fighty jsem nejprve dával s nesmrtelností, abych si byl jistý, že se nejedná o nějaký bug. O boji s posledním bossem jsem si s Pavlem nejprve na Stormových stránkách pár dnů povídal a až potom se mi podařilo tento mod dohrát.



Rune Legend of The Frozen Empire Po počátečním nadšení (čtyřicet nových map, noví nepřátelé) jsem byl nakonec zklamán. Mod působí dost nesourodým dojmem, mapy dělali dva různí lidé (takže na sebe příliš tématicky nenavazují, nemálo map působí dojmem amatérského počinu či betaverze, nelogickým leveldesignem počínaje), hra není příliš vyvážená (v pár levelech po sobě vůbec není jak se léčit a najednou člověk přijde do místnosti, kde se nachází třeba dvacet run). Mod je původně dělaný na coop, nicméně mé výtky s tím nijak nesouvisejí. Průměr, nicméně pro Rune pozitivní jedince za dohrání určitě stojí.

Soldier of Fortune 2 Double Helix: Revolution

System Shock 2 Mod Christine 1 Ponterbee Station První část čtyřdílného modu, dějově přímé pokračování System Shock 2, z hlediska velikosti něco mezi třetinou a polovinou původní hry. Mod je velmi kvalitní, pro fanoušky naprostá povinnost (děj pokračuje v dalším díle UNN Nightwalker)

System Shock 2 Mod Christine 2 UNN Nightstation
System Shock 2 Mod Christine 3 Polaris
System Shock 2 Mod Christine 4 Urlaub
System Shock 2 Mod Infinity
Thief 2: Shadows of the Metal Age
Tron 2.0: User Error
Unreal Tournament: Operation Na Pali
Unreal Tournament: Return to Na Pali Ultimate Edition

Dohráno - PC:

Abigor 3/10

Advent Crossroad Solidní Japan dungeon trochu ve stylu Shin Megami Tensei. 7,5/10

Agent Roswell Stylová záležitost, které se nevyhnula neohrabaná střelba a chyby (zejména prolínání objektů). 5/10

Aggelos Zprvu velmi sympatická záležitost ... ovšem totálně zabitá ovládáním, technickými problémy a designérskými přešlapy. 6/10

Alien Shooter 2 The Legend Krátkodobě zábavné, ale v zásadě recyklace předchozích dílů a šíleně roztahané 5/10

Animal Rescuer Moc hezká základní premisa zachraňování zvířat se sběrem bylinek a připravováním lektvarů. Boje jsou ale celkem prkenné a úkoly občas jako z pohádky o kohoutkovi a slepičce. 6/10

Animus Revenant 6/10

Anopek Podobný případ jako The Indie Game Legend 3D. Krátká, ale slušná kombinace FPS a metroidvania. 7/10

Archmage Ricka Turn-based dungeon a klasické JRPG v jednom. Herní doba asi 1 hodina celkem. No nekupte to za 2 kila. 4/10

ARKOS Oldschool FPS, inspirována věcmi jako Heretic. Hlavním problémem je repetitivnost, ale celkově slušné. 6,5/10

Astalon Vynikající RPG metroidvania, která by si zasloužila nějaké speciální ocenění za level-design. 9/10

Biotech Samurai Ukázkový příklad, jak to nemá vypadat. Hack&Slash, ve které nemá smysl bojovat s nepřáteli a kterou dohrajete za doslova pár minut (přičemž se ani nespustí závěrečná animace). 1/10

Blind Fate: Edo no Yami Zajímavý nápad se smysly (používání převážně sluchu, hmatu a čichu), který zůstane trestuhodně nevyužitý. Zbytek hry je podprůměr se spoustou neviditelných zdí a chyb. 3,5/10 

Bloodborne PSX - fandovský demake Bloodborne v PSX grafice. Stylem trochu připomíná Nightmare Creatures. Ovládání je trochu krkolomné, občas pozlobí kamera, ale celkově nadmíru zábavná výborný záležitost, která krásně ukazuje, že souls-borne subžánr by fungoval i výrazně dříve, než reálně spatřil světlo světa. 8/10

Bloodecay Snaha o druhou Minoria, provedení je ovšem dost prkenné až rozbité, double-jumpem počínaje a celým GUI, komunikací s NPC a vývojem postavy konče. Level design také není žádný velký zázrak (zmatená mapa). 4,5/10

Bloody Spell - něco mezi Dark Souls a Onimusha. Není to čisté RPG (chybí EXP/leveling, postava nemá primární statistiky, ale postupně zlepšuje pasivní a aktivní skilly). Ve hře je několik typů zbraní (a spousta různých kusů v rámci každého typu), nechybí brnění, komba a hlavně spousta zajímavých achievements (které má smysl plnit kvůli dalším herním odměnám) a miniher. Trochu to táhnou dolů chyby v designu (např. při load se znovu zaplní už vybrané truhly) a kvalita překladu, ale celkově velmi slušné. 7/10

Blue Flame 6,5/10

Boss Rush Mythology Přesně takto nemají vypadat souls-like boje s bossy. Žádná motivace pro pokračování (neexistující průzkum, pár zbraní bez podstatného rozdílu a předmětů, které občas nefungují, to nezachrání). Arény velké záměrně tak, aby se nevešly na obrazovku a bossové mohli útočit mimo hranice viditelnosti. Obtížně použitelné parry (velmi špatně se trefuje do správného momentu). Dodge, který občas nefunguje díky tomu, že bossové umí uprostřed útoku změnit směr na druhou stranu. Chyby v prolínání postav zejména při útocích ve skoku. Shazování hlavního hrdiny na zem v kombinaci s některými útoky končí stunlockem a smrtí. Některé arény jsou spíše bullet-hell než cokoli jiného (kvůli tomu souls-like opravdu nehraji). Problémy s ovládáním na gamepadu (uprostřed hry najednou přestal fungovat RT a do konce hry nezačal). 3,5/10

Cemetery Warrior 4 Nemožnost rozumného léčení, ošklivé grafické efekty, totální nevybalancovanost, špatný pohyb postavy. Hudba super. 3/10

Curse of Eternity Tři povolání, hodně různých zbraní a kouzel, NG+. Znovuhratelnost vysoká. Graficky amatérské, z hlediska designu budov taktéž (tak jak jsou vymodelovány funkčně nedávají smysl). Největším problémem je design obtížnosti bojů (udílené poškození je závislé na relativním rozdílu levelů hrdiny a nepřátel, což je u souls-like dost fail), samotná obtížnost skákající tam a zpátky a prkenné ovládání. 4,5/10

Custodian: Beginning of the End Kraťoučká a evidentně nedodělaná zmatenost, která neumí kloudně vysvětlit ani princip ukládání. Potenciál to mělo. 5/10

Darxanadon 6/10

Dead No Head Proč na specializovaném reddit souls-like fóru doporučují jako zábavné takovéto sračky je nad mé chápání. 1/10

Deathbloom 7/10

Death Park 2 7/10

Death Rattle Hell Unleashed 5/10

Deepening Fire Příjemné souls-lite (stojí na parry, úskoky příliš smysl nemají) 2D RPG. 7/10

Demoniaca: Everlasting Night Hra stojí na zajímavém nápadu kombinace bojovky a RPG metroidvanie. Ovšem graficky je vyloženě ošklivá, obsahuje jedno z nejhůře nadesignovaných skákání všech dob a o vyváženosti si může nechat jen zdát. 4/10

Demon Skin 4/10 Zajímavé nápady (zejména směrový blok), celé to ovšem táhne do kopru zejména ovládání. DLC výrazně zajímavější, hlavní hrdina v něm není omezen nízkými životy, funguje v něm autoheal atd.

Destiny 2 DLC 7 Lightfall Kampaň původně výborné hry má už delší dobu sestupnou tendenci a tento trend vesele pokračuje v zatím posledním DLC. Rozhovory jako čerstvě vypadnuté z náhodného generátoru prázdných žvástů, do omrzení recyklovaný jeden boss, neschopnost autorů designovat boss fighty jinak než s neustálým respawnem řadových nepřátel odnikud a vše vrcholí koncentrovanou stupiditou v podobě závěrečného boje s Calusem. 3/10

Devil Slayer Raksasi 7,5/10 Jedna ze zábavnějších souls-lite rogue-lite her. Rozumně dlouhý run, spousta odemykatelných postav a vylepšení, porážka v boji neznamená okamžitý restart runu atd. 

Desync 5/10

Dragonpath 7/10

Drakkhen 2 Dragon View Zajímavý mix first person pohybu venku a pohybu boje jako např. v Goldex Axe. Do toho je zde ještě inspirace Zeldou (krom samotného levelingu postupné získávání klíčových předmětů nebo upgradů životů/many). Na druhou stranu je hra dost roztahaná (zabrala mi 20 hodin a to jsem leccos ve druhé půlce už dělal s návodem), některé instrukce jsou dost nejasné a třeba poslední boj je udělatelný pouze dost speciálním způsobem bez ohledu na level postavy. 6/10

Driven Out Další ukázkový příklad hry, co je nesmyslně vydávána za souls-like. Hlavní hrdinka se pohybuje s rychlostí a elegancí chromé želvy, neexistují žádné experience, leveling, vybavení, stamina, prostě nic. Celou dobu má jedinou zbraň, tři životy, dvě pofiderní continue (je možné je použít kdykoli, nabíjejí se až zabitím bossů a nepřátelé mohou deployed continue navíc zničit, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě) a možnost útočit a blokovat v úrovni hlava, trup nohy. Nepřátelé mají větší množství útoků, některé navíc vypadají dost podobně, v každém boji je nutné směrově blokovat a trpělivě čekat na opening, aby mohl dát člověk milostivě jednu ránu (v poslední boji klidně desetkrát za sebou, přičemž hlavní hrdinka dostane třikrát a je po ní). Samozřejmostí je clunky ovládání a nejvypečenější jsou chyby v animacích a rychlosti, díky kterým jsem si musel v posledním boji pomoci CPU killerem (hra se náhodně zrychlovala a zpomalovala a celkově běžela rychleji než v různých video walkthru, mám podezřejní, že rychlost jejího běhu je závislá na HW). 3/10

Dungeon Scavenger Tak akorát rogue-lite podle mého gusta. Hra si pamatuje nejvyšší dosažené patro a po porážce postava neztrácí EXP, pouze zlato. 8/10

Dungeons & Cocks Hopsačka se sbíráním pokladů, strašně prkenná a s obrovským množstvím chyb. 3/10

Dungeons of Edera Není to souls-like (je tam pouze kotoul a stamina), spíše se to hraje jako kombinace diablovky (kladení důrazu na loot) a lehkého rogue-lite. Úkoly v hlavním questu jsou předem dané, randomizuje se vždy prostředí a nepřátelé pro daný úkol (prostředí je dost různých typů na to, aby hra nenudila). Pokud není daný quest hrán na Hard, v případě smrti je nutné jej hrát znovu od začátku a hráč ztrácí část vybavení z toho, které nemá na sobě (na Hard i z toho co má na sobě). Je také možné vytvořit nezávisle na obtížnosti Hardcore postavu, při její smrti hra končí. Za kouzelníka je Normal spíše easy, za celou hru jsem v boji umřel asi 2x (párkrát jsem musel dát misi znovu, protože jsem nevěděl jak pokračovat, ale to následně vyřešila randomizace prostředí). Nicméně celkově příjemných 7/10.

