Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Vlambeer

Nizozemsko
Založeno 2010, zrušeno 2020
Vlambeer (doslova "plamen medvěd") je nezávislé nizozemské studio z Utrechtu, které tvořili dva vývojáři – Rami Ismail a Jan Willem Nijman. Studio založili poté, co nedostudovali herní design na Utrechtské umělecké škole. Jejich tituly oplývají pixelovou retro grafikou.

Jejich první hrou byla freewarovka Super Crate Box (původně nazvaná Crates from Hell), která jim zajistila pozornost díky finálovému umístnění na IGF v kategorii nejlepšího designu. Poté vytvořili flashovku Radical Fishing, která se později stala předmětem sporu. Studio se totiž rozhodlo hru předělat pro mobilní zařízení, jenže vývojáři jménem Gamenauts mezitím vydali hru Ninja Fishing s podobnými mechanikami, která byla prakticky klonem. Malé studio Vlambeer nemělo jak se bránit a vývojáři byli chvílemi kompletně demotivovaní. Nakonec hru Ridiculous Fishing s pomocí dalších dokončili a po vydání hra sklidila velmi vysoká hodnocení od kritiků.

Mezitím také dostali nabídku od vydavatele Devolver Digital pro výrobu menší hry ze série Serious Sam. Vzešel z toho Serious Sam: The Random Encounter. V roce 2011 studio pracovalo na vesmírném simulátoru Space Murder, který však nedokončilo a zůstal pouze prototyp.

Krom několika flashovek a freewarovek jako hip-hopová FPS Gun Godz také vydali v roce 2014 komerční leteckou arkádu Luftrausers. Ani tato hra neunikla vytvoření klonu s názvem SkyFar, který vyšel ještě v předstihu. Další kauzou byla podobnost her Muffin Knight a Insane Zombie Carnage (která byla ihned po negativních reakcích uvolněna jako freeware a velkou inspirací se netají) s již zmíněným Super Crate Boxem. V reakci na tuto situaci vyšla flashovka Vlambeer Clone Tycoon; dokonce byl nápad uspořádat soutěž "Vlambeer Clone Jam".

V rámci akce MOJAM 2013 (pořádané Mojangem) vytvořili během 2 dní prototyp "Wasteland Kings", ze kterého v roce 2015 vzešla post-apokalyptická roguelike hra Nuclear Throne.

Studio 1. září 2020 ukončilo činnost z důvodu, jelikož kromě spolupráce na jejich finální hře ULTRABUGS se oba jeho členové vydali v herním průmyslu jinými cestami a společně tak usoudili, že již není důvod pro existenci společného studia. Zatímco Ismail plánuje pokračovat v podporování diverzity herního průmyslu, Nijman se i nadále plánuje podílet na vývoji menších projektů jako Minit či Disc Room.