Ebola 4/10

Ebola 2 Technicky kvalitnější než jednička. Dolů to táhne zejména pochybná kombinace designérských rozhodnutí ukládání za inkoust (i na easy), respawnu nepřátel, malého inventáře a backtrackingu. A pořád není u lecčeho jasné, co je bug a co feature (např. respawn nepřátel po naloadování save). 5/10

Ebola 3 Velmi ambiciózní záležitost. Hra se velmi brzy na základě rozhodnutí větví na tři různé průchody (diametrálně odlišná prostředí a úkoly). Na druhou stranu přetrvávají designérské přešlapy z minulých dílů. Tentokrát při ukládání funguje i nevypočitatelný autosave (ale ani na easy stále nelze ukládat bez pásek), ani na konci hry jsem nepochopil jak funguje respawn nepřátel, práce s inventářem je díky mixování léčiva a střelného prachu kvůli nábojům ještě větší otrava než ve dvojce a korunu tomu nasazuje backtracking typu v laboratoři najdi ucpaný záchod, vrať se města, seber do té doby nesebratelný zvon, vrať se do laboratoře ... a tohle je podle autora logické splnění vágně zadaného úkolu escape the city 5,5/10

Enoch Underground Nakonec skutečně celkem souls-like. Boje jsou pomalejší, metodičtější, není možné nikam naběhnout, je třeba správně odhadovat vzdálenost a s každou zbraní bojovat trochu jinak. Nakonec nebyl tolik problém ani v nemožnosti ukládat během levelů (dají se odemykat zkratky) ani v tom, že po smrti si hra pamatuje inventář (použité flašky zůstávají použité, ale lze je najít znovu, tak se to vyrovná). Hru bohužel sráží dolů zbytečné chyby (nelze lock nepřítele, inventář není úplně přátelský, pozlobí neviditelné zdi nebo chyby ve skriptech), ale nakonec překvapivě celkem slušná zábava 6,5/10

EPΘCH Jedna z nejhorších souls-like věcí. Ze začátku to vypadá na slušně hratelnou záležitost, kterou kazí jen ošklivá grafika a příšerné GUI. Postupem času ovšem člověk odhalí tolik designérských nesmyslů, že nad tím zůstává rozum stát. U pokročilejších bojů budete proklínat toporné ovládání, vylepšování zbraní se provádí za stejný omezený zdroj, kterým se vylepšuje postava, zcela chybí vysvětlení toho co který předmět dělá, naprosto zbytečné opravování zbraní (které se ještě nemusí podařit několikrát za sebou) stejně krkolomné jako crafting a třešničkou na dortu je boj ve kterém musíte odklikávat text, zatímco boss vesele útočí dál nebo katastrofálně nadesignovaný boj s Tor. O good endingu, v rámci jehož sledování dávají bossové o desítky procent větší DMG, což povyšuje designérskou nesmyslnost na úplně novou úroveň, ani nemluvě. 3/10

Estencel Vytvořit v jednom člověku něco na způsob Bloodborne je pozoruhodné samo o sobě. Hra je velmi poetická a atmosférická, obsahuje zajímavé nápady (např. sekundární zbraně), na druhou stranu je i ve verzi 2.0 pořád ještě nevyvážená, hodně zmatená stran level designu a graficky občas celkem amatérská. 6/10

Eternal Evil Slušný pokus o další moderní (first-person) Resident Evil v jednom člověku. Zatím 6,5, pokud vychytá chyby, tak je to na 7/10.

Evil Genome RPG metroidvania s cyberpunk settingem. Na začátku velmi slušná záležitost, později začnou vylézat na světlo různé bugy (respawn některých bossů, nefunkční předměty nebo chyby v lokalizaci) nebo nedomyšlenosti (automatické léčení je tak pomalé až je nepoužité, takže se člověk stejně léčí různými předměty, systém teleportů je zbytečně zmatený, GUI je při větším počtu předmětů nepohodlné na používání). Přes to všechno stále celkem zábavné. 6/10

Ex Natura: Nature Corrupted Jde to dohrát, ale celkově jde o úplně rozbitou hru. 2/10

Excive A-1000 Hitscan nepřátelé, mizerná detekce zásahů kvůli prostředí, bulletsponge bossové, miny. Prakticky nehratelné na cokoli krom nejjednodušší obtížnosti. 3/10

Fables of Talumos 7/10

Fallen Angel 5/10

Fallback Klasická rogue-like neúcta autorů k mému času. Hodinová hra, natažená pomocí grindu na 24hodinovou ztrátu času. Všechno klasicky záleží na štěstí a finální boss je ještě debilnější než před patchem 2.0. 5/10

Fight Knight Nesmírně originální nápad (pohyb po čtvercích jako v dungeonech v kombinaci s taktickými pěstními souboji), který zásadním způsobem potápí design. Ukládat lze na jediném místě ve hře (při porážce si hra nepamatuje ani odemčené zkratky) a hráč je při řešení hádanek neustále přerušován náhodnými souboji, za které je po chvíli nulová odměna a nejsou zrovna na pár vteřin. Celá hra je tak neskutečně zdlouhavá a celé je to korunováno otravnými bossy, speciálně na konci. 5/10

Firelight Fantasy Resistance 2/10 - prototyp, vydávaný za plnou hru. Krátké, plné bugů, bojovat nemá smysl (žádný loot ani EXP) ...

First Hero - Epic of Gilgamesh Neokoukaný mýtus, spousta diametrálně odlišných zbraní, možnost kombinovat různé zbraně v levé/pravé ruce, plavání nebo spolubojovník v některých levelech. Technická stránka hry je ovšem strašná, ne nadarmo se spouštěcí soubor jmenuje prealpha.exe 3/10

G String
- Plná verze (viz Steam) se liší téměř ve všem od původní beta z roku 2011 a navzdory zjevně obřímu množství odvedené práce osciluje herně někde mezi do sebe zahleděnou nabubřelou ptákovinou a průserem. Většina hry se odehrává v různých kanálech plných bordelu, vpřed se člověk dostává zásadně pomocí postupů, které jsou v každé jiné hře toliko glitche dobré pro speedrun a nechybí ani zcela zbytečné psychedelické pasáže. 3/10.

Ghost Song Další pokus o metroidvania souls-like. Ze souls-like to má velké kulové (dash a jakože estus ještě z ničeho souls-like nedělá), mapa je zmatená (neukazuje skutečnou strukturu místností), autoři hráče nutí probíhat stejné lokace pořád dokola (i na poměry žánru, dokonce by design vypnou fast travel při vracení se během questů) a boje jsou příliš bullet sponge i na jednodušší ze dvou obtížností. 5/10

Gladium 4/10

Godkiller Graficky ošklivé, neresponzivní ovládání, nezajímavé boje, příběh naprosto uhozený ... celé to velmi připomíná alfaverzi. 2/10

God Souls Původně mobilní záležitost. Celkem slušná zábava, ale zbytečně roztahané (cca 25 hodin) speciálně kvůli grindu (několikrát za hru dojde klasicky ke skokovému navýšení obtížnosti, takže je nutné znovu absolvovat kolečko nakupování a kompletního vylepšování zbraně, brnění, amuletu a prstene). 6/10

Grime Zajímavé z hlediska world buildingu a vizuálu. Zajímavé nápady typu "nasávání" útoků. Na druhou stranu nesmysly typu beacons,
zbytečné až vysírací levely jako Beyond the Barrier / Pale Sky, nepochopitelné nápady jako fast travel / double jump prakticky na konci hry, nevyvážené zbraně (STR zbraně jsou skoro nepoužitelné), problematické léčení, zasekávání postavy v úzkých průchodech, chyby v achievements (odemykají se kdy nemají, buď ještě nejsou splněny podmínky nebo naopak jsou a neodemknou se), patche neustále měnící umístění zbraní ... mělo to potenciál, těšil jsem se dva roky, ale nakonec dost zklamání. 5/10

Grizzland 6/10

Guardian of Lore Hezká grafika, originální zasazení (středo a jihoamerická mytologie), vybavení, kouzlení, možnost grindu knowledge a vylepšování kouzel. Na druhou stranu je to celé dost prkenné. 6/10

Guardians of the Ashes Mix mezi JRPG a diablovkou, který nedělá ani jedno z uvedeného pořádně (lootu je naprosté minimum, hra je kraťoučká s herní dobou asi 8 hodin atd.). Ze souls to má pouze název platidla (souls), dodge a automatické doplňování lektvarů u checkpointů, za souls-like bych to neoznačil ani omylem. 5/10

Gunfire Reborn Úplně stejný případ jako Fallback, hodinová hra, natažena neustálým opakováním na 24 hodin. Pořád dokola od začátku, všechno záleží na štěstí, bez zálohování save bych to hrál ještě teď. 5/10

Gunheart 5/10 Tak trochu pokus o indie Borderlands. Looter-shooter, drobný vývoj postavy (DMG, shields, health), pár zbraní (ovšem hodně zbraňových modů), devět campaign misí + 12 challenge misí. Campaign mise vystačí tak na pět hodin a za chvíli se všechno opakuje dokola. Je možné, že co-op, na který je asi hra primárně stavěna, je zábavnější, ale vypadá to, že dnes už nefunguje.

Hedon DLC Bloodrite Je na tom vidět obrovská spousta odvedené práce ... a výsledek je podobný jako u G String nebo Apastron. Graficky je to vyloženě amatérsky ošklivé, leveldesign je překombinovaný, zmatený a příšerně roztahaný (20 hodin na nejjednodušší obtížnost a ještě s návodem, protože se hra často neobtěžuje kloudně sdělit, co vlastně po hráči chce) a GUI by chtělo celé překopat. A finální boj, ze kterého vás hra neustále posílá někam pryč, je už čistokrevná křeč. 3,5/10

Hobo Cat Adventures Překvapivě zábavné díky průzkumu ... a něco maličko ze souls série to také má. 7/10

Humanities Legend Hollow Ascending Vypadá to jako další asset flip a na první dobrou je to neohrabané, ale nakonec překvapivě celkem slušná zábava. 6/10

Humanity Výborný nápad s vedlejšími úkoly, které vylepšují postavu (životy, stamina, rychlost běhu nebo nová zbraň), ovšem provedení a speciálně střelba to hodně táhne dolů. 4,5/10

HunterX Kombinace metroidvania a souls-like od autorů 3000th Duel. Autoři se bohužel zaměřili hodně na to, aby byly boje s bossy co nejvíce vysírací, takže hráče na Normal svěsí pravidelně na dvě rány (když se podaří, tak i bez možnosti reakce kvůli dočasnému omráčení), nemalou část je jich potřeba mlátit ve výskoku, hapruje detekce kolizí i zásahů (není problém dostat kouzlem i v případě, kdy toto směřuje dopředu a hráč stojí za bossem) a není problém, aby se boss přímo ve vzduchu otočil o 180 stupňů a trefil hráče v momentě, kdy provedl úspěšně dodge původního útoku. Méně tlačení na pilu je někdy více. 6/10

Chaos - autor se netají tím, že je velkým fanouškem Souls-like her a současně moc neumí programovat. Dá se to hrát, dá se to dohrát, je to stále ještě svým způsobem zábavné díky grindu a levelingu, ale technická stránka věci je slabá EDIT: Autor už některé věci opravil, hra je technicky o něco lepší, ovšem na rozumný verdikt bych musel hru hrát znovu, na což aktuálně nemám čas.

Immortal Legacy: The Jade Cipher 6,5/10 Celkem slušná čínská napodobenina posledních dílů Resident Evil

Into the Dark Dungeon s plynulým pohybem. Má to atmosféru a rozsáhlý bestiář, ale kampaň (16 pater) jsem dohrál za 3 hodiny (a to jsem se ještě flákal) a je to takové silně "základní" (žádné zvláštní hádanky, žádný zvláštní level design). Dungeony mám velmi rád, ale za 423,- to skutečně nestálo. 5/10

Isekai Succubus ~My Genderbent Saga in Another World~ Jsou tam drobné chyby (tahy v bojích by mohly být rychlejší, při vysávání je možné přepínat mezi postavami v partě atd.) a ke konci už je to dost na jedno brdo, ale pořád slušných 7/10.

JianPo 3/10. Hezký umělecký záměr designérsky i technicky na samé hraně průseru. Neviditelné zdi, propady FPS, "floaty" boje, neskutečně překombinovaný leveling, u kterého ani není jasné, co vlastně ovlivňuje a jedny z nejhůře nadesignovaných boss fightů, co jsem zatím viděl.

Juruna Celé je to roztomilé až k sežrání (táta zajíček se vydává zachránit malou zaječí dcerku ze spárů zlé lišky), má to hezkou hudbu, ale je to dost zabugované a amatérské (jde o studentský projekt). Dohrát to jde (i bez nalezení všech čtyř prstenů), ale je to podprůměr. 3/10

Lemuria: Lost in Space 5/10

Lichenvale I ve verzi 1.3 stále připomíná spíše techdemo než ucelený projekt (krom jiného sestává z pouhých šesti levelů a herní doba je asi 1,5 hodiny), nicméně určitý potenciál má. 5/10

Lilipalace "Dungeon", ve kterém se nepřátelé neobjevují dokola, většinu bojů s řadovými nepřáteli vyhrává taktika Defend a u bojů s bossy se člověk trefuje pomocí nalezených předmětů do autorského řešení. Nesmysl už na úrovni designu. 3/10

Lilitales Volné pokračování Lilipalace. Pořád mi na tom pár věcí nesedí (např. se nezobrazují EXP a grindováním se nelze dostat na vyšší level, leveling funguje spíše na základě určitých bojů, prostě divný systém), ale celkově o několik tříd lepší a na hraně doporučení. 6,5/10

Little Witch Nobeta 6/10

Lost Wish: In the Desperate World Nehraje se to obecně špatně, hlavní hrdinka si postupně vylepšuje zdraví a nachází/nakupuje další předměty, ale má to dost podivně nekonsistentní level design (různé typy levelů les/jeskyně/vesnice atd. na sebe logicky nenavazují), problémy se skákáním (je třeba skákat dříve než na konci plošinky) a design bossů, převážně spočívající v "teď je nesmrtelný a teď umřel mimo obrazovku, protože hráč se dostatečně dlouho vyhýbal jeho útokům" 6/10.

Madspace 5/10 Velmi originální záležitost se strašně nepřehledným leveldesignem a nic moc pohybem postavy.

Magical Diary Horse Hall 7/10

Metamorfose S Graficky je to celkem amatérské, boje jsou příliš statické a backtrackingu je tam i na poměry žánru trochu moc. Na druhou stranu je autor zjevně velký fanoušek Castlevania Symphony of the Night a stále se to díky tomu (podobnost) hraje slušně 6,5/10

Mystik Belle Chtělo by to trochu poštelovat RPG prvky, použití pár předmětů (je třeba provést něco, co do té doby fungovalo úplně jinak) a boj s bossem na konci true ending (principiálně je jak z úplně jiné hry), ale jinak příjemná a vtipná kombinace metroidvania a adventure. 7/10

Nightmare of Decay Pocta původnímu Resident Evil, ovšem ve First Person. Pár mušek se najde (nadále nepoužitelné věci nemizí z inventáře, poslední boj je opotřebovávací bitva místo nějaké echt strategie), ale celkově výborné. 8/10

Norther Journey Na jednoho vývojáře pozoruhodná záležitost. Atmosférická first-person akční adventura s řadou zajímavých nápadů (např. cestování pomocí lan, šplhání, potápění, let na rogalu) a zbraní (prak, luk, různé druhy kuší, vrhací sekery, oštěpy atd.). Ze začátku to vypadá jako hidden gem, ve dvou třetinách se hra začne příliš soustředit na akci, zejména frenetické boje s bossy (jsou pohyblivější než hráč, je třeba je trefovat relativně pomalými zbraněmi a mají hodně životů) a větším počtem nepřátel, na což hra není stavěná. Nakonec přes všechnu nápaditost spíše zklamání. 6/10

Nosferatu's Butler 1/10

Nother Malá souls-like věc (cca 5 hodin), kombinovaná lehce se Zeldou. Hlavním kladem je prozkoumávání prostředí (spousta různých secretů), záporem trocha nepřehlednosti a kostrbatá interakce. 6/10

Occupation 2.5 3/10

Panda Legend Škoda, s lepším vybalancováním obtížnosti to mohla být slušná záležitost, v aktuálním stavu 5/10.

Paradox Vector První půlka slušná metroidvania, druhá podprůměrná FPS. A bugů tam také nebylo málo, zejména stran uložených pozic. 5/10

Project Knight 6/10

Quest Hunter DLC Strangewood Základní hra byla nadprůměr, DLC už je celkem zbytečné. Hlavním problémem jsou prostorové hádanky, na které není engine stavěný, jeden zbytečně otravný boss fight a velmi vágní zadávání questů. 4,5/10

Record of Lodoss War-Deedlit in Wonder Labyrinth- Stejně jako v Touhou Luna Nights začíná hra zajímavě (příjemné prostředí, hádanky řešené pomocí luku), ale od poloviny hry to s ní jde z kopce. Problémy s obtížností počínaje (i s nejlepší zbraní a přelevelovanou postavou jsou řadoví nepřátelé příliš bullet sponge, což v kombinaci s velkou vzdáleností checkpointů nepotěší) přes schizofrenní systém dvou elementů až po nepřehledné bullet hell boje s řadou bossů. A moment, kdy vás hra donutí si zopakovat všech devět do té doby absolvovaných boss fightů v kuse (v jednom boss fightu navíc bojujete se dvěma nepřáteli najednou a ve dvou dalších bojujete se dvěma nepřáteli po sobě), je skutečně nebývalé designérské dno. Škoda, potenciál to mělo. 6/10

Revenger 1/10

Sakura Dungeon Mechanicky jednoduchá záležitost, majoritní část hry tvoří boje (ve hře v podstatě nejsou hádanky a věcí jako průchozí zdi obsahuje pár), ale pořád slušná zábava. 7/10

Seal of Sins U čínských her je už celkem klasikou slabší překlad, tady navíc trochu hapruje GUI. Jinak je to ovšem velmi slušná RPG metroidvania, výběr mezi čtyřmi diametrálně odlišnými postavami, crafting, vyvážená obtížnost, osvěžující hádanky a v neposlední řadě NG+. 7/10

Serment - Contract with a Devil Krásně vypadající, nesmyslně navržená hra. Hlavní quest je vyplacení se z kontraktu. Po uplynutí určitého množství dní je třeba zaplatit určitou částku, jinak následuje game over. Je třeba zaplatit několikrát, částka se neustále zvyšuje. Nejlépe to jde provést tak, že člověk pořád dokola rybaří (pomocí bojů to nejde zdaleka tak dobře a při prohře člověk ztrácí peníze). A protože nestačil jeden nesmyslný interní limit, tak má v sobě hra ještě časový pro každý den a v sedm večer je tak člověk automaticky odeslán Home, protože je třeba spát. Třeba i uprostřed dungeonu. Samotný dungeon se sice navržený celkem zajímavě (jsou v něm i osvěžující hádanky), ale vzhledem k výše uvedenému nedává smysl jej procházet. V podstatě v něm chybí i nějaký smysluplný závěr, je tam sice boj s bossem, ale úplně míjí celé zadání hry. Vůbec nechápu, co tímto kočkopsem chtěli autoři říci. 4/10

Shadow Fear Path to Insanity Akční stránka IMHO nic moc (neklade důraz na um hráče, ale na strategické plánování zdrojů do té míry, že není možné střelnými zbraněmi útočit na dálku), ale poptávku po metodickém hraní uspokojí měrou vrchovatou (klíče, kódy, nutnost prohledávání všeho). 7/10

Shadows of Larth Autor stáhl hru ze Steamu po pěti dnech od vydání. Pojal to příliš mučednickým stylem (hra podle něj nebyla zase tak dobrá a stáhl ji proto, že respektuje komunitu a omlouvá se, pokud někoho urazil jejím vydáním :-)) ). Slušný a nápaditý souls-like, inspirovaný středomořím (autor je Ital), který si (přes několik urgencí) bohužel nikde nekoupíte. 7/10

Shadow Watcher 6/10

Sir Whoopass: Immortal Death Ze začátku je hra slibná a vtipná. Rychle jí ovšem dojde dech a soubojový systém je nic moc. 6/10

Skautfold: Into the Fray Nejslabší část tetralogie Skautfold. RPG prvky dodělané na poslední chvíli, pofiderní léčení (je třeba v krátkém časovém intervalu zaútočit na blízko na dobitého nepřítele, přičemž po hráči stále střílí všichni ostatní), střelba mimo hranice viditelné části levelu nebo zbytečná mapa. 5/10

Skautfold: Moonless Knight Slušná kombinace metroidvanie a souls-like, kterou táhne dolů otravná pomalost pohybu a útoků hlavního hrdiny v kombinaci se zbytečně velkými prostory. 6,5/10

Skyland 1976 Velmi dobrý scénář, zajímavé používání předmětů, slabé po akční stránce (přestřelky, plížení, utíkání). 5/10

Sonucido: The Mage - A Dungeon Crawler by Daniel da Silva Herní doba dvě hodiny. Graficky vyloženě ošklivé. Neexistují zkušenosti (leveling základních statů probíhá na základě nalézání lektvarů) a nelze se vracet do prošlých levelů. Hrát se to stále dá (jsou tam např. zajímavé nápady s větvením úrovní), ale nic co bych doporučil. 4/10

Spartoi Meadow Krátká (3h) a po stránce GUI a vizuálu dost bizarní záležitost (pravděpodobně má odkazovat na Dreamcast RPG hry). Jinak je celkem chytlavá a svižná, jen díky výše zmíněnému zdaleka na pro každého. 6/10

Super Daryl Deluxe Jedna z nešílenějších věcí, co jsem zatím hrál. Zasazením něco jako Big U, stylem připomínající animace Monty Python. Žánrově jde o RPG metroidvanii (roli schopností, otevírajících cestu dále, spíše hrají klíče nebo výsledky různých questů). Hra není ani náhodou bezchybná, je v ní spousta vaty (vedlejší questy jsou hodně MMO, styl "zabij X toho, přines Y tamtoho"), někdy není úplně jasné, co a kde má člověk udělat, nicméně je to pořád slušně hratelné a třeskutě originální. 7/10

Super Panda Adventures Metroidvania (není zde jedna komplexní mapa, ale více menších) s RPG prvky (leveling + skilltree). Ještě by to chtělo trochu poštelovat obtížnost, ale celkově velmi dobré. 7,5/10

Tartapolis Hře se nevyhnuly technické problémy, ale bohatě je vyvažuje originalita, neskutečná stylovost a hratelnost. Pro všechny, co mají rádi filmy jako Dark City. Výborné, milé překvapení. 8/10

The Captives: Plot of the Demiurge 6/10 Velmi zábavné dialogy, průměrná (protože celkem prkenná) hratelnost,

The Dark Dwellers Zprvu sympatická atmosférická záležitost. Časem se projeví i přes krátkou herní dobu (5 hodin) jednotvárnost prostředí a chudé herní mechanizmy. Čtyři zbraně (jedna je počáteční a další funguje spíše jako quest item), pět kouzel (používají životy postavy a jejich využití je tak sporadické), krom kouzel a kadidla není co kupovat a díky tomu brzy ztrácejí smysl boje s nepřáteli (hra neobsahuje žádný vývoj postavy). Dolů to táhne i design poslední pětiny hry. 5/10

The Godbeast 7,5/10 Velmi příjemná souls-like na 7 hodin. Drobné RPG prvky (poražení určitých nepřátel zvýší maximum životů, staminy nebo harpun), zjevná inspirace Shadow of Colossus. Zamrzí jen nepoužitelná mapa a s ní související zmatený leveldesign, případně drobné bugy (např. se ne vždy aktualizují názvy oblastí, kde se postava nachází nebo se po smrti objeví jinde než u posledního ohně).

The Indie Game Legend 3D 7/10

The Last Hero of Nostalgaia Povedený indie souls-like se zajímavými nápady typu Remember (spoustu zbraní lze aktivovat na speciálních místech, na které Vás hra navádí pomocí hádanek) a milým humorem. Problémem je (i po posledním patchi) hlavně překombinovanost a zabugovanost vedlejších questů (při třetím dohrání se mi stalo, že se jeden z questů zapsal do savu tak jako by se vrátil o několik fází zpátky a nezbylo než ručně editovat save). Hra zatím také neobsahuje NG+ a hraní za jednotlivá povolání není příliš vyvážené. 7,5/10

The Moon Hell Parádní atmosféra, zbraně (meče, sekery, kladiva a kopí) se chovají rozdílně stran rychlosti a dosahu (a od každého typu je kolem deseti různých kusů) a hra obsahuje i různé drobné nepovinné úkoly. Na druhou stranu by boje snesly trochu ozvláštnit (člověk v nich víceméně dělá dokola sek a ústup/úskok), výbušné pasti co mohou autokill bych vypustil a poslední level z pěti je celkem zbytečný "lávový level s hromadou nepřátel (tm)". Celkově solidní prvotina dvoučlenného ukrajinského studia. 6,5/10

The Spirit Master of Retarnia -Conqueror of the Labyrinth- Co hra získává na zajímavé práci s vybavením a skilly, to ztrácí na velmi stereotypním designu dungeonů. 6/10

The Wind Road Vysoká produkční hodnota a exotické prostředí. Na druhou stranu navzdory tvrzení autorů nejde o RPG (neexistuje vývoj postavy, EXP se používají pouze pro aktivování bojových skillů), některé mechanizmy fungují dost neohrabaně (např. sledování vedlejších misí) a obtížnost je dost nevyvážená už na první z pěti (doporučenou pro první průchod). 6/10

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint DLC 3 Motherland - recyklace základní kampaně, hovadiny typu misí na čas 4/10

Unsouled Další zmatená pixelart ošklivost, nemající se souls společného skoro nic. 5/10

Warriorb 5/10 Hezký příběh, hudba, zajímavé nápady, ale celé to velmi táhne dolů záměrně vysírací obtížnost.

Watcher Chronicles Sympatický pokus malého studia. Spousta zbraní, brnění, prstenů, nepřátel i bossů. Herní doba bez problémů 20-30 hodin, pokud se snažíte najít všechno. Negativem je problém s level-designem (každý level v podstatě z hlediska designu funguje velmi podobně), vyvážeností (hra velmi upřednostňuje hraní se štítem a parry na úkor úskoků, v podstatě nutnost hrát build dost vyváženě místo specializace na jeden atribut) a řada drobných nešvarů jako ignorace hit/parry v případě přílišné blízkosti u některých nepřátel, útoky vně viditelné části obrazovky, odhazování při krytí i v případě šípů o několik metrů vzad, na některých místech je boj zakryt různými zdmi, překopávání soft-caps a další. Ale pořád slušných 7/10.

Weebish Mines 6/10

Wild West and Wizards 7/10

White Lavender Hezká malá broučí souls-like záležitost. 8/10

Winged Sakura Demon Civit War Zpočátku docela zábavná grindovačka (místo po dungeonu se člověk pohybuje ve čtverci 4x4 a ve hře jsou tak prakticky jen boje). Časem se dostaví stereotyp a ránu do vazu hře zasazuje poslední třetina. I s namaxovanými postavami (vybavení i levely) jsou boje neskutečně otravné (prakticky jde o to, že je před každým potřeba na partu naházet všechna posilovací kouzla a nepustit nepřítele ke slovu) a pár posledních bossů už byla taková křeč, že jsem hru vyhodnotil na Normal jako ztrátu času a dojel to na Very Easy. 5/10

Xibalba 2/10. Strašlivý sound design, hra plná bugů zejména stran prolínaní objektů a neustálého zasekávání, neexistující vyvážení účinnosti zbraní a výdrže nepřátel a neuvěřitelné problémy s osvětlením prostředí.

Your Sword Is So Big Typický asset flip, jakých je plný Steam. Ledabylé splácnutí něčeho takového dohromady nelze při nejlepší vůli nazývat hrou. 0/10

Ys Memories of Celceta 7/10

Ys Seven 8/10

Xuan-Yuan Sword VII 7,5/10

Z.A.R. 6/10 Zajímavá voxelová záležitost (krom jiného nechybějí mise pod vodou / na souši současně nebo třeba mise na ledě s upraveným pohybem postavy), kterou táhne dolů pomalost a celkové ztvárnění pohybu hlavní postavy. Na svou dobu ovšem celkem pozoruhodný počin.

Zavix Tower 6/10

Dohráno - Macintosh:


Prime Target 6,5

Dohráno - Amiga:


Alien Breed 3D


Alien Breed 3D 2

Black Crypt Totální klasika, první a nejlepší hra známých Raven Software, která se nikdy nedostala na PC (bylo vyrobeno pouze dvoupatrové demo). Kdyby si měl milovník žánru zahrát na Amize jediné RPG, vřele doporučuji právě tento kousek.


Chaos Strikes Back


Crystal Dragon 7,5/10

Evil's Doom


Fears

Gloom Deluxe Jedna z prvních doomovek na Amigu (potažmo její původní verze, Gloom Deluxe vyšel až o rok později). Zajímavá atmosféra (boj proti kultistům, takže nepřátele tvoří vojáci, ale také různí ještěři nebo duchové) a některé originální nápady (každá zbraň má pět různých stupňů rychlosti střelby a je možný owerpower, kdy střílí několik projektilů současně, občas je ve hře k dispozici neviditelnost, možnost vidět nepřátele skrze zdi nebo střílení projektilů, co se po dopadu odrazí). Na druhou stranu se do nepřátel v úzkých chodbách díky velikosti projektilů obtížně trefuje, není možné přepínat zbraně (mají nekonečno munice a každá je silnější než předchozí, takže to na druhou stranu není potřeba) a největším kamenem úrazu je, že se hra uloží pouze dvakrát za celou dobu (po každých sedmi levelech). Na Amize určitě velmi dobrá záležitost, ale při srovnání s tehdejší PC produkcí průměr. Doom vyšel o dva roky dříve a uměl toho nesrovnatelně více, rozdílnou výškou různých částí levelu počínaje. Gloom Deluxe je tak přímou konkurencí spíše pro věci typu Wolfenstein 3D nebo Blake Stone: Aliens of Gold.


Lionheart 6/10

Perihelion Audiovizuálně jedna z nejlepších her všech dob, příběh totéž. Gameplay ovšem kulhá na obě nohy, překombinovaným GUI počínaje přes souboje (přes první se dostal málokdo, další mají z hlediska obtížnosti velmi sestupnou tendenci a posledního bosse není problém umlátit základními zbraněmi na blízko) až po nulové informace o výzbroji, vlastnostech nebo kouzlech 4,5/10.


Take Em Out 5/10

Dohráno - PS3:


Conan 4,5/10

Condemned 2 Bloodshot 9/10

Demon's Souls Jsem z toho trochu rozpačitý. Na jednu stranu evidentně geniální záležitost, která založila "elitní" subžánr "opravdu těžkých RPG rubaček" a na kterou odkazuje Dark Souls III v míře ne zrovna malé (Nexus coby základna s NPC, nemožnost upgradu brnění, pět navzájem oddělených světů s možností procházení v libovolném pořádí). Od série Dark Souls se liší kratší herní dobou (cca 30 hodin), nutností grindingu (minimálně kvůli léčivům, Estus Flask ještě nebyla vynalezena) nebo tzv. Tendency. Na druhou stranu si autoři neodpustili zbytečný trolling v podobě nutnosti procházet vždy téměř celý level kvůli boss fightům (něco na způsob ohníčku se objeví krom začátku daného světa vždy až po poražení bosse a nikde jinde a ne v každém levelu k bossovi existuje nějaká zkratka), existence neútočících NPC, které je třeba pokud možno ihned zabít (jinak se nepodaří boss fight nebo začnou být vyvražďována NPC v Nexusu), bosse se speciálním útokem vysávání levelů nebo celého pátého světa (který je ještě o něco hnusnější, otravnější a nepřehlednější než Blightown a Gutter dohromady). Bez těchto prvků by to bylo jasných deset, takhle tak 7,5.

God of War Ascension 7,5/10

God of War 3 7/10

Heavenly Sword Pěkné příběhové animace a podání příběhu vůbec. In game grafika ošklivá, rozmazaná a přepálená, otravné QTE a zbytečné TPS sekvence. 4/10

Haze 4,5/10

Killzone 2 První polovina nenápaditá kopírka CoD, druhá znatelně lepší, ale pořád žádný zázrak. Poslední místnost koncentrovaný kreténismus. 5/10

Killzone 3 Takto nějak má vypadat správná over-the-top akce. 8,5/10

Resistance Fall of Man 6/10

Resistance 2 6,5/10

Resistance 3 5,5/10

The Darkness 8,5/10

Dohráno - Wii:


The Conduit klasická konzolová FPS, neurazí, ale ani ničím zvlášť nenadchne. 6,5/10



Conduit 2 Podobné jako jednička, ale pestřejší prostředí, možnost vracet se do již prošlých míst kvůli collectibles, drobné vylepšování zbraní. A makabrózní gag (zejména v intencích série) v posledních pár vteřinách závěrečné animace. 7,5/10


GoldenEye 007 7/10

Metroid Other M Z počátku to tak nevypadá, ale skutečně jde o plivnutí do obličeje všem dlouholetý fanouškům série. Příběh je pitomý, autoři neustále cpou do hry desetiminutové animačky zcela o ničem, důraz na prozkoumávání je ten tam (Samus postupně odemyká vylepšení podle toho, co jí povolí její velící důstojník) a hra je lineární jaxvině. Sem tam sice člověka potěší kombinace 2,5D skákačky a zaměřování z vlastních očí jako v trilogii Prime, ale jako završení legendární série je to dost ostuda. 4/10

Metroid Prime Naprosto chápu, proč je tato hra legendární. V principu jde o ukázkové (a unikátní) převedení 2D metroidvania stylu do 3D. Dojem z explorace je ještě lepší než dříve, protože jej umocňuje pohled z vlastních očí. Na druhou stranu je hra tak neuvěřitelně roztahaná a zdlouhavá (a to i na poměry metroivania subžánru, kde se s respawnem nepřátel a procházením stejných místností několikrát počítá principielně), že jsem to v průběhu hraní několikrát málem zabalil. 6,5/10

Metroid Prime 2 Echoes Explorace o něco slabší než v jedničce (až na jeden "Tron like" méně nápadité světy a jejich celkem o ničem dark varianty), roztahanost a zdlouhavost zhruba na úrovni jedničky. Jako třešnička na dortu v pozdějších fázích hry jedny z nejhůře nadesignovaných boss fightů, které jsem kdy ve hrách viděl. Například boj na čas a 90 procent doby nesmrtelný boss, u kterého mechanika trefování ve zbylých deseti procentech času funguje podle toho, jak se zrovna autoři vyspali. 5,5/10

Metroid Prime 3 Corruption Po dvou předchozích dílech jsem se do třetího ani příliš nehrnul, ovšem neuvěřitelné se stalo skutečností. Autoři v porovnání s jedničkou a dvojkou úplně překopali tempo hry (už žádné procházení stejných místností dvacetkrát) a respawn (znatelně nižší a navíc naopak variabilnější), aniž by to bylo ke škodě věci. Nevěřte řečem některých fandů prvních dvou dílů, pořád to není žádná střílečka, krátká hra ani výrazný odklon od série. Vytknout se toho dá naprosté minimum, z herního hlediska v podstatě samé detaily (příběhové zasazení je asi to jediné, kde se trojka trochu odklání od předchozích dílů, občas dlouhá doba otevírání dveří a nebylo by špatné, kdyby šly přeskakovat animace). Výsledkem je nejlepší metroidvania a jedna z nejlepších akcí všech dob. 9,5/10

Red Steel 2 Vylepšování spousty vlastností (damage střelných zbraní, jejich vlastnosti, damage katany, komba, životy, brnění atd.), možnosti lehkého grindu, nepovinné úkoly a jeden z nejlepších bojů sečnou zbraní (pokud ne úplně nejlepší). 9/10

Dohráno - PS2:


007 Nightfire Do takových tří čtvrtin hry naprosto skvělá záležitost. Náplň misí je velmi nápaditá, narozdíl od PC verze nechybí například jízda autem, střelba na sněžném skůtru nebo mise pod vodou. Autoři to bohužel zaříznou zejména v posledních dvou misích, kde je přehršel borců + respawn a zejména poslední mise je stran obtížnosti (nikoli náplně) navržena tak špatně, že je na cokoli krom první obtížnosti velmi frustrující až nehratelná. Pořád se ovšem jedná o velmi odlišnou hru od PC verze (a stále tak o třídu lepší). 7/10

Baldur's Gate Dark Alliance 2 Přes přítomnost nových herních mechanizmů (crafting z gemů, nutnost dorážet trolly ohněm, monstra žeroucí zbroj/zbraně a další) proti jedničce velký krok zpět. Zhruba od poloviny ztrácí hra spád (většina map jsou v podstatě lineární cesty + kydlení nestvůr, žádný velký level design), kdyby byla o třetinu kratší, tak se nestane vůbec nic. Bossfighty jsou mnohdy spíše otravné než zábavné (speciálně ke konci hry), bez savestate ani ránu. A graficky proti jedničce IMHO ztrácí také. 6/10


Black 5/10

Blood Will Tell 6/10

Bujingai 3,5/10

Castlevania Curse of Darkness [b] 5,5/10

Champions of Norrath
6,5/10

Champions Return to Arms 7,5/10

Cold Winter 6/10

Darkwatch - tématicky se jedná o FPS z divokého západu, střihnutou vampirismem. Komu se vybavil výborný Vampire Hunter D, ten je na správné adrese. Podle mého se jedná spolu s Killzone o jednu z mála původně konzolových FPS, které by beze změny uspěly i na PC. Díky možnosti úderů na blízko není vždy nutné rychle a přesně mířit, potěší i nadpřirozené schopnosti hlavního hrdiny. Velmi slušných 7,5/10.


Devil May Cry 6,5/10

Devil May Cry 2 5,5/10

Deus Ex The Conspiracy - jako velký fanoušek geniálního Deus Ex jsem byl zvědavý, jak si autoři poradili s přechodem na konzole (a tím se změnou ovládání, nutností upravit inventář a dalšími drobnostmi). Poradili si výborně, Deus Ex přechodem na konzole vůbec neutrpěl (pominu-li samozřejmě grafickou stránku věci, danou technickými omezeními) a já si jej výborně užil přesto, že jsem původní PC verzi už před tím dohrál asi pětkrát. Je mi celkem záhadou, že Deus Ex neměl na PS2 takový úspěch jako na PC a přemýšlím, jestli je to dáno méně obvyklým žánrem (na PC před Deus Ex vyšlo pár podobných legendárních věcí, o ničem podobném na PS2 nevím), nemožností modování (díky tomu Deus Ex žije po více než deseti letech od vydání) nebo něčím úplně jiným. 8,5/10

Drakan: Ancient Gates - jedna z prvních her, které jsem dohrál na PC pod emulátorem PS2. Kvalitou téměř dosahuje úrovně svého předchůdce (Drakan: Order of the Flame přeci jen disponuje lepší grafikou a komfortnějším ovládáním), hlavní hrdinka se díky získávání zkušeností může narozdíl od jedničky profilovat (sečné zbraně, střelné zbraně, magie). Nechybí ani nakupování a prodej předmětů stejně jako NPC, zadávající vedlejší úkoly. Velmi podařená záležitost. 8,5/10.


Eternal Ring 5/10

Fallout Brotherhood of Steel Nedosahuje kvalit konzolových Baldur's Gate Dark Alliance (o kvalitách původních Falloutů nemluvě). Průměrná rubačka s pár RPG prvky ve falloutovských kulisách, nicméně hrát se stále celkem dá.

Genji Dawn of the Samurai 7/10

God of War 9/10

God of War 2 Po skvělé jedničce (a výborných PSP dílech, které jsem hrál ještě před dvojkou) pořádný krok zpět. Autoři chtěli evidentně vytvořit nejlepší a nejpompéznější akci všech dob, ovšem hádanky jsou občas celkem k naštvání (hlavně díky častému respawnu nepřátel) a celou hru táhne k zemi proti výše zmíněným třem dílům zvýšená obtížnost stran nepřátel (je jich víc, více vydrží atd.), díky tomu je spousta bojů zbytečně natahovaných a otravných. 6,5/10

ICO - Z nedostatku lepších označení řekněme zážitková 3D hopsačka. Hlavní hrdina má za úkol projít tajemným hradem a současně se starat o princeznu, která se sama nemůže bránit útokům dotěrných monster. IMHO duchovní předchůdce věcí typu Brothers: A Tale of Two Sons nebo Dear Esther (v nemálo úsecích hry jde spíše než o samotnou gameplay o dojem, jaký je v hráči vyvolán). Za zahrání určitě stojí (už kvůli tomu, že podle mého předznamenala, kudy se bude ubírat značná část pozdějších počítačových her ve smyslu více sledování děje - méně interakce), u leckteré pasáže zůstane člověk sedět s otevřenou pusou. Mně ovšem přišla trochu přehodnocená, ať už díky krátkosti (není problém dojet ICO za šest sedm hodin), příliš mnoha animacím na úkor interaktivity nebo slušně řečeno velmi nevyhovující kameře. 7,5/10.

Killzone 7,5/10

Kingdom Hearts

Kingdom Hearts 2

King's Field IV Ancient City Skvělý desing, připomínající trochu Chaos Strikes Back (ústředním prvkem je několikapatrový hranatý sloup, ke kterému se dobíhá z různých stran a odemykají se tak různé zkratky), výborná atmosféra. Ovšem hlavní hrdina je rychlý jako velmi líný hlemýžď (od poloviny hry jsem hrál s emulací na 140 % normálu, to se opravdu nedalo), opravovat zbraně jde opět až tak od poloviny hry a fast travel není překombinovaný zrovna málo (a že jej zrovna tahle hra potřebuje jako sůl). 7/10

Nanobreaker 5/10

Onimusha 2 7,5/10

Onimusha Dawn of Dreams Po výborné jedničce, dvojce a herně pořád velmi slušné trojce předvedl CAPCOM ve čtverce epic fail nebývalých rozměrů. Začíná to strašlivou roztahaností (dvoj až trojnásobná délka proti ostatním dílům), způsobenou krom jiného neustálou recyklací prostředí, bossů i celých levelů. Místo klasické Onimushi chce být čtverka kombinací původních dílů, Devil May Cry a Final Fantasy, takže je člověk krom jiného nucen neustále střídat postavy v partě, protože každá má nějakou speciální schopnost, bez které občas nejde pokračovat. Zbraní je proti minulým dílům pro každou postavu přes dvacet, takže ještě více repetivních bojů, aby člověk vytrénoval novou zbraň, sotva vytrénoval starou (totéž brnění, level 100 je u hlavního hrdiny téměř nutnost). Samotné postavy v partě (každá postava má vlastní level, při přechodu na další krom jiného dostane bod do učení komb a pasivních schopností) je nutné také pořádně vytrénovat, neboť některé pasáže občas musí zvládnout sama jiná postava než hlavní hrdina. Neposlední problém jsou souboje s bossy, které se často opakují (sedm bossů je třeba v průběhu hry porazit 2x, jednoho 3x a jednoho 4x, zadostiučinění nula). V poslední stage je celkem osm boss fightů (čtyři z nich je nutné na střídačku porazit s různými postavami) a občas mezi nimi ani nejde ukládat. Nemluvě o totálním doprasení Dark Realmu (bez projití alespoň prvních padesáti levelů, mezi kterými se pochopitelně nedá ukládat, na nejlepší zbraně zapomeňte). Za mě nejslabší Onimusha a jedna z nejhůře nadesignovaných konzolových her, co jsem zatím hrál. 4/10

Return to Castle Wolfenstein Operation Ressurection 8,5/10

Rogue Agent 6/10

Rygar The Legendary Adventure 5,5/10

Shadow Tower Abyss Výborná kombinace nápadů, které jsme následně viděli v sérii Demon's Souls / Dark Souls. Patnáct velmi odlišných levelů včetně pohybu v otráveném prostředí, písečné bouři nebo pod vodou, spousta střelných i chladných zbraní z různých epoch, totéž platí pro brnění, prsteny nebo amulety. Možnost hrát jako bojovník na blízko, střelec nebo kouzelník, aniž by byl člověk limitován výběrem povolání. Po dohrání lze pokračovat NG+ se zachováním výbavy a vlastností postavy. Nebýt poměrně nepřehledného inventáře a dvou zbytečně otravných úrovní, hodnotil bych ještě výše. Pro fanoušky tvorby From povinnost. 8,5/10

Shifters První čtyři pět levelů z padesáti to tak ještě nevypadá, ale postupem času se z toho vyklube tak strašná blbost, že nad tím zůstává rozum stát. 2/10

Splinter Cell Double Agent 8/10

Star Wars III Revenge of the Sith 6,5/10

Star Wars Jedi Starfighter

Summoner 2 5/10

The Chronicles of Narnia 2 Prince Caspian 4,5/10

The Lord of the Rings: Two Towers
6,5/10

The Terminator 3: Rise of the Machines - výborně, konečně další FPS s terminátorskou tématikou. Bohužel neskutečně ofláknutá (herně i technicky). Recenze, které ji označují za průměr jsou ještě dost mírné. 3/10

Timesplitters 1,3

Urban Chaos Riot Response Velmi slušná FPS (jako jedna z mála čistě konzolových by IMHO obstála na PC bez ztráty kytičky) s vícero skvělými nápady (Riot Shield, kooperace s dalšími policisty, požárníky nebo mediky, omračování nepřátel taserem, medaile za extra výkon v misích sloužící k vylepšení vybavení). Ke konci se bohužel projevují klasické neduhy konzolových FPS (krátkost, na některých místech nekonečný respawn utnutelný pouze určitou akcí, snaha o wow efekt za pomocí hoření a bouchání všeho), nicméně pořád se jedná o jednu z nejlepších čístě konzolových FPS, jaké jsem zatím hrál. 7,5/10

Warriors of Might and Magic Objektivně lehoučký nadprůměr, ale navzdory slabým recenzím jsem se slušně pobavil. 6,5/10

Dohráno - PSP:


Alien Syndrome 5,5/10

Coded Arms 5/10

Coded Arms Contagion - volné pokračování Coded Arms, podle mého tak o dvě třídy lepší. Hra už se neodehrává ve stále stejných arénách, ale obsahuje kampaň, která je variací na Gore: Ultimate Soldier (hlavní hrdina ve virtuálním tréningu, u kterého se "něco" pokazí). Na handheld FPS velmi slušné, krom zhruba patnácti zbraní je zde spousta hratelnost oživujících prvků. Zbraně a hrdinu je možné vylepšovat, u zbraní několik různých parametrů jako poškození, velikost zásobníku nebo rychlost přebíjení, u hrdiny maximum brnění, zdraví, podrobnost mapy a noktovizor. V úrovních je také slušný počet objektů, které se dají pomocí jednoduché, ale zábavné minihry hackovat (různé typy věží nebo zařízení, která následně přidají body vylepšení nebo dočasné bonusy typu nesmrtelnosti). Je to také jedna z mála her, kde má opravdu smysl se vracet do již prošlých úrovní a hrát jejich vybrané části na čas nebo na maximální počet zbylých životů, jedná se totiž o jeden ze způsobů, jak získat cenné body vylepšení. Příjemné překvapení, 7/10.


Crisis Core U každého dílu Final Fantasy jsem si říkal: "Kdyby se tak sesílání většiny kouzel, summonů a level up postavy a materií neřídily deterministicky, ale závisely na náhodě reprezentované trojkotoučovým výherním automatem." A ve Square Enix požili nějaký naprosto hustý matroš a tuto kardinální kravinu opravdu do hry začlenili. Graficky je hra na poměry PSP úchvatná. příběh je jedno velké pomrkávání na fanoušky sedmičky a boje i celkem chytlavé, ale co je to platné, když to nakonec herně devastuje tak nehorázná blbost. 5,5/10

Dante's Inferno 7/10

Dungeon Siege Throne of Agony Tak trochu "light" verze různých Snowblind věcí (BG Dark Alliance, Champions of Norrath, ...). Hra neustále drží pozornost hráče, dohráno takřka jedním dechem, na handheld velmi slušné ARPG. 7,5/10

Ghost in the Shell Standalone Complex 4,5/10

Ghost Rider 4,5/10

God of War Chains of Olympus 8/10
God of War Ghost of Sparta 8/10

Justice Leagues Heroes Lehce nadprůměrná superhrdinská záležitost. Proti BG Dark Alliance absentuje loot a hlubší vývoj postavy. A třeba Marvel: Ultimate Alliance je daleko zábavnější. 6/10

Manhunt 2 6/10

N.O.V.A. Near Orbit Vanguard Alliance - zábavná, byť průměrná záležitost, nicméně autoři se slušně poprali s HW omezením konzole. Šest zbraní, herní doba okolo pěti hodin, zábavný hacking. A celé je to silně inspirované Halo: Combat Evolved (zbraně, design, prostředí).


Resistance Retribution 7,5/10

Silverfall
4/10

Star Wars Lethal Alliance 5/10

Syphon Filter 5 Dark Mirror Velmi nápaditá taktická akce. Přehršel zbraní a vybavení (a speciálních pohybů typu střelba ve visu za kotvičku na laně), občasná spolupráce s dalšími postavami či vícenásobná řešení některých situací. Uvítal bych pouze trochu nižší počty nepřátel a méně meh závěrečného bosse. 8/10

Syphon Filter 6 Logan's Shadow V podstatě totéž co Dark Mirror co do kladů a záporů. 8/10

The Lord of the Rings Aragorn's Quest 5/10

Untold Legends: Brotherhood of Blade První pokus o subžánr typu Baldur's Gate Dark Alliance na PSP. Graficky nic moc, repetivní leveldesign, ale jako pokus o křížence Diabla a Champions of Norrath to ještě celkem jde. 5/10

Untold Legends: Warrior's Code O pověstný fous lepší než jednička. Graficky výrazně lepší a do poloviny velmi slušné. Pak začne hru táhnout dolů repetivní leveldesign (což je o to horší, že na rozdíl od jedničky nejsou levely náhodné), nijak zvlášť zábavný vývoj postavy a jako třešnička na dortu velmi otravní spolubojovníci. 5,5/10

Zenonia Do poloviny docela zábavné akční KRPG (autoři jsou Korejci), od poloviny neskutečně zdlouhavý grindfest. Příliš tomu nepomáhají ani tupoučké vedlejší úkoly (zabij X nepřátel typu Y, protože to člověk dělá beztak celou dobu) a rozhovory. 5,5/10

Dohráno - DS:


Chrono Trigger - pro mě zatím nejlepší JRPG. Zahrajte si to i v případě, že vám u JRPG některé mechanismy vadí, většina z nich v Chrono Trigger totiž není. Chrono Trigger by se dal asi nejlépe popsat jako mix Final Fantasy VI a Legend of Mana. Boje se neodehrávají na separátních obrazovkách (takže není hráč neustále vytrháván z dění), většina jich není náhodných a na hlavní mapě hráče nikdo nepřepadá (trénovat se ovšem stále dá). Postav je rozumné množství a člověk tak využije všechny (už kvůli tomu, že mají odlišné speciální útoky), různé kombinace postav v partě navíc umožňují používat různé speciální útoky, na kterých se podílí dvě nebo tři postavy současně. Výborně vymyšlený příběh se točí kolem cestování v čase, navštěvování různých období tak úspěšně zabraňuje stereotypu. Aby toho nebylo málo, tak hra obsahuje asi 14 možných konců, navíc hlavního záporáka je možné porazit na několika různých místech a dostat se k němu lze různými postupy, s dobře vytrénovanou partou tak lze vyhrát asi po dohrání 10 % hry. Jediné JRPG, u kterého mám nesmírnou chuť dát okamžitě New Game+. Jasných 10/10.

Dementium The Ward 5/10

Fighting Fantasy: The Warlock of Firetop Mountain - hra podle velmi známého gamebooku. To byl také důvod, proč jsem se do ní pouštěl. Ze začátku nadšení, časem dost velký stereotyp a nevyváženost. Průměr.

Moon 6/10

Orcs and Elves

Dohráno - Gamecube:


Baldur's Gate Dark Alliance - výborné akční RPG s upravenými pravidly AD&D. Na daný žánr ideální délka, pestré prostředí, diametrálně odlišný styl hraní s jednotlivými postavami. S danou postavou také není možné mít ani zdaleka vylepšené všechny schopnosti (např. s kouzelnicí je možné namaxovat tak dvě kouzla z jedenácti), z toho vyplývá diferenciace jednotlivých buildů. Jednoznačně nejlepší věc v rámci subžánru, žádný z pozdějších "klonů" (Baldur's Gate Dark Alliance 2, Champions of Norrath, Fallout Brotherhood of Steel, Forgotten Realms: Demon Stone, Dungeons & Dragons: Daggerdale nebo The Lord of the Rings: War in the North) se tomuto počinu kvalitativně nevyrovnal (v některých smutnějších případech typu Dungeons & Dragons: Daggerdale ani nepřiblížil). 8,5/10

Die Hard: Vendetta Nesmírně originální FPS (zachraňování rukojmích, používání nepovinných předmětů, deaktivování bomb, byť celkem koridorovka tak nutnost přemýšlet a vracet se) s příběhem a rozhovory, které filmům rozhodně nedělají ostudu. K zemi ji ovšem táhne naprosto nesmyslná obtížnost. Každá mise je rozdělena na checkpointy (ty ovšem nejsou zrovna na dvě minuty), v každém z nich je několik insta-fail situací, pokud možno s časovým limitem a ne zrovna dvakrát intuitivním řešením. Fail znamená pochopitelně restart celého checkpointu. V emulátoru to ještě celkem šlo, ale na konzoli bych nebyl ochoten prokousávat se ani přes druhou misi. 6/10

Eternal Darkness: Sanity's Requiem - veřejně bych rád poděkoval Daveovi, jehož recenze mě na tento kousek nalákala. Survival horror až surrealistická horrorová akce, místy připomínající stylem Clive Barker's Undying. Postupné hraní za dvanáct různých postav, pohrávání si s jejich (a tím samozřejmě vaším) vnímáním reality, skvělé kouzlení, neuvěřitelná atmosféra. Běžte a zahrajte si to.

Geist

Star Fox Adventures Tak neuvěřitelná designérská zhovadilost, že nad tím zůstává rozum stát. Ukrutná roztahanost, nudné boje (mačkání jednoho tlačítka), zbytečné sekvence s raketkou a tuna totálně prasáckých nápadů typu nutnosti s milimetrovou přesností zaměřovat na gamepadu bez autoaimu v časovém limitu několik cílů nebo časově omezený průchod bludištěm s neviditelnými zdmi. Autoři se museli opravdu hodně nadřít, než vymysleli tolik leveldesignérských zrůdností. 2/10

Star Wars Rogue Squadron 2 Rogue Leader Design misí navrhoval totální bezmozek, takže kloudně hratelné jsou tak první tři. Zejména poslední mise je krystalicky čistou ukázkou, jak nemá vypadat obtížnost hry. Nechápu masochisty, co to dohráli na konzoli bez možnosti ukládání v misích, já jsem si s poslední fází poslední mise poradil až díky poloviční rychlosti emulace a savestatovému kolotoči. Jedním slovem peklo. 3/10

Terminator 3 The Redemption Atmosférou a úkoly velmi kvalitní terminátorská záležitost, žel díky designu a nesmyslné obtížnosti těžký průměr (v průběhu misí nelze ukládat a léčit se je možné pouze sporadicky, často není moc jasné, co je třeba dělat, až to jasné je, tak je to haluzárna, která se podaří napodesáté). 5/10.

The Chronicles of Narnia
V teoretické rovině spousta zajímavých nápadů (zlepšování různých schopností jednotlivých dětí, speciální útoky pomocí kombinace různých dvojic postav, ovládání nestvůr, hraní na hudební nástroj atd.). V praxi to celé funguje úplně blbě zejména kvůli tomu, že pokud človek nehraje ve dvou, tak jsou na denním pořádku situace typu "s jednou postavou potřebuji provést speciální akci, u které mě nesmí nikdo trefit a zbylá tři jelita místo bránění mojí postavy stojí a čumí". Zejména ke konci hry je to opravdu na infarkt, nehrát na emulátoru se savestate, tak bych to s takovou nedotáhl ani do poloviny. 4,5/10

Timesplitters 2

X-Men Legends Slušné, o třídu lepší než podobní Justice League Heroes. Nicméně ke konci už trochu přepálený chaos. 7/10

Dohráno - Dreamcast:


Draconus: Cult of the Wyrm - středověká rubačka od autorů Die by the Sword. Slušná záležitost, bez problémů hratelná v emulátoru. 7/10.

Record of the Lodoss War 8,5/10

Dohráno - PSX:


Alien Resurrection Výborná záležitost (hraní na střídačku za čtyři postavy s různou výzbrojí, hledání cesty dále pomocí používání přístupových karet či různých pák a přepínačů, plavání atd.). Hra má v podstatě jediný zásadní problém a tím je naprosto nenormální obtížnost (na konzoli, na emulátoru to řeší neustálý savestate), spočívající zejména v enormní síle alienů (jsou schopni zabít na dvě rány), způsobu jejich spawnování a vzdálenosti jednotlivých ukládacích konzolí (tak co čtvrt hodiny). I autor walkthrough na gamefaqs to byl schopen dohrát pouze na easy. Nicméně na emulátoru 8/10.

Crusaders of Might and Magic 6/10

Disruptor - jedna z opravdu velmi mála původně konzolových FPS, která se kvalitativně bez problémů vyrovná PC produkci. Tento kousek je staršího data, takže stylem spíše připomíná těžké klasiky. Velmi variabilní hra, takřka každá úroveň jinak vypadá a docela často se také trochu jinak hraje, krom osmi dost odlišných zbraní disponuje hlavní hrdina také psy schopnostmi stylu léčení a v některých úrovní je třeba díky nedostatku střeliva spoléhat převážně na ně. Ovládání je vynikající, při hraní na emulátoru jsem nepoznal, že se nejedná o PC nativní záležitost. 8,5/10.


King's Field 7/10

King's Field 2 8/10

King's Field 3 8/10

Medal of Honor Spousta zajímavých nápadů při přestřelkách (nepřátelé reagují na zásah do různých částí těla rozdílně, občas se odplazí z dostřelu, hrají mrtvé, kryjí se či zalehnou a překulí se kvůli zmenšení pravděpodobnosti zásahu nebo se mohou zabít navzájem), různorodé prostředí, úkoly a zbraně. Na druhou stranu ovládání není z nejpohodlnějších a obtížnost je zejména ke konci značně vysoká (bez savestate bych to vážně nehrál, protože by to často znamenalo si zkrátka zapamatovat rozložení nepřátel v celém levelu). Ale pořád velmi slušné 7,5/10

Medal of Honor Underground Ve druhém dílu autoři přitvrdili ... a tím vylezla jako sláma z bot spousta problémů, které se jim v prvním díle dařilo maskovat. Špatné skriptování (borci dobíhají doslova odnikud), zaměřování (ani se zaměřovačem jaksi zbraň nestřílí kam mířím), uměla inteligence (někdy nepřátelé nereagují, jindy o mně vědí i za dvěma rohy, střílí zpoza hranice viditelnosti či skrz roh). A koncová mise měla být asi vtipná, ale už to byla skutečně křeč. 5/10

Parasite Eve - výborná kombinace Resident Evil a Final Fantasy (z hlediska bojů pravda spíše Vagrant story). Nesmírně atmosférická a originální záležitost, spíše RPG než survival (byť v survival kulisách). 9/10.

Parasite Eve 2 Nakonec stále slušné (7/10), nicméně bez savestate bych šel o stupeň níže. Pořád dobře funguje vylepšování postavy (tentokrát pouze kouzel) a nákup zbraní. Ovšem změna ovládání (tank - dopředu, dozadu, otáčení - místo prostého chození do čtyř základních směrů) a špatná konzoloidní kamera (často díky ní ani není vidět nepřítel) to proti jedničce táhnou dolů.

Shadow Tower Spousta zajímavých nápadů ... ale stejný počet designérský pochybných. Někteří nepřátelé člověka trefují na dálku přes zeď nebo dveře, objevují se jen tak ze vzduchu nebo teleportují dokola po místnosti (vzhledem k pomalosti všeho, co hlavní hrdina dělá, je to skutečně výživné). K tomu si přidejte nemožnost save anywhere (v některých levelech nejde ukládat vůbec), rozbíjení zbraní a podobné radosti. 5/10

Silent Hill - jediný Silent Hill (myšleno ze základní řady), který není na PC. Přišel mi proti ostatním o něco méně akční (nemyslím to jako zápor) a atmosféru měl klasicky jako řemen. Ovšem ta kamera a ovládání mi vadí opravdo v celé sérii (vyjma zatracované pětky) a spolehlivě mi tak likviduje herní zážitek. 7,5/10.

Warriors of Might and Magic 7/10

Xena Warrior Princess 2,5/10

Dohráno - Sega CD:


Heart of the Alien

Dohráno - N64:


007 World is not Enough Řada skvělých nápadů, od používání gadgets přes střídání prostředí až po nutnost chránit civilisty či spolubojovníky. Je to ovšem (opět) celé zabité provedením, kdy jednotlivé mise jsou doslova na pár minut a aby toto autoři "zamaskovali", tak v nich není možné ukládat a nemálo situací ústí v okamžitý fail a opakování celé mise. 5/10

Armorines Project S.W.A.R.M. 6/10

Daikatana 5/10

Duke Nukem Zero Hour 7,5/10

GoldenEye 007 Suverénně nejvíce přehodnocená konzolová akce, jakou jsem kdy hrál. Pěkná práce s inventářem, pestré prostředí a nápaditá náplň misí, na druhou stranu hra doslova zabitá ovládáním (už v půlce hry v misi ve vlaku jsem autory proklínal do devátého kolena), leveldesignem (neodpouští i velmi malé chyby, už to muselo být na původní konzoli ve spojitosti s nemožností ukládání v misích peklo, v zájmu zachování zdravého rozumu jsem samozřejmě používal savestate) a ukrutně špatně naprogramovaným (re)spawnem nepřátel. Zejména poslední mise, kde člověk honí hlavního záporáka - vzhledem k odolnosti vůči střelbě asi vyrobeného z vlnitého plechu - a do toho se tam imrvére objevují noví a noví nepřátelé s automatickými zbraněmi, je doslova nechutná. 5,5/10.

Perfect Dark - kultovní temná cyberpunková FPS, která nakonec nesplnila mé očekávání. Sice je podobně jako v další klasice GoldenEye 007 nutné u vyšších obtížností plnit další úkoly, ale autoaim spolu s pomalým zaměřováním na gamepadu pro mě u FPS znamená poloviční zábavu. Nicméně za zahrání určitě stojí, už kvůli atmosféře. V emulátoru dnes bez problémů hratelná záležitost. 7,5/10.

Quake II Zcela jiné levely v porovnání s PC verzí, takže pro Quake 2 pozitivní jedince za zahrání určitě stojí. Na druhou stranu, ne že by se to na gamepadu hrálo nějak zvlášť dobře. 6,5/10

Turok 3: Shadows of Oblivion Slušná konzolová akce, po pátém dílu druhý nejlepší Turok. Není tolik zamotaný jako první dva, v podstatě se jedná o poměrně lineární záležitost. Je možné hrát za dvě různé postavy, byť se průchod hrou liší spíše v detailech. FPS znalce potěší silná inspirace Unrealem, zejména v poslední čtvrtině hry. 7/10.

Dohráno - GBA:


Baldur's Gate Dark Alliance
Nejslabší ze všech konzolových verzí. Při prvním hraní lze hrát pouze za člověka, se stejnou postavou není možné po dohrání projít hru znovu a neobsahuje co-op. Také levely jsou kratší a jejich design je velmi zjednodušený, na druhou stranu je trochu rozšířené samotné město Baldur's Gate. Ovládaní je také zjednodušené / přizpůsobené handheldu (nelze skákat, lektvary je nutné pít stiskem kombinace tlačítek). Na rozdíl od ostatních verzí se nepřátelé respawnují, takže je možné v případě nutnosti trénovat. Na poměry a možnosti GBA slušné, ale s PS2/GC verzí se tato úplně nedá srovnávat. 6,5

Duke Nukem Advance 7/10

Ecks vs Sever 5/10
Ecks vs Sever 2 Ballistic Dohráno (stejně jako jednička) pouze za Ecks. Obtížnost už je totální výsměch, bez savestate bych asi během pár minut prohodil cartridge oknem. Design speciálně u pronásledování Chaose je skutečně zoufalý, pokud člověk neudělá na vteřinu přesně to, co po něm autoři chtějí, tak jej buď Chaos zabije (zabít se nedá) nebo uteče a následuje automaticky konec mise. Samotý finální souboj je opět velmi výživný
(v tomhle byla jednička debilní úplně stejně, ale alespoň nebyla až tak debilní v průběhu hry), jelikož Chaos má odolnost středně velkého bitevního vrtulníku. V jednotlivých levelech pochopitelně nelze ukládat a některé jsou pro jistotu ještě na čas nebo v nich nesmí umřít civilisté atd. Tohle už skutečně hraničí s odpadem. 3/10

Final Fantasy I & II: Dawn of Souls 8/10
Final Fantasy V 8/10
Final Fantasy VI 9/10

Mazes of Fate - dungeon na GBA (a jeden z mála krokovacích dungeonů na konzole vůbec). Stylem mi trochu připomínal Lands of Lore. Výborná věc, druhý díl bohužel nikdy nevyšel.


Metroid Fusion Něco ze starých Metroidů (1, 2, Super) tam pořád je. Nicméně obsahuje tolik nepochopitelných až vysíracích prvků, že to nemohl dělat stejný tým. Barevná paleta je vyloženě nehezká, obrazovky jsou nepřehledná, ozvučení protivné, hra je lineární a velmi krátká, autoři nepochopitelně oddělili save a restore energie/munice a obtížnost běžných nepřátel a některých bossů je normální trolling. 5/10

Metroid Zero Mission 7/10

The Lord of the Rings Two Towers 6/10

The Lord of the Rings Return of the King 5/10

Dohráno - SNES:


Final Fantasy IV 8/10

Lufia II jedno z nejlepších klasických konzolových JRPG, jaké jsem zatím hrál. Výborné ovládání, striktně tahové souboje, možnost vyhnout se nepřátelům v dungeonech, zajímavé puzzly a jako bonus skvělá hudba. 9/10.


Shadowrun Po dvaceti letech Shadowrun Returns připomíná atmosférou a dojmem ze hry právě tuto verzi, byť se jedná o diametrálně odlišné záležitosti z hlediska herních mechanizmů. Ze začátku naprosto skvělé, posléze zejména díky grindingu, proti sobě jdoucím herním mechanizmům a ke konci některým otravným lokacím pouze lehký nadprůměr. A to savování na konzoli na celých třech místech ve hře muselo být opravdu peklo. 6/10


Super Metroid Zatím nejlepší metroidvania (uvidíme, co Castlevania Symphony of the Night). Snad jediné, co se tomu dá vytknout, jsou některá zákysová místa s ne zrovna intuitivním řešením. 9/10



Dohráno - NES:


Final Fantasy III - sáhl jsem raději po původní verzi než po remaku na DS, protože už tak pomalé boje jsou ve spojení s neustále se pohybující, rotující a zoomující kamerou opravdu peklo. Svým způsobem ultimátní Final Fantasy, z žádného dalšího jsem necítil takové uspokojení z dohrání. Je ovšem třeba říci, že bez savestate bych si rval vlasy, a ten životně důležitý obchodník se šurikeny na konci někalikapatrového dungeonu v tajné chodbě je taky slušná prasárna. 8,5/10

The Legend of Zelda - tuto klasiku jsem dohrál na emulátoru NES na mobilu. Z hlediska hratelnosti mě zase tolik nenadchla, spousta repetivního boje (respawn forever) a hledání tajných chodeb bez jakékoli nápovědy.

Dohráno - Tablet Android

Dungeon Explorers II

Dohráno - Mobile (neúplný výčet):

Anito Call of the Land
Apotheosize
Baldur's Gate
Blades and Magic 3D
Cyberlords Arcology
Doom 1,2
Elven Chronicles
Gothic III The Beginning
Heroes Lore
Knight Tales
Might and Magic II
Ninja Prophecy
Orcs&Elves 1,2
Saint Stone
Wolfenstein